PDA

View Full Version : Nieuwe versterker, orange?



rozh
28 juni 2016, 02:07
Hoi,

ik heb momenteel een cube 30 maar ik wil overstappen op een buizenversterker. tevens heb ik logicpro x met krk6''s en een focusrite scarllet waar mn gitaar aan kan. ik speel op een witte gibson les paul studio uit 06'
momenteel treed ik niet op maar wie weet wat er in de toekomst gebeurd(heb al wel opgetreden).

ik zie door de bomen het bos echt niet meer.... ik speel blues, pop, rock etc van john mayer tot bbking to joe bonamassa en rhcp, soms meer acdc en zztop achttige liedjes.

ik heb mn oog laten vallen op een tiny terror combo, maar ik kan nog steeds niet echt vinden of deze geschikt is. Hoe hard gaat deze, is dat op 7watt nog steeds erg hard? wil denk een 12 inch orange cabinet ervoor halen.
momenteel kan ik met mn cube 30 nog over een kwart van t volume heen hier thuis op mn studentenkamer zonder gezeik, miss kan hij nog iets harder als hij dichter bij mn raam staat :P.

Wat voor sounds kan je allemaal krijgen uit een tiny terror? ik vind orange een erg mooi merk en op de filmpje klinken ze ook wel echt mooi(afgespeeld op mn krk's :) ) ik heb er jaren terug wat bespeeld en dat beviel me ook wel. maar er zijn natuurlijk heel veel andere merken zoals marshalls etc. (heb zelf een 50w valvestate ook nog, maar die staat bij mn ouders).

wat ik eigenlijk wil weten, wat kan die tiny terror allemaal? denken jullie dat dat wat is voor mij of kan ik beter nog even wat meer merken checken...of kan ik het beter bij logicpro houden met de emulator die daarin zit, deze klinkt ook erg goed namelijk :)

LRS
28 juni 2016, 07:28
Kleine buizenversterkers zijn leuk, zeker als je van eindtrap oversturing houdt. Minder dan 15W kan wel eens een probleem zijn als je drummer een forse aanslag heeft. Ga je, indien nodig, waarschijnlijk ook niet clean houden. Aan de andere kant, alles is altijd door te lussen naar de PA, dus als je er met je band repetities goed mee weg komt (qua vermogen), is het bij mij altijd goed genoeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
28 juni 2016, 09:27
John Mayer, RHCP, Bonamassa... Dan is de Tiny Terror nou niet de amp waar ik meteen aan denk. Wel aan de Laney Cub, de Fender Blues Junior en Bassbreaker 15. Met een od-dist.pedaal ervoor cover je ook bluesrock en hardrock.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brad
28 juni 2016, 12:17
Die versterkers van Orange zijn te gek ook die Crush pro transistorbakken

10us
28 juni 2016, 12:43
Ga in een goeie winkel waar hij staat eens een paar uurtjes amps testen. Als je zo blanco bent is veel proberen de beste optie...

rozh
28 juni 2016, 15:21
hoe zit het met de cleans? ik denk dat ik de komende tijd even geen gelegenheid heb om naar een winkel te gaan. :p

ik vind die tiny terror er gewoon erg mooi uitzien en klinkt ook goed op filmpjes en in mn geheugen. maar ik weet niet wat voor nadelen hij heeft vandaar dit topic.

ik zag dat bonamassa vooral fender amps gebruikt, welke kleine amps zijn hiervoor geschikt?
verder ben ik eigenlijk helemaal niet bekend met merken als engl etc, maar zie dat dat ook leuke amps zijn?

LRS
28 juni 2016, 15:37
1) voor cleans op volume heb je meer power nodig.

2) Bonamassa is net zo'n gear junkie als ieder ander van ons (alleen met een beter gevulde portemonnaie om zijn hobby te bevredigen). Nu speelt 'ie over vintage Fenders, hiervoor over Marshalls, Van Weelden en Dumble, daarvoor deed 'ie het met Budda.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
28 juni 2016, 15:57
Je hebt een Cube 30 die iets harder kan als hij bij het raam mag staan?... en dan wil je een klein buizenampie dat niet te hard gaat en om er vervolgens een 1x12 box onder te zetten?
Ok....

Loop gewoon weer eens een winkel binnen en ga een halve dag het personeel gek maken, dat schiet op.

Zo'n Tiny Terror kan knetterhard en er zit basicly maar 1 geluid in en daar hou je van of niet. Het is een prima platform om daar pedalen voor te zetten maar dat zijn bijna alle kleine amps zolang je de boel clean houd. En zoals al die amps, het is allemaal geschikt om BB King en Bonamassa over te spelen maar natuurlijk krijg je niet het exacte geluid maar dat weet je wel neem ik aan.

telerocker
28 juni 2016, 16:08
Een TT is idd een one trick pony. Ik zou eerder eens de Hughes & Kettner Tubemeister 5 inspecteren.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TW-Pieter
28 juni 2016, 16:10
Die TT is een one trick pony. Maar die 'one trick' doet hij wel ontzettend goed. Toffe versterker, maar ik denk inderdaad niet wat je zoekt.

Brad
28 juni 2016, 21:08
Ik zeg het dan toch nogmaals . Als het niet per se buizen hoeft te zijn dan zou ik de Orange Crush pro 60 kopen , is weliswaar transistor maar klinkt prima

Prima voor thuis en op het podium

Tabula Rasa
28 juni 2016, 21:31
Lees zin 1 van de openingspost.

rozh
28 juni 2016, 22:01
thuis zal ik vele malen vaker spelen dan ergens met een band, zoals ik al zei zit ik momenteel niet in een band. als ik al ergens speel hebben ze daar meestal een versterker.
ik heb een budget van rond de 300 euro en ik zag dat je daarvoor al ongeveer een 2ehands tiny terror kan halen.
Jammer dat het niks voor mij is blijkbaar, vind orange wel echt een vet merk namelijk...

telerocker
28 juni 2016, 22:06
Dan koop je hem toch?


Sent from my iPhone using Tapatalk

arjanb01
29 juni 2016, 06:21
Als je twijfelt niet doen! Voor je budget zou ik een modelling ampje halen. Dat is beter geschikt voor thuis en veelzijdiger dan een buizen bak. Misschien iets van fender of line 6? Later kan je als je bandambities krijgt altijd nog een buizen amp kopen.

rozh
29 juni 2016, 12:32
Nouja ik had een cube 30 en die heb ik gister verkocht :P

gisternacht wat filmpjes zitten kijken en zon blackstar ziet er ook wel leuk uit qua geluid en specs

Erik de Perik
29 juni 2016, 12:52
Blackstar schijnt erg goed te klinken, ik heb er (nog) nooit op gespeeld. Heb wel een preamp pedaal van ze en die bevalt prima.

Rogueny
29 juni 2016, 13:30
verder ben ik eigenlijk helemaal niet bekend met merken als engl etc, maar zie dat dat ook leuke amps zijn?

Ik speel zelf op een Engl Ironball. Kan je vertellen dat deze clean en voor hardrock en metal erg goed klinkt. Maar vintage tonen krijg ik er eigenlijk niet uit. Weet niet of ditzelfde ook van andere versterkers van Engl geldt, maar ik dacht dat Engl zich voornamelijk richt op het zwaardere werk en de cleans. (correct me if i'm wrong!)

Tabula Rasa
29 juni 2016, 13:37
Bonamassa, Mayer.... misschien gek, maar met je budget zou je ook eens kunnen kijken naar die kleine Fender, de Champ 600. Goeie OD en distortion en een reverbje zou je tweedehands kunnen redden voor 30.

Pepe
29 juni 2016, 13:46
Engl heeft hier een kleine schare fanatieke fans (ik ben daar niet 1 van) en ik snap wel waarom want voor een metal amp klinken ze best bluesy.
In de context van metal dan. In de context van vintage bluesy klinkt het nergens naar, te klinisch en te hard met een ingebouwde midhoog peak die elk pedaaltje waar geen dikke midhump in zit laat knersen alsof je over een grindpaadje loopt.
Ik speel geen metal, dat mag duidelijk zijn.
Mijn oefenruimte staat vol met Engl en Banditts en het is altijd weer een lastige keuze, snerpen of zoutloos.

arjanb01
29 juni 2016, 13:50
Blackstar ht5? Hoor ik goeie verhalen over, zeer veelzijdig maar moet qua voicing net als engl je ding zijn.

Kim Wilson
29 juni 2016, 14:49
€300 is wel weinig voor een buizenversterker. Misschien is zo'n Fender Excelsior iets voor je. 13 watt, dikke 15" speaker erin en een cool design. Gezien je stijlen past die beter bij je dan een Tiny Terror.

Kim Wilson
29 juni 2016, 14:50
http://link.marktplaats.nl/m1062749366 bijvoorbeeld.

rozh
29 juni 2016, 16:14
Nouja mag in principe ook wel iets meer zijn dan 300 eigenlijk.

@kim bedankt maar die vind ik niks :P

vind die blackstar wel leuk eruit zien en anders een fender superchamp oid of engl ofzo...moet toch maar naar een winkel blijkt. Jammer dat niet elke winkel alles heeft

Tabula Rasa
29 juni 2016, 16:17
Richt je niet te veel op hoe iets eruit ziet! Je kan jezelf te veel beperkingen opleggen op die manier .

rozh
29 juni 2016, 16:23
ik bedoel qua mogelijkheden en specs :P maar ja daar heb je wel gelijk in.

rozh
29 juni 2016, 16:39
zit wel stiekem al te azen op een orange ppc112 kabinet....en dan evt met fender/blackstar/engl top ofzo..
is dat een slecht idee? :D

Tabula Rasa
29 juni 2016, 16:42
Top en cab is prima, maar engl, blackstar en Fender is nogal divers qua geluid.

arjanb01
29 juni 2016, 16:50
Koop ze gewoon alle 3 en verkoop die die je niet bevallen. Je ontwikkelt vanzelf een voorkeur 😉

rozh
29 juni 2016, 19:33
Haha ja tis goed met je Arjan, heb geen geldboom:)

Kon het overigens niet laten om alvast die cab te halen. Zit er nu op in de trein naar huis hihi

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160629/351b3faa83e708420f6d8d1bd4138d71.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
29 juni 2016, 19:36
Ik denk dat je nog wel wat gaat kopen.... en weer wegdoet.... en koopt..... en wegdoet ;)

arjanb01
29 juni 2016, 20:08
Dus kun je ze net zo goed alle 3 kopen, spaart je tijd en geld op de langere termijn! Die orange cabs vind ik altijd wel wat hebben, alleen het orange geluid is m'n ding niet. Te donker vind ik maar ja, hele rock en metal stammen die erop spelen😉

MikeD
29 juni 2016, 20:30
Haha ja tis goed met je Arjan, heb geen geldboom:)

Kon het overigens niet laten om alvast die cab te halen. Zit er nu op in de trein naar huis hihi

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160629/351b3faa83e708420f6d8d1bd4138d71.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tsja.. en wat past er nou bij een Orange Cab?.. een Orange amp natuurlijk
en je zit al te bieden op die Tiny Terror van Kwakkel.. dus de vraag is al beantwoord; je wil per se een TT....

Erik de Perik
29 juni 2016, 21:49
tsja.. en wat past er nou bij een Orange Cab?.. een Orange amp natuurlijk
en je zit al te bieden op die Tiny Terror van Kwakkel.. dus de vraag is al beantwoord; je wil per se een TT....

Dabedoelik!

rozh
29 juni 2016, 21:53
hmm... maar er kan toch ook een andere head op :P is het heel raar als ik een fender head wil? of gaat dat nergens naar klinken die combi?
ik ben bang dat die 7w van de tt veel te hard is voor slaapkamer niveau...


Offtopic: meh waarom koopt niemand mn gouden blackout pickup :P hinthint... dan heb ik weer wat ademruimte voor de buizen top

Kim Wilson
30 juni 2016, 08:19
ik bedoel qua mogelijkheden en specs :P maar ja daar heb je wel gelijk in.
De Tiny Terror is net zo beperkt, zo niet nog beperkter. Geef eerst eens precies aan waarom je hem niks vindt. Op deze manier kun je geen goed advies krijgen.

Tabula Rasa
30 juni 2016, 09:31
De Tiny Terror is net zo beperkt, zo niet nog beperkter. Geef eerst eens precies aan waarom je hem niks vindt. Op deze manier kun je geen goed advies krijgen.
Tiny Terror ken ik zelf niet goed, maar het aantal knoppen zegt mij tegenwoordig niet veel meer over hoe beperkt of juist niet beperkt een versterker is tegenwoordig. Mijn meest veelzijdige versterker heeft alleen een brightswitch, fatswitch en een volumeknop. Achterop zit wel wat meer instelmogelijkheden, maar die staan altijd vast op dezelfde stand en hadden net zo goed intern vaste weerstanden kunnen zijn.

MikeD
30 juni 2016, 10:17
hmm... maar er kan toch ook een andere head op :P is het heel raar als ik een fender head wil? of gaat dat nergens naar klinken die combi?
ik ben bang dat die 7w van de tt veel te hard is voor slaapkamer niveau...


Offtopic: meh waarom koopt niemand mn gouden blackout pickup :P hinthint... dan heb ik weer wat ademruimte voor de buizen top

wat voor Fender top wil je dan? zoiets? http://www.thomann.de/nl/fender_bassbreaker_007_head_b_stock.htm
gaat dan ook te hard voor in je slaapkamer....

Tabula Rasa
30 juni 2016, 10:50
wat voor Fender top wil je dan? zoiets? http://www.thomann.de/nl/fender_bassbreaker_007_head_b_stock.htm
gaat dan ook te hard voor in je slaapkamer....
Eigenlijk gaat alles met buizen, zonder mastervolume, te hard wil je een beetje een randje aan het geluid hebben op de slaapkamer.

Heb er eentje die ik op 1 Watt kan zetten zonder mastervolume en daarmee krijg je geen lichte crunch zonder dat de buren boos worden.

rozh
30 juni 2016, 10:51
zo iets dacht ik... de superchamp kwam al een paar keer voor bij in bedroom amp topper lijstjes zag ik.

dit is dan een nieuwe versie ervan zie ik:

http://www.thomann.de/nl/fender_super_champ_x2_hd.htm

Kim Wilson
30 juni 2016, 11:02
Een maatje van mij heeft zo'n buizending van Fender met die digitale meuk er bij in (Vibro Champ, of Super Champ, weet niet meer precies welke), maar dat staat qua feel en geluid wel erg ver af van een gewone buizenversterker hoor. Dan kun je net zo goed een Fender Mustang kopen.

Wat mij nog wel interessant lijkt is de Vox AC4. 4 watt, in 10 of 12" versie. Tweedehands moet die ook binnen je budget passen.

rozh
30 juni 2016, 11:08
die beschrijving klopt niet helemaal volgens mij? dat hoort een 7 watt te zijn zie ik op andere sites, maar er staat 15 watt bij :P

@ kim hmm oke die valt af dan. En die bassbreaker dan? ik heb al die orange cab gekocht he :P
twijfel nu tussen een bassbreaker, engl, blackstar en die bassbreaker... dus eigenlijk nog geen ster verder haha :D

ik hoor verschillende verhalen over 7watt... sommige zeggen dat het prima kan en anderen zeggen dat 1 watt al te hard is.

Kim Wilson
30 juni 2016, 11:13
De Vox AC4 is 4 watt, de naam zegt het al een beetje. ;)

http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/vox-ac4c1-12-gitaarversterker-combo?gclid=Cj0KEQjwhtO7BRCtwuO9gfTH-fQBEiQAdJ8FY_Jzj0AjTWaoNKuYzOd9lH79tnXLVQHmrcsMnC0 IGkgaAldL8P8HAQ

De Super Champ is idd 15 watt (2x6V6 eindbuis).

rozh
30 juni 2016, 11:16
De Vox AC4 is 4 watt, de naam zegt het al een beetje. ;)

http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/vox-ac4c1-12-gitaarversterker-combo?gclid=Cj0KEQjwhtO7BRCtwuO9gfTH-fQBEiQAdJ8FY_Jzj0AjTWaoNKuYzOd9lH79tnXLVQHmrcsMnC0 IGkgaAldL8P8HAQ

De Super Champ is idd 15 watt (2x6V6 eindbuis).

ik had het over de post van mike d over de bassbreaker:P

hehe deze is wel terugschakelbaar naar 1watt: http://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-top/fender-bassbreaker-head-45-watt-buizen-gitaarversterker-top
maar te groot voor mn cabinet denk ik.. en nogal duur

Kim Wilson
30 juni 2016, 11:21
ik had het over de post van mike d over de bassbreaker:P
De Bassbreaker 007 heeft maar één EL84, dus inderdaad 7 watt. De Bassbreaker 15 heeft 15 watt uit twee EL84 buisjes.

Pepe
30 juni 2016, 11:22
Als ik geïnteresseerd zou zijn in DAT geluid zou ik zelf amps testen die in het zelfde vaarwater zitten zoals de AC10 bijvoorbeeld. Nou heb je al een cab gekocht dus die vlieger gaat al niet meer op zoals de meeste low wattage amps enkel in combo te krijgen zijn.

Kim Wilson
30 juni 2016, 11:28
Als ik geïnteresseerd zou zijn in DAT geluid ...
Dat is volgens mij het hele punt hier, Rozh heeft nog geen idee. Het meest verstandige had geweest als hij eerst eens was gaan testen om te bepalen of hij een voorkeur heeft voor de sound van Marshall, Fender, Vox, Orange, Engl etcetera. Niet iets kopen omdat die Orange cabs er zo mooi uitzien. Want daar gaat het uiteindelijk niet om.

Aan de andere kant is dit ook wel de charme van het ontwikkelingsproces. Ik kocht mijn eerste elektrische gitaar (Epiphone Les Paul) ook omdat ik hem mooi vond. het hoort ook bij het bepalen van wat je juist níet zoekt in je gear. Dus hoe onverstandig ik de aanpak van Rozh ook vind, het hoort er ook een beetje bij.

MikeD
30 juni 2016, 11:39
ik begrijp rozh volledig.. de charmes van een losse top en een losse cab... ook al is ie voor slaapkamer gebruik. wat overlast betreft: het zit 'm niet alleen in de watts maar ook in de decibellen (d'r is hier zeker en vast iemand op het forum die dat wetenschappelijk kan uitleggen...dat en hoe je met een lager wattage toch meer decibellen kunt uitpoepen dan met een hoger wattage....).... en het hangt ook samen met de 'beleving'. Een clean geluid wordt minder snel als 'hard' en 'overlast' beleefd dan een lekker scheurgeluid op hetzelfde 'volume'... MAW lekker crunchen en scheuren met een 1 wattertje dat vol open staat op standje 11 wordt mogelijk eerder als 'herrie-overlast' ervaren dan clean op een 7 wattertje op standje 2.

Pepe
30 juni 2016, 11:42
Achja, de TT is natuurlijk geen verkeerde amp en ziet er goed uit. En als je geen weet hebt wat je wil maakt het verder ook niet uit, je moet ergens beginnen. Alleen zou ik niet beginnen met een cab te kopen maar soit, voorpret, ook wat waard.

rozh
30 juni 2016, 11:45
@kim ja ik weet stiekem zelf ook wel dat ik een beetje onhandig bezig ben, maarja ik moest die cab gewoon hebben. En voor 140 euro zgan ten opzichte van 300 eu nieuw kon ik hem niet laten staan:D

Die bassbreaker 45 is wel een nice ding gezien hij terugschakelbaar is naar 1 watt, maar de rest van de 45 watt is nogal overkill en hij is 5cm groter dan mijn cab. jammerjammer :P

@ pepe ik heb een cube 30 gehad en heb ook een valvestate van 50w staan. ik speel ook al 8 jaar gitaar :P dus van beginnen is hier niet echt sprake, meer de overstap naar een stack ipv combo

tmms
30 juni 2016, 12:10
Overbodige post in dit kader, tenzij je een zelfbouwer in je vriendenkring hebt, maar 5W versterkertjes kun je mooi zelf bouwen op basis van een oude radio. Voor twee tientjes heb je een geschikte, nog een paar tientjes voor componenten, en voila. Dit is een kruising oude AC4 ('normal' kanaal plus passief tonefilter) met een Epiphone valve junior. Denk er trouwens over 'm te verbouwen naar Marshall class-5 specs, JTM45 sound all the way:).
http://i60.tinypic.com/svo08m.jpg

telerocker
30 juni 2016, 12:14
Kijk nog eens naar de Tubemeister. De 18-watter kun je terugdraaien 5 of 1watt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

rozh
30 juni 2016, 12:27
@tmms: Heb je daar wat meer informatie over? ik ben best wel handig namelijk al zeg ik t zelf. zou prima zon ding kunnen solderen denk ik.

kobus
30 juni 2016, 12:51
Ik heb voor thuis een marshall dsl5 combo, 5 watt en 0.5 watt.
Ik gebruik alleen de 0.5 watt 5 watt buizen is nog veel te hard voor thuis gebruik (soms effe als de buren er niet zijn) :soinnocent:

tmms
30 juni 2016, 13:06
@tmms: Heb je daar wat meer informatie over? ik ben best wel handig namelijk al zeg ik t zelf. zou prima zon ding kunnen solderen denk ik.

Leuk! Als je achter een radio aangaat let erop dat je de goede aanschaft. Geen stereo, die werken met een vreemde uitgangstrafo. 1xEL84 moet je hebben. Schema naar wens goed bestuderen en dan een lay-out tekenen. Je zult tegen praktische zaken aanlopen, maar daar is 'de werkbank' voor. Mijne is op basis van een Philips b4x23a, andere met 1xEL84 kan ook. Heb 'm helemaal gesloopt en opnieuw opgebouwd, maar als je netjes te werk gaat ihkv slopen kun je de hele eindtrap origineel houden. Resteert de pre-amp, die kan zo simpel/uitgebreid als je zelf wenst. Schrik niet als je 'm openmaakt, de wirwar is voornamelijk van het radiogedeelte. Succes!:ok:

Tabula Rasa
30 juni 2016, 14:48
Wil je gaan zelfbouwen, dan us het wel iets meer dan alleen een beetje solderen . Komt een hoop rekenwerk bij kijken en een hoop tweaken en finetunen.

http://i65.tinypic.com/30neq1k.jpg


http://i68.tinypic.com/2nbbk3a.jpg

Eigen ontwerp op basis van een paar bekende versterkers. Je kan het zo bont maken als je wil. Hier heb ik voorop een rotaryswitch voor standby, 1, 6, 12 Watt een 3 standen brightswitch, en fatswitch en een volumeknop, achterop een tonepot en een pot om de negatieve feedbackloop in te stellen. Keuze uit buizengelijkrichter of diode gelijkrichter, 4 trafos. Je kan het voor een redelijk budget erg bont maken als je wil.


http://i67.tinypic.com/119m0e0.jpg

Deze twee zijn simpeler. De rode is een Grundig Radio die op een ecc83 en een EL41 draait. 3 watt, alleen een volumeknop en kosten zijn een paar tientjes inclusief de radio zelf.

De grote is een combo, geïnspireerd op een Marshall. Heerlijk scheurmonster met een el84 en een ecc83. Ongeveer 5 Watt. Heerlijke crunch en de voedingstrafo komt uit een Oost Duitse Radio, een Weimar. OT is een amroh en die koste een prikkie op MP. Zonder de houten behuizing niet dat voor ongeveer 150 te doen zijn.

Je kan alle kanten op en het is wel wat anders dan een Tiny Terror.

Dutch66
30 juni 2016, 14:57
Nou dan doe ik ook mee...

http://i65.tinypic.com/eimrsm.jpg

http://i68.tinypic.com/24qtwuu.jpg

http://i68.tinypic.com/2e5v88y.jpg

Op basis van een Kontakt K7 (stereo) audio versterker...

Maar je kunt beter gewoon wat knaps kopen, want je eerste bouwsels....

rozh
30 juni 2016, 14:57
Wauw mooi gemaakt!zal vast ook heel mooi klinken maar ziet er idd wel ingewikkeld uit. Wellicht dat het meer een projectje voor in de toekomst is dan... Zal even naar die tubemeister kijken die heeft ook een xlr uitgang voor naar mn krk's..thats cool :)

tmms
1 juli 2016, 11:42
......een 3 standen brightswitch, en fatswitch en een volumeknop, .......

Binnenkort een master op m'n class-5 maken, een modificatie van de ingangstrap, andere ingangsimpedantie en een brightcap over de volume/gain pot (120pF).
Maar die drie verschillende waarden die jij gebruikt, is dat een aanrader? En de fatboost, hoe heb je dat aangepakt?

Rooker
1 juli 2016, 11:51
Waarom niet gewoon plan a.. Koop lekker dat prachtige orange topje. Mooier om te zien word het niet en het klinkt ook super! Tuurlijk kan dat wel thuis. Zelf altijd op 100 watts en 50watts gespeeld in tussenwoning. Gewoon lekker overdag en geen 4 uur achter elkaar. En zo wel zet ik hem wat zachter. Ik vind een misschien veel te zacht staande buizen amp altijd nog 100 keer beter klinken als die modeling namaak rommel.

Tabula Rasa
1 juli 2016, 11:52
Binnenkort een master op m'n class-5 maken, een modificatie van de ingangstrap, andere ingangsimpedantie en een brightcap over de volume/gain pot (120pF).
Maar die drie verschillende waarden die jij gebruikt, is dat een aanrader? En de fatboost, hoe heb je dat aangepakt?
Ik heb een neutrale stand en volgens mij 50 en 100 picofarad, maar dat zou ik ff in mijn tekeningen terug moeten zoeken.

Die fatswitch zit aan de kathodebypass condensatoren, hij schakelt een andere waarde in.

Tabula Rasa
1 juli 2016, 11:53
Aanrader? Ja voor mij wel, Bright en Fat samen trekken met name je Clean helemaal open.

Wel beduidend minder crunch met die fatswitch aan.

tmms
1 juli 2016, 12:16
Okee, juustum, welke waarden gebruik je voor de brightswitch? Hier zit ie over de pot, geeft niet, want hij regelt voldoende op 4, ideale stand bij gebruik van pedalen. Moet dan een driestanden schakelaar worden: uit, en bright 1 en 2.
http://i61.tinypic.com/2gt6iwk.jpg

tmms
1 juli 2016, 12:23
Sorry posts gemist, bedankt

rozh
1 juli 2016, 13:44
Waarom niet gewoon plan a.. Koop lekker dat prachtige orange topje. Mooier om te zien word het niet en het klinkt ook super! Tuurlijk kan dat wel thuis. Zelf altijd op 100 watts en 50watts gespeeld in tussenwoning. Gewoon lekker overdag en geen 4 uur achter elkaar. En zo wel zet ik hem wat zachter. Ik vind een misschien veel te zacht staande buizen amp altijd nog 100 keer beter klinken als die modeling namaak rommel.

ja daar twijfel ik dus nog over...
TT of zon tubemeister 18... tt heeft te weinig clean sound denk ik
blackstar ht5rh heeft denk ook te weinig bluesy sounds erin etc.

wat ik wel lillek vind aan die tubemeister is dat blauwe licht, kan je dat niet uitzetten? google wont help me. Verder lees ik dat ze wss toch stiekem niet alles via de buizen laten lopen?

die emulated outputs zijn wel echt de shit.. achteraf had ik niet eens een cab nodig misschien vanwege mn krk's maar wat the heck. die orange cab is eyecandy in mn kamer :D
http://i512.photobucket.com/albums/t328/silentjuh/D9C6C46A-3D03-4A0D-AE31-3293FDF54487_zpsrbozshhw.jpg
maarja.. stel nou dat budget even niet uitmaakt... wat is dan een betere optie dan een tt, blackstar(zit ook een modeling gedeelte op toch wat niet buizen is?) of tubemeister?

arjanb01
1 juli 2016, 14:02
Blackstar ht40. 700 eu nieuw, veelzijdig ding.

Tankman
1 juli 2016, 15:18
wat ik wel lillek vind aan die tubemeister is dat blauwe licht, kan je dat niet uitzetten? google wont help me. Verder lees ik dat ze wss toch stiekem niet alles via de buizen laten lopen?




Die blauwe lampen kunnen niet zonder modificaties uit, dus niet met een schakelaartje ofzo. Al loopt niet alles via de buizen, ze klinken te gek. Test er een uit in een winkel en kies met je oren. Check ook de nieuwe versie, de Deluxe 20. De sounds daaruit komen rechtsstreek uit de TriAmp. Je krijgt dus een wat meer Fender clean en Marshall crunch.

rozh
2 juli 2016, 23:49
Die blauwe lampen kunnen niet zonder modificaties uit, dus niet met een schakelaartje ofzo. Al loopt niet alles via de buizen, ze klinken te gek. Test er een uit in een winkel en kies met je oren. Check ook de nieuwe versie, de Deluxe 20. De sounds daaruit komen rechtsstreek uit de TriAmp. Je krijgt dus een wat meer Fender clean en Marshall crunch.

intern een stekkertje oid?

ik heb vanmiddag mn oude sax verkocht, dus dat betekend dat ik woensdag maar eens een winkel in kan gaan lopen met geld op zak :)
ik denk dirk witte in amsterdam omdat zij hughes en kettner voeren, hopen dat ze deze op voorraad hebben..

MikeD
3 juli 2016, 11:01
op de GN Marktplaats staat een Tubemeister 18 met cab…. voor het geval je toch een "house of blue light" mocht gaan willen….http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=196721….. die orange cab 'kleurt' wellicht niet zo met dat blauw en anders verkoop de je die H&K cab los

rozh
5 juli 2016, 21:00
ja die had ik al gezien een tijdje geleden, vond ik nog te duur voor een 2ehands. dan koop ik liever een nieuwe.

Ik ga morgen eens naar een muziekwinkel. Ik zoek er eigenlijk eentje met een grote voorraad, Ik woon in utrecht waar kan ik dan het beste heen? keymusic utrecht heeft niet zoveel..
Ik had dijkman al bekeken in amsterdam maar daar hebben ze de deluxe 20 niet op voorraad, in alkmaar wel volgens mij.... grr keuzes keuzes

arjanb01
5 juli 2016, 21:06
Kees Dee, Amersfoort? Van de Haar in IJsselstein?

Erik de Perik
5 juli 2016, 21:37
Kees Dee, Amersfoort? Van de Haar in IJsselstein?

Kan me niet voorstellen dat van der Haar H&K versterkers verkoopt, die zit toch in een ander prijssegment.

rozh
5 juli 2016, 22:06
kees dee heeft wel die h&k zie ik, maar verder weinig keus vind ik... bleh waarom is het zo lastig om een winkel te vinden die alles heeft haha :P

Brad
5 juli 2016, 23:24
Ik weet niet of je een auto hebt maar bij veel fysieke winkels waar je ook online kan shoppen kun je zien of ze een bepaald artikel in voorraad hebben in de winkel en bij welke filialen als ze meerdere vestigingen hebben

Misschien kun je zo een winkel vinden waar ze op een bepaalde vestiging al de modellen hebben die je wilt vergelijken

rozh
6 juli 2016, 20:38
ik heb de tubemeister 36 geprobeerd op 1watt naast de engl ironball en de fender bassbreaker bij keymusic in utrecht.(ben goed geholpen daaro)

op basis hiervan ben ik voor de tubemeister gegaan, wel de deluxe 20 dan dus. Hopen dat deze ook zo klinkt want krijg hem van de week pas binnen

Tabula Rasa
6 juli 2016, 20:49
Niet gek voor €666. Gefeliciteerd.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

Tankman
7 juli 2016, 12:42
ik heb de tubemeister 36 geprobeerd op 1watt naast de engl ironball en de fender bassbreaker bij keymusic in utrecht.(ben goed geholpen daaro)

op basis hiervan ben ik voor de tubemeister gegaan, wel de deluxe 20 dan dus. Hopen dat deze ook zo klinkt want krijg hem van de week pas binnen

Goede keuze! De Deluxe series klinkt anders dan de normale serie, maar dan wel vele malen beter. Je zult niet teleurgesteld zijn.

telerocker
7 juli 2016, 14:31
Slimme aankoop. Die nieuwe Tubemeistertjes zijn echt leuke bakjes.

rozh
19 juli 2016, 16:36
http://i512.photobucket.com/albums/t328/silentjuh/C4F514F2-DD7F-42A4-BD42-4DE3B07EBB4F_zpsr8u42jur.jpg

Ben er echt blij mee, gaat lekker hard op 1 wat idd maar niet te irritant voor de buren :P
pracht geluid op zowel clean, clean met veel gain en distortion. volume knopje op de gitaar doet veel leuks ook.
eigenlijk is dit exact wat ik zocht, ben content! mis alleen wel de reverb... suggesties?

nu nog kijken voor een jimmy page potmeter setup, maar mn pickups zijn volgens mij maar 2aderig..

telerocker
19 juli 2016, 23:53
http://i512.photobucket.com/albums/t328/silentjuh/C4F514F2-DD7F-42A4-BD42-4DE3B07EBB4F_zpsr8u42jur.jpg

Ben er echt blij mee, gaat lekker hard op 1 wat idd maar niet te irritant voor de buren :P
pracht geluid op zowel clean, clean met veel gain en distortion. volume knopje op de gitaar doet veel leuks ook.
eigenlijk is dit exact wat ik zocht, ben content! mis alleen wel de reverb... suggesties?

nu nog kijken voor een jimmy page potmeter setup, maar mn pickups zijn volgens mij maar 2aderig..

Je hebt een FX-loop. Nu nog een reverbpedaaltje. Wil je het niet te duur maken, kijk dan eens naar Mooer.