PDA

View Full Version : noop in mijn vingers bij het G akkoord (Gelezen 6085 maal)



adamjackson
3 juni 2016, 19:14
Hallo,
misschien kunnen jullie me helpen Schokkend
Telkens als ik probeer het G Akkoord te pakken, lukt het me niet. Ik kom gewoon niet met de ringvinger aan de bovenste snaar, zonder de andere snaren aan te raken. Is er een bezondere trick om het toch nog te kunnen of moet ik maar naar een chirurg gaan om de ringvinger langer te maken, hahaha
(http://freeringtonesdownload.info/instrumental-ringtones)

RB-1
3 juni 2016, 19:22
Zet je ringvinger op de tweede snaar, derde fret en gebruik je pink voor de eerste snaar, derde fret.

Rizz
3 juni 2016, 19:25
hmm. Da's wel een trucje ja.. mijn vermoeden is dat je je hand niet ver genoeg indraait of je gitaar staat achterover gekanteld. De laatste omdat je wilt zien wat je doet. Beiden geven hetzelfde effect. Gitaar rechtop en je hand indraaien zodat je laatste kootje bijna 90 graden op de snaar staat. Dat geldt dan automatisch ook voor middelvinger op de A snaar. Tweede is is dat je nagels van je frethand echt kort moeten zijn, anders krijg je daar problemen mee.

Als het dan nog steeds niet lukt, zou je ook nog kunnen proberen om diezelfde G met ringvinger hoge e, middelvinger lage E en wijsvinger A. Die laatste heeft als voordeel dat je ook nog voor een andere G kunt kiezen. Mijn persoonlijke favoriet. Middelvinger lage E 3e fret, wijsvinger A 2e fret, ringvinger b 3e fret en pink hoge e 3e fret. Beter is alles leren, zodat je overal voor kunt kiezen, niet in de laatste plaats om voor sommige wisselingen een betere uitgangspositie te hebben.

LaurentB
3 juni 2016, 21:00
Ik heb de hoge e-snaar altijd met mijn pink gepeeld. Met de ringvinger op de b-snaar klinkt inderdaad nog wat beter, vind ik ook.

Woml
4 juni 2016, 22:16
Welke snaar bedoel je precies met de bovenste? Als je je ringvinger nog langer wilt maken, heb je daar niks aan. Tenminste, als ik "bovenste" lees als in "hoogste". Maar als je net begonnen bent, kan ik me voorstellen dat je met "bovenste" de lage E bedoelt.
Alleen, daar heeft mijn ringvinger bij een G-akkoord niks te zoeken.

Ik zet mijn middelvinger op de lage E-snaar, derde fret (dus een G), mijn wijsvinger op de A-snaar, tweede fret (B), en mijn ringvinger of mijn pink op de hoge e-snaar, derde fret (g). En als ik daarvoor mijn pink gebruik, kan ik inderdaad ook nog mijn ringvinger op de b-snaar, derde fret (d) kwijt. Zoals LaurentB zegt.

Midwolda
4 juni 2016, 22:46
Ik zet mijn middelvinger op de lage E-snaar, derde fret (dus een G), mijn wijsvinger op de A-snaar, tweede fret (B), en mijn ringvinger of mijn pink op de hoge e-snaar, derde fret (g). En als ik daarvoor mijn pink gebruik, kan ik inderdaad ook nog mijn ringvinger op de b-snaar, derde fret (d) kwijt. Zoals LaurentB zegt.

En dan moet je voor een G7 alles omgooien? Da's toch ook niet handig.

Woml
4 juni 2016, 23:29
Nu je het zegt... ja dus... verder geen last van. Maar bij een G7 heb ik dan toch wel die ringvinger op de lage G. Hmmm... En dat zit toch de rest niet echt in de weg.


Nouja, vergeet dit verhaal dan maar. Ik zal het wel niet begrepen hebben.

Remork1970
4 juni 2016, 23:39
Het ietwat wonderlijke taalgebruik en het feit dat topicstarter slechts 2 posts heeft aangemaakt doet me vermoeden dat we hier weer met okeeeeee/jannest te maken hebben...

Brad
4 juni 2016, 23:47
Ik zou zeggen schuif een soort vingerhoedachtig geval op je vinger om je vinger te verlengen

Schrevel
5 juni 2016, 03:19
Het ietwat wonderlijke taalgebruik en het feit dat topicstarter slechts 2 posts heeft aangemaakt doet me vermoeden dat we hier weer met okeeeeee/jannest te maken hebben...

Het is gewoon spam, gezien die links naar die ringtone onzin.

Dirk_Hendrik
26 juni 2016, 10:59
TS is spammer en nep