PDA

View Full Version : Eind buizen voor Peavey 5150 2x12 Combo



HarmS
27 juni 2016, 16:16
Goede middag!

Ik vroeg mij af of mensen nog aanraders hadden voor een stel eindbuizen voor een Peavey 5150 2x12 combo.
Hier zitten op dit moment niet zulke frisse JJ 6L6 GC buizen in ik ben van plan deze te vervangen. Maar voor de zelfde buizen? of is iets anders beter? Ik heb de versterker voor ruig gebruik (vanzelfsprekend) en vond het prima klinken voor dat doeleind. Alleen heb ik dus geen vergelijkingsmateriaal met andere buizen. Dus misschien is het leuk om daar eens een beetje mee te spelen.

De versterker is niet gemod, dus heeft de originele vaste bias.

iemand aanraders met eventueel een adres?

ik hoor graag van jullie

groeten,

Harm

Joost de Ruig
27 juni 2016, 16:53
Zelf heb ik goede ervaringen met Groove tubes. Thomann heeft setjes van vier in diverse prijsklasses (zie onderste URL voor de voordeligste). Ik weet alleen niet wat de letters achter 6L6 (R en S) voor verschillen betekenen.

Vroeger gebruikte ik ook wel Mesa buizen (zie URL Bax). Gevoelsmatig vond ik die iets rauwer klinken. Wat misschien wel past bij je Peavey.

Mesa: http://www.bax-shop.nl/versterker-buizen/mesa-boogie-6l6-str-440-versterker-buis-set-van-2/product-details.html


Groove: http://www.thomann.de/nl/groove_tubes_6l6r_quartett_medium.htm?ref=search_r slt_6l6+groove_325346_7

HarmS
27 juni 2016, 17:07
Bedankt voor de aanrader ik zal het in het lijstje zetten!

nou ben ik ook even wezen kijken naar JJ buizen, nog al goedkoop bij tonefactory! 6L6 GC voor 17,- eu per stuk, 34 voor een gematcht paartje.

oke, leuk, maar kennelijk zijn ze er ook nog met Tone selected kleurkodes? bijvoorbeeld:

https://www.tonefactory.nl/jj-6l6-tone-selected-grey

Nou had ik daar nog niet van gehoord, maar met een gefixeerde bias is dat misschien ook wel interessant.

Joost de Ruig
27 juni 2016, 17:44
€34,- voor een gematched set is wel errug goedkoop.

HarmS
27 juni 2016, 17:49
€34,- voor een gematched set is wel errug goedkoop.

Dat is precies wat ik dacht.. Dat is ook wat er in zat en het word testen, want deze versterker heeft een hele tijd stil gestaan, er is toen een zekering uit gegaan, naar alle waarschijnlijkheid door slechte eind buizen. De reden dat ik nu maar eens kijk naar andere buizen. Maar de klank was ik prima tevreden mee voor dat geval.. alleen misschien is wat anders proberen leuk, vandaar de vraag erna

Erik de Perik
27 juni 2016, 18:36
Gewoon die JJ's doen. Zijn eigenlijk Tesla's.... nahja min of meer.

telerocker
27 juni 2016, 19:07
JJ's! Ik gebruik ze al jaren. Geen enkele slechte gehad tot nu toe.


Sent from my iPhone using Tapatalk

D3nnis
27 juni 2016, 19:11
JJ's! Ik gebruik ze al jaren. Geen enkele slechte gehad tot nu toe.



Wat betreft EL34's deel ik je mening, maar de 6L6-en waren niet zo best! Is dat inmiddels opgelost (ik praat over ervaring van een jaar of 6 terug)?

telerocker
27 juni 2016, 19:41
Tja, ik gebruik alleen EL34's en 6V6's. TAD 6L6 dan?


Sent from my iPhone using Tapatalk