PDA

View Full Version : Prijzen Gibson



Joost de Ruig
9 juni 2016, 23:10
GuitarKing publiceert zojuist op FB alle Gibsonprijzen naar beneden te hebben bijgesteld.

Zie: http://www.guitarking.nl/product/search&search=gibson+2016&sort=p.price&order=ASC&limit=75

Pepe
10 juni 2016, 00:23
Sale?
Of mogen ze ook geen Gibson meer leveren in de toekomst?

Die SG junior...
en bedankt Joost!:sneaky:

Joost de Ruig
10 juni 2016, 00:26
Nee, new pricing, geen sale. En die SG Junior? Ik zeg: doen! ;)

Pepe
10 juni 2016, 00:40
Ik ken behalve de oudjes, het CS model en de 2006 budget reissue's geen andere Sg jr's.
Dat wil niet zoveel zeggen natuurlijk maar als ik google vind ik, behalve iets in Japan, verder helemaal niks over dit model.

De LPjr variant komt me ook raar voor. Limited proprietary?

Paar jaar geleden kocht je de CS juniors nog voor 12/1400 euro 2e hands, daar kan je tegenwoordig 1000 euro bij op tellen. Dat gaat ineens hard als ze uit productie gehaald worden.

Pepe
14 juni 2016, 23:44
Ondertussen,
Ik kijk net even bij Thomann en die Gibson prijzen... is alles ineens 30% duurder?
De Es 330 waar ik 2700 voor neertelde:4400. De prijzen voor een studio 335 opgekrikt naar waar je een faded voor kon krijgen enz enz.

Snel nog wat 2015 Gibsons inslaan!

telerocker
15 juni 2016, 10:39
Onderwijl lacht in Nashville een Pool zich de spreekwoordelijke dick out of the pants. 😉


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pepe
15 juni 2016, 11:27
Lange tijd, vanaf de jaren 70, was de Citation de duurste Gibson gitaar, rond de 10.000 gulden (nu 25.000)
Beetje Les Paul is nu 5000. In winkelmandje. Nog snaren nodig? Dat maakt dan 5007,75 euro, binnen 4 dagen in huis.

En dan met je gescheurde spijkerbroek in het weekend de rock'n roll dude uithangen in het buurthuis met covertjes van AC/DC. :D

Pepe
15 juni 2016, 11:41
Maar wat anders.
Ik zag dat Eastwood tegenwoordig een Custom shop heeft met een grappig concept.
Als er genoeg vraag is naar een nieuw model gooien ze dat op een current project pagina en start een intekenlijst, soort crowdfunding. Als de limiet gehaald is wordt er geproduceerd. Dat werkt als een trein als ik kijk naar de afgesloten projecten. Je hoeft niet veel te produceren, geen marketing kosten en je kan de prijs laag houden. Het houd de boel ook levendig, zowel de relatie met doelgroep als in het bedrijf zelf.
Sympathiek bedrijfje dat Eastwood.

Joost de Ruig
15 juni 2016, 11:53
Een voor rond de €500 leuke Gretschstyle gitaren, hoewel Gretsch met zijn budgetlijn Streamline een pittige concurent is voor de Chinezen die Gretsch-a-likes maken.

Pepe
15 juni 2016, 12:24
Die Gretsch en Guild modellen vallen een beetje uit de toon want inderdaad, die merken doen dat al. Maar die obscure warehouse/japanese dingen van ze zijn redelijk geniaal, afgezien dat de originele schaars zijn en belachelijke prijzen moeten opbrengen, ik geloof graag dat de Eastwood renderings veel beter in elkaar steken.

Zo'n Guyatone... als ze al aangeboden worden dan halen ze makkelijk 2000 en meer op Ebay. De Eastwood heb je in huis voor 550 euro plus kekke case.


https://www.youtube.com/watch?v=e73bDHZqT7Y

Joost de Ruig
15 juni 2016, 12:29
Leuk gitaartje voor iets meer dan een Danelectro.

barno
15 juni 2016, 13:59
als eastwood nu ook nog es wat aandacht zou besteden aan de pu's, want daar durven ze al eens wat shortcuts nemen. iets dat vanbuiten lijkt op een hb (maar een sc is) wordt bij hen een generische hb.

telerocker
15 juni 2016, 14:07
Ach, veel standaard Fender- en Gibson-pups zijn ook niet je dat. Gewoon betere elementen erin en je hebt met zo'n Eastwood een leuke gitaar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RB-1
20 juni 2016, 21:04
Afgezien van een paar gitaren is er akoestisch niets meer over van wat ooit de onbetwiste leider in banjo's en mandolines was.
Wat zeg ik, Orville Gibson is begonnen als mandolinebouwer.
De beste luthier die ooit voor Gibson werkte, Lloyd Loar, heeft de beste mandolines ooit gebouwd.
Een origineel met zijn paraaf kun je al voor het luttele bedrag van ~$ 250.000 de jouwe noemen...

Joost de Ruig
20 juni 2016, 21:21
En dat voor een 8-snarige dwerggitaar :D

Mr.Fingers
20 juni 2016, 21:42
Hij heeft ook een paar gitaren gemaakt, de Gibson L-5 is bijvoorbeeld van zijn hand. De eerste ooit gemaakt (uiteraard met zijn handtekening) is onlangs opgedoken.


https://www.youtube.com/watch?v=YdQeJyMA6l0

RB-1
20 juni 2016, 22:27
En dat voor een 8-snarige dwerggitaar :DJa, daar kunnen die 6 snarige langhalsslungels niet aan tippen, he....:seriousf:


Hij heeft ook een paar gitaren gemaakt, de Gibson L-5 is bijvoorbeeld van zijn hand. De eerste ooit gemaakt (uiteraard met zijn handtekening) is onlangs opgedoken.'original Maybelle Carter'... voorlopig speelt 'ie het met een flatpick en dat verschil is pijnlijk hoorbaar...:sssh:


https://www.youtube.com/watch?v=XE80Ed59uCY