PDA

View Full Version : voor 350 euro effecten



Pee
25 juli 2003, 19:05
ik zoek wat 'hendrix/srv' effecten.
iemand suggesties?

vox wah v847
andere wah?
big muff usa
andere fuzz?
tubescreamer TS9

een univibe?

hoeveel is de captain coconut?

Lucky
25 juli 2003, 19:24
ik zoek wat 'hendrix/srv' effecten.
iemand suggesties?

vox wah v847
andere wah?
big muff usa
andere fuzz?
tubescreamer TS9

een univibe?

hoeveel is de captain coconut?


precies...je geeft het antwoord al....
Coconut (superdeluxe..vooral de vibe)...alleen dan heb je geen wah en de coconut is wel een beetje hendrix voor gevorderden.
dwz.
als je een fuzz op een 15 watt transistor oefenversterkertje plaatst dan klinkt het niet best. die coconut is echt een koop voor als je dat ook live gaat gebruiken. buizen ....en versterker een beetje open zetten en boosten met je fuzz.

anders zou ik zeggen een wahtje, een oud chorus pedaaltje (ce2 van ebay of zo) ...misschien een tweedehands TS9tje (staat er een op gitaarmarkt) met een fuzzje ervoor (fuzzface kloontje of zo) ...dan zit je al gauw over de 350.

Big Muff zou ik je niet aanraden (is niet echt hendrix)

Pee
25 juli 2003, 19:34
die coconut is dus voor later.

is die vox wah een beetje goed? kan ik hem gemakkelijk modden voor een adapter op aan te sluiten?
175 voor die vox; is er nog 175 over

Lucky
25 juli 2003, 19:42
ik zou je aanraden om het op het tweedehands circuit te zoeken dat scheelt je een hoop duiten ...plus de genoegdoening dat je feedback niet nog rijker aan het maken bent.... :)
Ik heb jarenlang voxen en crybabies gehad en vond het altijd wel prima gevonden
(later heb ik een RMC picturewah gekocht...als je al wat ervaring hebt...ja dan gaan je ogen open....als je nog nooit met een crybabietje gespeeld hebt...dan hoor je waarde ook niet)
Persoonlijk vind ik die Voxen in verhouding nogal duur voor wat het eigenlijk is. je betaald een hoop voor de naam.

Ik heb nog een gebruikt crybabietje liggen. Die mag je wel hebben voor 35 euro. (ik zou alleen even naar de voetjes moeten zoeken ...en het batterijdekseltje mist...)

Lucky
25 juli 2003, 19:49
je hebt vervorming op je amp zie ik....
met een wahtje en een analoog chorusje...of een vibe (als je echt voor die hendrix\srv sound gaat) ben je klaar...

inder daad een univibe of een rotovibe...
er zijn er meerdere en betere...maar hierkom je al een heel end mee

Pee
25 juli 2003, 20:14
ik woon in belgie dus feedback rijker maken gaat (gelukkig) niet. die crybaby van jou kopen evenmin.

welk merk is die rotovibe en univibe? hoeveel kosten die?

chorus en hendrix? ik zie het verband niet.

Lucky
25 juli 2003, 20:19
die vibes zijn van dunlop...ik weet de prijzen niet.

een chorus voor je vervorming geeft een vergelijkbaar modulatieeffect als hendrix met z'n vibe kreeg.
als je een goede analoge chorus hebt dan kun je die machine gun (niet zo diep als met een vibe, mind you) nabootsen op een relatief goedkope manier.

die dunlops zijn vrij duur en absoluut niet de creme de la creme...je kunt dus wel nagaan wat een goede vibe kost

PeArLjAm
25 juli 2003, 22:08
Tsja... ik heb de captain coconut 2 ook en hij is perfect voor de hendrix sounds, maar ja hij kost ook wel wat en dan heb je nog geen wah, bovendien komt hij niet tot zijn recht op een wat goedkope(re) versterker. Je hebt echt iets als een jcm800 of naturulijk een oude marshall buizenamp nodig met een beetje drive en het liefst ook (flink) wat volume. Dat was wat mij betreft ook het belangrijkste aan jimi's sound, een oudemarshall versterker voluit open. Maar goed we zijn geen hendrix en dan kan je voor wat minder geld best wat leuks kopen.

Mijn suggestie is ongeveer wat luca zei:
vox wah (+/- 100 euro 2e hands soms nog wat goedkoper als je goed kijkt)
dan iets van een dunlop reissue fuzzface oid, of goedkope een fulltone fuzzje of roger mayer fuzz proberen te scoren (dunlop is rond de 100 iets goedkoper maar de fulltones zijn iets duurder, zo rond de 140-150)
En dan een vibe , dunlop maakt vrij goede vibes (de univibe gaat zo rond de 100 iets meer misschien)
Verder gebruikte jimi nog vaak een octavia maar die heb je in mijn opinie nog niet echt nodig voor het (basis)jimi hendrix sound. Hier meot je wel uitkomen met 350 euro denk ik...... enne... laat ons horen wat je hebt gekocht!! Succes.


( o en de sound van andere is leuk om na te bootsen, maar je eigen geluid is nog toffer he!! Beetje experimenteren is nog cooler , dat zal wel goed lukken met die effectjes die je wilt trouwens :razz: )

sash
26 juli 2003, 00:35
Ik zou gaan voor captain coconut, later nog een teese wah erbij en red snappertje ofzo.
Als je fuzz, univibe en octavia los wilt kopen ben je flink wat meer kwijt. Uiteindelijk ben ik voor die drie (incl. de betere vibe die ik nog moet kopen) rond de 850 Euro kwijt.

Lucky
26 juli 2003, 00:37
Ik zou gaan voor captain coconut, later nog een teese wah erbij en red snappertje ofzo.
Als je fuzz, univibe en octavia los wilt kopen ben je flink wat meer kwijt. Uiteindelijk ben ik voor die drie (incl. de betere vibe die ik nog moet kopen) rond de 850 Euro kwijt.

helemaal mee eens sash,
maar hij begint net wat effectjes te kopen...denk je echt dat ie dan metteen voor het topspul moet gaan?

sash
26 juli 2003, 00:38
En dan een vibe , dunlop maakt vrij goede vibes (de univibe gaat zo rond de 100 iets meer misschien)


Zijn stuk duurder hoor. Die van mij gaat rond de 150. In de USA kosten ze nieuw rond de 125, maar je komt ze hier bijna niet tegen, dus dat krikt de prijs op.

PeArLjAm
26 juli 2003, 10:59
En dan een vibe , dunlop maakt vrij goede vibes (de univibe gaat zo rond de 100 iets meer misschien)


Zijn stuk duurder hoor. Die van mij gaat rond de 150. In de USA kosten ze nieuw rond de 125, maar je komt ze hier bijna niet tegen, dus dat krikt de prijs op.

dat ding van jou 150?? wow das best duur, dacht dat ze minder waren. Maar kijk eens rond pee misschien vind je er een voor een leuk bedrag.. Kijken kan geen kwaad :lol:

Lucky
26 juli 2003, 12:03
er staat een dunlop vibe op gitaarmarkt...

pee, je kunt dingen ook naar belgië laten opsturen

Robbert
26 juli 2003, 12:46
Hey, die verkoper kenne we :D

Lucky
26 juli 2003, 14:03
kijk!
dan weet je metteen dat het goed zit....ja toch!

sash
26 juli 2003, 20:08
Ja indeed, de mijne is te koop :D

Erik v/d Haar heeft de laatste (!) custom shop fulltone mini dejavibe voor me kunnen bestellen.

De prijs op gitaarmarkt is 145, maar voor mede gitaarforummers wil ik er wel een leukere prijs van maken.

sash
26 juli 2003, 20:09
Ik zou gaan voor captain coconut, later nog een teese wah erbij en red snappertje ofzo.
Als je fuzz, univibe en octavia los wilt kopen ben je flink wat meer kwijt. Uiteindelijk ben ik voor die drie (incl. de betere vibe die ik nog moet kopen) rond de 850 Euro kwijt.

helemaal mee eens sash,
maar hij begint net wat effectjes te kopen...denk je echt dat ie dan metteen voor het topspul moet gaan?

Nee maar goed, op een gegeven moment kom je wel bij het topspul uit, omdat je altijd wat beters wilt. Dan kan je beter gelijk voor een CC2 gaan, dan heb je alles in 1 EN het is goed.

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 20:48
Nee maar goed, op een gegeven moment kom je wel bij het topspul uit, omdat je altijd wat beters wilt.

Tja ik weet het niet met die stelling hoor... Gaat niet voor iedereen op namelijk. En stel nou dat je erachter komt dat je liever zonder effecten speelt?

sash
26 juli 2003, 21:09
Nee maar goed, op een gegeven moment kom je wel bij het topspul uit, omdat je altijd wat beters wilt.

Tja ik weet het niet met die stelling hoor... Gaat niet voor iedereen op namelijk. En stel nou dat je erachter komt dat je liever zonder effecten speelt?

Dan speel je clean?

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 21:13
dan speel je met het vervelende gevoel dat je allemaal dure effecten hebt gekocht die je alleen maar met verlies kunt verkopen...
Volgens mij kun je beter gewoon op de koopjes letten op 2e hands sites, als je dan zeker weet dat je een beter pedaal nodig hebt, kun je je koopje met winst weer doorverkopen. lijkt mij de economisch meer verantwoorde weg.
Tenzij je natuurlijk al 104% zeker weet wat je hebben wilt.

sash
26 juli 2003, 22:12
dan speel je met het vervelende gevoel dat je allemaal dure effecten hebt gekocht die je alleen maar met verlies kunt verkopen...


Nee niet, dat is nou juist het voordeel ervan. Vooral de pedalen die ik koop zijn zo exclusief dat als ik ze zou verkopen misschien maar met 25 Euro verlies zou verkopen.

Lucky
26 juli 2003, 23:10
het probleem is misschien niet zozeer dat 25 of 50 euroos inlevert bij het doorverkopen....
meer dat als je direct begint met een teese wah of zo...je zo'n pedal minder zal waarderen omdat je nooit iets heb gehad dat een beetje minder is.

Ik weet het klinkt krom...zeker als je (in dit vb) een wah onmisbaar vindt.

maar het is voor niemand didactisch goed om direct top of the line te hebben. beter kun je eerst tevreden zijn met minder en dan later iets beters echt super waarderen.

:roll: ja, grootvader...U heeft weer eens gelijk...welk een wijze woorden :roll:

sash
26 juli 2003, 23:20
het probleem is misschien niet zozeer dat 25 of 50 euroos inlevert bij het doorverkopen....
meer dat als je direct begint met een teese wah of zo...je zo'n pedal minder zal waarderen omdat je nooit iets heb gehad dat een beetje minder is.


Zeker groot gelijk in. Je kan best met wat mindere of goede effecten beginnen. Wat je dan verliest om iets beters te kopen zie ik als leergeld. Afgelopen jaar heb ik gigantisch veel geleerd met dat gear geswap en het beloont ook zeker om steeds een stapje beter te (kunnen) gaan.

Oh ja, Univibe te koop :D

BLOK182
27 juli 2003, 12:01
Je zou bijv. met goedkope, tweedehands effecten kunnen beginnen, zodat je als je ze verkoopt, er amper danwel geen verlies op draait.

Speeddemon
27 juli 2003, 17:37
enniewee, een 2e hands Boss CE-2 analoge chorus heb je voor 45 a 50 euro!

Misschien zou je zelfs EdJ kunnen contacteren dat ie tegen een aardige prijs een Fuzzface voor je maakt. Bij mijn weten zijn fuzzes relatief simpele schema's. En ik zou als je een Vox wah koopt voor de V848 Clyde McCoy versie gaan, die is bij Feedback (ik weet het, kapitalisme...) even duur als de V847, alleen die Clyde McCoy is
a) true bypass (iets waar de V847 erg in zuigt, hij snoept veel hoog weg als ie uit staat)
b)voorzien van een adapter-jack (als ik me niet vergis)

189 euro. Maar dan heb je ook wat. Ik heb al jaren een V847 en die heb ik vorig jaar -toen de potmeter 'op' was- gelijk true-bypass laten maken met die nieuwe potmeter erin. Kostte me wel 84 euro, die potmeters zijn geloof ik al 50 euro ofzo.

Pee
27 juli 2003, 20:54
ik ben bij key music geweest en ik heb een vox wah v847 en een tubescreamer besteld. (2 euro voorschot) en ik kan nog altijd weigeren. Ik heb ze nog niet getest, maar als ik terug ben van vakantie, ga ik uitgebreid testen.

Ik wil nog geen top effecten, anders waardeer ik het niet.

ik ga nog eens informeren naar de prijs van die v848 en desnoods koop ik die (nog 40 euro over).

// edit

is die v848 hetzelfde als de v847,maar dan met true bypass en adapter jack?
en met een grotere sweep, wat betekent dit concreet??

ReinoutV
28 juli 2003, 18:02
[quote=Pee]die coconut is echt een koop voor als je dat ook live gaat gebruiken. buizen ....en versterker een beetje open zetten en boosten met je fuzz.

Ik las op een of ander forum (d8 van Roger Mayer) dat een fuzz pas echt goed klinkt op een cleane versterker. Hoe doe jij dat dan precies? Je versterker al wel met oversturing?

sash
28 juli 2003, 18:50
[quote=Pee]die coconut is echt een koop voor als je dat ook live gaat gebruiken. buizen ....en versterker een beetje open zetten en boosten met je fuzz.

Ik las op een of ander forum (d8 van Roger Mayer) dat een fuzz pas echt goed klinkt op een cleane versterker. Hoe doe jij dat dan precies? Je versterker al wel met oversturing?


Nee dat is zeker niet waar. Een fuzz klinkt pas lekker op een net oversturende buizenbak, liefst nog met EL34's.

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 19:17
189 euro. Maar dan heb je ook wat. Ik heb al jaren een V847 en die heb ik vorig jaar -toen de potmeter 'op' was- gelijk true-bypass laten maken met die nieuwe potmeter erin. Kostte me wel 84 euro, die potmeters zijn geloof ik al 50 euro ofzo.

Hoe komt een potmeter in godsnaam zo duur?

Mitch
28 juli 2003, 23:13
Nee dat is zeker niet waar. Een fuzz klinkt pas lekker op een net oversturende buizenbak, liefst nog met EL34's.

Het heeft even geduurd, maar verstand komt met de jaren hè... :D

sash
29 juli 2003, 00:17
:D

ijff
6 augustus 2003, 17:48
Robert Keeley (www.robertkeeley.com) heeft een bonusaanbieding: een compressor en een gemodificeerde tubescreamer voor $350,-!!! - How SRV can you get???