PDA

View Full Version : Bekende Belgische bouwer?



jutter
1 juni 2016, 23:24
Ik ben benaderd door John Hechtermans. Hij heeft gewerkt bij Steffsen Guitars en is alleen verder gegaan onder de naam van Johnny Zico. Ik heb er nooit van gehoord. Is dit een goede bouwer? Op internet is weinig tot niets over hem te vinden maar dat zegt soms weinig. Ik las ergens dat hetdezelfde kwaliteit heeft als Haar Guitars. Wie maakt mij wijzer?

Joost de Ruig
1 juni 2016, 23:39
Ik ben benaderd door John Hechtermans.


Hij zocht een Fries agentschap? :D

jutter
1 juni 2016, 23:41
Hij zocht een Fries agentschap? :D

Nee,een endorser.

Joost de Ruig
1 juni 2016, 23:54
Nee,een endorser.

Is dat Belgisch voor omzet? ;)

jutter
2 juni 2016, 00:04
Is dat Belgisch voor omzet? ;)

Nee, voor worst!

Joost de Ruig
2 juni 2016, 00:34
Nee, voor worst!

Maar dan moet hij Hans zoeken en geen Jut!

jutter
2 juni 2016, 00:41
Maar dan moet hij Hans zoeken en geen Jut!
Oudhollandsche Juttersworst, niet te versmaaden!




Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

Oranjeaap
2 juni 2016, 08:31
Zie (heel soms) wel eens wat 2ehands langs komen van hem in België. Komt mij wat over als assemblage van hals en body elders gemaakt. Wat lak er onderdelen er op, boem klaar. Heb er nog nooit één van dichtbij gezien dus kan over de kwaliteit niets zeggen. Kan best goed zijn.

deefke666
2 juni 2016, 09:01
Klopt inderdaad, dat zijn assemblage gitaren (wat niet noodzakelijk iets slecht hoeft te zijn).
Stef gebruikte ook bodies en halzen van WD.
Ik heb ze echter ook nooit zelf kunnen bespelen.

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/white-sound-digger-293005920.html
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/relic-time-machine-293003881.html

Outrage
2 juni 2016, 09:38
Hoi, ik ben enkele maanden geleden eens bij John langs geweest om een versterker te testen die hij te koop had staan. Hij kwam over als een heel integere man die weet wat hij doet. Hij heeft naar mijn gevoel best wel kennis van zaken. Ik heb ook op enkele gitaren van hem gespeeld toen en die klonken zeker niet verkeerd! Ik was niet zo'n fan van hoe de hals aanvoelde, maar ik heb er dan ook maar een kwartiertje op gespeeld. Hij moet inderdaad nog met Stef Peire hebben samengewerkt en heeft wel een naam, zeker rond Antwerpen. Over de verhouding prijs-kwaliteit van de gitaren kan ik niet echt oordelen, maar dat versterkertje dat hij toen tweedehands verkocht, had wel een goede prijs. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Kakihara
2 juni 2016, 12:10
Ik ken hem ook enkel van 2dehands.be: lijkt me inderdaad eerder een verbouwer of in-elkaar-schroever dan iemand die vanaf nul begint. Maar kan best wel goed materiaal zijn. Zijn zoekertjes blijven doorgaans nooit te lang staan en hij biedt zelden 2 keer hetzelfde aan. Zijn waardering als verkoper op 2dehands (http://www.2dehands.be/profiel/6015750/) is ook redelijk goed.

jutter
2 juni 2016, 14:22
Hoi, ik ben enkele maanden geleden eens bij John langs geweest om een versterker te testen die hij te koop had staan. Hij kwam over als een heel integere man die weet wat hij doet. Hij heeft naar mijn gevoel best wel kennis van zaken. Ik heb ook op enkele gitaren van hem gespeeld toen en die klonken zeker niet verkeerd! Ik was niet zo'n fan van hoe de hals aanvoelde, maar ik heb er dan ook maar een kwartiertje op gespeeld. Hij moet inderdaad nog met Stef Peire hebben samengewerkt en heeft wel een naam, zeker rond Antwerpen. Over de verhouding prijs-kwaliteit van de gitaren kan ik niet echt oordelen, maar dat versterkertje dat hij toen tweedehands verkocht, had wel een goede prijs. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Weten jullie hoe het de tweedehands prijzen van deze gitaren zijn?
Deefke666 heeft wel wat linkjes geplakt (waarvoor mijn dank) maar zijn dit realistische verkoopprijzen?

arjanb01
2 juni 2016, 14:48
750 eu is geen schokkende prijs. Al vind ik die brug van die maple strat een beetje vreemd, kan aan de foto liggen maar ik zou ze gewoon testen. En misschien gewoon brutaal een bod neerleggen van 500, misschien hapt hij toe.

Tabula Rasa
2 juni 2016, 14:51
Brug is een tremking. Schijnt geweldig te kunnen zijn.

Oranjeaap
2 juni 2016, 15:29
Die witte staat al wel een tijdje te koop en die blauwe heb ik een tijdje terug ook al eens voorbij zien komen geloof ik.

Dus ja zeg het maar?

deefke666
2 juni 2016, 15:39
Ja klopt inderdaad, die twee gitaren staan al een tijdje op en af op tweedehands.be

Ik denk dat het niet eenvoudig is om je "eigen merk" gitaren verkocht te krijgen zonder ondersteuning van één of meer muziekwinkels, ongeacht of het nu assemblages zijn of volledige eigen bouwsels.

Stef was al van in de jaren 90 redelijk bekend in het Antwerpse voor zijn reparaties enz en bouwde zo ook een heel netwerk van connecties op voor hij aan zijn Steffsen gitaren en pickups begon.
Johnny Zico is niet echt een bekende naam dus hij zal het niet makkelijk hebben om tegen de grote jongens op te boksen vrees ik.