PDA

View Full Version : Amp doctor in Amsterdam en omgeving



Tee
6 juni 2016, 13:56
Ik heb onlangs een tweedehands Laney Lionheart L5T-112 gekocht (de echte Engelse productie voor de liefhebber). Nu wil ik er een nieuwe eindbuis in laten zetten en een check-up doen, aangezien hij wat ruis geeft bij/na het draaien aan de volumeknop. Weet iemand (afgezien van beide bekende muziekwinkels in A'dam) een goed adres in A'dam en omstreken om de kist hiervoor naartoe te brengen?

Indien vanwege commerciële doeleinden geen namen op het forum mogen worden geplaatst, wordt een PM ook zeer op prijs gesteld.

tmms
6 juni 2016, 14:18
Zelf doen:D. Als je een schroevendraaier hebt lukt dat, buisje en contactspray kopen:).

cluseau
7 juni 2016, 10:37
Zou even contact op kunnen nemen met Nico Verduin (forumlid) in Heemskerk. Eindbuisje kun je zo prikken maar betwijfel of je ruis wegspuit met contactspray :soinnocent:

Pepe
7 juni 2016, 11:01
Rob Spigt, Soldeerzolder in Haarlem.

Tee
8 juni 2016, 11:09
@Tmms: zou willen dat ik het zelf kon doen. Ben wel handig, maar beperkt technisch :). Eindbuizen moet je ook biassen heb ik ergens gelezen. Laat het liever iemand doen die er meer verstand van heeft dan ik in ieder geval.

Bedankt voor de tips zover. Iemand in A'dam zou ook nog welkom zijn, maar anders zal ik zeker een van de anderen benaderen. Iemand ervaring met Ohm Dirk te A'dam-Noord?

cluseau
8 juni 2016, 12:54
Eindbuizen moet je ook biassen heb ik ergens gelezen.

Niet goed of maar de helft gelezen dan :sssh:

Deze amp mag je zo nieuwe eindbuis in prikken.

Tee
15 juni 2016, 15:25
Thanks voor de info Cluseau. Laat onverlet dat ik graag nog op zoek ben naar een techneut die een checkup kan doen! Inmiddels ben ik erachter dat de ruis mede wordt veroorzaakt door een loszittend voedingscontact. Wil deze ook gelijk laten vervangen. Mochten mensen nog iemand weten in omgeving Adam, let me know!

Joost de Ruig
15 juni 2016, 15:45
Pepe geeft toch al een adres in Haarlem aan? Ik meen dat er in Purmerend ook een goeie zit, maar ben zijn naam kwijt.

nico verduin
15 juni 2016, 17:48
Ik denk dat ie eigenlijk iemand wilt in Amsterdam. Rob in Haarlem is te ver. Ik ben dan zeker te ver en Cluseau al helemaal...

Pepe
15 juni 2016, 19:42
Haarlem valt toch binnen de wens van A'dam en omstreken?
Ik ben net zo snel in Haarlem als in Ijburg of Noord. Maar als het op loopafstand moet zijn weet ik ook niks zo even snel.

Joost de Ruig
15 juni 2016, 19:54
Ik denk dat ie eigenlijk iemand wilt in Amsterdam. Rob in Haarlem is te ver. Ik ben dan zeker te ver en Cluseau al helemaal...

Pffff, van Amsterdam naar Haarlem is iets van 20 km en naar Purmerend ook zoiets. Als ik naar een goede ampdokter wil, moet ik al snel 80 km rijden, dus waar hebben we het over?

cluseau
15 juni 2016, 20:33
Heb een klant in spanje, is al twee keer geweest met het vliegtuig. Dat is pas een kerel met ballen voor zijn apparatuur.

cluseau
15 juni 2016, 20:35
En nee.....het was niet rond december.

Pepe
15 juni 2016, 20:40
Van Amsterdam afzakken naar Den Haag, dat is ongeveer hetzelfde hoor.
Maar ja, je wil toch het beste voor je kinderen he. Geen zee te hoog.

Gut Frans, je bent de eerste tech waar ik niet binnen een week weer op de stoep van sta. Beetje jammer dat er dan weer weinig te zeuren valt. Gaat het verder goed?

cluseau
15 juni 2016, 21:19
Da's goed om te horen pepe, al kan het altijd gebeuren met vooral buizen apparatuur.

Na een vervelende start dit jaar weer alive and kicking ;)

Pepe
15 juni 2016, 21:22
Goodie man.

Tee
17 juni 2016, 17:28
Wel gezellig hier gasten, c.q. concullega's. Ben zeker niet te beroerd om wat km te rijden/vliegen, maar mijn gedachte was, hoe dichter bij huis, hoe beter! Aan de andere kant, liever wat verder dan iemand om de hoek die prutwerk aflevert. Heb in ieder geval nu genoeg namen. Thanks!