PDA

View Full Version : Stagg g force



Dennis Den Hartog
20 juni 2016, 19:44
Beste allemaal,

Ik heb een vraag over een gitaar die ik al een tijdje geleden heb gekregen, maar nu weg doe omdat ik hem niet gebruik. Ik heb er niet zo veel verstand van, daarom vraag ik het jullie even. Het is de Stagg Gforce in de V vorm met zo'n geblokte vlag erop. Als ik op internet zoek vindt ik er wel een paar, maar op die van mij staat een handtekening, en daarnaast nummer 12/25. Ook staat er in het groot op ''Shred This'' en daaronder Osborn Engineering. De normale zie ik 2e hands gaan voor ongeveer 100-120 euro. Maar door die bovenstaande genoemde dingen vroeg ik me af of het niet iets speciaals is ofzo dus ik dacht: ik vraaghet eens aan de experts.:) Hopelijk kan iemand me helpen?

groet Dennis

grayfink
20 juni 2016, 21:29
Hmm nee, zijn gitaren uit het goedkoopste segment. Als de handtekening van een beroemdheid er op staat zou hij wat meer waard zijn

Dennis Den Hartog
20 juni 2016, 21:43
heb even de handtekening ontcijferd en is waarschijnlijk Martin Bills. Ken je hem? en weet je dan hoeveel hij ongeveer waard is?
Trouwens bedankt voor je reactie!

almarvk
21 juni 2016, 07:36
Zo bekend dat er niets van te vinden is.

Ik zou er met een grote boog om heen lopen. Zelfs gratis zou ik zo'n gitaar niet hoeven...

Hypercub
21 juni 2016, 08:03
Heb je toevallig een open haard?

Rogueny
21 juni 2016, 12:31
T is gewoon een heel goedkoop instapmodelletje. Stagg zie ik veel voorbij komen op marktplaats. Als je er nog honderd euro voor weet te vangen is het veel. Wat je zou kunnen doen is er gewoon een leuk projectje mee beginnen. Lekker op exmerimenteren. Leer je veel van. De ervaring is die 100 eurie wel waard! :D

Erik de Perik
21 juni 2016, 13:25
Ik heb nog nooit een fatsoenlijke, nee zelfs geen redelijke Stagg in m'n handen gehad. Niet elektrisch en niet akoestisch.

Tabula Rasa
21 juni 2016, 14:27
Gitaren van Stagg worden hier ook wel brandhout genoemd. Het enige dat acceptabel is van Stagg, zijn de koffers en de gitaarstandaards.

Dennis Den Hartog
21 juni 2016, 15:24
Ai mensen dat klinkt niet goed. Denk dat ik hem maar hou. In ieder geval bedankt

FruscianteFan
21 juni 2016, 15:27
Gitaren van Stagg worden hier ook wel brandhout genoemd. Het enige dat acceptabel is van Stagg, zijn de koffers en de gitaarstandaards.

en de gitaarkabels. Heb nu al een paar jaar een aantal van die kabels als reserve - altijd goed om bij een gig een stuk of wat reservekabels te hebben.

wietse
21 juni 2016, 15:44
Ik heb nog nooit een fatsoenlijke, nee zelfs geen redelijke Stagg in m'n handen gehad. Niet elektrisch en niet akoestisch.

ik wel, maar de modellen met dat grote stalen plakkaat op de kop moet je bij uit de buurt blijven, later werden ze beter helaas hadden ze toen al hun slechte naam te pakken en daar kom je niet snel vanaf, net zoals hondo vroeger.
maar ik vind de film leuker http://img.lum.dolimg.com/v1/images/open-uri20150422-12561-axmtv6_aa430cc3.jpeg?region=0%2C0%2C1000%2C1409 :D.

Erik de Perik
27 juni 2016, 23:13
en de gitaarkabels. Heb nu al een paar jaar een aantal van die kabels als reserve - altijd goed om bij een gig een stuk of wat reservekabels te hebben.

Als je goede kabels hebt, gebruik je reservekabels niet.........

Kim Wilson
28 juni 2016, 08:37
Als je goede kabels hebt, gebruik je reservekabels niet.........
Ook goeie kabels gaan een keer stuk.

JVGM-music
28 juni 2016, 23:20
Gitaren van Stagg worden hier ook wel brandhout genoemd. Het enige dat acceptabel is van Stagg, zijn de koffers en de gitaarstandaards.

Hoho....ik heb zo een 99 euro Stagg voorzien van een paar Seymour Duncan Cool rails en een telecaster brug element( Dat was wel tobben trouwens...past voor geen meter) en de elektronica aangepast maar hij klinkt dus echt wel prettig nu . Ik speel er graag op.

Het is goedkoop, maar zeker geen brandhout.

JVGM-music
28 juni 2016, 23:26
Oh ja...en de tuners vervangen....dat ook...en hem een ander kleurtje gegeven.

Plant
29 juni 2016, 01:02
Oh ja...en de tuners vervangen....dat ook...en hem een ander kleurtje gegeven.

Grappig :) Ik heb dan weer een uitstekende ervaring met dit type tuners die onder de merknaam Stagg worden verkocht:

http://www.amusic.co.uk/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/g/kg371cr_6.jpg

Zitten bij mij al 10 jaar als vervangers op een oude western en zijn super stabiel.

JVGM-music
29 juni 2016, 08:11
Dat zullen dan vast andere tuners zijn want die op de gitaar waren gemonteerd waren echt beroerd.

Overigens kun je met zo een verbouwing wel aardig zien waar op bezuinigd is......de blanke lak van de hals heeft werkelijk geen enkele hechting met het hout..zal over een paar jaar wel volledig los gaan laten.

Kim Wilson
29 juni 2016, 08:31
De laatste keer dat ik een Stagg heb geprobeerd zal een jaar of 9 geleden geweest zijn, denk ik. Ik had al wel vaker zo'n ding geprobeerd als ik in een muziekwinkel was. Ik wilde in elk geval zelf bepalen of ze werkelijk zo slecht waren. Nou, dat waren ze, elke keer dat ik er één pakte. Het zat hem ook meer dan eens in de afstelling, maar ik heb nog bij geen enkele Stagg ooit het gevoel gehad dat het na afstellen een goeie gitaar zou kunnen worden. Slecht fretwerk (zware afknapper!), slechte afwerking en over het algemeen dooie planken, geen resonante gitaren en een plat geluid.

Toen ik op jacht was naar een nieuwe Tele heb ik ze nog één keer het voordeel van de twijfel gegeven en een Stagg geprobeerd, een semi-hollow geloof ik. Wat een draak van een ding. Sindsdien geloof ik het wel. Ik heb een stratje gehad van een volstrekt onbekend merk, voor €70, en dat was een heerlijk gitaartje. Daar heb ik Stagg niet meer voor nodig.

Maar goed, als je zelf een Stagg hebt, en dat ding is een beetje acceptabel te bespelen, moet je hem lekker houden. Het gezeik met de verkoop is het geld niet waard.

JVGM-music
29 juni 2016, 10:11
Nou ja, ik sta er in een muziekwinkel ook niet bij te kwijlen....maar voor het geld...

Tabula Rasa
29 juni 2016, 10:24
Jvgm, je hebt dus een element vervangen, Electronics moeten aanpassen , de boel pastte voor geen meter, de kak op de hals laat los en de tuners zijn vervangen. Als dat allemaal nodig was, dan zou ik hem in de winkel laten hangen voor 99 euro.

Tabula Rasa
29 juni 2016, 10:25
T9 maakt er weer een zooitje van. Sorry

Kim Wilson
29 juni 2016, 10:26
Nou ja, ik sta er in een muziekwinkel ook niet bij te kwijlen....maar voor het geld...
Ja klopt, maar wat ik zei, dat stratje wat ik kocht voor 7 tientjes was een prima gitaartje, waar iemand nu lekker op aan het leren is. Ik heb nog geen Stagg gevonden waar ik fijn op kon spelen. Zeker, ze zijn ook niet duur, maar als je wordt gedemotiveerd door de slechte kwaliteit was ie elke cent te duur.

En ik had het nog niet eens over elektronica. Ik ben nog nooit verder gekomen dan unplugged testen. De bespeelbaarheid was elke keer zo slecht dat ik hem niet meer hoefde in te pluggen. Ik ben van mening dat de bespeelbaarheid belangrijker is dan de versterkte klank van het ding.

JVGM-music
29 juni 2016, 10:42
Jvgm, je hebt dus een element vervangen, Electronics moeten aanpassen , de boel pastte voor geen meter, de kak op de hals laat los en de tuners zijn vervangen. Als dat allemaal nodig was, dan zou ik hem in de winkel laten hangen voor 99 euro.

Nu ja, ik heb hem ooit genomen omdat ik anderhalf jaar in een caravan moest wonen en ik mijn duurdere gitaren dat niet aan wou doen...maar toen m,n huis weer bewoonbaar was bleek ik die Stagg toch nog steeds zo af en toe te pakken. Klonk wat iel en snel vals maar het speelde dus best lekker. Vandaar de verbouwing van de gitaar.

Nellyrocks
29 juni 2016, 11:08
Ik zie niet helemaal waarom je voor €100,- een gitaar koopt en daar voor het dubbele aan gaat modden terwijl je voor €300 een Classic Vibe of VM Squiertje koopt waar niemand zich voor hoef te schamen.

JVGM-music
29 juni 2016, 12:31
Die had ik ook verbouwd ben ik bang....rommel nu eenmaal graag aan m,n spulletjes.