PDA

View Full Version : Ibanez Flying Fingers 2016 competition, mijn inzending



Luc-O
1 juli 2016, 10:39
Hey, lang geleden dat ik hier ben geweest. Maar gelukkig is er weinig veranderd ;-))
Ik heb besloten mee te doen aan de Ibanez Flying Fingers competition en wilde mijn inzending met jullie delen. Benieuwd naar de reacties, Grtz!

https://youtu.be/5uHTAoT_EqY

Info over de competitie zelf: http://www.ibanez.com/flyingfingers2016/index_en.html

Plant
1 juli 2016, 19:11
Goede sound, goede compositie, goed spel. Gelukkig niet over de top 'hoe speel ik zoveel mogelijk noten per seconde', maar gedoseerd. Niet vermoeiend. Technisch goed en aangenaam om naar te luisteren. Ik zeg: kanshebber!

Luc-O
1 juli 2016, 20:18
Dank je Plant :) Dat is inderdaad precies wat ik voor ogen had. Ik wilde het vooral muzikaal proberen te houden want, inderdaad, de neiging om alleen maar te gaan racen ligt enorm op de loer. Dus dat je het prettig vindt om naar te luisteren vind ik een compliment!

telerocker
2 juli 2016, 00:23
Hey Luc!
Leuk om mijn vroegere gitaarmaatje weer eens op het forum tegen te komen. Lekkere compositie trouwens. Ik zie dat de 620 nog steeds (goede) dienst doet.
Grtz Frank


Sent from my iPhone using Tapatalk

Luc-O
2 juli 2016, 10:22
Hey Frank! Nooit geweten dat jij hier ook al bijna tien jaar rondhangt, haha! Yep de Iba werkt nog steeds goed mee :) Thx!

telerocker
2 juli 2016, 12:54
Ik ben ook een tijd lang niet (zo) actief geweest alhier.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MikeD
2 juli 2016, 12:54
goeie inzending als ik die vergelijk met een paar andere die ik ff beluisterd heb (als in: beter dan wat ik van anderen heb gehoord) .. BTW wat betreft de compositie mannen.. de backingtrack is aangeleverd door Ibby; je wordt als deelnemer geacht daarop los te gaan.. ….en iedereen die een Ibanez heeft, mag meedoen

Luc-O
2 juli 2016, 13:16
@MikeD thanx :) Klopt idd, de backing is aangeleverd. Maar je zou de solo zelf ook als 'compositie' kunnen zien in feite. Althans, dat heb ik wel geprobeerd door middel van een zekere opbouw.

@Frank Aha. Ik was voornamelijk actief in dit subforum, zal ook meespelen ;)

Ernest01
3 juli 2016, 14:49
Goede sound, goede compositie, goed spel. Gelukkig niet over de top 'hoe speel ik zoveel mogelijk noten per seconde', maar gedoseerd. Niet vermoeiend. Technisch goed en aangenaam om naar te luisteren. Ik zeg: kanshebber!

Helemaal mee eens ! Goed gedaan, zonder dat het een vloedgolf aan riedels bevat.

arjanb01
3 juli 2016, 15:08
Mooi gespeeld Luc!
Hoe is het trouwens afgelopen met sense ? Dat akoestische project met die zangeres?

Luc-O
3 juli 2016, 16:34
@Ernest01: dank!

@Arjan: ook bedankt :) Sense bestaat nog steeds, we hebben afgelopen najaar een ep'tje uitgebracht. De afwisseling akoestische luisterliedjes en lekker rocken bevalt me wel :)

Erik de Perik
3 juli 2016, 18:15
Prima gespeeld hoor maar........ ik heb even wat andere inzendingen beluisterd en die spelen en klinken allemaal hetzelfde. Alsof er een serie Ibanez licks bestaan en helaas bestaan die ook in het virtuoze hevig metaal gedeelte. Als je dat accepteert, kijk je alleen nog maar naar originaliteit (nog niet gehoord) en naar virtuositeit. Op dat laatste vlak heb ik net al beter gehoord, sorry.

JVGM-music
3 juli 2016, 20:09
Ik zie het linkje niet naar de te downloaden backingtrack?

Luc-O
3 juli 2016, 20:10
Prima gespeeld hoor maar........ ik heb even wat andere inzendingen beluisterd en die spelen en klinken allemaal hetzelfde. Alsof er een serie Ibanez licks bestaan en helaas bestaan die ook in het virtuoze hevig metaal gedeelte. Als je dat accepteert, kijk je alleen nog maar naar originaliteit (nog niet gehoord) en naar virtuositeit. Op dat laatste vlak heb ik net al beter gehoord, sorry.

Hoi Erik, bedankt voor je eerlijke reactie, daar hoef je geen sorry voor te zeggen :) En je hebt een punt hoor, het is een bepaald type gitarist met een bepaald type spel wat dit soort contests aantrekt. Je noemt originaliteit en virtuositeit, maar het onderdeel muzikaliteit telt hopelijk ook mee, persoonlijk wilde ik een solo die je kunt neuriën, met feel en vibe op 2 en 3. :)

Erik de Perik
3 juli 2016, 20:30
Hoi Erik, bedankt voor je eerlijke reactie, daar hoef je geen sorry voor te zeggen :) En je hebt een punt hoor, het is een bepaald type gitarist met een bepaald type spel wat dit soort contests aantrekt. Je noemt originaliteit en virtuositeit, maar het onderdeel muzikaliteit telt hopelijk ook mee, persoonlijk wilde ik een solo die je kunt neuriën, met feel en vibe op 2 en 3. :)

Fijn dat je het zo opvat, want ik bedoelde het ook precies zo. In dit soort wedstrijden kun je eigenlijk niet winnen, behalve als je het doet binnen het stramien.

Luc-O
3 juli 2016, 21:01
Ik zie het linkje niet naar de te downloaden backingtrack?


Kun je vinden via de link in de beginpost

Duhsjaak
3 juli 2016, 21:26
@zowel Luc als Erik
Mijn mening?
Als ik het voetbalveld op loop in clan-uniform, heb ik mij te voegen naar de eisen en regels van het spel. Dat houdt voor mij in, dat ik de beslissing van de scheids respecteer.

Dit is in wedstrijden die met muziek te maken hebben, geen draad anders.
Zoon van Piet n Pepe (de laatste God zij dank gewoon nog onder ons) waren resp. zijn gitaristen die de taal van het instrument voorop stelden. Ik reken ze tot de beste gitaristen van NL, maar moet tegelijk erkennen dat zij bij gebrek aan noten per seconde er al in de eerste ronde van de wedstrijd uit zouden liggen.

Ik heb mij tamelijk laat geïnteresseerd in djent. Als ik dan zou klagen over de apestrakke structuur en het gebrek aan melodieuze solo's, zou iedere liefhebber zich afvragen of ik de essentie van de muziek wel heb begrepen. Onder welke steen heb je gezeten? Dat zou een terechte vraag zijn geweest.

Ik kan overal een mening over hebben, maar ik denk dat het vingervlugge gedoe gewoon zo hoort bij deze muziek. En Ibanez is daar een duidelijk naar voren geschoven exponent van.

Of ik ambieer dit soort muziek te maken is niet aan de orde. Of ik respect kan hebben voor vakmanschap? Zolang er niet sneller wordt gespeeld dan ik kan luisteren? Zeker, bakken respect, want ik flik dit niet. Mijn IBA klinkt totaal anders.

Zoals gezegd, mijn mening maar.
Laat ze een poepie ruiken! En laat je niet voorschrijven hoe je zou moeten klinken. Als je daar maar goed genoeg naar luistert, klinken we straks allemaal hetzelfde. Lijkt mij horror.
Vriendelijke groet, Gus

Erik de Perik
3 juli 2016, 21:30
@zowel Luc als Erik
Mijn mening?

Zoals gezegd, mijn mening maar.
Laat ze een poepie ruiken! En laat je niet voorschrijven hoe je zou moeten klinken. Als je daar maar goed genoeg naar luistert, klinken we straks allemaal hetzelfde. Lijkt mij horror.
Vriendelijke groet, Gus

OK, maar alles daarin meegenomen klinkt iedereen (TS niet uitgezonderd) als de rest en dan gaat het alleen nog maar om virtuositeit en originaliteit.

Luc-O
3 juli 2016, 22:10
Ik kan me zowel vinden in de mening van Erik als in het verhaal van Gus. Ik heb bewust gekozen om zo'n beetje het eerste wat in me opkwam op te nemen en te posten op YT, onder meer om te voorkomen te veel door andere inzendingen te worden beïnvloed (al kan ik die uiteraard ook gewoon links laten liggen :) Misschien had ik iets meer geduld moeten hebben om echt iets onderscheidends neer te zetten. Maar mijn levensvreugde hangt gelukkig niet af van (het winnen) van zo'n wedstrijd en die illusie had en heb ik ook niet. Gewoon een mooie gelegenheid om dat ding weer eens ter hand te nemen en voor wat exposure. Eigenbelang dus, haha.

Edit: wat ik bedoel met eigenbelang is dat ik al blij ben als een paar mensen naar aanleiding van dit filmpje de moeite nemen nog wat verder te kijken/luisteren en wellicht iets horen wat ze bevalt. Die mensen had ik misschien anders niet bereikt en dat is dan weer winst.

JVGM-music
3 juli 2016, 22:43
Kun je vinden via de link in de beginpost

Ja, wat zeg ik nou? Er staat dat er een linkje moet zijn...MAAR IK ZIE HEM NIET!!

3.Participant must play along with the backing track downloaded from the link specified in this page

Nou nee dus....

Erik de Perik
3 juli 2016, 23:00
Ja, wat zeg ik nou? Er staat dat er een linkje moet zijn...MAAR IK ZIE HEM NIET!!

3.Participant must play along with the backing track downloaded from the link specified in this page

Nou nee dus....

Ik vermoed dat jouw neus kort is..... kijk wat langer ;)

JVGM-music
3 juli 2016, 23:29
Aha....een pagina eerder dus...

Wel een beetje vlak deuntje....valt niet mee om daar wat leuks mee te doen...

Erik de Perik
3 juli 2016, 23:30
Aha....een pagina eerder dus...

Wel een beetje vlak deuntje....valt niet mee om daar wat leuks mee te doen...

Ja, dat blijkt dus..... ;)

Luc-O
4 juli 2016, 07:33
Ik daag Erik en JVGM-Music uit om met een solo te komen waarbij die van mij verbleekt. Go for it! 😊

JVGM-music
4 juli 2016, 07:48
Twee problemen; ik kan amper gitaar spelen en zoals gezegd; die backing track is nogal vlak....En ik ben zo creatief als een punaise...dat helpt ook niet.

Dat zijn dus eigenlijk drie problemen.

Commentaar leveren kan ik echter als de beste....En ja Luc, het is knap wat u daar speelt maar wat ook wel weer klopt;al die inzendingen lijken wel erg veel op elkaar....

JVGM-music
4 juli 2016, 07:49
In de spelregels staat trouwens ook dat ik me niet mag vermommen maar herkenbaar in beeld moet komen...terwijl ik meer van de Buckethead aanpak ben...

MikeD
4 juli 2016, 08:58
met mijn reactie had ik min of meer bedoeld (maar niet met zoveel woorden uitgedragen ) dat ik die bijdrage van Luc melodieuzer vindt dat die van 'anderen' en ook dat zijn stuk meer 'aansluit' bij de lijnen van de backingtrack waar anderen - het is al gezegd door diverse GN Leden - een soort van standaard Ibanez roffels afgeven die op sommige plaatsen weinig connectie meer lijken te hebben met de backingtrack. ... Bij Luc krijg ik een 'vroege Satriani' Aha-Erlebnis gevoel en dat mis ik bij de anderen.

Nogmaals de link: http://www.ibanez.com/flyingfingers2016/index_en.html
en dan flink naar beneden scrollen om de knop te vinden waar je de backingtrack kunt downloaden

overigens: wat weerhoudt je ervan om een bijdrage in te sturen die juist niet in het standaardstramien valt en waarin je compleet anders te werk gaat dan 'de rest'? dare to be different.... the square peg in the round hole (zonder verdere inuendo please...)

Luc-O
4 juli 2016, 09:35
Twee problemen; ik kan amper gitaar spelen en zoals gezegd; die backing track is nogal vlak....En ik ben zo creatief als een punaise...dat helpt ook niet.

Dat zijn dus eigenlijk drie problemen.

Commentaar leveren kan ik echter als de beste....En ja Luc, het is knap wat u daar speelt maar wat ook wel weer klopt;al die inzendingen lijken wel erg veel op elkaar....

Klinkt plausibel.! Haha

The Lo Lands
4 juli 2016, 11:00
Ik heb je video inmiddels voor de tweede keer beluisterd en eigelijk ben ik minder enthousiast. Er zitten goede passages tussen maar ook een hoop missers qua timing en intonatie. Met een dergelijke aanpak roep je perfectie op je af en dat is dan ook meteen de grootste valkuil en waar ik je op zou beoordelen. We willen ons meten aan de grote der aarde maar weten dat dit niet zo makkelijk is. De backingtrack forceert je in deze richting te spelen ala Van Halen, Satriani e.d. en dat vind ik jammer maar typeert wel de Ibanez speler :-) Ik gun je de winst hoewel muziek geen wedstrijd is. Succes!

Brad
4 juli 2016, 11:15
Mooie zingende toon

Luc-O
4 juli 2016, 11:20
Ik heb je video inmiddels voor de tweede keer beluisterd en eigelijk ben ik minder enthousiast. Er zitten goede passages tussen maar ook een hoop missers qua timing en intonatie. Met een dergelijke aanpak roep je perfectie op je af en dat is dan ook meteen de grootste valkuil en waar ik je op zou beoordelen. We willen ons meten aan de grote der aarde maar weten dat dit niet zo makkelijk is. De backingtrack forceert je in deze richting te spelen ala Van Halen, Satriani e.d. en dat vind ik jammer maar typeert wel de Ibanez speler :-) Ik gun je de winst hoewel muziek geen wedstrijd is. Succes!

Bedankt voor je feedback. Het is niet perfect, verre van. Maar het is wel met een bepaalde in- en beleving gespeeld die ik niet meer zou hebben bij take 773853. Daarom heb ik ervoor gekozen dat te laten prevaleren. Ik hou gewoon van gitaarspelen ☺

Luc-O
4 juli 2016, 12:39
met mijn reactie had ik min of meer bedoeld (maar niet met zoveel woorden uitgedragen ) dat ik die bijdrage van Luc melodieuzer vindt dat die van 'anderen' en ook dat zijn stuk meer 'aansluit' bij de lijnen van de backingtrack waar anderen - het is al gezegd door diverse GN Leden - een soort van standaard Ibanez roffels afgeven die op sommige plaatsen weinig connectie meer lijken te hebben met de backingtrack. ... Bij Luc krijg ik een 'vroege Satriani' Aha-Erlebnis gevoel en dat mis ik bij de anderen.

Cool! :)



overigens: wat weerhoudt je ervan om een bijdrage in te sturen die juist niet in het standaardstramien valt en waarin je compleet anders te werk gaat dan 'de rest'?

Yep! :)

Luc-O
4 juli 2016, 14:39
Mooie zingende toon

Dank je Brad!