PDA

View Full Version : Vage Hofner



Tupelo
21 juni 2016, 20:30
Redelijk geintrigeerd door dit exemplaar (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1055932067-hofner-elektrische-gitaar.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=10), en dat er niet meer op geboden wordt.
Het staat vast voor mij dat het een echte Hofner is, durf te geloven origineel.
Maar model en bouwjaar, volslagen raadsel, vermoed laat jaren '70, misschien begin '80, maar ik zou er helemaal naast kunnen zitten.
Iemand informatie over deze gitaar ?
Valt er iets te zeggen over het hout, zo op zicht ?
Ennuh, maakt op mij bijna de indruk van een baritone gitaar...

Pepe
21 juni 2016, 20:42
Het zegt mij niks maar ik ben geen Hofner kenner.
Als je zegt dat het een Hofner logo en verzaagde pickguard is op een generieke strat body en neck geloof ik het gelijk.

Tabula Rasa
21 juni 2016, 20:42
Redelijk geintrigeerd door dit exemplaar (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1055932067-hofner-elektrische-gitaar.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=10), en dat er niet meer op geboden wordt.
Het staat vast voor mij dat het een echte Hofner is, durf te geloven origineel.
Maar model en bouwjaar, volslagen raadsel, vermoed laat jaren '70, misschien begin '80, maar ik zou er helemaal naast kunnen zitten.
Iemand informatie over deze gitaar ?
Valt er iets te zeggen over het hout, zo op zicht ?
Ennuh, maakt op mij bijna de indruk van een baritone gitaar...
Cool, is hier om de hoek. Bedankt voor de tip. Misschien ga ik er wel ff achteraan.

Tupelo
21 juni 2016, 20:58
Het zegt mij niks maar ik ben geen Hofner kenner.
Als je zegt dat het een Hofner logo en verzaagde pickguard is op een generieke strat body en neck geloof ik het gelijk.
Inlay op de slagplaat komt 100% overeen met die op mijn Hofner.
Burst is niet onbekend.
Stemmechanieken komen ook overeen met die van mij.
Kweenie, het totaalplaatje straalt op mij 'origineel' uit, dat zegt niet veel, maar ik vermoed dat het er zoeentje is geweest die een blauwe maandag geproduceerd is.
Kan zomaar eens kwaliteit zijn, weet je nooit met Hofner, maar 't is mogelijk.


Cool, is hier om de hoek. Bedankt voor de tip. Misschien ga ik er wel ff achteraan.
Gelijk heb je.
Mocht je zover komen, laat eens weten hoe & wat dan.
Zou het dichterbij zijn,dan ging ik zelf eens kijken.

Tabula Rasa
21 juni 2016, 21:01
Zit je een beetje te fokken Tuup. Kan mijn geld nu beter gebruiken en heb al genoeg gitaren, maar voor die prijs is het een zeer interessant ding. Zou weleens verdomd goed kunnen zijn, of in ieder geval een mooie basis om aan te knutselen.