PDA

View Full Version : tremelo



danielw
27 juni 2016, 18:58
he hallo!

Ik heb s ff een vraag! ik ben een gitaar aan het bouwen en nu wil degene voor wie die gaat worden er een tremelo op hebben.
nu zit ik helaas vast aan een tremelo die ik er op kan schroeven en tot nu toe heb ik alleen de bigsby b5 gevonden.
weten jullie nog wat variaties misschien?

groet daniel

Pepe
27 juni 2016, 20:11
Stetsbar, Duesenberg, Schaller 4201, Maestro, Bowen...

Erik de Perik
27 juni 2016, 20:17
Floyd Rose, Kahler, Wilkinson, Fender, Gotoh.....

Tabula Rasa
27 juni 2016, 20:51
Wat is je neckangle? Hoe hoog bij de brug boven de body? Stringspacing is... hoe breed? Wat wil je? Dive only of ook omhoog?

danielw
28 juni 2016, 20:59
thx voor de input! hier kan ik zeker wat mee.

MikeD
1 juli 2016, 09:38
hou ook even in de gaten of je een 'locked' tremolo wil (zoals een floyd) of niet. Met een locked tremolo is een locknut wel zinvol. zie jij jezelf de topnut vervangen door een locknut? je hebt het over 'er op schroeven' dus ik neem aan dat je met een tune o matic brug werkt (geen strat type)? denk dan ook over een roller bridge en locking tuners. Eventueel een Floyd Rose FRX als het op een gitaar moet met oorspronkelijke brug/staartstuk van het les paul / sg type (en ook dan is een locknut wel zinvol….). En wat wil de eigenaar er mee kunnen doen? als ie dive bombs up and down wil kunnen maken, zit je wat mij betreft al snel op een floyd achtige locked tremolo. Met een Maestro (bijvoorbeeld) moet je echt wat subtieler blijven.