PDA

View Full Version : Les Paul studio afwerking



speijk
11 juni 2016, 09:20
Gisteren op een LP studio Faded 2016 gespeeld, deze klonk warm en vol precies wat ik zocht. Alleen vind ik ze afschuwelijk lelijk geverfd. Dit lijdt af bij het spelen vind ik. Deze verf voelt ook stroef aan. Is dit een questie van wennen? En 800-900 euro zijn ze, betaal ik dan niet te veel ? Want een aantal jaar geleden waren ze nog 200 euro goedkoper..maar ik kocht een Epiphone LP..nu licht spijt :( daarvan.
Heeft iemand suggesties? Alvst bedankt::crazyhappy:

arjanb01
11 juni 2016, 11:08
Op zich is 800-900 een redelijke prijs en ja een paar jaar geleden waren deze 650, ik meen in 2013/2013.
Zoals bekend heeft Gibson daarna de prijzen flink verhoogd.
Bekend van deze studio serie is de schaars gelakte body en hals, moet je vsn houden. De lakafwerking daar is de prijs ook naar. Voor het geld leuke lp's, ik vind ze wel wat hebben.

telerocker
11 juni 2016, 11:13
Anders ff doorsparen voor een hoogglans gelakte Studio.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joost de Ruig
11 juni 2016, 11:22
Kijk eens op www.guitarking.nl voor bijgestelde Gibsonprijzen.

D3nnis
11 juni 2016, 11:41
Onze andere gitarist heeft een SG, ook een soort van faded lak. De hals had in het begin ook een wat stroeve feel, maar speelt nu behoorlijk snel.
Ik denk dus dat het went, én dat het gevoel ook wat verandert.

speijk
11 juni 2016, 11:46
thanks guys..Wat me opvalt is dat ze slecht gelakt zijn dat vind ik zonde of was dat misschien een enkel exemplaar.

Joost de Ruig
11 juni 2016, 11:47
Gibson heeft wel eens wat lakfoutjes links en rechts.

speijk
11 juni 2016, 11:49
Dat is goed om te weten bedankt

D3nnis
11 juni 2016, 11:49
Gibson heeft wel eens wat lakfoutjes links en rechts.


In het midden, en boven en onder nooit? ☺

Bartrock
12 juni 2016, 13:32
Ik had ooit een '91 LP Studio,die qua lak prima was.Maar in de zijkant van de -toen nog- ebbehouten toets waren toolmarks te zien,en niet te zuinig ook...alsof er met een Dremel oid uirgeschoten was.Sporen van centmeters lang.Dat vond ik erg jammer,maar het deed uiteindelijk aan klank en bespeelbaarheid niets af.Dat ding speelde fantastisch en klonk nog beter.Maar ik vond het altijd gewoon niet kunnen voor een gitaar met de naam Gibson er op.Toch mis ik 'm van alle gitaren het meezt:op een dag stapte mijn vader mijn kamer binnen waar ik druk in de weer was op een multiplex Hohner superstrat.Hij wilde weten wat-ie hoorde,een plaat of mij...en overtuigd metal disliker als-ie was,kocht-ie dus wel die Sudio voor me.Het is dan ook dat ik moest verkopen om gewoon te overleven.Want ondanks die afwerking was die gitaar me zo lief...

Rogueny
12 juni 2016, 15:43
Ik vind persoonlijk die faded er mooier uitzien als een gewone studio. Kwestie van smaak denk ik. Wat betreft de hals vind ik die van de faded eerlijk gezegd ook fijner. Is sowieso een kwestie van wennen. Oh ja, en een faded krijgt een mooiere natuurlijke relic over de jaren :)

arjanb01
13 juni 2016, 06:29
Ik had ooit een '91 LP Studio,die qua lak prima was.Maar in de zijkant van de -toen nog- ebbehouten toets waren toolmarks te zien,en niet te zuinig ook...alsof er met een Dremel oid uirgeschoten was.Sporen van centmeters lang.Dat vond ik erg jammer,maar het deed uiteindelijk aan klank en bespeelbaarheid niets af.Dat ding speelde fantastisch en klonk nog beter.Maar ik vond het altijd gewoon niet kunnen voor een gitaar met de naam Gibson er op.Toch mis ik 'm van alle gitaren het meezt:op een dag stapte mijn vader mijn kamer binnen waar ik druk in de weer was op een multiplex Hohner superstrat.Hij wilde weten wat-ie hoorde,een plaat of mij...en overtuigd metal disliker als-ie was,kocht-ie dus wel die Sudio voor me.Het is dan ook dat ik moest verkopen om gewoon te overleven.Want ondanks die afwerking was die gitaar me zo lief...

Wat een wereld pa had je, zo maar ff een Gibson lp studio voor je aftikken, dat deed mijn pa niet hoor... Die dingen waren in de gulden tijd al 1200 gulden destijds veel geld. Lachwekkend dat er lak issues bij de hals waren voor een gitaar die best serieus geld kost.
Welke neckshape heeft die faded? Kan me nog herinneren dat normale studios uit de 90s een 60s platte neck shape hadden, kon daar niet aan wennen dus destijds voor een american standard strat gekozen. Dat was in 97.

D3nnis
13 juni 2016, 06:58
Blijkbaar zijn er nogal verschillen geweest in de jaren 90 studio's. Ik heb in 1996 of 1997 (of daar ergens) een lp studio gekocht (1500 gulden weet ik nog, dus ik ben fl300,- opgelicht ☺ ), en die had een behoorlijke honkbalknuppel als neck. Nu heb ik geen verstand van al die neck shapes en diktes, maar als bezitter van een dikke nek zijnde, denk ik toch te weten wat een dikke neck is ☺

telerocker
13 juni 2016, 07:50
Het verhaal van Bartrock herken ik. Ik heb een Gibson Blueshawk gehad die grossierde in paintflaws en zelfs lakbarstjes. Maar dat ding klonk en speelde fantastisch. Best een veelzijdig gitaartje (want klein vergeleken met een LP). Ook één van de gitaren die ik had moeten houden, maar ja, toen raakte ik in de ban van de tele. Die staat hier nog, dat dan weer wel. 😄


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim Wilson
13 juni 2016, 09:06
thanks guys..Wat me opvalt is dat ze slecht gelakt zijn dat vind ik zonde of was dat misschien een enkel exemplaar.
Dat is toch ook de grap van die faded serie? Dat die lak er wat versleten uitziet? De naam zegt het al, faded...

richwoodplayer
15 juni 2016, 18:08
De faded serie zijn mat afgewerkt. zit dus geen Blanke glans lak op. heeft wel wat!
Als ik ooit nog een mooie Faded in Tobacco burst tegen kom voor een redelijke prijs hoef ik er niet lang over na te denken!

Malle Eppie
16 juni 2016, 17:30
D'r zijn ook genoeg gitaar reparateurs die halzen zo behandelen dat ze vliegensvlug gaan spelen (Tru-oil, enz). Ik vind zo'n Faded wel wat hebben en zoals al eerder gezegd relic'n deze ook erg mooi imo.