PDA

View Full Version : Advies nodig: waarde LP standard uit 2000 (honeyburst)



Sjoerdo
23 juni 2016, 11:19
Hallo medeforummers,

Ik ben geen groot expert op Gibson gebied. Ik kan deze LP kopen voor 1800EUR, is dat een valide prijs?

Hij is uit 2000 en in zeer goede staat, helaas geen case candy.

Hoor graag jullie meningen.

http://i63.tinypic.com/2i0c30p.jpg

arjanb01
23 juni 2016, 11:33
Ik zou proberen af te dingen op 1350-1400, zeker omdat de cc er niet bij zit. Wat voor nekprofiel heeft deze? 60s slimtaper necks zijn tweedehands wat goedkoper dan 50s.

Sjoerdo
23 juni 2016, 11:40
1800 is echt laagste wat hij wil gaan.

Met case candy had ik het direct gedaan... nu wat twijfel over de prijs.

Pepe
23 juni 2016, 11:55
Werkelijk? Met een paar papiertjes en een gitaarriem erbij ben je om?
Maar waarom open je een topic hiervoor als je toch al precies weet waar je staat? Tis niet zo dat wij iets aan die prijs noch aan die gitaarriem iets kunnen doen.

fred dons
23 juni 2016, 11:58
deze gitaar zit stevig aan de prijs, alleen als hij heel erg goed klinkt en speelt zou je het moeten overwegen maar een 2ehands plaintop voor 1800 eurie is eigenlijk te duur (ik heb minder betaald voor nieuwe les Pauls met een AAA flame top)

Sjoerdo
23 juni 2016, 12:02
Werkelijk? Met een paar papiertjes en een gitaarriem erbij ben je om?
Maar waarom open je een topic hiervoor als je toch al precies weet waar je staat? Tis niet zo dat wij iets aan die prijs noch aan die gitaarriem iets kunnen doen.

Bedankt voor je zeer waardevolle en zinnige bijdrage, zoals gewoonlijk :soinnocent:

@Fred

Thanks, in dat geval zal ik hem laten schieten.

Kim Wilson
23 juni 2016, 12:05
Als ie echt briljant speelt en klinkt moet je het zeker doen, dan kan zelfs een plain top het voor jou waard zijn. Wat ook eigenlijk het uitgangspunt zou moeten zijn. Natuurlijk is marktwaarde van belang, maar als het een hele goeie is waar jij een heel goed gevoel bij hebt, kun je best een keer wat meer uitgeven dan de marktwaarde. Hoe vaak kom je nou een gitaar tegen die echt geweldig voelt?

Pepe
23 juni 2016, 12:08
Bedankt voor je zeer waardevolle en zinnige bijdrage, zoals gewoonlijk :soinnocent:

@Fred

Thanks, in dat geval zal ik hem laten schieten.

Je kan nou wel kinderachtig doen maar mijn vraag is toch niet raar? Wat is je concrete vraag want ik zie het niet.
Als ik iets echt wil hebben koop ik het. 100 euro meer of minder is niet zo spannend voor een goede gitaar.

arjanb01
23 juni 2016, 12:25
Je kan het altijd proberen, afdingen.
Gezien het grote aantal aangeboden les Pauls op marktplaats is de kans zeer klein dat de verkoper hem voor die prijs verkoopt. Dat moet hij ook weten, maar op goed geluk maar proberen zal hij denken.
De prijs zakt vanzelf als hij te lang met deze gibbie blijft zitten. Het ligt er ook aan hoe erg hij de cash nodig heeft, dan zal hij eerder met een lager bod overstag gaan.

D3nnis
23 juni 2016, 12:34
Ik ben het toch wel eens met pepe hoor, wat boeit die kneut nou die ze erbij leveren?

Ik bedoel, leuk als het erbij zit, maar dat vertegenwoordigt toch maar een waarde van 2 tientjes of iets dergelijks?

Hoe fred aan die koopjes komt is mij een raadsel, ik zal ze altijd wel te laat zien ☺ , of niet zien dus eigenlijk!

Pepe
23 juni 2016, 12:37
Ja, precies.
Wat kan jij dat toch weer bondig zeggen Dennis.:crazyhappy:

Joost de Ruig
23 juni 2016, 12:40
Mijn gevoel zegt dat €1650,- een nette prijs zou zijn.

arjanb01
23 juni 2016, 12:52
Ik ben het toch wel eens met pepe hoor, wat boeit die kneut nou die ze erbij leveren?

Ik bedoel, leuk als het erbij zit, maar dat vertegenwoordigt toch maar een waarde van 2 tientjes of iets dergelijks?

Hoe fred aan die koopjes komt is mij een raadsel, ik zal ze altijd wel te laat zien ☺ , of niet zien dus eigenlijk!

Wat moet jij nou met een lp, Dennis?
Het enige voordeel voor jou is dat hij 2x zo hard fikt als een strat😉

Da Vinci
23 juni 2016, 12:58
Het is aan de prijs ja. Met een AAA flame top en '60s neck zou ik zoals Kim zegt meer dan de marktwaarde neertellen omdat dat voor mij gewoon de juiste specs zijn (bij een Standard van voor 2008)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Falcon
23 juni 2016, 12:58
Grappig, ik heb exact zo'n Les Paul Std honeyburst uit 2000.
Destijds heb ik hem nieuw gekocht. Omdat de dollar koers destijds niet gunstig was, waren alle Gibsons in die jaren fors aan de prijs (richting de 6000 gulden kan ik mij herinneren). Misschien wil de verkoper een deel van zijn investering terug zien, maar goed de huidige markt bepaald de prijs...

Wat voor case candy had je verwacht trouwens? Volgens mij zat er niet zoveel bij. Alleen papiertjes met wat kwaliteit stempels en een trusrod sleuteltje. Een strap zat er standaard niet eens bij :stop:, moest je er zelf bij lullen...

Verder prima Les Paul trouwens, maar geen lichtgewicht.

Sjoerdo
23 juni 2016, 13:00
Ik ben het toch wel eens met pepe hoor, wat boeit die kneut nou die ze erbij leveren?

Ik bedoel, leuk als het erbij zit, maar dat vertegenwoordigt toch maar een waarde van 2 tientjes of iets dergelijks?



Is al snel een meerwaarde van 100EUR maar belangrijker is dat ik dat persoonlijk belangrijk vind.

D3nnis
23 juni 2016, 13:09
Wat moet jij nou met een lp, Dennis?

Het enige voordeel voor jou is dat hij 2x zo hard fikt als een strat😉


Goede vraag wel!
Ik vind ze helemaal kut vwb bespeelbaarheid, ergonomisch gezien, maar zo'n dik geluid is soms gewoon lekker ☺
En dat onergonomische went op zich ook wel, eigenlijk.
Maar ja, ik heb gas voor alles, dus let niet op mij 😁



Is al snel een meerwaarde van 100EUR maar belangrijker is dat ik dat persoonlijk belangrijk vind.

Daar is niks tegenin te brengen!
Niets zo persoonlijk als smaak, en jij moet het betalen, dus simpel verhaal ☺
Wat zit er tegenwoordig bij gibson voor case candy bij eigenlijk? Ik ken alleen die checklist, en volgens mij zat er bij de lp studio die ik ooit had een poetsdoek oid?

Da Vinci
23 juni 2016, 13:13
Zal eens in mijn koffer kijken maar volgens mij is het niet veel. Boekje, doekje, afvinkkaartje en losse slagplaatje volgens mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
23 juni 2016, 13:15
Het hangt sterk af van de gitaar wat er bij zit.
Bij mijn CS R6 zat een shitload aan folders, documenten in sjieke plastic houders, doekje, strap, kabel, sleutels... Mijn SG jr. 60's kwam in een goedkope bag met een papiertje erbij: gefeliciteerd!

arjanb01
23 juni 2016, 13:17
Bij m'n tokai ls150 les Paul zat ham&eggs, niks dus.... Ik zou me daar niet druk om maken.
Ik heb zelf een lp standard uit 2005 gehad en daar zat alleen een los slagplaatjr bij, sleutels van de koffer en de aankoopbon.
Case Candy komt alleen bij de CS les Pauls van Gibson voor, dan zit er een mapje bij. Volgens mij doet Gibson dit alleen bij de duurdere lp's, vanaf 7000 euro om de exclusiviteit aan te geven.

fred dons
23 juni 2016, 14:21
Ik ben het toch wel eens met pepe hoor, wat boeit die kneut nou die ze erbij leveren?

Ik bedoel, leuk als het erbij zit, maar dat vertegenwoordigt toch maar een waarde van 2 tientjes of iets dergelijks?

Hoe fred aan die koopjes komt is mij een raadsel, ik zal ze altijd wel te laat zien ☺ , of niet zien dus eigenlijk!

kwestie van vroeg je bed uit en snel het internet op ;) (en niet te beroerd zijn om over de grens te kijken)

deze AAA flame top traditional kost (ex verzend en ex invoerrechten + btw) eur998
http://www.ishibashi.co.jp/u_box/e/select.php?cd=11-316096710
http://store.ishibashi.co.jp/ec/pro/disp/1/img/09/11-316096710_l.jpg
deze historic eur 3200 (ik heb er vorig jaar nog 2 kunnen kopen voor eur 2300 op die site dus het kan nog goedkoper)
http://store.ishibashi.co.jp/ec/pro/disp/1/img/08/sub_80-3160805101_l.jpg

Pepe
23 juni 2016, 14:31
Wat ik verwarrend zou vinden met die historics, prijzen variëren van 3000 tot 10.000 Als je gaat verkopen dan kan het nog een hele klus worden om duidelijk te maken dat je een dure hebt. Het aankoopbonnetje zelf wordt daarmee al een document om te bewaren.

Mijn historic kon ik met best wel een hoop moeite uiteindelijk voor 2100 kwijt.

D3nnis
23 juni 2016, 14:57
Beetje off topic / topic kapen, maar als je op dit moment uitkijkt naar een hele goede kwaliteit Les Paul, zonder ook maar enige interesse te hebben in historische correctheid (het interesseert mij persoonlijk vrij weinig of de pickupringen van het juiste plastic zijn, om eens wat te noemen) wat is dan nu hetgeen je "moet" testen?

arjanb01
23 juni 2016, 15:10
Tokai en Maybach. Met afstand de beste kopieën van grote G en je betaalt je (nog) niet scheel.

fred dons
23 juni 2016, 15:58
denk ook eens aan Panucci, iets duurder maar beyond Gibson historics qua specs en kwaliteit
http://www.guitarlounge.nl/product/59-c-025/

fred dons
23 juni 2016, 16:02
Wat ik verwarrend zou vinden met die historics, prijzen variëren van 3000 tot 10.000 Als je gaat verkopen dan kan het nog een hele klus worden om duidelijk te maken dat je een dure hebt. Het aankoopbonnetje zelf wordt daarmee al een document om te bewaren.

Mijn historic kon ik met best wel een hoop moeite uiteindelijk voor 2100 kwijt.
ik laat alle goodies in de koffer zitten en de koffer gaat in de opslag maar de bon zou ik niet als referentie gebruiken, bijvoorbeeld les Pauls uit de zogenaamde goodwood years (eind jaren 90) brengen tegenwoordig hun oorspronkelijke gulden prijs in Euro's op. het hangt er heel erg af of het een 58 of een 59 is waarbij 58's betaalbaarder zijn ( maar je nog steeds de zelfde kwaliteit LP krijgt wat leuk is voor de koper, minder voor de verkoper :D )

arjanb01
23 juni 2016, 16:06
denk ook eens aan Panucci, iets duurder maar beyond Gibson historics qua specs en kwaliteit
http://www.guitarlounge.nl/product/59-c-025/

Panucci's zijn zeker de moeite waard, al zitten die al wel heel dichtbij bij Gibson qua prijs, verschil is niet heel groot met een cs gibbie.

D3nnis
23 juni 2016, 16:06
Als die panucci gitaren kwalitatief beter zijn dan gibson customshoppers, dan is de prijs lang niet gek! Blijft best geld voor een plank natuurlijk.

arjanb01
23 juni 2016, 16:09
Klopt. Dan is Maybach noch het beste alternatief. M'n ls 150 van tokai gaat ook al rap richting de 2400, want die Jappen hebben vorig jaar de prijzen met 20% verhoogd, dus ik heb in 2014 nog de oude prijs betaald 😃

Kim Wilson
23 juni 2016, 16:14
Dure plank, die Panucci. Voor dat geld vind ik die relic wel heel sneu. Kweenie waarom, maar (zeker een nieuwe) een Les Paul moet glimmen.

Joost de Ruig
23 juni 2016, 16:17
Tokai en Maybach. Met afstand de beste kopieën van grote G en je betaalt je (nog) niet scheel.

Smitty lijkt mij ook een prachtige kopie.

fred dons
23 juni 2016, 16:18
Panucci's zijn zeker de moeite waard, al zitten die al wel heel dichtbij bij Gibson qua prijs, verschil is niet heel groot met een cs gibbie.

de goedkoopste non aged historic nieuw zit rond de eur 5000, de goedkoopste aged historic eur 7000, ik vind het verschil toch wel groot ;)

D3nnis
23 juni 2016, 16:20
Dure plank, die Panucci. Voor dat geld vind ik die relic wel heel sneu. Kweenie waarom, maar (zeker een nieuwe) een Les Paul moet glimmen.


Ik ben sowieso niet van de relics, maar ik dacht deze keer laat ik mijn mond maar houden ☺

Maar vwb mooie les pauls, doe mij deze maar:
http://www.jhgguitars.nl/nl/portfolio-item/les-paul-1959-look-alike-2/

Maar ja, vanaf €4300,-...dat is niet mis..

Tabula Rasa
23 juni 2016, 16:21
Heel veel foto's van Panucci's gezien en die dingen zitten echt wel schitterend in elkaar. Als ik op zoek was naar een LP en ik had 3000 euro in mijn zak branden dan wist ik het wel.

Kim Wilson
23 juni 2016, 16:23
Ik ben sowieso niet van de relics, maar ik dacht deze keer laat ik mijn mond maar houden ☺

...
Ik ook niet. Lelijk!

:hide:

Da Vinci
23 juni 2016, 16:31
de goedkoopste non aged historic nieuw zit rond de eur 5000, de goedkoopste aged historic eur 7000, ik vind het verschil toch wel groot ;)

Een R8 heb je onder de 4k toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fred dons
23 juni 2016, 17:04
inderdaad Thomann heeft ze wat goedkoper, de goedkoopste nieuwe bij Max zit op tegenwoordig op eur 4700 voor een plaintop

D3nnis
23 juni 2016, 17:12
Ik wou dat ik bij gitaren bij een bruto vraagprijs van 4k ook maar 2k af hoefde te tikken, nét als met mijn salaris 😁

fred dons
23 juni 2016, 17:18
dan moet je professioneel gaan toeren en de gitaar afschrijven ;)

Da Vinci
23 juni 2016, 17:22
dan moet je professioneel gaan toeren en de gitaar afschrijven ;)

Geef je nou je geheim prijs Fred? 😬


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
23 juni 2016, 17:32
Geef je nou je geheim prijs Fred? ��


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ik verdenk Fred ervan dat hij alle bankfilialen aftoerd en ook op ieder filiaal een eigen vitrine heeft met een van zijn beauties. Er zal wel Director of Music op zijn kaartje staan :D

fred dons
23 juni 2016, 17:35
er staat wel director op mijn visitekaartje maar helaas kan ik belastingtechnisch niets aftrekken :( dus gewoon vroeg je bed uit en het Internet op, dan kun je ook tot 50 % besparen hoor ;)

Da Vinci
23 juni 2016, 17:44
Koop jij alle goede deals zelf op, of kunnen we een mooi "Het grote tips van Fred topic" openen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
23 juni 2016, 17:48
Koop jij alle goede deals zelf op, of kunnen we een mooi "Het grote tips van Fred topic" openen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eh, hij zorgt gewoon voor zijn pensioen. Verstandig!

fred dons
23 juni 2016, 17:55
Koop jij alle goede deals zelf op, of kunnen we een mooi "Het grote tips van Fred topic" openen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ik wil best delen hoor maar ik heb de vervelende eigenschap dat als ik een mooie deal zie hem dan ook maar gelijk koop :(
daarentegen heb ik genoeg les Pauls en superstrats. Er is een Amerikaanse dealer die mij regelmatig foto's opstuurt van top gitaren
die hij voor een goede prijs verkoopt en ik zal hem eens vragen of hij bezwaar heeft of ik zijn deals forward (ik weet overigens niet of de Forum regels dit toestaan ? )

Da Vinci
23 juni 2016, 17:57
ik heb de vervelende eigenschap dat als ik een mooie deal zie hem dan ook maar gelijk koop :(


Verrassend 😂



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fred dons
23 juni 2016, 18:06
tis echt een kopers markt op dit moment (of eigenlijk de laatste 5 jaar) en omdat ik niet rook en niet drink (en te weinig vakantie neem) ben ik gelukkig in staat wel eens een gitaar te kopen, maar ook voor hen die gezegend zijn met wellicht een wat kleinere portemonnee is er genoeg leuks te koop alleen moet je wat verder kijken dan de lokale gitaarboer en regelmatig de 2e Hands winkels en sites afstruinen

D3nnis
23 juni 2016, 18:08
Ik zal eens in de gaten houden, misschien komt er wen keer wat te koop in tsjernobyl, waar verder iedereen te beroerd is er wat te kopen. Dat móet de prijs drukken!

Oranjeaap
23 juni 2016, 18:12
kwestie van vroeg je bed uit en snel het internet op ;) (en niet te beroerd zijn om over de grens te kijken)

deze AAA flame top traditional kost (ex verzend en ex invoerrechten + btw) eur998
http://www.ishibashi.co.jp/u_box/e/select.php?cd=11-316096710
[

Ja, niet duur. Je krijg zelfs dit er gratis bij:

http://store.ishibashi.co.jp/ec/pro/disp/1/img/09/sub_11-3160967108_l.jpg

fred dons
23 juni 2016, 18:13
deze mr zit niet in Tsjernobyl maar heeft regelmatig leuke 2ehandsjes

http://www.chrisguitars.com/

fred dons
23 juni 2016, 18:15
Ja, niet duur. Je krijg zelfs dit er gratis bij:

http://store.ishibashi.co.jp/ec/pro/disp/1/img/09/sub_11-3160967108_l.jpg

bummer, netjes gerepareerd maar zou wel prettig zijn geweest als ze dat op de eerst pagina gepost zouden hebben

Tabula Rasa
23 juni 2016, 18:49
ik wil best delen hoor.....

Ik weet het. :)

Ben je nog steeds eeuwig dankbaar voor die mooie stukken mahonie en dat prachtige stuk toetshout! Is een lp waar ik nog steeds erg graag op speel.

guitarkid
24 juni 2016, 09:49
Werkelijk? Met een paar papiertjes en een gitaarriem erbij ben je om?
Maar waarom open je een topic hiervoor als je toch al precies weet waar je staat? Tis niet zo dat wij iets aan die prijs noch aan die gitaarriem iets kunnen doen.


Bedankt voor je zeer waardevolle en zinnige bijdrage, zoals gewoonlijk :soinnocent:



Sjoerdo, met alle respect, maar ik vind Pepe's reactie ook heel redelijk. Zoals heel vaak, overigens! ;)
Dat terzijde, ik ben benieuwd of je de gitaar al dan niet gaat kopen.
Gr. C.

macwilliams
25 juni 2016, 09:23
Hallo medeforummers,

Ik ben geen groot expert op Gibson gebied. Ik kan deze LP kopen voor 1800EUR, is dat een valide prijs?

Hij is uit 2000 en in zeer goede staat, helaas geen case candy.

Hoor graag jullie meningen.

http://i63.tinypic.com/2i0c30p.jpg

Het is wel een schoonheid, deze heeft mijn voorkeur boven zo'n a++++ of aaaa+ wolkjes top. Als ik er eentje zocht dan was dit een goede kandidaat.


Ik heb ook een iPhone zonder tapatalk

Erik de Perik
27 juni 2016, 20:23
Sjoerdo, met alle respect, maar ik vind Pepe's reactie ook heel redelijk. Zoals heel vaak, overigens! ;)
Dat terzijde, ik ben benieuwd of je de gitaar al dan niet gaat kopen.
Gr. C.

Ben het helemaal met jou eens.

Geronimonl
4 juni 2017, 00:09
Kan een mooie plaintop wel waarderen. Burst en flame zijn overrated😉.

arjanb01
4 juni 2017, 09:03
Euhhhh dit topic is van juni 2016, dus ik denk dat hij inmiddels allang verkocht is, wel wakker blijven mannen 🙈

Geronimonl
4 juni 2017, 10:25
Euhhhh dit topic is van juni 2016, dus ik denk dat hij inmiddels allang verkocht is, wel wakker blijven mannen 🙈
Oeps. Dat zag ik ook te laat. Blijft een mooi ding trouwens.