PDA

View Full Version : Waarom zie ik alleen maar Twin Reverbs bij festivals e.d.?



Kim Wilson
26 juli 2003, 03:03
Als ik op festivals kom, zoals Moulin Blues Ospel (ben al drie keer geweest; als je er ook wel es bent geweest: hoe vond je het?), en andere bluesfestivals en -optredens, zie ik 90% Twin Reverbs. Terwijl ik vind dat de Blues De Ville er in de tweed uitvoering veel
bluesy'er ( :???: ) uitziet. Deze amp heeft toch ook 2x12".
Of is er gewoon geen enkele andere (Fender-)amp die kan concureren met de Twin Reverb?

sash
26 juli 2003, 03:22
Als ik op festivals kom, zoals Moulin Blues Ospel (ben al drie keer geweest; als je er ook wel es bent geweest: hoe vond je het?), en andere bluesfestivals en -optredens, zie ik 90% Twin Reverbs. Terwijl ik vind dat de Blues De Ville er in de tweed uitvoering veel
bluesy'er ( :???: ) uitziet. Deze amp heeft toch ook 2x12".
Of is er gewoon geen enkele andere (Fender-)amp die kan concureren met de Twin Reverb?

Een Blues Deville klinkt VEEL slechter dan een Twin, logische keus dus. De meest gespotte amps op bluesfestivals zijn toch wel Twin Reverbs, Super Reverbs en Bassman's.
Een Twin Reverb is niet perse beter dan een andere Fender amp uit dezelfde periode, eerder anders.

Mr.Jay
26 juli 2003, 09:14
Als ik op festivals kom, zoals Moulin Blues Ospel (ben al drie keer geweest; als je er ook wel es bent geweest: hoe vond je het?), en andere bluesfestivals en -optredens, zie ik 90% Twin Reverbs. Terwijl ik vind dat de Blues De Ville er in de tweed uitvoering veel
bluesy'er ( :???: ) uitziet. Deze amp heeft toch ook 2x12".

Uitzien is natuurlijk géén item voor de veelal proff. ingestelde muzikanten die daar staan, eerder funktionaliteit en goeie sound.
De Deville zul je toch ook wel tegenkomen bij bluesgitaristen, heb ze vaak genoeg gespot zelf.
Maar een TWIN heeft gewoon de meeste fire-power, nodig voor grote podia. Een 4x10Bassman / SuperReverb is gewoon te weinig ( 40W ), ju zult er dan meestal al minimaal 2 nodig hebben om je bodem en druk te behouden > vandaar dat één TWIN vaak voldoende is !
Een ander aspect is dat veel buitenlandse artiesten vaak op "huurapp." spelen en dat is dan voor gitaristen in 95% van de gevallen een TWIN, zo gekozen door verhuurbedrijf b.v. Ook zij weten door ervaring dat dit Fenders beste allround werkpaard is voor festivals.

Jay

SteavisSmokin
26 juli 2003, 14:28
'k wil ook een Twin....hehe....

philbee
26 juli 2003, 18:52
ik durf het bijna niet te zeggen....

PeeVee
27 juli 2003, 00:05
Laat me eens raden Phil... je hebt er nog eentje in de aanbieding?!... Mag je hier niet zeggen hoor!! :-D

Een Twin daar kan iedereen wel wat mee op een festival: veel stootkracht en goed basisgeluid. Vandaar...

sash
27 juli 2003, 01:17
Jay ik ben overgehaald: een goeie twin klinkt ook echt goed!

Vandaag een 65Ri uit mid eighties getest. Khad em op 6 staan en, ook al was het een Ri, was toch best verbaasd. Zo van 'hey een twin klinkt toch best lekker'.

Steavis ik ga met je mee: ik wil weer een Twin ;) :D

Mr.Jay
27 juli 2003, 10:06
>Vandaag een 65Ri uit mid eighties getest. Khad em op 6 staan en, ook al was het een Ri, was toch best verbaasd. Zo van 'hey een twin klinkt toch best lekker'.


HAHA, Sash is weer flink op de hoogte > een R.I. uit de MID 80's, sorry effe lachuu !! De 65Twin is opnieuw gebouwd in 1991 :-D., toen jij nog in de poepluier rondhuppelde.
Aardig ampie. Sound is oké > alleen een reparatie-gevoelige bak.

Heb gisteravond optreden gedaan met "JAY-TWIN" > WAT een DRUK !!
met 2 "slechts" eindbuizen was de R.I. Bassman naast mij totaal géén match !
Moet wel nog steeds wennen aan 2x12. Ben meer 10" man. Met Strat juist een voordeel die grote vettere speakers, maar met mijn dikbuikgitaren iets TE bassig vaak. De 10" = is gewoon ruiger. Steven : zonder NFB klonk véél beter !
Oplossing > we gaan allemaal jagen op SUPERSIXREVERBS > Twindruk met 6 x10"" > DA'S PAS KICKEN !!

Jay

philbee
27 juli 2003, 11:12
Laat me eens raden Phil... je hebt er nog eentje in de aanbieding?!... Mag je hier niet zeggen hoor!! :-D

Een Twin daar kan iedereen wel wat mee op een festival: veel stootkracht en goed basisgeluid. Vandaar...


idd.
alleen ik denk dat ik hem niet verkoop, hou hem als oefenhok en reserve ampie.
trouwens dan krijg ik die hele lawine weer over me heen haha.

sash
27 juli 2003, 15:06
>Vandaag een 65Ri uit mid eighties getest. Khad em op 6 staan en, ook al was het een Ri, was toch best verbaasd. Zo van 'hey een twin klinkt toch best lekker'.


HAHA, Sash is weer flink op de hoogte > een R.I. uit de MID 80's, sorry effe lachuu !! De 65Twin is opnieuw gebouwd in 1991 :-D., toen jij nog in de poepluier rondhuppelde.
Aardig ampie. Sound is oké > alleen een reparatie-gevoelige bak.



Hmmz... Volgens de verkoper was het mid eighties. Ach who cares. Hij klonk lekker :)

SteavisSmokin
27 juli 2003, 17:12
LES 1: luister NOOIT maar dan ook NOOOIT naar winkelpersoneel in een muziekzaak. :)


Steven : zonder NFB klonk véél beter !
Wat bedoel je psies? Twin zonder NFB klinkt beter?



Oplossing > we gaan allemaal jagen op SUPERSIXREVERBS > Twindruk met 6 x10"" > DA'S PAS KICKEN !!

JAAAAAAAHHH!!!! Hahahahaahaha...da's het antwoord tegen de andere gitarist in mijn band met zijn plexi...4 super six reverbs naast/op elkaar. 8-)

SteavisSmokin
27 juli 2003, 17:16
Over Super Six Reverb gesproken....welke amp gebruikte albert collins ook alweer?

PeeVee
27 juli 2003, 21:13
Sas, was dat geen Twin Reverb II of een The Twin? De RI Twin Reverb is inderdaad uit 90's.

Mr.Jay
27 juli 2003, 21:39
Over Super Six Reverb gesproken....welke amp gebruikte albert collins ook alweer?

voor 95% Twin Reverb !

Jay

Mr.Jay
27 juli 2003, 21:42
Steven : zonder NFB klonk véél beter !
Wat bedoel je psies? Twin zonder NFB klinkt beter?

YESS....vanmiddag weer gemerkt > zonder NFB is ie véél opener en levendiger ! > vraag maar aan PEEVEE, die doet dat vlg. mij ook altijd voor zover ik lees.
Je hebt mijn Twin gehoord met EMI's > scherp hoog > zonder NFB woirdt ie dan te schril in de crunch > maar met de meer mellower Celestions kan ie goed zonder NFB.


>JAAAAAAAHHH!!!! Hahahahaahaha...da's het antwoord tegen de andere gitarist in mijn band met zijn plexi...4 super six reverbs naast/op elkaar. 8-)[/quote]

STEREO-SUPERSIX !

Jay

sash
27 juli 2003, 21:48
Nee stond echt Twin Reverb op en achterop stond '65 Twin Reverb. Neem dus aan dat het een Ri was.

Mr.Jay
27 juli 2003, 23:54
[>Hmmz... Volgens de verkoper was het mid eighties. Ach who cares. Hij klonk lekker :)[/quote]

dan weet je meteen hoe het met de vakkennis van die winkel gesteld is.

Jay

PeeVee
28 juli 2003, 12:20
Zonder NFB is ie véél opener en levendiger ! vraag maar aan PEEVEE, die doet dat vlg. mij ook altijd voor zover ik lees.


Klopt... Op mijn '69 sf Super Reverb heb ik de earth schakelaar omgedoopt tot NFB schakelaar, standje links en recht is resp. 820 (origineel) en 1K5, standje midden is geen NFB.

Die SR is nu weer wat cleaner, met niet te "hete" gitaren speelt zonder NFB het lekkerste. Ik weet niet hoe het is op een groot podium, dan wil je wellicht toch wat strakker laag, zou je misschien toch weer beetje NFB willen, desnoods een "presence-op-10" mod voor het hoog zodat dat wel lekker knispert. Met een TR kan ik me voorstellen dat je dat probleem wat minder hebt, die heeft gewoon meer headroom.

In mijn silverface geblondeerde JTM-achtige tweederige Bassman komt in ieder geval geen NFB, meer dan genoeg punch...

Basskanaal begint toch wel lekker te klinken Jay... beetje hotrodden gaat prima maar heb wel veel ruis in die 3e en 4e gainstage... Zitten nieuwe plate load weerstanden maar misschien te heet geworden en/of toch niet zulke fijne voor de job...

Mr.Jay
28 juli 2003, 12:27
>Klopt... Op mijn '69 sf Super Reverb heb ik de earth schakelaar omgedoopt tot NFB schakelaar, standje links en recht is resp. 820 (origineel) en 1K5, standje midden is geen NFB.

Goed idee, ik heb nog steeds mijn 5K potje hiervoor.

>Die SR is nu weer wat cleaner, met niet te "hete" gitaren speelt zonder NFB het lekkerste.

Kwam er dit weekend achter dat mijn P90 gitaren gewoon te donker zijn, weinig sprakle uit de amp, dus met die NFB open was ie wat helderder, levendiger en losser. Kan me voorstellen met Strat minder nodig misschien.

>k weet niet hoe het is op een groot podium, dan wil je wellicht toch wat strakker laag,

NEEEEEEEEEEE !!!! vet laag, modder, bagger > heerlijk !

>Met een TR kan ik me voorstellen dat je dat probleem wat minder hebt, die heeft gewoon meer headroom.

Behalve de mijne dan :wink: !

>Basskanaal begint toch wel lekker te klinken Jay... beetje hotrodden gaat prima maar heb wel veel ruis in die 3e en 4e gainstage... Zitten nieuwe plate load weerstanden maar misschien te heet geworden en/of toch niet zulke fijne voor de job...[/quote]

Teveel gain denk ik !
Stukkie van SETZER staat niet veel amp-info in, meer rest van de gast en zijn gitaren. Kort>
hij gebruikt NORMAL, tone-instelling staat op 2 close-upfoto's > presence 10, hoog bijna volopen,. en bas op 4.
Hij heeft Philips NOS 5881 en Celestion 30W speakers > moet dus de G12H30 zijn. That's it. Rest doet zijn Gretsch/spel.

o ja...die ROLANDecho > staat weinig over, alleen dat ie lekker verzadigd en zo zijn Bassmans wat crunch geven en extra bright.
Hij had toen net op ebay voor 400 dollar ( ! ) 6 nw. tapes band gekocht hiervoor, die waren bijna niet meer te krijgen.
Als je van zo'n apparaat afhankelijk bent ( en het geld natuurlijk sowieso hebt ) koop je dat gewoon, hoe duur ook !

Jay

Mr.Jay
28 juli 2003, 12:29
>Basskanaal begint toch wel lekker te klinken Jay... beetje hotrodden gaat prima maar heb wel veel ruis in die 3e en 4e gainstage... Zitten nieuwe plate load weerstanden maar misschien te heet geworden en/of toch niet zulke fijne voor de job...[/quote]

metaalfilms nemen ? horen toch stil te zijn.

Jay

Pee
28 juli 2003, 20:51
wat is een NFB?

Pee
28 juli 2003, 20:52
>Vandaag een 65Ri uit mid eighties getest. Khad em op 6 staan en, ook al was het een Ri, was toch best verbaasd. Zo van 'hey een twin klinkt toch best lekker'.


HAHA, Sash is weer flink op de hoogte > een R.I. uit de MID 80's, sorry effe lachuu !! De 65Twin is opnieuw gebouwd in 1991 :-D., toen jij nog in de poepluier rondhuppelde.
Aardig ampie. Sound is oké > alleen een reparatie-gevoelige bak.

Heb gisteravond optreden gedaan met "JAY-TWIN" > WAT een DRUK !!
met 2 "slechts" eindbuizen was de R.I. Bassman naast mij totaal géén match !
Moet wel nog steeds wennen aan 2x12. Ben meer 10" man. Met Strat juist een voordeel die grote vettere speakers, maar met mijn dikbuikgitaren iets TE bassig vaak. De 10" = is gewoon ruiger. Steven : zonder NFB klonk véél beter !
Oplossing > we gaan allemaal jagen op SUPERSIXREVERBS > Twindruk met 6 x10"" > DA'S PAS KICKEN !!

Jay

wat bedoel je met een JAY TWIN??
en waarom zijn 12" speakers een voordeel met strat?

mathe
28 juli 2003, 21:35
wat is een NFB?

Negative feedback. In het Nederlands: negatieve terugkoppeling of tegenkoppeling.

Dat wordt in dit geval in een eindversterker gebruikt om niet lineaire vervorming tegen te gaan. Een deel van het uitgangssignaal van de eindversterker wordt teruggevoerd naar de ingang van de eindversterker en van het ingaande signaal (welk van de voorversterker komt) afgetrokken.

De hoeveelheid tegenkoppeling bepaald de totale versterkingsfactor en de dempingsfactor van een versterker. Door de tegenkoppeling frequentie afhankelijk te maken kun je de frequentie karakteristiek van de eindversterker regelen. Dit komt voor bij de klassieke 'presence' regelaar.
Door de mate van terugkoppeling te regelen kan een versterker heel strak klinken (veel tegenkoppeling) of juist losjes (weinig of geen tegenkoppeling).

Marc

Mr.Jay
28 juli 2003, 21:45
>wat bedoel je met een JAY TWIN??
en waarom zijn 12" speakers een voordeel met strat?[/quote]

MIJN Twin gewoon. Wat aangepast her en der door mezelf.
12" vond ik in mijn geval ( smaakkwestie uiteraard ) beter voor Strat, omdat deze gewoon ieler klinkt t.o.v. een gitaar met P90's. De combi STRAT / TWIN is lekker vet en dik. Voor de P90's/dikbuikgitaren vond ik het wat TE dik in het laag en kreeg af en toe rondzingproblemen omdat ik vrij hard speelde. Met een SuperReverb met 4x10" heb ik hier geen last van. Toch hebben de 12"ers hun eigen charme.
Had er lang geen meer gehad, dus effe wennen weer.

Jay

philbee
29 juli 2003, 00:40
combi strat/twin is ideaal
mee eens
dikbuik zal idd beter op een 4*10 klinken

keef
29 juli 2003, 10:44
Over Super Six Reverb gesproken....welke amp gebruikte albert collins ook alweer?

Een Quad Reverb geloof ik...

SteavisSmokin
29 juli 2003, 14:10
ja psies dat was 'em! Ik was even de naam kwijt maar wist wel dat 't ook zo'n opgefokt CBS design was.

Mr.Jay
29 juli 2003, 14:14
ja psies dat was 'em! Ik was even de naam kwijt maar wist wel dat 't ook zo'n opgefokt CBS design was.

de 2 x dat ik em live gezien heb , en de enkele keren op TV had ie gewoon een TWIN, meestal Silverface.
Misschien wat ie net kon gebruiken via verhuur o.i.d. hier in Europa althans.

Jay

SteavisSmokin
29 juli 2003, 14:21
Dat zal inderdaad wel via verhuur bedrijf zijn dan...OF je hebt hem nog vroeger in zijn carriere gezien -> toen gebruikte hij wel Twins maar ik dacht vanahlf halverwege jaren 70 uitsluitend Quad Reverbs.

keef
29 juli 2003, 16:06
Quote van AC:

"I get most of my sound from the amp that I use and I always like to use my own amp- a 100 watt Quad Reverb I've been using since 1972. I always put the volume all the way up on 10, treble on 10, middle on 10 and I don't use bass, intensity or none of that. Reverb I set at 4.

Waarschuwing: don't do this at home...

Overigens speelde de Iceman met 009 snaren - maar wat een toon :)

Mr.Jay
29 juli 2003, 18:04
Quote van AC:
"I get most of my sound from the amp that I use and I always like to use my own amp- a 100 watt Quad Reverb I've been using since 1972.


Allright ! heb ik toch 2 x vreemde situatie gezien bij Albert blijkbaar.
Een van de weinige gebruikers van zo'n amp, leuk. Hij had altijd een dijk van een sound.

>I always put the volume all the way up on 10, treble on 10, middle on 10 and I don't use bass, intensity or none of that. Reverb I set at 4.

Bijna Dave Gonzales toen ie es op mijn SR heeft gespeeld > alleen volume had hij wat lager en de Reverb bijna op 10 !

>Overigens speelde de Iceman met 009 snaren - maar wat een toon :)

Die 009 set maakte niet zoveel uit > hij speelde immers constant met capo heel hoog. Daarbij altijd met de vingers flink trekken aan de snaren en een TELE met HB's zorgde voor die dikke sound van em. Niet te vergeten zijn unieke riffs.

Jay

philbee
29 juli 2003, 18:21
valt me op dat op dit forum van vintage versterkers alleen blues liefhebbers zitten, helemaal ok natuurlijk

Dirtypool
29 juli 2003, 18:53
Stoop down baby :-D

mathe
29 juli 2003, 18:58
Ben ik hier dan weer de enige ouwe rocker?

Marc

SteavisSmokin
29 juli 2003, 20:40
Die 009 set maakte niet zoveel uit > hij speelde immers constant met capo heel hoog. Daarbij altijd met de vingers flink trekken aan de snaren en een TELE met HB's zorgde voor die dikke sound van em. Niet te vergeten zijn unieke riffs. Jay

Om precies te zijn: Albert drukte de snaren met zijn duim naar beneden (in richting van gitaar body) en liet ze dan weer keihard omhoog kletteren wat die enorme TWANG in zijn sound gaf...soort van slappen maar dan op gitaar!! 8-) Albert rules -> is ook 1 van de grotere invloeden op mij. Niet dat dat veel zegt trouwens....hahahaha

SteavisSmokin
29 juli 2003, 20:40
Ben ik hier dan weer de enige ouwe rocker?

Marc

Hmm...heb op het moment Free opstaan...telt dat ook?

PeeVee
29 juli 2003, 22:01
Om precies te zijn: Albert drukte de snaren met zijn duim naar beneden (in richting van gitaar body) en liet ze dan weer keihard omhoog kletteren wat die enorme TWANG in zijn sound gaf...soort van slappen maar dan op gitaar!!

Eeeeeh... zou je dat nog eens in wat meer detail uit willen leggen... De DUIM zeg je? Van de linkerhand neem ik aan? Die gebruik ik ook wel eens, maar dan op de lage (dikke) snaren, niet zoals Sjefke Hielie in solo's ofzo... effe serieus... dat kunstje wil ik ook wel leren...

mathe
29 juli 2003, 22:28
Hmm...heb op het moment Free opstaan...telt dat ook?


Absoluut!! :P

sash
30 juli 2003, 00:30
Ben ik hier dan weer de enige ouwe rocker?

Marc

Jonge rocker die naar ouwe rock en blues luistert? Mag dat ook? Ben geen echte originele vintage rocker, maar goed :D

philbee
30 juli 2003, 00:35
ja en ouwe rockers natuurlijk, tel ik mezelf ook bij.
Hoewel de 'nieuwe' blues/rock weer minder vind.
Jeff Healy, Kenny Wayne Sh, etc kan mij dan weer niet boeien. Ojee daar komt weer een lawine ik voel het.

sash
30 juli 2003, 00:44
Gelijk heb je!

Vandaag nieuwe Ronnie Earl cd gekocht. Godverdomme hij is GOED! Ronnie is weer helemaal terug. Echt een aanrader voor iedereen hier!

Al
30 juli 2003, 02:23
Als ik op festivals kom, zoals Moulin Blues Ospel (ben al drie keer geweest; als je er ook wel es bent geweest: hoe vond je het?), en andere bluesfestivals en -optredens, zie ik 90% Twin Reverbs. Terwijl ik vind dat de Blues De Ville er in de tweed uitvoering veel
bluesy'er ( :???: ) uitziet. Deze amp heeft toch ook 2x12".
Of is er gewoon geen enkele andere (Fender-)amp die kan concureren met de Twin Reverb?

Een Twin is gewoon een heel goed concept voor een goed handzame allround amp met als kwaliteit een uitstekende toon met druk en body. Hij heeft weinig toeters en bellen en is met de juiste pedalensetup tot erg veel in staat. Een van de beste Fender amps.

Kortom een goede Twin is zijn gewicht in goud waard.

Al

Mr.Jay
30 juli 2003, 11:56
Die 009 set maakte niet zoveel uit > hij speelde immers constant met capo heel hoog. Daarbij altijd met de vingers flink trekken aan de snaren en een TELE met HB's zorgde voor die dikke sound van em. Niet te vergeten zijn unieke riffs. Jay
Om precies te zijn: Albert drukte de snaren met zijn duim naar beneden (in richting van gitaar body) en liet ze dan weer keihard omhoog kletteren wat die enorme TWANG in zijn sound gaf...soort van slappen maar dan op gitaar!! 8-) Albert rules -> is ook 1 van de grotere invloeden op mij. Niet dat dat veel zegt trouwens....hahahaha

YES, hij slapte met zijn duim, en gebruikte ook zijn constant gestrekte wijsvinger voor "pull-offs" > i.c.m. met een TELE/brug p.u. geeft dit natuurlijk enorme power.

Jay

Mr.Jay
30 juli 2003, 11:59
Hmm...heb op het moment Free opstaan...telt dat ook?

Absoluut!! :P

Mathe > ouwe rocker met zo'n mooie rooie Marshall en ( liefst ) LesPaul is toch helemaal NOP op aan te merken !!
het ultieme vintage soundje > PAUL KOSSOF.

MIJN roots !
Jay

Mr.Jay
30 juli 2003, 12:00
Gelijk heb je!
Vandaag nieuwe Ronnie Earl cd gekocht. Godverdomme hij is GOED! Ronnie is weer helemaal terug. Echt een aanrader voor iedereen hier!

>>>>>>>>>>>>>TWINREVERB 8-)

Jay

Mr.Jay
30 juli 2003, 12:02
>Kortom een goede Twin is zijn gewicht in goud waard.
Al[/quote]

Tóch had ik liever zijn gewicht aan goud :D

Jay

SteavisSmokin
30 juli 2003, 14:57
Jonge rocker die naar ouwe rock en blues luistert? Mag dat ook? Ben geen echte originele vintage rocker, maar goed :D

Sas, jij bent gewoon een Fender Sascha-Rocker reissue...just like me...Alleen ben ik dan van het model Steven-Rocker reissue, die heeft 4x10 ipv 2x12. :-D


Ronnie is inderdaad weer goed op dreef op zijn nieuwste CD!! En een TOON heeft ie he?!? AI AI AI! Da's dus een goed klinkende Twin Reverb die die daar gebruikt. Ik heb gelezen dat Ronnie samen met Duke Robillard een cd gaat opnemen binnenkort...ben benieuwd wat dat wordt. Soort van Magic Sam met T-Bone op een CD. KOEL!

sash
30 juli 2003, 21:21
Jonge rocker die naar ouwe rock en blues luistert? Mag dat ook? Ben geen echte originele vintage rocker, maar goed :D

Sas, jij bent gewoon een Fender Sascha-Rocker reissue...just like me...Alleen ben ik dan van het model Steven-Rocker reissue, die heeft 4x10 ipv 2x12. :-D


Ronnie is inderdaad weer goed op dreef op zijn nieuwste CD!! En een TOON heeft ie he?!? AI AI AI! Da's dus een goed klinkende Twin Reverb die die daar gebruikt. Ik heb gelezen dat Ronnie samen met Duke Robillard een cd gaat opnemen binnenkort...ben benieuwd wat dat wordt. Soort van Magic Sam met T-Bone op een CD. KOEL!

Hey maar wel goede reissue's dan he? :D ;)

Ronnie's Cd is echt super hehe. En die toon man, jezus. Bizar gewoon. Hoe komt ie aan z'n overdrive?

Ronnie met Duke samen.... lijkt me geweldig haha. Duke had al een nummer meegespeeld op Soul Searchin geloof ik. Ook ERG goede plaat trouwens.
Ben benieuwd ;)

SteavisSmokin
31 juli 2003, 00:18
Natuurlijk goede reissues...kan toch niet anders?

Die overdrive die je hoort is gewoon een kwestie van Twin met goede (ceramische) speakers (+ solid state rectifier denk ik zo te horen), goede buizen, snoer en een strat -> rest zit gewoon in zijn vingers. Je zou met je pro erg dicht bij dit geluid in de buurt moeten kunnen komen, toch maar niet verkopen dan? haha

SteavisSmokin
31 juli 2003, 00:19
hahaha...twin heeft natuurlijk altijd een SS rectifier....ben weer lekker wakker.

Mr.Jay
31 juli 2003, 00:25
>Die overdrive die je hoort is gewoon een kwestie van Twin met goede (ceramische) speakers (+ solid state rectifier denk ik zo te horen), goede buizen, snoer en een strat -> rest zit gewoon in zijn vingers.

Voor zover ik enig ouwer werk van meneer EARL heb , hoor ik alleen de TWIN, zonder pedaal, de sound blijft dik en vol en hij speelt alleen met randje meestal , óf helemaal clean, ken eigenlijk niks ( nou ken ik niet zoveel van em ) met flinke vervorming.
T'is de typische crunch die herken in mijn eigen Bf-Twin, ook op 2 eindpitten al.

>Je zou met je pro erg dicht bij dit geluid in de buurt moeten kunnen komen, toch maar niet verkopen dan? haha[/quote]

De 12"van de PRO zouden veel moeten doen in die richting > echter de druk die EARL haal je er niet helemaal mee.
Misschien als je een TWIN-OT monteert ( heb er nog een liggen :razz: )

Jay

PeeVee
31 juli 2003, 00:43
Doe dan maar een Bassman OT anders heeft ie nog een mismatch en nog maar 30W ofzo over...

Mr.Jay
31 juli 2003, 09:15
Doe dan maar een Bassman OT anders heeft ie nog een mismatch en nog maar 30W ofzo over...

heb ik ook in de Twin, méér dan ruim voldoende genoeg over.
( jij houdt niet van mismatchen )

Jay

Al
31 juli 2003, 11:11
Doe dan maar een Bassman OT anders heeft ie nog een mismatch en nog maar 30W ofzo over...

Ik heb dat weleens gemeten, bleek nog 36 watt wat ik overhield. Jay wil jij als je tijd hebt eens kijken wat jouw Twin met die mismatch geeft?

Al

PeeVee
31 juli 2003, 11:36
heb ik ook in de Twin, méér dan ruim voldoende genoeg over

Een Twin is geen Pro! Die Pro van Sas is een 40W model, veel meer dan 30W zal ie dus niet overhouden. Een Twin met 2 eindbuizen is 50W, is toch net weer wat extra headroom. Ik denk niet dat Sas er verstandig aan doet een TR OT te gebruiken. Iedere Watt in zijn Pro heeft hij hard nodig. Een grote OT is wel een goed idee, hij kan dan toch beter op zoek naar een (matchende) Bassman OT. Heb ik nu ook in Vibrolux... man wat scheelt dat!


( jij houdt niet van mismatchen )
Ik heb er geen enkel probleem mee hoor, het zijn meer de eindbuizen en output trafo die klagen :-D

Het vermogen moet toch ergens heen nietwaar?..

Ik ben er inderdaad geen voorstander van, het heeft in mijn ogen ook geen toegevoegde waarde, het is "een" truuk om vermogen wat te temperen, maar ik ken betere / mooiere truuks eindbuizen kathode biassed schakelen, spanning op eindpitten verlagen etc.

De versterkers die ik heb zijn qua vermogen prima, geen behoefte om dat te gaan knijpen.

Mr.Jay
31 juli 2003, 12:33
>Ik heb dat weleens gemeten, bleek nog 36 watt wat ik overhield. Jay wil jij als je tijd hebt eens kijken wat jouw Twin met die mismatch geeft?
Al[/quote]

toevallig gisteren gedaan i.v.m. testen van wat eindbuizen.
ook 36 W ongeveer clean met mismatch > aan 8 ohm bijna 50 W.
Terwijl ik met alle 4 eindbuizen "slechts" 80 W haal. Je zit dus inderdaad niet op 50% met 2x6L6, maar hoger en met mismatch ook.
Héél praktisch.
De andere 2 erbij proppen levert ook niet echt veel volumewinst op, slechts méér druk en strakker laag.

Jay

Mr.Jay
31 juli 2003, 12:35
[quote=Mr.Jay]heb ik ook in de Twin, méér dan ruim voldoende genoeg over
Een Twin is geen Pro!

Waarom niet ( met een Twin OT en 2 pitten dus dan ) ??

Jay

Al
31 juli 2003, 12:42
toevallig gisteren gedaan i.v.m. testen van wat eindbuizen.ook 36 W ongeveer clean met mismatch > aan 8 ohm bijna 50 W. Terwijl ik met alle 4 eindbuizen "slechts" 80 W haal. Jay

Ok, mijn SR geeft 39 watt. Twin met 4 buizen bleef bij mij altijd net onder de 80watt steken.

Al

RadiuS
31 juli 2003, 13:02
hoe krijg ik een randje uit mn twin? :???: als ik de volume op max zit en de master voorzichtig opdraai tot normaal volume heb ik wel oversturing maar dat klinkt ruk. Moet ik m gewoon harder zetten? :P

PS steavissmokin: hoe klinken die kinman elementen en hoeveel vraag je ervoor? k heb nu de stock pickups van mn mexico strat, ruisen beetje veel maar k wil wel t typische strat geluid behouden als ik replacements ga kopen.

Mr.Jay
31 juli 2003, 13:52
>Ok, mijn SR geeft 39 watt. Twin met 4 buizen bleef bij mij altijd net onder de 80watt steken.
Al[/quote]

ik zit toch iets hoger zie ik net in mijn aantekeningen, ook mijn SR geeft meer, Twin bijna 90W bij 4 ohm.
Heb ik wel overal de meest pittige 6L6's erin die ik heb. En bij exact 230V uit de muur.

Jay

Mr.Jay
31 juli 2003, 13:56
[quote="RadiuS"]hoe krijg ik een randje uit mn twin? :???: als ik de volume op max zit en de master voorzichtig opdraai tot normaal volume heb ik wel oversturing maar dat klinkt ruk.

Als je een "stock " silverface TWIN hebt, zul je inderdaad geen lekkere oversturing krijgen, ligt aan circuit/parts/spanningen/buizen en wellicht ook je speakers.

Mijn 72Twin is rigoreus omgebouwd naar 65blackface met goeie / vintage parts. Diverse spanningen zijn ook anders. En zeker geen MV.
Het gaat om het totaal-plaatje wil je een mooie oversturing krijgen.

Jay

PeeVee
31 juli 2003, 15:51
Waarom niet ( met een Twin OT en 2 pitten dus dan ) ??

Jay, met alle respect, ik heb niet zo'n zin in een discussie over nitty gritty details. Ja een Pro met TR OT en twee eindbuizen en SS rectifier is bijna een Twin maar.... het is geen twin. In een Twin kun je bij gebrek aan headroom nog twee buisjes bijprikken remember?

Maakt ook niet uit want daar ging het niet om. Het enige wat ik op wou merken is dat ik denk dat Sash meer gebaat is bij een dikke (goed matchende 4 Ohm) Bassman OT want ik denk dat hij iedere Watt nodig heeft als hij met zijn Nijmeegse vrienden gaat spelen. Ik zie in een mismatchende Twin OT in principe geen toegevoegde waarde.

Da's mijn mening, jij hebt blijkbaar een andere, prima toch?

Mr.Jay
31 juli 2003, 16:03
>Jay, met alle respect, ik heb niet zo'n zin in een discussie over nitty gritty details. Ja een Pro met TR OT en twee eindbuizen en SS rectifier is bijna een Twin maar.... het is geen twin. In een Twin kun je bij gebrek aan headroom nog twee buisjes bijprikken remember?

tuurlijk, maar was even niet de issue : Ik stelde zoals ik mijn eigen Twin gebruik momenteel ( heb 4 buizen geeneens nodig ), is ie gelijk aan een PRO, als je daar een Twin-OT in zou zetten. Genoeg volume.

>ik denk dat Sash meer gebaat is bij een dikke (goed matchende 4 Ohm) Bassman OT want ik denk dat hij iedere Watt nodig heeft als hij met zijn Nijmeegse vrienden gaat spelen.

Helemaal mee eens > als hij tóch een andere OT zou willen monteren, zou ik uiteraard ook kiezen voor een 100% match > dus een 4 ohm Bassman-style OT.
Enne....tegen die grote "vrienden"-Marshalls haal je het toch niet met 'n Fender.

Jay

sash
31 juli 2003, 23:11
Hey een hele discussie over mij en m'n amp, COOL! ;)

Ben hier iig weer flink een stuk wijzer uit geworden.

Wat het uiteindelijk gaat worden met m'n Pro: 2x 6L6GC met ss rectifier, Celestion G12H30's en bassman OT.

Heb in ieder geval besloten om de Pro niet weg te doen voor een Marshall, er komt er uiteindelijk wel een bij, maar de Pro gaat niet weg. Momenteel heb ik er een erg lekkere sound mee en als er eenmaal andere buizen, speakers en OT in komen zal ie nog steeds goed klinken en hard zat gaan.
Mocht de gelegenheid zich dan eens opdoemen dat ik echt meer volume nodig heb is er altijd wel een SR te leen (he steavis :D ).

Trouwens, zou een SR OT het goed doen in m'n Pro?

Mr.Jay
31 juli 2003, 23:18
>Wat het uiteindelijk gaat worden met m'n Pro: 2x 6L6GC met ss rectifier, Celestion G12H30's en bassman OT.

verstandige zet. Die PRO is een goeie basis-amp.

>Trouwens, zou een SR OT het goed doen in m'n Pro?[/quote]

een SR OT is 2 ohm. Je hebt een 4ohm BassmanOT nodig, of zoals ik in een amp heb > een FNS-OT met SR-specs en 2-4-8 ohm tap > handig als je ooit een Marshall hebt met CAB > kun je dat ook aan je PRO hangen.
Gitarist van DARYLL-ANN speelt zo b.v > PRO met 4x12 vintage CAB

Jay

sash
31 juli 2003, 23:39
Ik wilde iig wel multitap. Tcoh best cool om er eens een extra cab aan te hangen.

SteavisSmokin
31 juli 2003, 23:41
Yes sas, denk dat dit echt de goede keuze is. Buizen/rectifier en speakers kan ik er wel voor je inhangen als je dat wilt, trafo kan ik denk ik wel maar zo goed als geen ervaring mee -> dat gelijk maar bij FNS laten doen denk ik?

SteavisSmokin
31 juli 2003, 23:43
Zie het trouwens zoals ik nu met mijn SR -> heb hem in loop der tijd flink geupgrade -> killer amp nu (mede dankzij mr Jay!) die ik NOOIT meer weg doe. Komt nog wel wat bij maar 1 goede basis amp!

sash
31 juli 2003, 23:45
Thnx for the offer! I'll keep that in mind ;) Moet binnenkort toch eens jouw kant uitkomen.

FNS zal het best wel kunnen doen denk ik, maar er is een kans dat het niet naar wens zal zijn (niet kwalitatief, maar naar mijn smaak zeg maar). Denk dat ik daarmee beter naar Al kan gaan. Die weet onderhand (na al mijn gezeik ;) ) wel wat ik wil. :)

sash
31 juli 2003, 23:48
Zie het trouwens zoals ik nu met mijn SR -> heb hem in loop der tijd flink geupgrade -> killer amp nu (mede dankzij mr Jay!) die ik NOOIT meer weg doe. Komt nog wel wat bij maar 1 goede basis amp!

That's what I love about vintage amps ;)

PeeVee
1 augustus 2003, 14:23
Sash, bestel gewoon bij FNS een OT met een 2 en 4 Ohm tap Vraag of AJ 'm gewoon goed matchend wil wikkelen (je B+ is 440 - 460 VDC), dus op vermogen en geen extra wikkelingen t.b.v. extra harmonischen, gewoon "power to the people". Die 8 Ohm tap heb je denk ik niet nodig, maargoed, kan je doen, kost wat meer denk ik.

Ik heb op Petra's 2 x 10" Bandmaster Reverb de (ongebruikte) aardeschakelaar gebruikt om te kunnen schakelen tussen 4 Ohm met huidige 2 x 10" of 2 Ohm om evt. met extra 2 x 10" of 2 x 12" cabje te kunnen spelen. Zit er ook nog steeds aan te denken om voor die Bandmaster Reverb gewoon een SR kast te laten bouwen maar dat ding heeft steeds kuren en is flink in gehacked door vorige eigenaar. M.n. PT geeft eigenlijk te lage B+ met buizengelijkrichter. Met een SS rectifier (Sash letop!) zou ik die spanning nog wel wat hoger kunnen krijgen, maar mag niet van Petra want zij wil geen PINNIGE TWIN SOUND maar gewoon lekker sponzig crunchy bluesy soundje! :wink:

SteavisSmokin
1 augustus 2003, 16:18
PINNIGE twin sound?!?! dan heeft ze zeker nog nooit een goeie twin gehoord!!

Mr.Jay
1 augustus 2003, 18:36
PINNIGE twin sound?!?! dan heeft ze zeker nog nooit een goeie twin gehoord!!

Héééé > Klinkt als ik !

Jay

PeeVee
1 augustus 2003, 21:36
Een goeie Twin?!?!... Moet je wel heeeeeeeeeeel goed zoeken :wink:

Ja, met een Stratje klinkt het wel aardig, maar met een dikbuik niet hoor.

Ik vind Twin de moeilijkste versterker om iets van te maken, heb ook iedere keer iets met 12" speakers, ik kan er niets mee.

Geef mij maar een fijne SR, als ik power te kort kom, dan haak ik gewoon door naar nummertje twee :-D

sash
1 augustus 2003, 23:50
Ik was eerst ook een 4x10" adept, maar vind 2x12" steeds lekkerder worden op de een of andere manier.

PeeVee
2 augustus 2003, 12:36
Misschien omdat je niets anders hebt? :wink:

Beter één Pro Reverb in de hand, dan tien Super Reverbs in de lucht... toch?.. :-D

sash
2 augustus 2003, 13:25
Die is onder de gordel :D

Nee maar ik bedoel met vergelijkingstests. Eerst als ik een Super Reverb of Bassman hoorde, was het helemaal WOW, 4x10 roelt. Kan ook karakter van de amp zijn, maar heb nu toch meer zoiets van 12" is net iets lekkerder :)

Mr.Jay
2 augustus 2003, 13:41
>Eerst als ik een Super Reverb of Bassman hoorde, was het helemaal WOW, 4x10 roelt. Kan ook karakter van de amp zijn, maar heb nu toch meer zoiets van 12" is net iets lekkerder :)[/quote]

Ik gebruik beiden, maar vind mijn 4x10's toch inderdaad ( moet PEEVEE gelijk geven in deze ) net wat ruiger en wat meer bruikbaar voor mijn dikbuikgitaren.
Maar de TWIN vind ik ook érg lekker, heeft wat anders wat de 4x10's net niet hebben. Vind em heel bruikbaar en voroal de druk heerlijk.
Maar als ik naar een onbewoond eiland moest met slechts één amp zoiu het toch mijn TweedBassman worden en niks anders > .....gewoon MIJN sound !

Jay

sash
2 augustus 2003, 13:49
Hebben ze daar stroom dan? :razz:

Dirtypool
2 augustus 2003, 14:15
Aggregaatje op diesel :-D
Ik wil ook naar een onbewoond eiland( ene helft dan :-) andere helft alleen maar Amazones :cool: - die gek zijn op blues en heel mooi zijn( al een stuk zeldzamer in die combinatie)( ok ,ik heb er een maar die houdt ook nog van Hazes , dus die wilde ik eigenlijk periodiek laten overkomen)

sash
2 augustus 2003, 14:17
Ja moet niet te lang duren natuurlijk :D

PeeVee
2 augustus 2003, 19:01
WOW, 4x10 roelt, maar heb nu toch meer zoiets van 12" is net iets lekkerder

ACH NIE!
(so segge se da in Nijmegeuh) :razz:

4x10 roels, maar 2x4x10 SUPERROELS! 2x12 vind ik boring c.q. suks. Nou effe serieus... Ik denk en weet dat 2 x 12" (Twin) prima kan klinken, John heeft het bewijs thuis staan. Ik heb er echter uren, dagen, maanden aan zitten klooien maar kreeg het niet naar mijn zin. Met 12" speakers heb ik ook veel sneller moeite dan met 10". Eerlijk gezegd ben ik nog niet vaak 10" speakers tegen gekomen die ik echt vreselijk vond sukken (beetje wel), bij 12" speakers heb ik veel sneller zoiets van... duh... neuzig enzo. Denk dus niet dat een Twin "zomaar" beter c.q. goed klinkt, John heeft er ook flink wat tijd inzitten én vrijwel alle parts vervangen door vintage parts én nog wat geheime mods doorgevoerd. Een silverface SR (OK, met bf circuit) klinkt stock meestal gewoon goed tot lekker. Ik heb zelf Twin geblackfaced, met stock speakers is dat gewoon veeeeeel lastiger om dat naar je zin te krijgen. Kortom: Super Reverb forever, misschien ga ik volgende week mijn derde ophalen, ook weer een vroege sf. 8-)

sash
2 augustus 2003, 19:20
DERDE?!?!?!?!?!

Jeeeeeeeuzes....

:D

Mr.Jay
2 augustus 2003, 20:03
>Met 12" speakers heb ik ook veel sneller moeite dan met 10". Eerlijk gezegd ben ik nog niet vaak 10" speakers tegen gekomen die ik echt vreselijk vond sukken (beetje wel), bij 12" speakers heb ik veel sneller zoiets van... duh... neuzig enzo.

Moet ik je gelijk in geven. Wellicht alleen bij Fenders ( ??? wie....is het er mee eens ). Een ( top-)Marshall klinkt altijd goed met 12"ers.
Een Fender is hiermee wat moeilijker te tunen vind ik.

>Een silverface SR (OK, met bf circuit) klinkt stock meestal gewoon goed tot lekker.

Mee eens > SfSR is makkelijker uitgangspunt dan een SfTwin.

>Super Reverb forever, misschien ga ik volgende week mijn derde ophalen, ook weer een vroege sf. 8-)[/quote]


Pffffff......DRIE SR's ??? wat een luxe > wat moet je daar nou mee?

Ik heb er gewoon één (maar ja.. wel 3 Bassmans :oops: )

Jay :D

SteavisSmokin
2 augustus 2003, 23:46
Peevee, is dat die SR van Phil die je gaat kopen?

PeeVee
3 augustus 2003, 13:20
Peevee, is dat die SR van Phil die je gaat kopen?
Nope...

Als ik 'm veilig thuis heb staan, dan vertel ik wel hoe en wat 8-)

PeeVee
3 augustus 2003, 13:35
>Pffffff......DRIE SR's ??? wat een luxe > wat moet je daar nou mee?

Petra d'r Bandmastertje kampt een beetje met instabiliteitsproblemen dus zij speelt tegenwoordig op de sf SR. Is wel makkelijk / practisch, nemen we er voortaan 3 mee, eentje reserve.


Ik heb er gewoon één maar ja.. wel 3 Bassmans :oops:

Hahahaha... ja... én een Twin en een Jay amp en een Deluxe en ook nog een sf Deluxe Reverb als ik me niet vergis... mazzelaar!

SteavisSmokin
3 augustus 2003, 15:21
PS steavissmokin: hoe klinken die kinman elementen en hoeveel vraag je ervoor? k heb nu de stock pickups van mn mexico strat, ruisen beetje veel maar k wil wel t typische strat geluid behouden als ik replacements ga kopen.

Radius, ik heb je een mail getsuurd paar dagen geleden, heb je hem ontvangen?

Al
3 augustus 2003, 17:56
Ik heb zelf Twin geblackfaced, met stock speakers is dat gewoon veeeeeel lastiger om dat naar je zin te krijgen.

De spijker op zijne kop! STOCK speakers --> de Achilleshiel van de sfTwins.

Al

RadiuS
3 augustus 2003, 18:53
PS steavissmokin: hoe klinken die kinman elementen en hoeveel vraag je ervoor? k heb nu de stock pickups van mn mexico strat, ruisen beetje veel maar k wil wel t typische strat geluid behouden als ik replacements ga kopen.

Radius, ik heb je een mail getsuurd paar dagen geleden, heb je hem ontvangen?

ja sorry van traagheid, heb inmiddels teruggemeeld :-?

sash
4 augustus 2003, 01:58
Petra d'r Bandmastertje kampt een beetje met instabiliteitsproblemen dus zij speelt tegenwoordig op de sf SR. Is wel makkelijk / practisch, nemen we er voortaan 3 mee, eentje reserve.


Ja joh... eentje reserve. Ik heb niet eens een reserve zekering :D

PeeVee
4 augustus 2003, 11:57
Petra's Bandmaster zit nu in een 2 x 10 kastje (niet zo netjes gemaakt door vorige eigenaar). Er zit een FNS OT in met 2 en 4 Ohm tap. Ik denk dus dat ik Erik v.d. Haar er ook een SR kast voor laat bouwen, hebben we er vier :o

Zit al schakelaar op voor impedantie (2 en 4 Ohm), maak ik ook nog schakelaartje op om onderste of bovenste twee speakers uit te schakelen, kan ze ook nog op "huidige config" spelen (maar 4 x 10" vond ze gisteren toch wel mooi).

Gisteren trouwens voor het eerst met dochterlief (1 maand oud) gerepteerd... lag lekker te slapen in het wiegje, zo'n FM babyfoon erbij, tunertje aangesloten op de zanginstallatie en paps en mams maar rocken. Let's Buzz gaat meer en meer bluesy rock & roll worden, country jive & boogie, dat ligt ons toch het beste. Dat stoeremannenblues gedoe, dat laat ik graag aan jullie over.

Iemand de foto's op www.bigswingthing.nl al gezien? (om nog maar eens even een off topic onderwerp in de groep te gooien). KOEL he?

Mr.Jay
4 augustus 2003, 12:30
Iemand de foto's op www.bigswingthing.nl al gezien? (om nog maar eens even een off topic onderwerp in de groep te gooien). KOEL he?[/quote]

KOEL zou ik niet willen omschrijven > ziet er eerder HEET uit ....30 C ?!

Jay

sash
4 augustus 2003, 15:04
Hey die gitarist, die heeft toch bij Are and Be gespeeld? Kzie dat ie z'n strap aan de verkeerde kant heeft hangen ;)

SteavisSmokin
4 augustus 2003, 15:23
Hey Pleun, wist niet dat je een dochter hebt gekregen een maand geleden!! Gefeliciteerd!!

Mr.Jay
4 augustus 2003, 18:13
Hey die gitarist, die heeft toch bij Are and Be gespeeld? Kzie dat ie z'n strap aan de verkeerde kant heeft hangen ;)

ARE en BE is terziele.
Sterker nog SASH :
die Paul speelt nu bij PHIL !! ( samen met Joost )

En ja, hij is van de verkeerde kant ( qu astrap dan :wink: )

Jay

sash
4 augustus 2003, 23:07
Joh! Had al meerdere malen gevraagd aan em wie het was, maar geen reactie gehad.
Joost is geweldige pianist trouwens.

PeeVee
5 augustus 2003, 13:55
Hey die gitarist, die heeft toch bij Are and Be gespeeld? Kzie dat ie z'n strap aan de verkeerde kant heeft hangen ;)

Klopt ja... hij is nogal fijntjes (en lang) gebouwd... Ander krijgtie last van z'n rug. Paul V. speelt trouwens sinds een tijdje ook met Phil in de vernieuwde Doctor Rhythm, ik ben beniewd!

PeeVee
5 augustus 2003, 13:56
KOEL zou ik niet willen omschrijven > ziet er eerder HEET uit ....30 C ?!
Hahahahahaha... Nou en of... het werd me letterlijk te heet onder de voeten... dat podium was HEET man... kon gewoon niet stil blijven staan (of was dat nou toch de muziek) :-D

PeeVee
5 augustus 2003, 13:58
Hey Pleun, wist niet dat je een dochter hebt gekregen een maand geleden!! Gefeliciteerd!!

Klopt ja... thanks... Ze heet Anique, we zetten de kinderbijslag apart zodat we straks een mooie Telecaster voor haar kunnen kopen, "net als mamma hep" :-D

Uiteraard moet ik nu ook weer op versterkerjacht want tegen de tijd dat Aniekske de sterren van de hemel speelt is een Fender amp net zo zeldzaam als het singeltje "baby you en me" van Spargo 8-)

philbee
9 augustus 2003, 19:17
Hey die gitarist, die heeft toch bij Are and Be gespeeld? Kzie dat ie z'n strap aan de verkeerde kant heeft hangen ;)

ARE en BE is terziele.
Sterker nog SASH :
die Paul speelt nu bij PHIL !! ( samen met Joost )

En ja, hij is van de verkeerde kant ( qu astrap dan :wink: )

Jay


Klopt Paul V. (Pablo...), errug goed is-ie..., speelt nu bij Doctor Rhythm, evenals Joost op toetsen die voor de gelegenheid een Hammond heeft gekocht. Eerste optreden in de vernieuwde samenstelling 22 aug. in Maastricht, festival, zijn we de vrijdag afsluiter 2x45 minuten spelen, hahahaha 2 x 45 minuten we zijn blij als we nu een uur repertoire hebben, Nou ja lange solo's en veel bier drinken tussend de nummers.

Mr.Jay
16 augustus 2003, 12:03
>speelt nu bij Doctor Rhythm, evenals Joost op toetsen die voor de gelegenheid een Hammond heeft gekocht.

een échte........................?
met een échte leslie .......................?

of zo'n alternatief flut 19" dingetje ?


Jay

SteavisSmokin
16 augustus 2003, 14:44
De hammond speler uit mijn band heeft zo'n Korg geval maar die klinkt wel SUPER gaaf, dus het kan wel zonder echte B3/B4

Mr.Jay
16 augustus 2003, 15:28
De hammond speler uit mijn band heeft zo'n Korg geval maar die klinkt wel SUPER gaaf, dus het kan wel zonder echte B3/B4

KORG CX3 zeker ?!
sorry.......niet met je eens. Een B3 hoeft ook weer niet meteen.
Ik heb zelf een CX3 gehad plus in mijn vorige band een organist mee gehad , die zich daarna een L-serie Hammond > dan klinkt het Korgie toch echt als pieperig kermisorgeltje hoor. Niet te vergelijken met een buizen/toonwielhammond.

En de digitale XM hammond heb ik daarna zelf nog es gehad voor studiowerk > klinkt nog erger dan de CX3, sorry.......héél digitaal.
Alle bluesbands die daarmee werken en zeggen em goed te vinden, mhebben gewoon een hekel aan sjouwen :wink: !


Jay

nicoverduin
16 augustus 2003, 15:48
Ik heb zelf zo'n XM-1 hangen aan mijn technics 2000. Inderdaad komt niet in de buurt van een echte. Achteraf vond ik hem teleurstellend. Maar ja verkopen heeft ook geen zin, wordt alleen maar inleveren.
Nico

philbee
16 augustus 2003, 16:43
>speelt nu bij Doctor Rhythm, evenals Joost op toetsen die voor de gelegenheid een Hammond heeft gekocht.

een échte........................?
met een échte leslie .......................?

of zo'n alternatief flut 19" dingetje ?


Jay

Joost is beroepsmuzikant met een vrouw en kind, hmmm een B3 met een bijbehorende leslie is nog niet voor volgende week, is wel een Hammond, maar vraag mij niet welke. Knappe band die trouwens met 6 (!) man speelt en een B3 met bijbehorende leslie in de kroeg krijgt gestouwd, niet te praten over de bus, hahaha, truck zal je bedoelen.

Die van Joost is dezelfde als waar Roel Spanjers op speelt, dat weet ik wel. Klinkt behoorlijk moet ik zeggen.

Carlo de Wijs bv speelt op een B3 met lesie en heeft daarvoor een Mercedes Vito aangeschaft, alleen voor zijn spullen !!

Mr.Jay
16 augustus 2003, 17:51
>Joost is beroepsmuzikant met een vrouw en kind, hmmm een B3 met een bijbehorende leslie is nog niet voor volgende week, is wel een Hammond, maar vraag mij niet welke. Knappe band die trouwens met 6 (!) man speelt en een B3 met bijbehorende leslie in de kroeg krijgt gestouwd, niet te praten over de bus, hahaha, truck zal je bedoelen.
>Die van Joost is dezelfde als waar Roel Spanjers op speelt, dat weet ik wel. Klinkt behoorlijk moet ik zeggen.

Die vond ik laatste keer in M'tricht ook minder, heb Roel eerder op échte Hammond gehoord.
Wij hebben met BB's altijd een L100-portable gebruikt, ging prima in Opel kadettje incl. de leslie! Die P's zijn behoorlijk in te klappen en toch echt buizen-toonwiel. Ook géén vette B3, maar toch het beste "echte" alternatief.
Sorry.. ik ben gewoon hammondfreak, heb vaak genoeg langs "pogingen tot" staan spelen, niks voor mij.
Een L100 b.v. is best te sjouwen en te betalen, zeker die P's, echter wat moeilijker te vinden > maar is wél kicken !! De rest blijft gewoon sterieler klinken.

Je speelt toch ook niet met een POD in TWIN stand.
Bluesmannen gaan toch zekers voor het echte spul :lol:

Jay