PDA

View Full Version : Het kriebelt maar ik weet niet waar de prio ligt



marco v
1 juni 2016, 18:57
Jeuk in mijn handen, bonus binnen, vakantiegeld komt er aan met overuren en de rekeningen zijn betaald.

Qua gitaren heb ik bijna alles wat ik wil.
2 teles, 2 les pauls, een sg voor als ik pijn in mijn rug heb en een strat.
De versterkers zijn eigenlijk ook wel prima vertegenwoordigd.
Ik zou nog wel een 72er tele custom willen hebben, puur voor de heb. 2e hands wel voor €1000 te krijgen.

Ik heb nooit veel gehad met effectpedalen maar sind ik enkel nog mijn fenders pak wil ik graag wat experimenteren met wat 50's twang en funk.

Wat zouden jullie doen, die laatste telecaster halen of een pedalboard samenstellen?

Sparen kan uiteraard ook maar levert niets op en t jeukt nu....

Brad
1 juni 2016, 19:01
Hou het geld in je zak

Joost de Ruig
1 juni 2016, 19:03
Wat zouden jullie doen, die laatste telecaster halen of een pedalboard samenstellen?

Sparen kan uiteraard ook maar levert niets op en t jeukt nu....

Hoewel je naar mijn mening nooit teveel Tele's kan hebben, zou ik in jouw geval toch eens een paar coole pedaaltjes checken. Zelf zit ik te wachten op de Keeley Monterey: fuzz, wah, vibe, rotary en octaver in een. Lekkerrrrrrr



https://youtu.be/rpUdHSr-m8w

marco v
1 juni 2016, 19:04
Dat zou de meest verstandige keuze zijn Brad....
@Joost, wreed pedaal

Tupelo
1 juni 2016, 20:16
Amp situatie zit goed, ff ter inventarisatie; wat heb je ?

marco v
1 juni 2016, 20:27
Fender twin reverb, hot rod deluxe, blues jr, marshall dsl 40

Tupelo
1 juni 2016, 20:29
Ah, oke, dat zit goed. Q-tron, octaver & compressor dan maar, ofzo. :)

apekop
1 juni 2016, 20:33
een strat of een delay mis je nog!

marco v
1 juni 2016, 20:52
Die strat heb ik, am std, moet er nog wel een keer een zwengelhengel voor halen..
Ik zit inderdaad te denken aan een delay, tremelo, booster, en een tuner. Maar ik doe al 30 jaar zonder.
Uit mijn twin haal ik wel de meest bruikbare geluiden, maar wat mis ik nog voor funk, surf, shadows geluiden? Die qtron is inderdaad een bijzonder pedaal, moet ik eens zelf proberen.

Joost de Ruig
1 juni 2016, 21:17
Shadows en Surf: reverb & tremelo ( en dikke snaren a la Dick Dale)
Funk: (auto)wah & vibe/rotary

Triggy
2 juni 2016, 08:10
Koop een goede acoustische steelstring.
Hoe kun je als gitarist nu geen acoustische gitaar hebben:hide::soinnocent:

arjanb01
2 juni 2016, 08:15
Geld investeren in fx. Goeie compressor kopen, wah pedaal,chorus en 2 delays om snelheden te variëren.
Hou je ook nog geld over om te sparen

Kim Wilson
2 juni 2016, 08:37
Als ik in jouw situatie zat, zou ik de Hotrod en de Blues inruilen voor een oude low-power Fender, Deluxe Reverb of zo. Niet dat die andere twee heel slecht zijn, maar omdat je vooral op je basisgeluid leunt, valt daar het meeste nog te halen.

D3nnis
2 juni 2016, 08:41
Hoe kun je als gitarist nu geen acoustische gitaar hebben:hide::soinnocent:


Hahaha...zal voor veel mensen gelden denk ik ja. Mijn staalsnaar heb ik in 2002 of zo gekocht, en sindsdien nig maar 1x nieuwe snaren op gelegd, zo veel wordt ie gebruikt.

Joost de Ruig
2 juni 2016, 08:48
Als ik in jouw situatie zat, zou ik de Hotrod en de Blues inruilen voor een oude low-power Fender, Deluxe Reverb of zo. Niet dat die andere twee heel slecht zijn, maar omdat je vooral op je basisgeluid leunt, valt daar het meeste nog te halen.

En Kim -silverface- Wilson kan het weten :D.

Maar het klopt: zet een Blues Jr naast een Princeton, of een Hotrod naast een DeLuxe en je snapt wat hij bedoelt.

HenkHenk
2 juni 2016, 17:16
Maar het klopt: zet een Blues Jr naast een Princeton, of een Hotrod naast een DeLuxe en je snapt wat hij bedoelt.
+1, waarheid als een gnoe!

Mr.Fingers
2 juni 2016, 17:25
Wat Kim zegt, Deluxe Reverb (zelfs de reissues zijn erg goed).

Bandmaatje heeft de '72 Telecaster Custom, en hoewel het een erg goede gitaar is, gaat die niet echt iets toevoegen aan je arsenaal van klanken. Op de brugpositie klinkt die als een ietwat dichtgeknepen '52 Telecaster (fel & twangy, zonder schel te zijn), op de hals heb je een warmere klank die ik persoonlijk niet blind kan onderscheiden van een SG). En die dingen heb je al gecoverd.

Een delaypedaaltje kan geen kwaad, reverb & vibrato zitten immers al in je Twin Reverb (en daar kan geen pedaal tegenop)... Ik zou zeggen, kijk eens naar Gretsch? Een tweedehands Duo Jet of Anniversary moet voor dat budget zeker lukken, en het is eens wat anders dan hetgene je hebt, met een unieke en zeer jaren '50-fahige klank.

EDIT: of een Guild uit de Newark St. Collectie? Zeker de versie met de Franz-pickups (https://www.youtube.com/watch?v=QH4_-lqIeb4) zijn zeer fiftiesfahig.

marco v
2 juni 2016, 18:36
Gretsch heb ik geprobeerd, kan er niet aan wennen. (Hals, kast)
Een steelstring...tsja weer iets erbij om af te stoffen. Mijn vrouw heeft er 2 staan, daar staan ze goed.
Deluxe reverb reissue...inderdaad, die staat op de wishlist. Misschien moet ik die toch maar eens binnenkort uitvoeriger checken, maar zelfs 2dehands nauwelijks onder de €1000 te krijgen.
Inruilen van mijn blues jr en hotrod is geen optie, ik heb er veel plezier aan en dat staat niet tegenover de inruilwaarde.

marco v
2 juni 2016, 21:01
Kan ik geld verdienen met het maken van muziek?

barno
2 juni 2016, 21:05
waarom es geen banjo, mandoline, uke, bass allemaal snaren en dus min of meer snel beheersbaar voor een alreeds gevorderde schnarenkunstenaar. Electrische gitaren, laten we eerlijk zijn, klinken au fond allemaal hetzelfde

marco v
2 juni 2016, 21:13
Checkx4, alles reeds in huis. Een uke is soms best grappig om mee te rommelen. Daarnaast staat er ook een resonator en komt er ooit een fender pedal steel.