PDA

View Full Version : Boss CE-2w



Brad
25 juni 2016, 02:35
Lijkt me wel interessant

http://www.gearnews.com/wp-content/uploads/2016/06/Boss-CE-2w-Chorus-Ensemble-Waza-Craft-Pedal-Front-Top.jpg

Nellyrocks
25 juni 2016, 09:28
Ik zag hem ook al. Ik ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

MarkS
25 juni 2016, 15:57
Bettermusic down under noemt een prijs van 349 AUD, pakweg 235 euro

arjanb01
25 juni 2016, 16:11
235 euro voor een boss pedaaltje, shoot me maar dat is belachelijk.
Voor dat geld mag het dan wel een analoge chorus point to point wired zijn lijkt me. Wat een geld....

telerocker
25 juni 2016, 17:06
Dat maakt de Lagrange van Bogner plots spotgoedkoop. 😉


Sent from my iPhone using Tapatalk

arjanb01
25 juni 2016, 17:07
Dat nodigt nog meer uit die true bypass pedalen van Harley Benton, joyo en mooer te kopen.

MarkS
25 juni 2016, 17:27
Ik vind die WaZa drive pedalen ook al flink aan de prijs. De DM-2W valt dan wel weer mee.
Sweetwater echter heeft het over een list price van $299, en sale price van $199. Vraag is natuurlijk hoe goed de CE-1 geluiden zijn. Dan vind ik het nog wel OK.

Dirk_Hendrik
25 juni 2016, 17:54
point to point wired

Liever niet. Wordt ie behalve prijzig ook nog eens onbetrouwbaar.

the sure thing
25 juni 2016, 20:25
Post gedeleted

Joost de Ruig
25 juni 2016, 20:41
Wtf? €300,- voor een Bosspedaaltje? Amenooitniet.

Han S
25 juni 2016, 20:44
http://bn1studio.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2015/10/0139120.jpg

Deze gebruik ik, heb er twee, subliem klinkende stereo effecten en je koopt hem 2e hands voor 50 tot 100 euro.

The Lo Lands
25 juni 2016, 20:51
http://bn1studio.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2015/10/0139120.jpg

Deze gebruik ik, heb er twee, subliem klinkende stereo effecten en je koopt hem 2e hands voor 50 tot 100 euro.

Waar zit de foot switch Han?

Han S
25 juni 2016, 20:55
Daarvoor heeft hij twee ingangen aan de achterkant. Een voor de bypass en een voor de controller.

telerocker
25 juni 2016, 21:11
Ik heb al sinds de eighties de CE-3. Die voldoet prima in de bandmix. Ik gebruik hem spaarzaam en geen hond die live het verschil met een dure chorus hoort.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dirk_Hendrik
25 juni 2016, 21:11
Die is digitaal Han. En dat trekt de topicstarter niet. Die is extreem gevoelig voor digitaal geluid. Als je em analoog geluid geeft en alleen maar "digitaal" zegt is het al mis.

En 2e hands kan ook niet want onze andere veelposter uit Almelo koopt alleen nieuw ;-)

Han S
25 juni 2016, 21:30
Jeezus Barend, dat was ik helemaal vergeten.

Overigens is er geen mens die het verschil gaat horen. Lexicon maakt de mooiste effectprocessors en gebruikt in de goedkopere series soortgelijke machines als in de dure series, alleen hebben die veel meer mogelijkheden.

Ik heb ook een PCM90 waarvoor ik bijna 8000 gulden heb betaald en welke alleen galm maakt. Super machine, maar de goedkope MPX doet er weinig voor onder.

Met de MPX kun je ook effecten combineren of een korte echo maken waarmee je de gitaar zo breed kunt laten klinken als een voetbalveld.

Pepe
25 juni 2016, 22:02
Die PCM's kwam je in de jaren tachtig in bijna elke studio tegen. En als je de 224 zag wist je, niet lullen, deze tent kost geld. Je dacht ook, ik zal mijn Pearl chorus ensemble maar in de kist laten. Die Pearl klonk goed maar er zat een chorus in die 224, daar kon zo'n analoge chorus niet aan tippen. Vonden we toen.

arjanb01
25 juni 2016, 22:03
Die is digitaal Han. En dat trekt de topicstarter niet. Die is extreem gevoelig voor digitaal geluid. Als je em analoog geluid geeft en alleen maar "digitaal" zegt is het al mis.

En 2e hands kan ook niet want onze andere veelposter uit Almelo koopt alleen nieuw ;-)

Hoho... Gitaren koop ik nieuw, misschien was ik daar niet duidelijk in. Pedaaltjes koop ik gerust tweedehands, sterker nog, ik heb een paar jaar geleden een fulltone ocd gekocht.
Maar wat die Boss betreft, belachelijk duur. En wat Han post, da's 19 inch gear, dat kost tweedehands geen drol.
Ik gebruik al jaren m'n nieuw aangeschafte fx processor, de gmajor 1, nieuw gekocht in 2002, inclusief bekabeling en skb case plus behringer floorboard voor nog geen 1000 euro.
Nu hooguit 150-200 waard, daar heb je dit boss pedaaltje niet voor😉
Ik wist het wel als m'n fx zooi naar de kloten gaat... Of tweedehands een gmajor of losse nieuwe joyo/Harley Benton pedaaltjes, true bypass.
Heb al een schaduw lijstje voor een pedalboard met die zooi, ben ik bij thomann voor nog geen 250 euro klaar 🙈

D3nnis
25 juni 2016, 22:04
Wat is er nu anders aan deze waza-craft versie?
Ik zie stereo uitgang, en ik zie "premium analog components", wat dat ook moge zijn.
Kan niet zeggen of de prijs hoog is....als ie goed klinkt kan ie het toch ook zo maar eens waard zijn, voor sommigen..

MarkS
25 juni 2016, 22:11
Ja er zijn talloze andere fijne chorusjes te vinden van dirt cheap tot reteduur. Dat is de discussie niet. Nogmaals, als ie de claim van "klinkt net als een originele CE-1" niet waar kan maken is iedere discussie over het prijskaartje ook overbodig. Mensen telden ook 250 neer voor een Retrosonic, die toch meer naar een CE-2 neigde. En de prijs van 300 euro is overigens nergens genoemd, want "List price" zegt niets.
Ik heb overigens een CE-1 gehad. De afwezigheid van een depth knop vond ik echt een gemis vwb het chorus gedeelte, niet voor de vibrato. Tezamen met het flinke formaat, gewicht en netsnoer, toch afscheid van genomen.

Pepe
25 juni 2016, 22:12
Ik denk, Boss zal wat van die boetiek markt willen snoepen. Maar ja, hebt al een goed produkt dus dan bedenk je een premium. Het is niet eens zo interessant of dat beter is dan je standaard want zo werkt die boetiek markt ook niet.

MarkS
25 juni 2016, 22:20
Ik denk, Boss zal wat van die boetiek markt willen snoepen. Maar ja, hebt al een goed produkt dus dan bedenk je een premium. Het is niet eens zo interessant of dat beter is dan je standaard want zo werkt die boetiek markt ook niet.

Idd. De SD-1 klinkt best leuk voor die 5 tientjes, de Waza versie is zomaar 100 euro duurder. Dan moet ie toch echt heel wat beter klinken wil ie in dezelfde vijver kunnen zwemmen als Fulltone, Barber, etc.

D3nnis
25 juni 2016, 22:24
wat Han post, da's 19 inch gear, dat kost tweedehands geen drol.


Ik gebruik al jaren m'n nieuw aangeschafte fx processor, de gmajor 1, nieuw gekocht in 2002, inclusief bekabeling en skb case plus behringer floorboard voor nog geen 1000 euro.


Nu hooguit 150-200 waard, daar heb je dit boss pedaaltje niet voor😉







Ik heb van 2002-2005 ook een g major gebruikt en alhoewel die best leuk zijn is het gewoon speelgoed vergeleken met wat Han noemt.

Zeker acceptabel te gebruiken hoor, als je versterker hem "lust", want met de Triamp die ik toen kocht viel het nog niet zo mee.


Het is niet eens zo interessant of dat beter is dan je standaard want zo werkt die boetiek markt ook niet.

Beter is altijd lastig. Technisch beter is misschien nog meetbaar, maar verder wordt het snel smaak.
Maar je zou toch verwachten dat er op zijn minst iets anders is
Van de andere kant, van acdc verwacht je dat niet, waarom dan van boss wel ☺

Han S
25 juni 2016, 22:31
Ik heb overigens nog een stuk of wat processortjes overgehouden, te koop gezet op de bekende marktsites, maar je krijgt alleen maar onzinbiedingen en dan flikker ik het nog liever op de stort.

Maar het staat wel aardig met al die lampjes, hoewel ik het meeste niet meer gebruik.

http://i1052.photobucket.com/albums/s455/beaufortstudio/SDC11673_zpsxdvwx41k.jpg

MarkS
25 juni 2016, 22:31
Als ze toch terug willen grijpen op pedalen van weleer, had Boss ms qua looks ook beter een ouderwets tuimelschakelaartje á la TW-1 kunnen plaatsen ipv dat dat onooglijk en ielig minischuifschakelaartje.

mountainman
25 juni 2016, 22:42
Als ze nu ook nog de BF-2 op die manier onder handen nemen dan praten we verder. Zo'n chorus vind ik toch maar een slap aftreksel van een flanger. :soinnocent:

The Lo Lands
25 juni 2016, 22:43
Boss vist imo met dit pedaal achter het net. Wat Pepe zegt willen ze nog een graantje meepakken van de boutique bouwers die wat mij betreft meer lef en soul in hun pedalen stoppen dan Boss met hun Waza lijn doet. Voor mij geen analoge chorus of wat voor analoge modulatie effect dan ook meer, de Strymon Mobius geeft mij alle sounds en meer dan ik ooit nodig heb! Who needs a chorus anyway ;-) Ik heb nog een Roger Mayer Voodoo Vibe en een JHS analoge delay liggen maar die zijn inmiddels ook al van mijn pedalenplank af en liggen stof te happen in hun eigen doosje hehe...

Pepe
25 juni 2016, 23:45
Tis ook een beetje een oud concept he, elke modulatie zijn eigen doosje. D'r geen enkele reden om, wat de Strymon Deco of Eventide bijvoorbeeld doet, je zelf de controle te geven over de afspeel koppen. Of je moet zoveel parameters in een enkele stand stoppen dat ruimte een issue wordt zoals de pedalen van Chase Bliss audio.
Maar het zoveelste plain chorus pedaaltje, it just makes no sense.

Brad
26 juni 2016, 00:34
Ik heb al sinds de eighties de CE-3. Die voldoet prima in de bandmix. Ik gebruik hem spaarzaam en geen hond die live het verschil met een dure chorus hoort.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Duur of niet die CE 3 klinkt geweldig voor gitaar , wat mij betreft veel beter dan dure chorussen uit de periode dat hij geintroduceerd werd , en ook eigenlijk beter dan veel modern spul

arjanb01
26 juni 2016, 07:11
Ik heb van 2002-2005 ook een g major gebruikt en alhoewel die best leuk zijn is het gewoon speelgoed vergeleken met wat Han noemt.

Zeker acceptabel te gebruiken hoor, als je versterker hem "lust", want met de Triamp die ik toen kocht viel het nog niet zo mee.



Beter is altijd lastig. Technisch beter is misschien nog meetbaar, maar verder wordt het snel smaak.
Maar je zou toch verwachten dat er op zijn minst iets anders is
Van de andere kant, van acdc verwacht je dat niet, waarom dan van boss wel ☺

De gmajor werkt op alle combo's die ik heb gehad prima. M'n oude gitaar leraar had een mesa 2:90 plus traveller the rover pre-amp en dat werkte met de gmajor prima.
Nooit problemen mee gehad.

D3nnis
26 juni 2016, 07:52
De gmajor werkt op alle combo's die ik heb gehad prima. M'n oude gitaar leraar had een mesa 2:90 plus traveller the rover pre-amp en dat werkte met de gmajor prima.
Nooit problemen mee gehad.
Kan ☺
Je hoort sommigen ook gewoon prima sounds uit dat ding halen, maar niet elke versterker lust 'm. Waarom dat is, geen idee!


Who needs a chorus anyway ;-)


Ik gebruik eigenlijk best regelmatig chorus. Zal wel komen omdat ik eigenlijk 10 jaar ouder zou moeten zijn, merk ik wel vaker ☺

arjanb01
26 juni 2016, 08:23
Chorus gebruik ik op 1 preset, heel subtiel en niet te diep. Teveel chorus is soooo eighties en Spandex 😂
Ik hoor ook strymon pedalen voorbij komen. Echt high end spul, maar ik wil al die mogelijkheden niet. Keep it simple.
Ik gebruik zelf m'n presets al meer dan 10 jaar, verander niks eraan. Werkt live voor mij het beste.

D3nnis
26 juni 2016, 08:41
Chorus heel diep en langzaam....met distortion, en dan pinch harmonics........meeetttaaaaaaaaaaaaallll!
Sorry, dacht ff dat ik zakk wylde was ☺

Tabula Rasa
26 juni 2016, 10:27
Die is digitaal Han. En dat trekt de topicstarter niet. Die is extreem gevoelig voor digitaal geluid. Als je em analoog geluid geeft en alleen maar "digitaal" zegt is het al mis.

En 2e hands kan ook niet want onze andere veelposter uit Almelo koopt alleen nieuw ;-)
Vergeet ook niet dat ie het signaal van een Chinese squier moet doorpompen naar een oefenversterkertje van Orange.

Als het dan ook nog eens tot overmaat van ramp digitaal zou kunnen klinken.... dan zijn de veganistische rapen gaar.

Met de techniek van tegenwoordig hoor je het verschil echt haast niet. Ik betwijfel of ik het met mijn oren zou horen, of dat ik mijn ogen erbij nodig zou hebben.

Joost de Ruig
26 juni 2016, 10:43
Met de techniek van tegenwoordig hoor je het verschil echt haast niet. Ik betwijfel of ik het met mijn oren zou horen, of dat ik mijn ogen erbij nodig zou hebben.


Als aanhanger van analoge systemen, moet ik toegeven dat ik het afgelopen jaar meer open ben gaan staan voor digitaal. Niet alleen heb ik een aantal digitale pedaaltjes getest die mij zeker bevielen, ik heb ook digitaal en analoog naast elkaar getest. En hoewel ik gevoelsmatig nog steeds naar analoog neig, heb ik niet alleen een aantal digitale pedaaltjes gekocht, ik heb mij ook vergist in blind tests. Met andere woorden, ik heb het analoog/digitaal nog verder verhaal los gelaten en test (zoals het eigenlijk gewoon hoort) gewoon per item enkele beschikbare opties, los van digitale/analoge vermeldingen.

The Lo Lands
26 juni 2016, 10:45
Chorus gebruik ik op 1 preset, heel subtiel en niet te diep. Teveel chorus is soooo eighties en Spandex 😂
Ik hoor ook strymon pedalen voorbij komen. Echt high end spul, maar ik wil al die mogelijkheden niet. Keep it simple.
Ik gebruik zelf m'n presets al meer dan 10 jaar, verander niks eraan. Werkt live voor mij het beste. Is voor iedereen weer anders en ik snap je punt, hoewel de Strymon Mobius toch heel simpel in gebruik is. Samen met mijn Boss ES-8 met midi met één druk op de knop de juiste sound en preset instelling. Ipv 5 modulatiepedalen op mijn plank werkend als een 'one trick pony' gewoon één high end modulatiepedaal voor al mijn modulatie sounds. Ik heb de Roger Mayer Voodoo Vibe Jr. vergeleken A/B met de Strymon Vibe. Hoewel de Roger Mayer iets dieper gaat in sound wist ik na wat tweaken van de Mobius een nagenoeg zelfde Vibe geluid te maken. Opslaan als preset en klaar is Klara ;-)


Tis ook een beetje een oud concept he, elke modulatie zijn eigen doosje. D'r geen enkele reden om, wat de Strymon Deco of Eventide bijvoorbeeld doet, je zelf de controle te geven over de afspeel koppen. Of je moet zoveel parameters in een enkele stand stoppen dat ruimte een issue wordt zoals de pedalen van Chase Bliss audio.
Maar het zoveelste plain chorus pedaaltje, it just makes no sense.
Naast de diverse analoge drive pedalen ben ik inderdaad van mening dat modulatie of time-based effecten tegenwoordig super klinken als digitaal multi effect (Strymon, Eventide, Fractal, Line 6, etc). Daarnaast het gemak met midi zou ik echt niet meer terug willen naar diverse losse modulatie pedalen. Hoewel dit nieuwe Boss pedaal best heel tof zou kunnen klinken :-)

showband
26 juni 2016, 11:43
Ik heb overigens nog een stuk of wat processortjes overgehouden, te koop gezet op de bekende marktsites, maar je krijgt alleen maar onzinbiedingen en dan flikker ik het nog liever op de stort.

Maar het staat wel aardig met al die lampjes, hoewel ik het meeste niet meer gebruik.

http://i1052.photobucket.com/albums/s455/beaufortstudio/SDC11673_zpsxdvwx41k.jpg

jij hebt nog een originele vintage meccano monitorspeaker instraler?
Dat schijnt fantastisch verschil te maken.

(leuke B16 trouwens)

Brad
26 juni 2016, 11:47
Vergeet ook niet dat ie het signaal van een Chinese squier moet doorpompen naar een oefenversterkertje van Orange.

Als het dan ook nog eens tot overmaat van ramp digitaal zou kunnen klinken.... dan zijn de veganistische rapen gaar.


Met de techniek van tegenwoordig hoor je het verschil echt haast niet. Ik betwijfel of ik het met mijn oren zou horen, of dat ik mijn ogen erbij nodig zou hebben.


Als de basis goed is , dat wil zeggen wanneer je gitaarspel goed verzorgd is , kun je aan een Chinese Squier gitaar meer dan voldoende hebben

Hoe beter de gitarist hoe minder belangrijk de kwaliteit van zijn spul is . Neemt niet weg dat je ook geen apparatuur moet hebben die de natuurlijke basistoon verknald

Maar ook dan zal iemand die zijn instrument beheerst er wel iets fatsoenlijks uithalen en zal de beste apparatuur de gebreken van een gemankeerd gitarist niet kunnen verbloemen

Trouwens ik gebruik die Squier niet omdat ik niets anders heb maar omdat ik hem lekkerder vind spelen dan mijn Fender

FruscianteFan
26 juni 2016, 12:08
Alle discussie terzijde: ik zie een CE-1 functie op deze chorus. Dan snap ik de prijs wel...

Als hij daadwerkelijk zo klinkt, dan is er wel markt voor. De oude CE-1 gaat ook voor meerdere honderden euro's en dan heb je een ouderwets snoer en je Pedaltrain al vol.

Zelfde geldt imo voor de Boss VB-2: op ebay zie je ze voor €400 gaan. Nu heb ik een Behringer Vibrato die volgens onze Rogier zowat gelijk is aan de VB-2, dus ik heb hem niet nodig. Maar mocht deze kapot gaan, ben ik wel screwed.

Pepe
26 juni 2016, 12:44
Je kan zeggen, ben ik screwed, je kan ook zeggen; liberated.
Af en toe is het best goed om te resetten en een nieuwe pot met wurmen te openen.
Bonamassa heeft zijn winning recepi overboord gegooid en zich zelf opnieuw uitgevonden en dat geeft toch wel punten, ook al zal hij eeuwig die gear nerd blijven die hij is.


https://www.youtube.com/watch?v=vqhoPqDR47c

Han S
26 juni 2016, 12:56
jij hebt nog een originele vintage meccano monitorspeaker instraler?
Dat schijnt fantastisch verschil te maken.

(leuke B16 trouwens)

Heel knap dat je de B16 herkent, hij staat op de grond en je ziet allen het hoekje boven rechts. Op de plank er boven staat een inmiddels zeldzame Tascam MSR24S en op de plank daarboven staat een Studer B67 master deck.

Helemaal Brad dus. :crazyhappy:

De andere kant van de zaal:

http://i1052.photobucket.com/albums/s455/beaufortstudio/SDC11676_zpsfusr1jux.jpg

Ja, we werken ook digitaal en daarboven zie je een Tandberg TD20A recorder, ook niet helemaal verkeerd. De stapel CD's er naast heb ik opgenomen, man wat een zweet heeft dat gekost.
Wat je niet kunt zien zijn de twee subs van 175 watt die voor de broodnodige burenruzie moeten zorgen.

FruscianteFan
26 juni 2016, 13:03
Je kan zeggen, ben ik screwed, je kan ook zeggen; liberated.
Af en toe is het best goed om te resetten en een nieuwe pot met wurmen te openen.
Bonamassa heeft zijn winning recepi overboord gegooid en zich zelf opnieuw uitgevonden en dat geeft toch wel punten, ook al zal hij eeuwig die gear nerd blijven die hij is.


https://www.youtube.com/watch?v=vqhoPqDR47c

Zoveel opties in de pitch vibrato zijn er niet. Niet als je een warme klank wilt die ook echt een sinus geeft.

Pepe
26 juni 2016, 14:01
Precies, dat is dus het lastige van resetten.
Het hoeft trouwens helemaal niet, geen reden als je gelukkig bent met wat je hebt. Het is enke fijn om erachter te komen dat je niet afhankelijk bent van dingen als je teveel in een rut terecht komt.

apekop
27 juni 2016, 00:43
Chorus Teveel chorus is soooo eighties en Spandex &#128514

Mwah. Niks mis met chorus, hoeft helemaal niet 80s te zijn. En daarbij komt nog dat er in de 80s betere muziek werd gemaakt dan nu over het algemeen.

Brad
27 juni 2016, 00:52
Vond je de muziek in de tachtiger jaren over het algemeen een beetje kil ? Er zijn een hoop mooie dingen gemaakt maar ik geef toch de voorkeur aan de jaren zestig en zeventig

De introductie van het chorus pedaal vind ik nog altijd een lichtpuntje van de jaren tachtig

wireman
27 juli 2016, 16:13
Ik zweer bij mn 80's CE-2. Was iets van 120 euro.. gewoon klaar!
Tof dat het een black label, sliver screwed, long trash versie is.. waar het om gaat.. hij klinkt gewoon te gek!

Braml
27 juli 2016, 16:23
Heeft iemand de CE-2w al getest dan? Ben stiekem wel beniewd, iedereen heeft het altijd over de Boss CE-1 en CE-2, maar ben zelf altijd supertevreden met mn CH-1.

Brad
27 juli 2016, 16:27
Welke versie is dat ? De analoge of de digitale ? Na een bepaald jaar zijn ze digitaal geworden

wireman
27 juli 2016, 16:35
Boss CE-2 is analoog. Volgens mij zijn alle Boss CE's analoog.. Alleen dat dubbele ding was digitaal volgens mij..

Brad
27 juli 2016, 16:37
De CH - 1 en CE - 5 zijn beiden digitaal . Ik weet niet of het voor beiden geld maar de CH - 1 was tot een bepaald jaar analoog

Bernardduur
27 juli 2016, 16:40
Heeft iemand die Ce2W al eens open gemaakt? Zou wel apart zijn als daar gewoon een digitaal pedaal in zou zitten :)

wireman
27 juli 2016, 16:47
De CH - 1 en CE - 5 zijn beiden digitaal . Ik weet niet of het voor beiden geld maar de CH - 1 was tot een bepaald jaar analoog

De CE-5 die ik gehad heb was toch echt analoog.. Hij had een roze label.. Taiwanees.. Was dat dan een oudere of zoiets?

the sure thing
27 juli 2016, 23:15
Heeft iemand de CE-2w al getest dan? Ben stiekem wel beniewd, iedereen heeft het altijd over de Boss CE-1 en CE-2, maar ben zelf altijd supertevreden met mn CH-1.

De CH-1 klinkt wezenlijk anders dan de CE-1 en CE-2. En dié verschillen ook weer onderling.De CH-1 analoog of digitaal maakt in geluid écht geen ene reet uit.

De CE-1 en CE-2 heb ik ge A/Bt. Het verschil is er zeker (CE-1 klinkt voller/dieper) maar de CE-2 is een prima substituut. De CH-1 klinkt IMHO veel subtieler en ligt meer "op" het geluid. Ik vond de CH-1 te subtiel/nietszeggend.




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Brad
27 juli 2016, 23:32
De CE-5 die ik gehad heb was toch echt analoog.. Hij had een roze label.. Taiwanees.. Was dat dan een oudere of zoiets?

Ik heb het even nagekeken , vanaf 2001 zijn ze digitale versies van de CH 1 en de CE 5 gaan voeren

the sure thing
28 juli 2016, 00:06
Edit: de CE-1 vind ik onhandelbaar groot voor op een pedalboard en kan bij een humbuckerinput wat gaan vervormen.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Braml
28 juli 2016, 07:56
De CE-1 en CE-2 heb ik ge A/Bt. Het verschil is er zeker (CE-1 klinkt voller/dieper) maar de CE-2 is een prima substituut. De CH-1 klinkt IMHO veel subtieler en ligt meer "op" het geluid. Ik vond de CH-1 te subtiel/nietszeggend.

Oh ik geloof graag dat de CE-1 en 2 beter klinken dan de CH-1 (blijft een mening natuurlijk), maar ik heb die 2 zelf nog nooit getest. Ook vind ik ze aardig prijzig. De CH-1 heb ik voor 35 euro een keer gescoord en ik vind hem gewoon heel erg fijn (en beter dan de CE-5) dus ik ben tevreden. Hij klinkt ook wel beter dan de chorussen uit mn Zoom Multistomp, dat verschil is er wel.


de CE-1 vind ik onhandelbaar groot voor op een pedalboard en kan bij een humbuckerinput wat gaan vervormen.

Niet te vergeten dat er als ik het goed heb een stekker aan vast zit die rechtstreeks het stopcontact in moet... (correct me if I'm wrong). Erg onhandig lijkt mij.

the sure thing
28 juli 2016, 08:50
Klopt.

Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn bevindingen gelden onder live-in-een-band situatie. Met andere woorden: de CH-1 kan op zich prima klinken maar in mijn geval klonk hij live niet meer "lush".


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Bernardduur
28 juli 2016, 09:29
Ik heb een CE2, CE3, Danelectro Cool Cat (Ibanez CS505 kloon volgens mij) en een Roland DC50; de DC50 heb ik bijna altijd bij me vanwege de heerlijke chorus hieruit.

Ik heb de CH1 en de CE5 getest maar kon hier niet veel mee........
Ook een CE1 lange tijd gehad maar deze voegde eigenlijk weinig toe. Het oversturingsprobleem herken ik; er is ook een fors impedantie probleem met deze units. Als je dat fixt is de hele 'magische toon' er eigenlijk niet meer.

Dutch66
28 juli 2016, 10:01
Heeft iemand die Ce2W al eens open gemaakt? Zou wel apart zijn als daar gewoon een digitaal pedaal in zou zitten :)

Premium all-analog circuitry with bucket-brigade (BBD) delay line..., ik denk niet dat BOSS daar over 'jokt'

Braml
28 juli 2016, 10:23
Stel je ook eens voor, er zijn zoveel mensen die de CE-1 of de CE-2 de ultieme chorus vinden. De techniek is natuurlijk toch behoorlijk vooruit gegaan sinds die 2 pedalen geproduceerd werden. Wat nou als deze CE-2w chorus gewoon echt een CE-1 en CE-2 in één stompbox is, die even goed klinkt als die 2 oude chorussen. Zo gek is het niet om te denken dat dat tegenwoordig makkelijk kan toch? Of ben ik gek?

Trouwens, ik wil het wel geloven hoor, maar toch vind ik het ook een beetje een gekke gedachte dat juist de alleroudste, allereerste chorus nog altijd de beste is volgens zovelen. Hoe kan die met de technologische verbeteringen van 30 jaar tijd nog steeds niet overtroffen zijn? Daarom denk ik soms ook dat veel mensen bij de CE-1 zweren omdat het gewoon een nostalgisch pedaal is.

(Daarmee wil ik niet zeggen dat hij niet goed klinkt, want hij zal ongetwijfeld erg goed klinken)

Brad
28 juli 2016, 11:40
You get the sound you hear , en als die bejaarde dingen beter klinken klinken ze beter

Braml
28 juli 2016, 11:43
You get the sound you hear , en als die bejaarde dingen beter klinken klinken ze beter

Ik vroeg me alleen maar hoopvol af of de CE-2w eindelijk de echte CE-1 en CE-2 sound in één klein pedaaltje zou kunnen zijn.

the sure thing
28 juli 2016, 12:53
Ik vroeg me alleen maar hoopvol af of de CE-2w eindelijk de echte CE-1 en CE-2 sound in één klein pedaaltje zou kunnen zijn.

Er zijn wel degelijk pedalen die de CE-1 kopieren qua geluid. Zoals de Tetro Sonic chorus. Geen verschil qua klank met de CE-1.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Erik de Perik
28 juli 2016, 13:16
Er zijn wel degelijk pedalen die de CE-1 kopieren qua geluid. Zoals de Tetro Sonic chorus. Geen verschil qua klank met de CE-1.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Ook geen verschil in prijs.....

MarkS
28 juli 2016, 13:56
Er zijn wel degelijk pedalen die de CE-1 kopieren qua geluid. Zoals de Tetro Sonic chorus. Geen verschil qua klank met de CE-1.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Heb beide gehad. De Retrosonic klonk toch net ff anders. Minder vet.
CE-1 werd me toch net ff te groot, behalve de extra stekker, daarnaast een TC Flashback X4 en een stoeptegel EHX Deluxe Electric Mistress. Dan gaat het hard met de ruimte en gewicht. Qua formaat ben ik toch naar een wat handzamer formaat gegaan. CE-1 werd eerst een Ibanez RC-99 en nu een blikken EHX Small Stone, Flashback X-4 werd een DD-7, en flanger doe ik maar ff zonder, ms later nog de Mooer ElecLady.

Anderszijds, een flink board met deze jongens + een Mesa V-Twin, of Koch Pedaltone ziet er best indrukwekkend uit. Maar gewoon loodzwaar, met nog een paar andere pedalen gigantisch en mede daarom niet handig. En er zijn meer dan genoeg goedklinkende alternatieven.

Braml
28 juli 2016, 14:25
Heb beide gehad. De Retrosonic klonk toch net ff anders. Minder vet.
CE-1 werd me toch net ff te groot, behalve de extra stekker, daarnaast een TC Flashback X4 en een stoeptegel EHX Deluxe Electric Mistress. Dan gaat het hard met de ruimte en gewicht. Qua formaat ben ik toch naar een wat handzamer formaat gegaan. CE-1 werd eerst een Ibanez RC-99 en nu een blikken EHX Small Stone, Flashback X-4 werd een DD-7, en flanger doe ik maar ff zonder, ms later nog de Mooer ElecLady.

Anderszijds, een flink board met deze jongens + een Mesa V-Twin, of Koch Pedaltone ziet er best indrukwekkend uit. Maar gewoon loodzwaar, met nog een paar andere pedalen gigantisch en mede daarom niet handig. En er zijn meer dan genoeg goedklinkende alternatieven.

Daarom ben ik ook zo benieuwd of Boss met de CE-2w waarmaakt wat ze ermee willen verkopen. Dé 2 chorus sound waar veel mensen bij zweren in één standaard compact bosspedal formaat. Als dit echt naar de oude CE-1 en CE-2 klinkt is het een geniaal pedaal toch.

Brad
28 juli 2016, 14:32
Alleen iemand die de pedalen momenteel in bezit heeft kan een goede vergelijkingstest doen . Maar gewoon uitproberen dat nieuwe analoge pedaal en kijken of het je bevalt kan ook toch ?

Wat maakt het uit of hij precies zo klinkt als de oorspronkelijke CE 1 en CE 2 , als er een mooi warm vintage diep chorusgeluid uitkomt dan zit je goed

Ik ga morgen eens bij Bax kijken of ze hem hebben

Braml
28 juli 2016, 14:42
Wat maakt het uit of hij precies zo klinkt als de oorspronkelijke CE 1 en CE 2 , als er een mooi warm vintage diep chorusgeluid uitkomt dan zit je goed
Mee eens


Alleen iemand die de pedalen momenteel in bezit heeft kan een goede vergelijkingstest doen . Maar gewoon uitproberen dat nieuwe analoge pedaal en kijken of het je bevalt kan ook toch ?
Ik dacht dat hij nog niet uit was, ik kan het mis hebben hoor. Bij Thomann staat: Artikel is nog niet leverbaar.

the sure thing
28 juli 2016, 16:18
De Jam Pedals Waterfall vond ik ook fan-tas-tisch klinken, die had alleen een ontoelaatbare volume-boost bij inschakelen.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

MarkS
28 juli 2016, 16:25
Daarom ben ik ook zo benieuwd of Boss met de CE-2w waarmaakt wat ze ermee willen verkopen. Dé 2 chorus sound waar veel mensen bij zweren in één standaard compact bosspedal formaat. Als dit echt naar de oude CE-1 en CE-2 klinkt is het een geniaal pedaal toch.
Dat is precies wat ik al eerder zei.

MarkS
28 juli 2016, 16:26
Wat maakt het uit of hij precies zo klinkt als de oorspronkelijke CE 1 en CE 2 , als er een mooi warm vintage diep chorusgeluid uitkomt dan zit je goed

Dan moet je het geen CE-2W noemen, zelfde kleur geven, zelfde features, en claimen dattie zodanig als een ouwe CE-1/2 klinkt, maar gewoon CE-6 of CE-X noemen. Lijkt dan qua marketing/verkooptruc op meeliften op oude "roem"

De nieuwe Bassmans (er is niks mis met de nieuwe...) zijn ook een ander heel ander beestje dan de ouwe.

the sure thing
28 juli 2016, 16:30
In Frankrijk word ie in oktober 2016 pas geleverd (kom net uit Frankrijk)


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Dutch66
29 juli 2016, 13:03
Jammer geen effect 'level', gemiste kans BOSS!, daarmee voor mij (nagenoeg) onbruikbaar helaas...

FruscianteFan
29 juli 2016, 13:09
heb gister de VB-2 en DM-2 eens geprobeerd.

Ik vond de VB-2 lekker, maar niet heel magisch. Zeker niet in vergelijking met de Behringer die ik heb. Wellicht komt het doordat het nagenoeg hetzelfde pedaal is, ik de Behringer al heb, en je voor het geld van de Boss een tiental (!) Behringers kunt aanschaffen.

DM-2 was een ander verhaal, jezus wat is dat ding lekker. Door de S/C schakelaar heb je de keuze tussen de klassieke (doch wat beperkte) feel van de oude DM-2, en met de C kan hij wat meer freaken zoals met de AD-999. De vergelijking met die laatste is precies de reden dat ik verder (voorlopig in elk geval) geen interesse heb, want de Maxon heb ik al.

Brad
29 juli 2016, 13:18
Jammer geen effect 'level', gemiste kans BOSS!, daarmee voor mij (nagenoeg) onbruikbaar helaas...

Er zit toch een depth draaiknop op ? Wat dat betreft is hij hetzelfde als de oorspronkelijke CE 2

FruscianteFan
29 juli 2016, 13:25
Er zit toch een depth draaiknop op ? Wat dat betreft is hij hetzelfde als de oorspronkelijke CE 2

Depth is niet hetzelfde als effect level.

Vergelijk het met een delay: je kunt heel veel feedback (depth) hebben met een laag volume (effect level), of je kunt heel weinig feedback hebben (maar 1 herhaling) en die wel op vol volume zetten.

Maar idd: de oorspronkelijke had dat ook niet niet. Maar goed, er zit ook een schakelaar op om naar moderne modus te schakelen...

tmms
29 juli 2016, 13:43
...... DM-2 was een ander verhaal, jezus wat is dat ding lekker. Door de S/C schakelaar heb je de keuze tussen de klassieke (doch wat beperkte) feel van de oude DM-2, en met de C kan hij wat meer freaken zoals met de AD-999. De vergelijking met die laatste is precies de reden dat ik verder (voorlopig in elk geval) geen interesse heb, want de Maxon heb ik al.

Gebruik een Zoom 70CDR voor analog delay. Overweeg echter er één aan te schaffen, ben jij bekend met de Mooer pedalen? Die hebben 4 delay's, zie door de bomen het bos niet meer, hoeft niet persé analoog te zijn. Voornamelijk voor slapback delay, maar de Ana Echo lijkt me met 300ms een beetje beperkt.
De CE-2 heb ik eens gehad, nog altijd spijt dat ik 'm verpatst heb, mooi donker, vind die nieuwe veel te duur. Is die van Mooer op de CE-2 gebaseerd? Heeft wel een effectlevel.

FruscianteFan
29 juli 2016, 15:28
Toevallig gister ook de Mooer ana echo naast de DM-2 gehad, was erg nieuwsgierig.

100 euro verschil met de Boss is natuurlijk wel erg veel. Maar ik vond de Boss zijn geld wel waard. De Mooer niet. Die klonk best wel kut. Voor 30 euro was hij wel leuk geweest, maar 70?

Let trouwens wel op: ik heb het over de DM2 Delay. Dit topic gaat in principe over de CE-2 chorus.

tmms
29 juli 2016, 16:03
Van die echo'tjes die lekker aan je signaal kleven:D. Maar dank voor je bevindingen. Heb de hustle drive en de black secret, erg over te spreken hoewel ik begreep dat de originelen beterder zijn, mooi zo:ok:. En de carbon copy, hoe verhoudt die zich in al dit geweld? Gaat me vooral om solo's aan te dikken zoals Billy G. dat doet.

Brad
29 juli 2016, 16:09
De carbon copy , een prachtige warm en donker klinkende delay en zeshonderd mili seconden

Kan je ook prima solo s mee aandikken

tmms
29 juli 2016, 16:14
Ehm, even on topic. Hou niet zo van chorus, maar de CE-2 vond ik heerlijk. Voor sferische geluiden vind ik een flanger als chorus gebruikt vaak interessanter. Heb de CE-2 destijds gekocht omdat ik de CE-1 kende uit de (oude) Roland Jazz-Chorus 120, die kostte destijds wat een torrenbak mag kosten 300 gulden, vette shizzle, wat een moddervette chorus. Retro Sonic was toch de way to go voor de CE-1? Maar als ie overtuigend in de CE-2w zit, niet verkeerd.

tmms
29 juli 2016, 16:15
De carbon copy , een prachtige warm en donker klinkende delay en zeshonderd mili seconden

Kan je ook prima solo s mee aandikken

Is de Mooer Echolizer een carbon copy kopie, weet jij dat toevallig? Ook 600ms delaytijd.

Brad
29 juli 2016, 16:20
Nee sorry die ken ik niet , misschien de moeite waard om eens uit te proberen

tmms
29 juli 2016, 16:31
Goed idee. Neem ik de CDR70 mee en ga A/B'en. Westerhaven heeft een onmeunige hoeveelheid obscure merken, Tonika is mr. play it save in deze:D, de gitaarcollectie is er wel in orde, dat dan weer wel. Dinsdag lijkt me een geschikte dag. Gelijk even vragen of ik 10 seconden over hun SLP reissue mag blazen, voorpret voor mijne in wording:hide:.

FruscianteFan
29 juli 2016, 17:06
Is de Mooer Echolizer een carbon copy kopie, weet jij dat toevallig? Ook 600ms delaytijd.

Zou me niet vastpinnen op delaytijd voor referentie. Als ze een CC hadden willen kopiëren, hadden ze hem vast donkergroen gemaakt.

Dat gezegd hebbende, ik weet het niet, zou kunnen. Hoe dan ook zou ik zoveel mogelijk uitproberen. Er zit tussen delays net zoveel verschil als tussen overdrives. Elk pedaal heeft zijn eigen feel.

Voorbeeldje: mijn Maxon AD-999 (met max 0,900 seconde delaytijd) kan qua tijd prima worden ingesteld voor songs als Don't Forget Me (RHCP) en Don't Dream It's Over (Crowded House). Toch zou ik voor die songs eerder mijn DD-7 pakken. Gewoon omdat de sound en feel veel meer overeenkomt met het origineel.

Ik zou wel écht kijken naar de originelen. Je betaalt 100 euro meer, maar verspilt tenminste geen geld. Bovendien is niks leuker dan met feedback spelen op een delaypedaal, en dat kan niet lekker met een knopje van 3mm diameter.

Dutch66
29 juli 2016, 17:09
Er zit toch een depth draaiknop op ? Wat dat betreft is hij hetzelfde als de oorspronkelijke CE 2

Een chorus is in essentie een (enkelvoudige) delay van zo'n 10 mS, waarbij de delaytijd
continue varieert. De snelheid van die variatie is de Speed (of soms Rate), en de diepte,
je raad 't al, de Depth.

Als je de Depth op 0 zet, stop je (slechts) de variatie van de delaytijd, maar de delay zelf
blijft gewoon hoorbaar. In die zin is een Depth regelaar dus (inderdaad) iets heel anders dan
fx level.

Joost de Ruig
10 augustus 2016, 14:32
Filmpje:
https://youtu.be/iErNZW3ZpO4

Speeddemon
13 augustus 2016, 18:42
Is de Mooer Echolizer een carbon copy kopie, weet jij dat toevallig? Ook 600ms delaytijd.
Nee, Mooer Echolizer = Donner Yellow Fall (en waarschijnlijk ook nog een Eno, Rowin en andere Chinese kopieën.
Beide zijn een PT-2399 delay; digitale chip, maar analog tone/feel met goede self-oscillation.
Dus geen Carbon Copy kopie. Die is nl. echt analoog.