PDA

View Full Version : Vraagje welk type ibanez is dit?



Hombra
21 juni 2016, 21:23
Hoi
Welk model ibanez is dit?

https://m.youtube.com/watch?v=ruCyZB0nWHs

Gr

Brum
21 juni 2016, 22:07
Gezien de monkey grip een Steve Vai Jem en heel precies een 2000 Ibanez Jem Steve Vai 7DBK Black Textured. Ik heb alleen het vermoeden dat de elementen niet origineel zijn, aan de hand van de foto die ik er van gevonden heb, maar ik kan het fout hebben.

Hombra
21 juni 2016, 23:29
Ben zoekende.

http://link.marktplaats.nl/m1061430116

Positieve of negatieve dingen over deze Ibanez?

Tabula Rasa
22 juni 2016, 07:40
Ben zoekende.

http://link.marktplaats.nl/m1061430116

Positieve of negatieve dingen over deze Ibanez?
Heb er een keer op mogen spelen en de tremelo ken ik heel goed van een van mijn oude gitaren. Fantastische tremelo, fijne gitaar, zeer snelle hals, maar voor mij te dun. Lekkere veelzijdige plank, maar je moet ervan houden. Sublieme gitaar. Maar niet mijn ding.

Erik de Perik
23 juni 2016, 03:11
Heb er een keer op mogen spelen en de tremelo ken ik heel goed van een van mijn oude gitaren. Fantastische tremelo, fijne gitaar, zeer snelle hals, maar voor mij te dun. Lekkere veelzijdige plank, maar je moet ervan houden. Sublieme gitaar. Maar niet mijn ding.

Ik vind er weinig aan...... onprettige platte hals, wispelturige afwerking en totaal niet veelzijdig. Maar goed, ik spreek over jaren geleden. Laatste keer dat ik op een Ibanez speelde was op het eerste Paul Gilbert model op een Laney, met hem en dat klonk en speelde wel ok, maar toen was ik dronken. :rockon:

D3nnis
23 juni 2016, 08:04
Ik had niet het idee dat ibanez slechter afgewerkte gitaren aflevert dan bv fender of gibson?

telerocker
23 juni 2016, 09:02
Ik heb jarenlang een Jem FP 77 gehad. De hals moet je ding zijn: breed en vrij plat. De HSH-configuratie lijkt veelzijdig, maar de tussenstandjes zijn dun en kennen een te grote volumedrop. De PAF Pro's vond ik ik wel weer ok. De trem was superstabiel. Afwerking vond ik super. Of dat bij de goedkopere Jem's ook zo is, weet ik niet. Na verkoop van mijn FP heb ik me er eigenlijk nooit meer in dit soort gitaren verdiept.


Sent from my iPhone using Tapatalk

telerocker
23 juni 2016, 09:03
Ik heb jarenlang een Jem FP 77 gehad. De hals moet je ding zijn: breed en vrij plat. De HSH-configuratie lijkt veelzijdig, maar de tussenstandjes zijn dun en kennen een te grote volumedrop. De PAF Pro's vond ik wel weer ok. De trem was superstabiel. Afwerking vond ik super. Of dat bij de goedkopere Jem's ook zo is, weet ik niet. Na verkoop van mijn FP heb ik me er eigenlijk nooit meer in dit soort gitaren verdiept.


Sent from my iPhone using Tapatalk




Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim Wilson
23 juni 2016, 09:24
Ibanez heeft zijn zaken qua kwaliteitscontrole best goed voor elkaar. Eén van de weinige merken waarvan ik blind een gitaar van zou bestellen.

Tabula Rasa
23 juni 2016, 09:28
Exact. Heb zelf ook niets met ibanez en ook niet met Yamaha, maar dat zijn wel de enige twee merken waarbij ik het aan zou durven om online te bestellen.

Terminus
23 juni 2016, 09:50
Ik had niet het idee dat ibanez slechter afgewerkte gitaren aflevert dan bv fender of gibson?
Dat is ook niet het geval. Ik heb nog nooit een Ibanez gezien met afwerkingsfouten.