PDA

View Full Version : Jack kabel elimineren



Sjors Polman
11 juni 2016, 12:23
Hoii ik heb een probleempje!

Ik ben een gitaar aan het bouwen en daar komt een fuzz factory en een phaser in.

Nu wil ik deze twee effecten dus verbinden, dus ik dacht simpelweg de hot output van de fuzz en de hot input van de phase verbinden, en ook de grounds aan elkaar verbinden.

Nu werkt dit niet :/ en ik wil er liever niet een jack kabel tussen stoppen.

Enig idee hoe ik deze effecten kan verbinden zonder een jack kabel?

Grt,
Sjors


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gearjunkie
11 juni 2016, 14:19
Hebben ze beiden negatieve massa? Dan zou het moeten werken. Als de fuzz positieve massa heeft moet je de +9Vdc naar -9Vdc omzetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

no 1 hops
11 juni 2016, 14:49
hebben die pedalen geen jack met ingebouwde schakelaar zodat de electronica pas stroom krijgt als er een jack aangesloten is?

Sjors Polman
15 juni 2016, 14:04
Hebben ze beiden negatieve massa? Dan zou het moeten werken. Als de fuzz positieve massa heeft moet je de +9Vdc naar -9Vdc omzetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geen idee, ben niet zo goed met pedalen etc. Hoe moet je dit meten? Of zien...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sjors Polman
15 juni 2016, 14:05
hebben die pedalen geen jack met ingebouwde schakelaar zodat de electronica pas stroom krijgt als er een jack aangesloten is?

Jup, de input is een stereo input, doordat de kabel de ring en de ground verbind wordt het ground circuit compleet en gaat de stroom aan. Maar daar had ik al rekening mee gehouden :/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gearjunkie
15 juni 2016, 19:46
Geen idee, ben niet zo goed met pedalen etc. Hoe moet je dit meten? Of zien...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoe voed je deze effecten?

cluseau
15 juni 2016, 20:29
Ff een stapje terug. Je wil geen jack kabel ertussen wat op zich geen punt hoeft te zijn maar mijn vraag is of het hele spul wel werkt met een kabel. Heb je dat eerst wel getest. Als dat werkt moet het op jouw manier ook kunnen mits je de eventuele schakelfuncties respecteert.

Sjors Polman
16 juni 2016, 11:42
Hoe voed je deze effecten?

Ik voed ze met een 9 volt batterij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sjors Polman
16 juni 2016, 11:43
Ff een stapje terug. Je wil geen jack kabel ertussen wat op zich geen punt hoeft te zijn maar mijn vraag is of het hele spul wel werkt met een kabel. Heb je dat eerst wel getest. Als dat werkt moet het op jouw manier ook kunnen mits je de eventuele schakelfuncties respecteert.

Werkt allemaal met jack kabels ertussen, ik wil ze in de gitaar doen dus dan is het niet zo mooi om te werken met jack kabels en in en outputs, kan inderdaad wel maar is niet het mooist :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gearjunkie
16 juni 2016, 12:49
Ok, buiten de gitaar werkt het mét patchkabels en één enkele 9V batterij?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
16 juni 2016, 15:48
Sjors, plaatjes doen wonderen in deze....

cluseau
16 juni 2016, 20:32
Als het met patchkabels werkt moet het ook werken met losse draadjes. Zie je niet ergens een schakelcontact over het hoofd? Moet haast wel.

Ga staps gewijs dan ben je er zo achter.

Sjors Polman
17 juni 2016, 13:06
Opgelost!

Wat bleek is dat de input zichzelf blokkeerde wanneer er geen jack in zat.

Even simpel een stukje papier was dus de uiteindelijke oplossing.

Toch bedankt allemaal!

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160617/b7cbb7ac613bf92b3530ede1b1200f56.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

cluseau
17 juni 2016, 13:15
Moest iets over het hoofd zien he! Meeste ongebruikte ingangen worden naar massa geschakeld. .