PDA

View Full Version : Probleem of niet? Fender Stratocaster 2015 limited



Warroo
4 juni 2016, 16:28
Hi mannen,

Vorig jaar ben ik begonnen met gitaarspelen en heb een Fender American Standard Stratocaster 2015 Mystic black gekocht.

Mooi ding, erg blij mee. Het enige is dat de onderste tone knop wat meer weerstand dan de andere geeft, met name bij het beginnen met draaien. Je lijkt over een soort van weerstandje heen te moeten komen. Is dat normaal of wel degelijk een gebrek?

Dank!

Tupelo
4 juni 2016, 16:33
Houd me tegoed, maar ik vermoed dat het zo hoort.
Ken het op mijn strat plus, heeft iets te maken met de marge waarin die tone draait.
Zal te specificeren zijn naar het model strat dat je hebt, en anders heb je een stroeve toonknop.
Maar er zijn verschillende Fenders waarbij dit zo hoort i.i.g.
Ennuh, heb je een stroeve toonknop, ik heb zelf weleens gehad dat het plastic van de slagplaat slordig verwijderd was, waardoor er een stukje plastic folie opgerold zat dat veroorzaakte dat de toonknop wat stroever draaide na zeg een derde.
Maar goed, de kans is groter dat het zo hoort.
No worries, er meldt zich wel iemand die kan uitleggen hoe zo een pot heet, en wat de functie ervan is, behalve stroef draaien. ;)

Onkelpazuzu
4 juni 2016, 17:05
Waarschijnlijk is het een no-load tone control - die heeft een voelbaar (gelukkig niet hoorbaar) 'klikje' als je van 10 naar 9 draait. Op 10 staat hij echt helemaal uit, dus ahw true bypass, in tegenstelling tot -naar ik begrepen heb- normale toonregelaars die zelfs op 10 toch de toon een beetje beïnvloeden. Mijn 2014 limited edition heeft het ook. Het is dus geen probleem, maar een feature - waar sommige mensen wel van houden, en anderen niet. Ik ben er zelf wel blij mee; vooral op het middenelement maakt het de toon net wat helderder (op het brugelement ook natuurlijk, maar daar zit ik niet altijd op te wachten).

Warroo
4 juni 2016, 22:57
Dank voor jullie constructieve opmerkingen!