PDA

View Full Version : Heritage Limited Edition



telerocker
24 juni 2016, 11:22
Mooie specs. Benieuwd of ze straks ook in Nederland verkrijgbaar zijn.

http://www.premierguitar.com/articles/24319-heritage-guitar-launches-the-h-157w


Sent from my iPhone using Tapatalk

arjanb01
24 juni 2016, 11:25
Mooie gitaren!
Maar zullen niet goedkoop zijn.

telerocker
24 juni 2016, 11:29
Mooie gitaren!
Maar zullen niet goedkoop zijn.

Nee, maar dat zijn Gibsons ook niet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joost de Ruig
24 juni 2016, 11:44
Afgelopen jaren heel weinig van Heritage gehoord. Op de headstock na (:)) mooie gitaren hoor!

Even weer eens op hun website gekeken. Zulke houtwerkplaatsen zijn wel ubercool.

http://heritageguitar.com/

telerocker
24 juni 2016, 12:26
Ach ja, de headstock...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pepe
24 juni 2016, 12:33
Heritage is het merk waarvan iedereen zegt, mooie gitaren en beter dan Gibson! om vervolgens een Gibson te kopen.
G+L is ook zo'n merk dat op de een of andere manier niet sexy wil worden.

WillemdaGuide
24 juni 2016, 12:33
Tja, kan het niet echt mooi vinden, headstock heeft veel weg van een Aria Pro II

arjanb01
24 juni 2016, 13:08
Heritage is het merk waarvan iedereen zegt, mooie gitaren en beter dan Gibson! om vervolgens een Gibson te kopen.
G+L is ook zo'n merk dat op de een of andere manier niet sexy wil worden.

Dat ligt echt puur aan de headstock.
Ik zou ze daarom ook niet kopen.

telerocker
24 juni 2016, 13:14
Als ze bij Heritage dit soort fora lezen, hadden ze die headstock toch al lang bijgeslepen? Merkwaardig dat ze aan dat design vasthouden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

arjanb01
24 juni 2016, 13:31
Ik denk dat dat te makeb heeft met gevaren voor gerechtelijke stappen van Gibson tegen andere merken die hun les Pauls kopiëren.

fred dons
24 juni 2016, 14:06
klopt, Heritage heeft een akkoord voor een groot deel van de body shapes met Gibson (hun modellen wijken met Name in de cutaway genoeg af zodat Gibson toestemming heeft gegeven voor deze om deze Modellen toch te voeren in de VS) Maar dat geldt dus niet voor de headstock.
en iedereen die wel eens een unique headstock heeft geprobeerd te ontwerpen die niet alleen uniek was maar ook nog mooi zal gemerkt hebben dat dat ongelooooooflijk moeilijk is ;)

Tabula Rasa
24 juni 2016, 14:16
Ja, da's heel lastig. Zelf heb ik het open boek knikje gewoon weggehaald en er een ronde boog van gemaakt en de verhoudingen ietsjes aangepast.

Mooi voorbeeld waar het naar mijn mening erg goed gelukt is, is Panucci.

Brad
24 juni 2016, 14:37
Ziet er mooi uit . Maar een body van Mahonie is niet mijn ding anders had ik toen die Fender Jaguar wel gekocht met die tune o matic brug

Helaas had deze een mahonie body

Pepe
24 juni 2016, 14:38
Deze viel me laatst op, Greco heeft eindelijk zijn Gibson headstock verandert. V'tje uit het lood. :chicken:

http://www.edulibreos.com/image/dispic/gre-sjr-ch-02.jpg

fred dons
24 juni 2016, 16:02
is een heel klein beetje gepikt van Collings hoewel ik die van Greco net wat mooier vind vloeien
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/4a/b5/50/4ab55060e21e859eb0d801eba781c7b4.jpg

Pepe
24 juni 2016, 16:04
Verrek ja.
Ga je het beleven dat er straks een brief van Collings bij Greco op de deurmat valt.
Of andersom. Tis meer een kwestie wie het eerste aankaart.

LRS
24 juni 2016, 17:27
Een bijkomend voordeel van de Heritage kop is dat de snaren veel minder de bocht om moeten als bij een Gibson kop. Minder frictie = minder ehh... stemmingswisselingen ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fred dons
25 juni 2016, 12:39
daar kun je ook hormonen voor slikken ;)

telerocker
25 juni 2016, 14:38
daar kun je ook hormonen voor slikken ;)

Dan krijg je na verloop van tijd vanzelf een setje tieten en als je die dan een poosje vasthoudt, keldert je stresslevel op natuurlijke wijze. 😊



Sent from my iPhone using Tapatalk

Tupelo
25 juni 2016, 17:29
Tja, kan het niet echt mooi vinden, headstock heeft veel weg van een Aria Pro II
Vind ik ook, als ik verantwoordelijk voor Aria en haar legacy was...
Lijkt me dat je alleen een the Heritage koopt, om van te houden en op te spelen (goede reden overigens), god behoede dat je het ding op een dag moet verkopen.
Fokt !
Kan 'ie nog beter door je verzekering gedekt worden. :o

Tupelo
25 juni 2016, 17:35
Ik heb eens getwijfeld over zo een H535, maar -bedacht ik toen- ik heb al een Blade, beetje van eenzelfde verhaal.

Marc Oblivian
30 juni 2016, 15:38
Ik heb een Heritage H-157 (uit '91).
Over de verkoopwaarde maak ik me geen zorgen, omdat:
1. Hij nooit meer weggaat. Echt een hele goede gitaar.
2. Ik hem tweedehands heb gekocht voor inderdaad een mooie prijs.

Headstock verschilt inderdaad erg van de Gibsonversie, maar de klank en bespeelbaarheid doen dat snel vergeten. Buiten het feit dat ik de headstock niet eens lelijk vind. Of het ook bijdraagt aan de stemvastheid weet ik niet, maar hij ontstemt inderaad nauwelijks.

Ben benieuwd wat die nieuwe modellen gaan doen. Zal 3000 of meer worden ben ik bang.
Als ze met een witte custom komen, ben ik misschien geïnteresseerd. Dan heb ik zwart en wit....

Shredder Mike
7 juli 2016, 17:41
Ik hoop toch zo dat ik een honey lemon onder de kerstboom zal vinden.


https://youtu.be/LoLKYR7S9BQ

humbucker
8 juli 2016, 10:23
Heritage is het merk waarvan iedereen zegt, mooie gitaren en beter dan Gibson! om vervolgens een Gibson te kopen.
G+L is ook zo'n merk dat op de een of andere manier niet sexy wil worden.

Nagel op de kop (ik hoor zelf ook bij de club). Ik had een H150, met Lollar P90s. Hele goeie gitaar (voor het geld). Tweedehands gekocht voor 1500€ en 4 jaar later verkocht voor het zelfde geld. Er waren een paar dingen die me stoorde aan de gitaar:

1) het gewicht. Massieve gitaar natuurlijk en 4.2kg valt nog wel mee voor een LP, maar na 2u spelen voel je dat wel.
2) de nek. Dat was een behoorlijk plat 60ies profiel.
3) de Grover tuners. Deden hun werk perfect natuurlijk, maar ik zie de "tulip" Klusons liever dan de "kidneybean" Grovers

Ik heb ze vervangen door een Gibson '58 RI. Die is lichter (3.8kg) en heeft een '59 nekprofiel. De lak voelt fijner aan, elektronica (en dan met name de pots) werken beter en uiteraard is het fijn om een Gibson te hebben. De merkgeschiedenis doet iets met een mens.


Soms mis ik die P90s wel. Maar dat wordt op termijn wel opgelost.


OT: Ik zie dat Heritag (eindelijk) een nieuwe website heeft. Ziet er goed uit!

D3nnis
8 juli 2016, 19:15
Ik heb ze vervangen door een Gibson '58 RI. Die is lichter (3.8kg) en heeft een '59 nekprofiel. De lak voelt fijner aan, elektronica (en dan met name de pots) werken beter

Gebruikt Heritage zo'n slechte potmeters dan? Ik ben verbaasd!

Verder vind ik de Heritage headstock, als ik hem vaker zie, minder lelijk worden. Misschien wordt ie nog ooit mooi ☺