PDA

View Full Version : Dit is een lekkere!



jutter
2 juni 2016, 23:51
Relic Fender Custom Shop Designed Classic Player Vintage White CS 69 Pickups!

Weer de zoveelste variant maar wel een mooie!

https://reverb.com/item/2314430-relic-fender-custom-shop-designed-classic-player-vintage-white-cs-69-pickups#policies-tab

MikeD
3 juni 2016, 09:24
Ziet er idd wel leuk uit en hij is bij het relicken zelfs zo ver gegaan om de as van de tuner van de hoge E te verbuigen....

the sure thing
3 juni 2016, 09:25
Lekkerrrr!!! Doe mij er maar 1


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

arjanb01
3 juni 2016, 09:28
Gave strat, maar 1250 voor een Mexicaan gaat me echt te ver, moet niet gekker worden bij Fendet 😳

jutter
3 juni 2016, 09:37
Gave strat, maar 1250 voor een Mexicaan gaat me echt te ver, moet niet gekker worden bij Fendet ��

Mexico doet echt niet onder meer voor een USA. Maar gezien de loonkosten zou de prijs wel wat lager kunnen.

MikeD
3 juni 2016, 09:38
overigens als vraag van een niet-Fender-kenner.. hoort er op een vintage Strat niet een tremolobrug met 6 schroefjes???

jutter
3 juni 2016, 09:40
overigens als vraag van een niet-Fender-kenner.. hoort er op een vintage Strat niet een tremolobrug met 6 schroefjes???

Dat is wel het mooiste natuurlijk. Ergens vind ik het juist ook wel wat hebben zo'n nieuw onderdeel op een vintage-look gitaar.

Joost de Ruig
3 juni 2016, 09:46
overigens als vraag van een niet-Fender-kenner.. hoort er op een vintage Strat niet een tremolobrug met 6 schroefjes???

Inderdaad, vintage correct = 6 schroeven. Fender upgrade echter de luxere MIM's zoals de Classic Player en deze met de 2-point die vroeger alleen op Cistomshoppers zat. Vintage-incorrect, maar om de eindeloze reeks van Strats (veel te veel) moeten ze iets doen ter onderscheiding en wat de hogere prijs verklaard. Zo gebruiken ze ook vintage-look tuners, wat ondertussen locking tuners zijn. Tja.....

Da Vinci
3 juni 2016, 09:51
Nondeju idd lekker! Neck is m.i. wat overdone aan de achterkant maar kleinigheidje blijf je houden.


Gave strat, maar 1250 voor een Mexicaan gaat me echt te ver, moet niet gekker worden bij Fendet ��

Is dit een fabrieksmodel van Fender of heeft iemand hier zelf lopen klussen.
In het geval van fabrieksmodel is 1250 voor een Mexicaan wel aan de prijs, maar altijd nog 1/3 van de prijs van een relic USA. Wat dat betreft vind ik overigens dat ze overal een beetje gek aan het worden zijn.

In het geval dat iemand hier heeft lopen hobbyen kan Fender weinig aan die vraagprijs doen. Niet zelden gooien mensen een setje nieuwe pups in een strat en zetten er misschien nog wat andere tuners op en dan moet de Mexicaan "die menig Amerikaan doet verbleken" 2e hands meer kosten dan je van een Amerikaan mag verwachten.
Staat nu een leuke Aztec Gold Mexicaan (FSR met Texas Specials) op mp met een vraagprijs van € 900,-.
Dus gek worden ze niet alleen bij de grote merken, ook de 2e hands markt doet lekker mee.

apekop
3 juni 2016, 10:03
Inderdaad een mooie relic in tegenstelling tot de roadworn serie die lelic is. beetje een poor mans custom shop.

En inderdaad ik zou liever voor een standard USA gaan voor deze prijs.

Zijn het nu wel echte CS '69 elementen? bij de andere classic player 60's is dat namelijk niet (daar heten ze ook custom '69). Ook lopen hier de snaren wel netjes over de elementenpooltjes, dat is bij bij de CP 60's ook niet het geval, (met name bij de brug pickup) waardoor de B en E snaar minder klinken. Mij stoorde dat altijd en daarom heb ik hem weer verkocht, ook omdat ik de 12" radius niet fijn vond.

Ik vind wel de achterkant van de hals erg lelijk, dat ie niet helemaal kaal is maar een gedeelte, dat ziet er echt niet uit.

EDIT: ik zie nu dat het helemaal geen nieuwe serie van Fender is, maar gewoon een bedrijf wat hem heeft gereliced.....Jutter deed anders vermoeden.

arjanb01
3 juni 2016, 10:05
Precies en daarom koop ik meestal geen tweedehands.
Al zie ik wel deze strat er staan:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1056824880-fender-stratocaster-surf-green-american-special.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

De juiste vraagprijs. En een strat die ik nog weleens zou willen kopen.

Joost de Ruig
3 juni 2016, 10:11
En dan is daar nog de rare trent van mojo toekennen aan een Strat uit de jaren '90 en '00..... Zogenaamd waren dat opeens goede jaren met betere pu's, resonanter hout etc. Usa Stratjes die nieuw 1300 gulden hebben gekost, zouden nu opeens €1000 waard zijn. Voor mij houdt het bij €700 echt wel op en dat is nog altijd meer dan de nieuwprijs.

En wat betreft de mojo, tja voor mij begint dat bij ouder dan 1985. Waarom? Omdat tussen 82 en 85 er erg mooie vintages in zowel Usa als Japan werden gemaakt. Zou ik het nog meemaken dat iemand in de toekomst mojo gaat toekennen aan een Strat uit de Bullet of Infinity reeks? Ben bang van wel.......

deefke666
3 juni 2016, 10:14
Die specials zijn eigenlijk super goede gitaren voor het geld vind ik,
je moet alleen van de Texas special pickups houden.
Maar die zijn desgewenst vlug te vervangen.

motorhan
3 juni 2016, 10:15
Voor dat geld zou ik kiezen voor een onbeschadigd exemplaar. :) schade kun je zelf wel aanbrengen of er gewoon heel veel op spelen of uitlenen aan verkeerde vrienden komt ie ook wel met schade terug.

Joost de Ruig
3 juni 2016, 10:17
Precies en daarom koop ik meestal geen tweedehands. Al zie ik wel deze strat er staan:

De juiste vraagprijs. En een strat die ik nog weleens zou willen kopen.

Leuke Strat, hoewel ik een grote headstock spuuglelijk vind. Ik meen dat die voor €899 gingen. Mijn vuistregel is dat een hele nette 2de handsje max 2/3 mag kosten. In dit geval dus €595,-

deefke666
3 juni 2016, 10:27
Heel raar maar ik heb zo een beetje haat/liefde gevoel met die grote headstocks.
Ik vind ze ook mooier in combinatie met maple fretbord dan met een rosewood fretbord.

Hier hetzelfde, max 2/3 van de nieuwprijs, maar dan moet de gitaar al echt in mint condition zijn.

arjanb01
3 juni 2016, 10:28
Ik zou hem om die 5 tientjes niet laten staan Joost. Moet hij hem wel opsturen dan, zo ben ik dan weer wel 😂

arjanb01
3 juni 2016, 10:29
Heel raar maar ik heb zo een beetje haat/liefde gevoel met die grote headstocks.
Ik vind ze ook mooier in combinatie met maple fretbord dan met een rosewood fretbord.

Hier hetzelfde, max 2/3 van de nieuwprijs, maar dan moet de gitaar al echt in mint condition zijn.

Jongens, hij IS mint ! Uit 2014 dus bijna nieuw, dan is 650 een spotprijs.

Joost de Ruig
3 juni 2016, 10:33
Ik zou hem om die 5 tientjes niet laten staan Joost. Moet hij hem wel opsturen dan, zo ben ik dan weer wel 😂

Als het voor mij hebbedingetjes zijn, dan bied ik rond de 2/5 van de nieuwprijs of 2/3 van de vraagprijs. Moeten wel echte koopjes zijn en anders maar niet. Ook goed :)

Joost de Ruig
3 juni 2016, 10:37
Jongens, hij IS mint ! Uit 2014 dus bijna nieuw, dan is 650 een spotprijs.

Wat mij betreft een normale en geen spotprijs en dus nog boven mijn eigen vuistregel. Vaak gaan verkopers wat boven hun ondergrens zitten, het is dan ook een vraagprijs. Voor ieder bedrag onder de €600 heb je er een prima deal en fijne gitaar aan.

postbus31
3 juni 2016, 10:43
Relic Fender Custom Shop Designed Classic Player Vintage White CS 69 Pickups!

Weer de zoveelste variant maar wel een mooie!

https://reverb.com/item/2314430-relic-fender-custom-shop-designed-classic-player-vintage-white-cs-69-pickups#policies-tab

Hillbilly relic :mad:

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

deefke666
3 juni 2016, 11:56
Jongens, hij IS mint ! Uit 2014 dus bijna nieuw, dan is 650 een spotprijs.

Ik bedoelde in het algemeen, niet pers้ op die special.
Deze ziet er splinternieuw uit inderdaad, maar 600 lijkt me best haalbaar.