PDA

View Full Version : Ruil Fender Bassman '59 en Fender Custom Vibrolux



LaurensWille
8 juni 2016, 00:27
Hallo

Ik heb net mijn bassman geruild met een Vibrolux. Qua prijsklasse een mooie ruil, ze kosten beiden 1700€. Een Bassman is qua gewicht lomp daarboven is hij een pak luider dan de Vibrolux. Te luid vind ik persoonlijk. Ik wil gewoon even zeggen dat ik blij ben met mijn beslissing :)

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160607/76c46550bae3e1f4d590dc7addcdc994.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160607/a5bfead23e7cfd3b6ec5f4898eeb517e.jpg

De Vibrolux is gemod, de stock versies schijnen een nogal storende ruis te hebben. Daar heb ik dus geen last van :)

Pepe
8 juni 2016, 00:59
Waarschijnlijk is ie gemod naar enkel reverb op het tweede kanaal? Zoals de '94 reissue.

Fijne amp maar te weinig headroom voor mij.

LaurensWille
8 juni 2016, 08:26
Waarschijnlijk is ie gemod naar enkel reverb op het tweede kanaal? Zoals de '94 reissue.

Fijne amp maar te weinig headroom voor mij.

Daar was ik ook bang voor, maar hij blijft clean tot volume 5 en dat is echt luid, de ramen beginnen te trillen en in een live omgeving werk je toch met een mic en pa systeem dus waarom nog te weinig headroom? Tijdens het repeteren ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

arjanb01
8 juni 2016, 08:44
Inderdaad heb je gelijk dat je live via pa uitversterkt wordt. Maar op het podium is het voor je cleane sound wel lekker dat het signaal niet over z'n nek gaat.
Datzelfde had ik met een koch studiotone van 20 watt, bleef live niet clean.
Minimaal 50 watt en dan heb je dat probleem niet meer.
Die vibrolux en die bassmann vind ik beide erg gave amps, maar alleen voor bluesrock vind ik, speel je clean of hard rock zijn er mooiere alternatieven zoals een fender twin reverb.

telerocker
8 juni 2016, 09:07
Ik zie ze geregeld te koop staan en hoor hier op het forum wisselende meningen over dit type Vibrolux. Na een paar video's te hebben beluisterd, vind ik het toch een leuke karakterbak. Met enkele mods moet er ook meer cleane headroom uit te halen zijn? Meyer Amps bijvoorbeeld biedt er een modificatiepakketje voor aan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim Wilson
8 juni 2016, 09:13
Ik heb nog de oude SF Vibrolux, en die heeft meer dan zat headroom. Het zijn 40 watt bakken, vergis je niet. Ik krijg hem in bijna alle gevallen niet aan het oversturen. Ze zijn misschien iets losser dan de gemiddelde Fender, maar dat vind ik er juist zo fijn aan. En met een paar pedalen heel breed inzetbaar, hoor.

Gefeliciteerd met je aankoop/ruil!

Pepe
8 juni 2016, 11:56
Silverface kan je niet vergelijken met een brownface (waar deze op gebaseerd is ook al heeft ie een zwart frontje), zowel kwa sound als volume zijn het verschillende amps.

LaurensWille
8 juni 2016, 12:59
Inderdaad, 40 watt vind ik meer dan genoeg. In sommige gevallen kan je met PA versterking de lampenversterker niet laten uitblinken omdat je je al moet inhouden qua mastervolume. Hij is ook zeer dynamisch, het is perfect mogelijk om je mastervolume op 7 te zetten en je volume op je gitaar wat naar beneden te halen. Ook de aanslag van het spelen kan hem net clean houden of een randje geven.

Bedankt ! Ben stiekem wel jaloers op de SF Vibrolux, ik had de kans om mijn Bassman te ruilen met een SF uit '74, maar dan moest ik nog €600 opleggen. En dat geld heb ik even niet op overschot :)

Kim Wilson
8 juni 2016, 13:05
:o

Dan heb ik een goeie investering gedaan. Ik kocht hem in 2009 voor €1200.

Joost de Ruig
8 juni 2016, 13:11
De brown/blackface ken ik niet, maar zo'n Silverface als Kim heeft is wel errug lekker hoor en inderdaad zat headroom. En mooier tremelo dan je uit uit de meeste pedaaltjes kan halen. Bovendien: ubercool om te zien.

barno
8 juni 2016, 13:12
heb ooit een twin ingeruild tegen een vibrolux SF, geen spijt van. Nu is mijn ervaring wel dat zo'n reissue vibrolux een to-taal andere amp is als oude SF. geweldig luid ook.

Pepe
8 juni 2016, 13:18
:o

Dan heb ik een goeie investering gedaan. Ik kocht hem in 2009 voor €1200.


Voor een goede investering had je beter aandelen van Ziggo en Royal Dutch Shell kunnen kopen.

Voor een amp zou ik een beetje lol er mee hebben een goede investering noemen.

LaurensWille
8 juni 2016, 13:19
Inderdaad, kijk maar eens naar de prijzen op het internet:
http://intl.fender.com/en-BE/series/pro-tube/custom-vibrolux-reverb-230v-eur/

LaurensWille
8 juni 2016, 13:21
Ik heb zelf nog nooit op een oude SF vibrolux gespeeld, als ik eens wat geld over heb koop ik mss een. Er staat nu ook een te ruil op tweedehands: http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/fender-vibrolux-reverb-1975-ruil-290233047.html

Joost de Ruig
8 juni 2016, 13:33
Een nette SF Vibrolux gaat momenteel voor rond de €1600 van de hand.

Montecristo
8 juni 2016, 13:41
Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Ik denk voor beide partijen goede ruil, zijn wel verschillende beestjes maar gelijkwaardig qua waarde denk ik.

Pepe
8 juni 2016, 13:51
Grappig. Bij oude vibrolux denk ik meer aan tweed en brownface. Silverface had tot niet zo heel lang geleden een vrij slechte naam, beetje zoals de seventies stratocaster. Zo'n Fender F30 heeft dat nog steeds, die heb ik niet zo lang geleden na lang leuren voor 400 de deur uit kunnen doen en de grap is, die klinkt helemaal niet minder dan de sf vibrolux.
Ik vind de sf Princeton nog even wat fijner, wat opener en ronder, niet zo pinnig en zet er een rendement speaker in en kwa volume is het dan niet heel veel zachter dan een vibrolux. Maar hoop plezier van die vibrolux gehad hoor, vooral met een tele lekker rocky.