PDA

View Full Version : Welke houtschroeven voor montage speaker ?



Brad
1 juli 2016, 15:29
Beste mensen ,

Beste mensen , ik heb voor een prikkie een lege speakerkast op de kop getikt . Die gast had hem ooit op de kop getikt maar nooit gebruikt

Mijn vraag is , welke maat houtschroeven kun je het beste gebruiken om een speaker daarin te monteren ? En met welke maat boortje kun je het beste voorboren ?

Groeten

tmms
1 juli 2016, 16:05
Zo lang en dik mogelijk, boortje zo dik als de schacht:???: van de schroef of een halve mm kleiner, hangt overigens van het materiaal af. Moet niet splijten, maar moet wel genoeg dracht hebben. Zeiksnor, maar dat wist je al:D.

nico verduin
1 juli 2016, 16:41
Volgens mij gebruikte ik in het verleden M4 met inslagmoeren aan de andere kant.

Buxtra
1 juli 2016, 18:52
Zo lang en dik mogelijk, boortje zo dik als de schacht:???: van de schroef of een halve mm kleiner, hangt overigens van het materiaal af. Moet niet splijten, maar moet wel genoeg dracht hebben. Zeiksnor, maar dat wist je al:D.

Inslagmoeren zijn je beste vriend Brat!

Plant
1 juli 2016, 18:56
Volgens mij gebruikte ik in het verleden M4 met inslagmoeren aan de andere kant.

Dit.

Ik heb M5 gebruikt maar kijk maar naar wat er door de speakergaten past.

tmms
1 juli 2016, 19:09
Inslagmoeren zijn het fraaist, nog geen problemen ondervonden met geschroefde speakers trouwens. En nu ga ik even op zoek naar een knappe dame:D.