PDA

View Full Version : Korg ax 1000g defect



prima-nocte
2 juli 2016, 19:02
Heren (en dames) .. ik heb een vraag over een korg ax 1000 g.. hij lijkt helemaal te functioneren maar het geluid klinkt de hele tijd alsof je je volume potmeter nauwelijks open hebt staan. Met meerdere gitaren geprobeerd uiteraard. Vooral bij de distortion hoor je dat goed. Een heel geknepen geluid. Ik heb de soldeer punten van de input al opnieuw gesoldeerd maar dat heeft niks uitgehaald. Ik zie op de printplaten ook niks raars verder qua doorbranden of lekken.. iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

SantaX
2 juli 2016, 21:05
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien gemeen, maar zo bedoel ik het niet.
Je kunt solderen, dus je hebt al een voorsprong op andere, maar kun je ook meten? :D
Want blind dingen op de gok gaan hersolderen is niet het juiste pad.

(heb een poging voor je gedaan om het service manual te vinden, maar de enige link die ik binnen een kwartier kon vinden is een betaalde download van 15 euro. Dat lijkt me meer iets voor als andere leden hier je niet verder op weg kunnen helpen, want ik ben zelf niet bekend met het apparaat.)

prima-nocte
2 juli 2016, 22:03
Nee meten is niet voor mij ;) maar het leek me dat er te weinig input in ging dus het leek me plausibel dat er misschien een soldeerpunt verbroken/slecht contact had. Maar dat was blijkbaar (denk ik) niet zo..

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

D3nnis
2 juli 2016, 23:52
Ik moest opzoeken wat voor apparaat het was, en zal daarom niet echt kunnen helpen, maar zijn je kabels wel goed?
En zo ja, de jackbussen in het apparaat ook?
Misschien te voor de hand liggend, maar ik heb altijd het idee dat het in 85% van de gevallen zoiets is.

Erik de Perik
3 juli 2016, 00:32
Potmeter verrot of vuil, per ongeluk een algemene instelling veranderd, harde reset?

prima-nocte
3 juli 2016, 15:18
Potmeters zijn multifunctional en de rest van de functies werken wel dus dat denk ik niet. Jackbussen is lastig te checken zonder ze eraf te wippen neem ik aan.. kabels zijn goed, die gebruik ik ook precies zelfde setup met m'n line 6 ux2.. ik heb hem al een keer naar fabrieksinstellingen terug gezet, maar geen succes daarmee.. dus als je een tip hebt hoe ik die input bussen kan checken , graag :)

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk