PDA

View Full Version : Volume pedaal



Nocki
23 januari 2002, 08:35
Hoi.

Ik gebruik een volume pedaal tijdens het optreden en het oefenen. is wel makkelijk maar alleen maar om een beetje gas terug te nemen.
Toch twijfel ik weleens aan het gebruik ervan.

gebruiken jullie een volume pedaal?
wat vinden jullie ervan?
kunnen julie ermee omgaan?
en gebruik je m voor een boost of ook om gas terug te nemen??

Nocki

poeyerke
23 januari 2002, 09:38
Ik gebruik mijn volume knop op mijn gitaar, da's handiger die heb je overal op het podium bij je. :smile:
Ik gebruik hem om van 'crunch' naar '(semi)clean' of 'lead' te gaan.

Rectifier
23 januari 2002, 15:58
Ik gebruik em veel om mooie zweltonen (viool-achtig) te krijgen. En om natuurlijk harder en zachter te kunnen.

Ic3gl0vE
23 januari 2002, 16:37
ik gebruik wel een volume pedaal voor mijn keyboard, is wel handig om het geluid mee te regelen want daar heb ik nooit een hand voor vrij

Jeroen
23 januari 2002, 17:02
Ik gebruik ook volumeknop op m'n gitaar. Volumepedaal vind ik helemaal niets, je kan het volume niet nauwkeurig regelen met je voet. Met je volumeknop kan je i.d.d. gain weghalen en toevoegen. En ook leuk spelen i.c.m. een delay voor het besproken viooleffect. Plus je kan nog eens van je pedaaltjes weglopen. :smile: mzzl!

Neophyte
12 februari 2002, 21:05
ik gebruik mn volumeknop, maar uiteraard ook n expression pedal. Daar kun je oa het volume mee regelen. Ik kan er aardig mee omgaan en het klinkt wel leuk, ik gebruik hem voor alles, vooral voor 'spectaculaire' intro's bij optredens/schoolfeesten/whatever