PDA

View Full Version : Pedaltrain riser voor Strymon Timeline e.a.



solidjiver
2 juli 2016, 10:18
Hello,

Ik ben bezig met het maken van een vrij groot 'inspiration' pedalboard dat opgebouwd is rond een Gigrig G2 op een pedaltrain Terra. Boven de G2 komen de Strymon Timeline, Mobius en Big Sky. Aangezien de G2 achteraan vrij hoog is, zijn de switches van deze pedalen moeilijk te bereiken zonder pedal riser. Ik ben dus op zoek naar een goede oplossing hiervoor.

Nu weet ik wel dat Pedaltrain zelf enkele pedal risers (ze noemen het boosters (http://www.pedaltrain.com/booster/)) verkoopt, maar deze hebben een driehoekig ontwerp (je kan dus niet de gehele device omhoog krijgen, maar enkel de onderkant).

Ik zou liever de hele Strymon devices hogerop krijgen, zodat deze nog steeds pas liggen maar gewoon hoger (dan kan je ook beter het schermpje ervan zien).

Fix Pedalboards (http://fixpedalboards.com/products/risers) heeft eigenlijk net wat ik zoek (zie foto onderaan dit bericht), maar blijkbaar verkopen die enkel in de States.

Heeft iemand weet van een ander gelijkaardig product dat wel bij ons te koop is?

Thanks!

http://fixpedalboards.com/sites/default/files/images/products/FP-7-7X.jpg

The Lo Lands
2 juli 2016, 10:34
Ik heb zelf een stuk mdf van 2,5 cm hoog op maat gezaagd en voorzien van velcro zodat ik deze op de pedaltrain pro kan plakken en vervolgens mijn Mobius en Reverb verhoogd kan plaatsen en kan bedienen zonder mijn Boss ES-8 knoppen per ongeluk in te drukken :-)

En je ziet er verder niets van als je de randen met zwarte verf bewerkt :-) Goedkoop en helemaal zelf op maat te maken.

solidjiver
2 juli 2016, 10:59
Thanks, is inderdaad ook een mogelijkheid. Heb je dan een stukje gezaagd voor het gehele oppervlak, of twee stukjes voor elke kant van je Mobius bijv.? Ik vraag het maar omdat je in dat laatste geval ook nog iets onder de Mobius kan plaatsen dat geen bediening behoeft. Maar misschien niet zo ideaal want dan is de Mobius in het midden niet ondersteund en daar is uiteindelijk ook een switch (tenzij ik twee stroken mdf plaats boven en onder de Strymon pedalen, maar dan zal daar niet veel tussen kunnen).

The Lo Lands
2 juli 2016, 14:45
Thanks, is inderdaad ook een mogelijkheid. Heb je dan een stukje gezaagd voor het gehele oppervlak, of twee stukjes voor elke kant van je Mobius bijv.? Ik vraag het maar omdat je in dat laatste geval ook nog iets onder de Mobius kan plaatsen dat geen bediening behoeft. Maar misschien niet zo ideaal want dan is de Mobius in het midden niet ondersteund en daar is uiteindelijk ook een switch (tenzij ik twee stroken mdf plaats boven en onder de Strymon pedalen, maar dan zal daar niet veel tussen kunnen).

In mijn geval één plank over het gehele oppervlak van de Mobius en Wet reverb. Uiteraard kun je ook een soort brug bouwen door stukken MDF te lijmen en vervolgens met velcro vast te zetten zodat je er nog wat onder kan plaatsen. Ik ga dan vaak even naar de bouwmarkt en kijk wat mogelijk is, soms hebben ze ander materiaal (plastic platen of metalen profielen) waar je ook een brug van kan maken.

solidjiver
2 juli 2016, 16:17
Bedankt, ik zal zien wat het best uitkomt.

the sure thing
2 juli 2016, 17:57
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb de strymons op de plek laten staan waar ik met mn voet niet bij kon, maar 2 schakelkastjes laten maken zoals de Strymon multiswitch. Die kastjes kunnen de Strymons prima bedienen en staan wel vooraan.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160702/ced9c7701f40678fb6b12fe53706f4f7.jpg


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

solidjiver
3 juli 2016, 07:30
Mooi gedaan, maar dat neemt dan natuurlijk wel weer wat extra plaats in.

Ik heb een balkje op maat laten zagen en zwart geverfd, ziet er goed uit maar het nadeel daarvan is dat het een beetje gewicht toevoegt aan het pedalboard.

the sure thing
3 juli 2016, 08:22
Ach, bij een pedaltrain Terra maakt dat toch nauwelijks uit


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

solidjiver
3 juli 2016, 09:17
Tja, daar heb je wel een punt ;)

The Lo Lands
3 juli 2016, 10:27
...en zo'n metalen brug kan ook aardig wat wegen waneer stevig uitgevoerd :-) Ik heb met mijn Boss ES-8 midi en zou die verhoging ook niet nodig hebben, mogen het niet dat ik de Strymon nog vaak 'on-the-fly' wil kunnen bedienen tijdens het spelen. Je zou van aluminium een brug/verhoging kunnen maken uit een stuk als gewicht echt een issue is. Gelukkig zijn die Strymons lekker licht :-)

solidjiver
3 juli 2016, 20:11
Aluminium zou inderdaad ideaal zijn, maar dat vind ik een beetje te omslachtig. Ik zal het bij hout houden :)