PDA

View Full Version : Atoms For Peace



TheWildYouth
6 juni 2016, 22:10
Takke herrie, aldus mijn moeder. Hoor je Sonic Youth invloeden? Ja dat kan, omdat dat namelijk best wel een inspiratiebron was voor dit nummer. Graag hoor ik hoe jullie er over denken. Zelf ben ik er best wel trots op vooral omdat in mijn ogen de zang eindelijk eens een beetje klinkt! Liedje na de klik.


https://thewildyouth.bandcamp.com/track/atoms-for-peace

Vind je het wat like ons dan ook op facebook https://www.facebook.com/TheWildYouth1/

Tupelo
13 juni 2016, 19:30
Geen FB, dus niets te liken, en daaraan ligt het, want ja, erg Pavement, erg Sonic Youth (meer Pavement dan SY), maar uhh; like it. :)

Hoewel, ik hoor wel een beetje Starpower, Cotton Crown & Sugar Kane daar... ;)

Fenderfan
14 juni 2016, 17:21
Klinkt wel lekker. Low-fi dat wel, maar past goed.
Vraag me wel af waarom je de zang niet iets meer naar voorgrond hebt geschoven? Was t allemaal net wat beter verstaanbaar.

TheWildYouth
16 juni 2016, 18:52
Geen FB, dus niets te liken, en daaraan ligt het, want ja, erg Pavement, erg Sonic Youth (meer Pavement dan SY), maar uhh; like it. :)

Hoewel, ik hoor wel een beetje Starpower, Cotton Crown & Sugar Kane daar... ;)

Hahaha inderdaad vooral het intro is heel Sugar Kane achtig! Pavement is ook een grote inspiratie, vooral malkmus met zijn maffe tunings

TheWildYouth
16 juni 2016, 18:54
Klinkt wel lekker. Low-fi dat wel, maar past goed.
Vraag me wel af waarom je de zang niet iets meer naar voorgrond hebt geschoven? Was t allemaal net wat beter verstaanbaar.

Ik ben niet goed in zingen en dacht duw het maar wat meer naar de achtergrond dan valt het valse niet zo op :P

tante
17 juni 2016, 17:21
Ik ben niet goed in zingen en dacht duw het maar wat meer naar de achtergrond dan valt het valse niet zo op :P

net als gitaar spelen
het valt aan te leren (oefenen)

of heel rock 'n ff roll auto-tune gebruiken, (geloof dat de evo versie nu gratis is) :)
tc

gitaarvrouwtje
22 juni 2016, 07:45
Ik ben niet goed in zingen en dacht duw het maar wat meer naar de achtergrond dan valt het valse niet zo op :P

het is niet de allerbeste zang ter wereld, ( wel een leuk nummer trouwens) maar dan zou ik juist lekker voluit vals gaan, vol overtuiging, je zult de eerste niet zijn die er succes mee heeft.
de kracht ligt in de overtuiging, gewoon met de middelvinger omhoog die zang vol overtuiging vals eruit knallen, en prominent aanwezig laten zijn.
das beter dan zo half halfjes
maarre leuk hoor, ik hoor inderdaad wel een hoop invloeden maar daar ontkomen we toch niet aan, niks nieuws onder de zon tenslotte
al met al prima gedaan

TheWildYouth
22 juni 2016, 19:20
Dankje voor de tips en de motivatie! Volgend nummer zal ik er helemaal voor gaan :P Nogmaals thanks dat je de moeite hebt genomen om het te luisteren!

Tupelo
22 juni 2016, 20:07
Ah welnee johh, niets mis met je zang, hoort zo bij dit soort muziek, hebben Gordon, Moore, & Renaldo nooit moeilijk over gedaan, laat staan die lui van Pavement, valt en staat bij being flawed.

Ernest01
22 juni 2016, 22:17
Het leuke is dat je progressie maakt.
Als ik het vergelijk met eerdere opnamen, dan ga je vooruit.
Dus lekker doorgaan en misschien wat zanglessen erbij nemen, dan wordt het helemaal af.

Tupelo
23 juni 2016, 10:00
Helemaal niets ervan.
Zang is prima zo.
Lekker er tegenaan zo, dat hoort zo.
Commentaar is goed bedoeld hier, maar houd er rekening mee dat de meeste mensen hier vooral mainstream genres luisteren.
Ik begrijp de intentie.
En laat jezelf niets wijs maken, ik ga het niet leuker vinden wanneer je zogenaamd beter leert zingen.
Vind het charismatisch zo, dat verlies je wanneer je aan je zang gaat schaven, word je nummer 101 die in dit topic post.
Gewoon houden zo.
Right on track.

The Lo Lands
23 juni 2016, 10:32
Bij het eerste akkoord en verder in het nummer moest ik aan Fugazi van het album 'In on the Kill Taker' uit 1993 denken! De out-of-tune gitaren en zang geeft het nummer een apart geluid en feel. Ik denk als het allemaal 'perfect' zou zijn de charme van het nummer verloren zou gaan. Ik vind het een tof nummer!!