PDA

View Full Version : Refret omgeving Amsterdam?



raabje
2 juli 2016, 23:20
Hallo Forum,

Ik heb een Koreaanse Cort M520, lekkere gitaar, vooral de hals is super, en er zitten SD Phat Cat P90's in. De frets zijn na jaren spelen behoorlijk ingesleten. Ik zit te denken aan een refret, vlakken zou ook nog wel kunnen, maar dat kost ook geld, dan maar in 1 keer goed doen. Nieuwe gitaar kopen zou ook nog kunnen, maar vind ik zonde van deze gitaar, en deze is heel praktisch, ding slingert rond in huis, kleine kinderen rammen er ook op, dat is geen punt.

Wie weet een goed adres in Amsterdam, of nabije omgeving? Ik had zelf de String bedacht, of Sound Plaza. Gaat er vooral om dat het in 1 keer goed gaat, geen gepruts.

Mvgr,
Jeroen

Schrevel
3 juli 2016, 13:00
Herfretten is niet goedkoop, is je gitaar dat waard?

In Amsterdam heeft The String eens een hals van me gerepareerd en Ferns Guitars de elektronica geshield.
Die laatste verherfret ook: http://www.fernsguitars.nl/nl/reparatie/voorbeeld/herfretten.php

Joost de Ruig
3 juli 2016, 13:06
Rebel Relic

Erik de Perik
3 juli 2016, 13:08
Herfretten is niet goedkoop, is je gitaar dat waard?

Volgens mij niet zo'n verkeerd gitaartje hoor:

http://www.cortguitars.com/img/product_colors/M520-TAB_hz.png

raabje
3 juli 2016, 20:50
Plaatje klopt bijna, ik heb een Koreaanse, ca 12 jaar oud denk ik. Een saaie zwarte. Stock Mighty Mite heb ik zelf vervangen door SD Phat Cats.

Tegenwoordig komen ze uit Indonesie, Bax heeft de M600 tussen de 420-520 dacht ik (blauw of rood). Volgens mij is de G&L Ascanti (o.i.d) bijna de zelfde gitaar.

Mijn Koreaanse speelt heel lekker en zal iets meer mojo hebben (hoop ik....) Ik heb eigenlijk niet zo een zin om een nieuwe gitaar in huis te halen, ik heb een nieuwe USA strat gekregen, beetje lullig als ik 3 maanden later dan alweer een nieuwe gitaar erbij heb. En ik denk dat de mijne met versleten frets niet goed te verkopen is, dus ik moet altijd geld bijleggen. Misschien kan ik hem inruilen. Fret-job zal zo een 250 kosten.

Rebel Relic weet ik te vinden, daar heb ik ooit een Smokey amp gekocht. Ferns, dat lijkt me een interessante, ik ga ze even bellen binnenkort. Website geeft veel info, top! En het is in de buurt van mijn werk.

Erik de Perik
3 juli 2016, 20:53
Plaatje klopt bijna, ik heb een Koreaanse, ca 10 jaar oud denk ik. Een saaie zwarte. Stock Mighty might humbuckers heb ik zelf vervangen door SD Phat Cats.

Tegenwoordig komen ze uit Indonesie, Bax heeft de M520 tussen de 420-520 dacht ik (blauw of rood). Volgens mij is de G&L Ascanti (o.i.d) bijna de zelfde gitaar.

Mijn Koreaanse speelt heel lekker en zal iets meer mojo hebben (hoop ik....) Ik heb eigenlijk niet zo een zin om een nieuwe gitaar in huis te halen, ik heb een nieuwe USA strat gekregen, beetje lullig als ik 3 maanden later dan alweer een nieuwe gitaar erbij heb. En ik denk dat de mijne met versleten frets niet goed te verkopen is, dus ik moet altijd geld bijleggen. Misschien kan ik hem inruilen. Fret-job zal zo een 250 kosten.

Rebel Relic weet ik te vinden, daar heb ik ooit een Smokey amp gekocht.

Oh ok, ik weet niet veel van Cort, vond dit plaatje op hun site. Maar wellicht kun je 'm zelf vlakken of refretten?

IL76
3 juli 2016, 21:09
Mooi ding. Hij lijkt een beetje op mijn (ook Koreaanse) Eastwood GP.

Erik de Perik
3 juli 2016, 21:13
Mooi ding. Hij lijkt een beetje op mijn (ook Koreaanse) Eastwood GP.

Kan zomaar uit dezelfde fabriek komen.

raabje
3 juli 2016, 21:38
Dit is de nieuwe Indonesische M520, die van mij heeft die witte binding niet, en gewone draaiknoppen, hele saaie gitaar eigenlijk.
http://www.cortguitars.com/uk/product/m520

Bax heeft de M600, uit Indonesie
http://www.cortguitars.com/au/product/m600-1

G&L Ascari lijkt sterk op de M600
http://www.glguitars.com/instruments/TributeSeries/guitars/Ascari/index.asp

Nieuwe gitaar halen met een fancy kleur is natuurlijk leuk, maar die oude heeft ook wel wat. En mijn 2 jongens kunnen er een beetje mee klooien, bij een nieuwe word ik een beetje paranoia als ze er aan zitten.

rozh
4 juli 2016, 00:04
Oh ok, ik weet niet veel van Cort, vond dit plaatje op hun site. Maar wellicht kun je 'm zelf vlakken of refretten?
heb je daar nog tips voor? zoek nog een diy fretvlakvijl namelijk. de rest heb ik al

Tabula Rasa
4 juli 2016, 07:07
heb je daar nog tips voor? zoek nog een diy fretvlakvijl namelijk. de rest heb ik al
Waterpas, dubbelzijdig tape en schuurlinnen is wat je goed kan gebruiken.

benwave
4 juli 2016, 10:18
Waterpas, dubbelzijdig tape en schuurlinnen is wat je goed kan gebruiken.

En niet te vergeten een zwarte viltstift

Tabula Rasa
4 juli 2016, 10:29
En die stift ook weer gebruiken bij de crownvijl.

raabje
9 maart 2017, 20:25
Refret laten doen bij fernsguitar, centrum Amsterdam.

Ook nieuwe Schaller m6 tuners erop laten zetten, de originele waren super gevoelig. Topkam kon blijven zitten. Prijs was 330,-.

Goed gelukt denk ik, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Was een lastige hals,door de glossy lak die er op zit aan de bovenkant, maar is mooi afgewerkt. Er zit nu Dunlop fret draad. Helaas is mijn lage action verdwenen, en gitaar speelt nog wat stroef, zal wel beter worden na wat meer spelen.

barno
9 maart 2017, 20:43
lage actie is kwestie van afstelling. in principe kan actie lager na een goede fretjob.

raabje
9 maart 2017, 21:05
Ja, maar eerst even kijken hoe de gitaar bij trekt thuis, die werkplaats was nu niet bepaald lekker 21 graden met ideale luchtvochtigheid.

Ik moet wel zeggen dat de action voor de fret-job eigenlijk wat te laag was, de snaren liepen tegen de hoge frets aan, geen buzz, maar wel contact.

Ik kijk het even aan, ik kan nog terug voor after sales service.