PDA

View Full Version : Gesloopte bass amp?



AntY
25 juli 2003, 14:42
Ok gisteravond had ik een band repetitie, besloot om mn eigen amp maar eens mee te nemen ( ze hebben daar Randall's , dr komt alleen maar knor uit). t is een 130 W bascombo.

na 1 nummer hoorde ik een ratelend geluid in me versterker, gelijk maar uitgezet en op zon randall verder gegaan.

t geratel is nu nog steeds. t is volgens mij dat er in de amp iets resoneert; op de E reageert ie t hardst en heftigs, en op t zachte standje hoor ik er niks van.

tijdens t spelen had ik de gain zo hoog als kon zonder te overloaden (zoals t hoort dus), de master stond op 4. De graphical stond uit, had alleen een pre-shape aan.

Wat kan er in godsnaam gebeurd zijn? Hoe kan t dat een TE 130W t niet trekt, en een 100W Randall de rest van de avond goed functioneert, op nog hogere volumes?

Ic3gl0vE
25 juli 2003, 15:26
Misschien ligt er iets los in je versterker

iam
25 juli 2003, 20:38
lijkt erg op mijn probleem met mn twin
maar ik weet ook (nog) niet waar het aan ligt

ik blijf deze thread ook even volgen :)

AntY
25 juli 2003, 23:52
ok net even de achterkant open gemaakt (ja dat kan, leve TE :) ) en ontdekt dat er een Celestion custom made for Trace Elliot speaker in zit :)

en hij zat helemaal verschoven, hij zat zeg maar vast met een soort plakrand, en daarop vastgedrukt met vier plaatjes ijzer, waarvan er eentje aan de zijkant van de speaker was verschoven. alles weer netjes in t midden gezet, morgen overdag weer even testen.