PDA

View Full Version : Boss gt3 geeft geen geluid meer



Case47
10 juni 2016, 13:31
In 2015 heb ik ook al eens vragen gesteld over deze effectprocessor. De problemen begonnen met de patches waarin de ds/ov niet meer werkte. Alleen als je de ds/ov op "off" zette kwam er (vervormd) geluid uit. Niet veel later kwam er helemaal geen geluid meer uit. Terugzetten op factory-instellingen hielp niet. Een een-op-een overzetten via de midi-ingang vanaf een goed werkende gt3 leverde ook niks op. Aan de batterij lag het ook niet. Is er misschien iemand die enig idee heeft wat er mis is. Het display geeft wel aan dat er input en output is!

B.v.d.

Cees

Schrevel
10 juni 2016, 13:48
Komt er nog geluid uit de koptelefoonuitgang?
En doet de stemfunctie (tuner) iets met een ingeplugde gitaar?

Case47
10 juni 2016, 17:28
Nee, uit de koptelefoon komt ook geen geluid. De stemfunctie reageert wel, maar niet echt goed. De lagere snaren (E-A en D) geven nog wel een beetje reactie, maar niet zoals het was. De dunnere snaren geven helemaal geen reactie!

Schrevel
11 juni 2016, 00:52
De beschrijving hoort bij een veel te hoge impedantie/weerstand.
Of de andere kant van die medaille: te weinig stroom.
Dan is de voeding stuk.
Ik gok dat alles wat heel weinig stroom nodig heeft het nog wel doet, zoals de instellingen tonen op de display, maar dat alles wat een beetje meer power nodig heeft niet, zoals versterker en de effecten die de amplitude van het signaal bewerken.

Case47
11 juni 2016, 09:42
Heel hartelijk bedankt voor jouw snelle reactie, Schrevel. Ik heb zelf eigenlijk geen verstand van dit apparaat en zeker niet van het "stroomgedeelte". Is het onverstandig als ik bij wijze van proef de voeding leen van iemand anders en die aansluit op de gt3? Kan die voeding daardoor kapot gaan?

Schrevel
11 juni 2016, 13:58
Je bedoelt de adapter? Je kunt proberen of het uitmaakt. De GT3 kan er natuurlijk niet kapot van gaan als het dezelfde adapter betreft. Maar grotere kans dat het het gedeelte in de GT3 betreft die de binnenkomende zwakstroom van de adapter omzet in de verschillende voltages die de elektronica nodig heeft. Sommige onderdelen hebben bijvoorbeeld 3 volt nodig, andere weer 5 of 12 volt. Als er hier een van uitvalt doen alle functies die daarvan afhankelijk zijn het niet meer. Maar omdat die onderdelen nog steeds stroom trekken kan het gebeuren dat door andere onderdelen een te hoge stroom gaat lopen waardoor die na een tijdje ook stuk gaan.

mrweird
11 juni 2016, 14:45
De beschrijving hoort bij een veel te hoge impedantie/weerstand.
Of de andere kant van die medaille: te weinig stroom.
Dan is de voeding stuk.
Ik gok dat alles wat heel weinig stroom nodig heeft het nog wel doet, zoals de instellingen tonen op de display, maar dat alles wat een beetje meer power nodig heeft niet, zoals versterker en de effecten die de amplitude van het signaal bewerken.

Ik zat ff te kijken op internet en ebay. De adapter van de GT3, GT6 en GT8 zou dezelfde moeten zijn (Boss BRC230) dus als je iemand kent die d'r een heeft (ik heb nog een GT6 staan, midden van NL) zou je die idd ff kunnen lenen om te testen.

dml
11 juni 2016, 17:38
Voor drie tientjes heb je een nieuwe, originele Boss BRC230. Bij veel muziekwinkels gewoon te bestellen.

Case47
11 juni 2016, 21:03
Ik ben bang dat het probleem dan toch in de gt3 zelf zit. En aangezien ik er, zoals gezegd, weinig tot geen verstand van heb, zal ik toch iemand moeten zoeken die het probleem kan oplossen. Bedankt in ieder geval voor jullie bijdragen!