View Full Version : Welke houtschroeven voor montage speaker ?
Beste mensen ,
Beste mensen , ik heb voor een prikkie een lege speakerkast op de kop getikt . Die gast had hem ooit op de kop getikt maar nooit gebruikt
Mijn vraag is , welke maat houtschroeven kun je het beste gebruiken om een speaker daarin te monteren ? En met welke maat boortje kun je het beste voorboren ?
Groeten
Zo lang en dik mogelijk, boortje zo dik als de schacht:???: van de schroef of een halve mm kleiner, hangt overigens van het materiaal af. Moet niet splijten, maar moet wel genoeg dracht hebben. Zeiksnor, maar dat wist je al:D.
nico verduin
1 juli 2016, 16:41
Volgens mij gebruikte ik in het verleden M4 met inslagmoeren aan de andere kant.
Buxtra
1 juli 2016, 18:52
Zo lang en dik mogelijk, boortje zo dik als de schacht:???: van de schroef of een halve mm kleiner, hangt overigens van het materiaal af. Moet niet splijten, maar moet wel genoeg dracht hebben. Zeiksnor, maar dat wist je al:D.
Inslagmoeren zijn je beste vriend Brat!
Volgens mij gebruikte ik in het verleden M4 met inslagmoeren aan de andere kant.
Dit.
Ik heb M5 gebruikt maar kijk maar naar wat er door de speakergaten past.
Inslagmoeren zijn het fraaist, nog geen problemen ondervonden met geschroefde speakers trouwens. En nu ga ik even op zoek naar een knappe dame:D.