PDA

View Full Version : Gibson ES-335 Dave Grohl



Warroo
24 juni 2016, 12:44
Heeft een van jullie ervaring met de limited 2014 edition Dave Grohl van de Gibson ES-335?

Is er in twee (op kleur lak na) varianten, blauw en goud.

Ben erg benieuwd hoe deze zich verhoudt tot andere versies als de studio.

Hoor graag jullie ervaringen!

Pepe
24 juni 2016, 12:47
Ik dacht dat het enkel cosmetisch was, andere kleurtje en firebird headstock? Of is ie significant anders dan een reg. 335?

telerocker
24 juni 2016, 12:50
Pricetag is ook anders!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr.Fingers
24 juni 2016, 13:32
Is eigenlijk gewoon een Trini Lopez signature, maar dan met een stop-tailpiece ipv een trapeze staartstuk.

Afgezien van de andere kopvorm en de burstbucker 2/3 ipv de gewone humbuckers, is het een gewone ES335. 200 in blauw, 400 in goud. Je telt dus heel wat neer voor de kleine oplage.

yavin
24 juni 2016, 13:46
Max Guitars had ze hangen in Scheveningen maar zie ze niet meer op de site, zullen dus wel verkocht zijn.
Als ik het me goed herinner zat er een prijskaartje aan van een slordige zevenduizend euro.

Rogueny
24 juni 2016, 15:05
Max Guitars had ze hangen in Scheveningen maar zie ze niet meer op de site, zullen dus wel verkocht zijn.
Als ik het me goed herinner zat er een prijskaartje aan van een slordige zevenduizend euro.

Och, zo'n schamel bedragje heeft de gemiddelde Nederlander wel in zijn lade kastje liggen toch?

Warroo
25 juni 2016, 07:58
Ik begrijp alle opmerkingen over de prijs wel. Toch ziet mijn vraag alleen op de gitaar zelf. Niemand ervaring mee hier? Met welke ES-335 is hij vergelijkbaar?

Mr.Fingers
25 juni 2016, 09:33
Qua feel is het gewoon een standard ES335, met een iets minder vlezige hals.

Warroo
29 juni 2016, 17:20
De ES-335 Grohl inmiddels gekocht. Nieuw. Bij Klangfarbe in Wenen. Bedrag viel erg mee, zeker geen 3k of meer. Inmiddels blijkt me dat er barstjes in de lak zitten, daar waar bijvoorbeeld de stemknoppen op de gitaar gezet zijn, en waar elementen voor op de gitaar zijn gezet. Met name rondom de stemknoppen ziet het er niet bepaald fraai uit..

Lekkere kwaliteitscontrole bij Gibson (gitaar uit 2014). En verkoper mailt me een dag voor verzending doodleuk dat er geen beschadigingen te zien zijn. Retourneren lijkt me, eens? Of zeggen jullie dat opknappen een alternatief is? Wellicht valt dit onder de dekking van mijn creditcard namelijk.

Tabula Rasa
29 juni 2016, 17:25
Da's bijna standaard bij Gibson. Als je je eraan stoort terug sturen of anders een korting bedingen.

richwoodplayer
29 juni 2016, 17:26
Als jij er niet tevreden mee bent, zou ik hem terug sturen en vragen voor een ander exemplaar. Waarom zou je nog reparaties moeten uitvoeren aan een nieuwe gitaar? Moet gewoon goed zijn!

arjanb01
29 juni 2016, 18:11
Sjezus, weer een Gibson niet goed.... Valt me nog mee dan mensen dat merk niet links laten liggen🙈

Rogueny
29 juni 2016, 18:20
Tenzij je zelf met de beschadigingen kunt leven, terug sturen.

denis.hermans
29 juni 2016, 19:34
Ik heb zo'n lakfouten ook opgemerkt bij Gibson toen ik mijn guild starfire 4 st kocht. Vooraleer ik tot aankoop overging wou ik toch eens de vergelijking maken met een veel duurdere "echte" 335.

Ik kan je zeggen dat ik na het bekijken van de nieuwe 335 die bij grote speler op de muziekwinkelmarkt verkocht werd zeer snel naar de verkoper van de guild ben teruggehold . Bespelen van de 335 was niet meer nodig voor mij...

Erik de Perik
29 juni 2016, 19:43
Tja, ik zou mij totaal niet storen aan de lak, maar ik merk wel dat er vaak meer aandacht besteed wordt aan het uiterlijk van een gitaar/versterker dan aan hoe iets klinkt. Ik heb bijvoorbeeld nog niets over de klank van deze gitaar gelezen hier.

denis.hermans
29 juni 2016, 19:47
Voor 3000 en meer eur moet dat bij mij echt ok zijn anders laten ze het! Maar idd. op zich zegt het niets over de klank.

Erik de Perik
29 juni 2016, 19:50
Voor 3000 en meer eur moet dat bij mij echt ok zijn anders laten ze het! Maar idd. op zich zegt het niets over de klank.

Tja, dat blijft een gespreksonderwerp, maar zolang mensen denken dat daar in Memphis iets speciaals gemaakt wordt, blijven deze prijzen bestaan.

denis.hermans
29 juni 2016, 19:50
Overigens ben ik ook heel blij met de klank van mijn Guild.

humbucker
30 juni 2016, 11:00
De ES-335 Grohl inmiddels gekocht. Nieuw. Bij Klangfarbe in Wenen. Bedrag viel erg mee, zeker geen 3k of meer. Inmiddels blijkt me dat er barstjes in de lak zitten, daar waar bijvoorbeeld de stemknoppen op de gitaar gezet zijn, en waar elementen voor op de gitaar zijn gezet. Met name rondom de stemknoppen ziet het er niet bepaald fraai uit..

Lekkere kwaliteitscontrole bij Gibson (gitaar uit 2014). En verkoper mailt me een dag voor verzending doodleuk dat er geen beschadigingen te zien zijn. Retourneren lijkt me, eens? Of zeggen jullie dat opknappen een alternatief is? Wellicht valt dit onder de dekking van mijn creditcard namelijk.


Zeker dat het geen tweedehands is dan? Als het een echte DG sig is spreek je voor een nieuwe toch minstens rond de 5000€.

fred dons
30 juni 2016, 11:17
klinkt als craqule van de cellulose lak, als deze gitaar uit 2014 is kun je dat Gibson niet echt verwijten tenzijn Gibson hem al die tijd in haar eigen opslag heeft gehouden ;)

Warroo
30 juni 2016, 17:57
De barsten zitten rondom zaken die op de gitaar zijn aangebracht (zoals de stemknoppen). De blauwe is heel prijzig, de gouden valt mee (wat is meevallen in dit geval..).

Gibson Europe roept via zijn telefonische helpdesk: sounds like a normal reaction in relation to the lacquer.

Verkoper (gitaar is echt nieuw, verkoper is een winkel) biedt me EUR 250 korting en 5 sets snaren naar keuze.

Tabula Rasa
30 juni 2016, 18:06
Ik zou die korting pakken, de volgende de van hetzelfde type gaat waarschijnlijk exact hetzelfde doen.

Rooker
1 juli 2016, 11:30
Zo'n dure gitaar hangt misschien al jaren in de winkel. Wel ongeacht barstjes de aller vetste gitaar die er is! Toch heel veel plezier ermee.
Zelf wel eens een Fender hot rod 57 in CAR gehad waar de lak ondanks volkomen normaal gebruik ook geen lang leven geschonken was. Deze door angst voor evt waardevermindering snel van de hand gedaan een heb daar tot de dag van vandaag spijt van. Dus bedenk goed....

humbucker
1 juli 2016, 11:53
Zo'n dure gitaar hangt misschien al jaren in de winkel. Wel ongeacht barstjes de aller vetste gitaar die er is! Toch heel veel plezier ermee.
Zelf wel eens een Fender hot rod 57 in CAR gehad waar de lak ondanks volkomen normaal gebruik ook geen lang leven geschonken was. Deze door angst voor evt waardevermindering snel van de hand gedaan een heb daar tot de dag van vandaag spijt van. Dus bedenk goed....

Ahum... Een gitaar koop je toch om te gebruiken??

Warroo
1 juli 2016, 14:27
Is bij mij wel de bedoeling ja, gebruiken.. En gebruikssporen die ik zelf maak of gebruikssporen die ik "begrijp", daar kan ik mee leven.

Maar dit soort scheurtjes.. Tsja. Met de verkoper afgesproken dat ik er nog wat nachtjes over mag slapen.

Mr.Fingers
1 juli 2016, 14:38
Die "scheurtjes" horen helemaal niet. Die zijn erin gekomen met de hardware erin te forceren. Schaamtelijk eigenlijk dat Gibson zegt dat dat van "lakreactie" komt, want "lakreactie", het zogenaamde "crazen" komt alleen maar voor bij oude (30+ j) nitrolak, die helemaal uitgehard is. Bij een kersverse gitaar kan dat helemaal niet.

Orpheo
1 juli 2016, 14:52
slecht voorboren. Of nog erger: voorboren voor ze gaan lakken en dan de gaatjes niet opnieuw openen als de schroefjes e.d. erin gaan. Onlangs stond er een groot artikel online bij Premier Guitar, geschreven door gitaarbouwer Frank Falbo, waarin hij de kneepjes van het vak laat zien aan de hand van het assembleren van een Warmoth. Hij laat zien dat praktisch alle gaatjes met een 'reamer' (verruimer) aangepakt worden. Hij laat subtiel vallen dat de meeste bouwers dat niet doen en je dus bij de schroefgaatjes barstjes in de lak ziet. Voila. QED

Kim Wilson
1 juli 2016, 14:56
Die "scheurtjes" horen helemaal niet. Die zijn erin gekomen met de hardware erin te forceren. Schaamtelijk eigenlijk dat Gibson zegt dat dat van "lakreactie" komt, want "lakreactie", het zogenaamde "crazen" komt alleen maar voor bij oude (30+ j) nitrolak, die helemaal uitgehard is. Bij een kersverse gitaar kan dat helemaal niet.
Oh jawel hoor. Als je weinig tot geen weekmakers gebruikt brokkelt je lak binnen de kortste keren. Zie de zelfbouw LP Junior van Tabula Rasa.

Tabula Rasa
1 juli 2016, 14:58
Maar ik neem aan dat Gibson niet de lak gebruikt die ik gebruik. Is te duur voor die krentenkakkers.

fred dons
1 juli 2016, 16:11
punt is dat het hout "open" is op die plekken en daardoor gevoeliger voor temperatuur en vocht-wisseling en daardoor wat sneller reageert en de cellulose laat barsten (en dat kan overigens al gebeuren bij lak die een maand oud is)
en je weet dus niet waar die gitaar 2 jaar lang gehangen heeft

the sure thing
1 juli 2016, 21:26
Ik denk dat er binnenkort bloed uit de barsten komt...

Cool! Een gitaar met stigmata!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk