PDA

View Full Version : Problemen Orange Micro terror



Brad
1 juni 2016, 09:07
Beste mensen ,

Beste mensen ,

Gisteren wilde ik even lekker gaan spelen . De setup was op dat moment de volgende :

Orange micro terror
Boss Ac-3 acoustic simulator
Boss ME 5 floorprocessor
Boss metal zone

De gitaar gaat naar de input van de Boss AC-3 . De line out van De AC-3 gaat naar de aux in van de Micro terror . De guitar amplifier out van de AC 3 gaat naar de input van de Boss ME 5 . De Metal zone zit in de effect loop van de ME 5

De output van de ME 5 gaat tenslotte naar de input van de Micro terror

Ik geef een hengst op mijn gitaar maar geen geluid . Blijkt dat de AC 3 niet aangesloten was op de voeding en dus geen stroom had

Ik pak een stekkertje van de voeding en sluit het aan op de AC-3 en op het moment dat ik dat deed hoorde ik een geluid vergelijkbaar met wanneer je je gitaar ontplugt terwijl je je versterker keihard open hebt staan

Toen ik dat stekkertje van de voeding op de AC 3 aansloot had ik de Micro terror aanstaan maar niet op hoog volume

Daarna deed de Micro terror vreemd . Er was sprake van een volume drop , het geluid viel af en toe langzaam weg

Na een paar minuten was het wel verdwenen maar ik heb het idee dat de Micro terror nog altijd wat zachter klinkt en wat minder power heeft dan normaal maar daar kan ik me in vergissen

Iemand een idee wat er gebeurt kan zijn ?

groeten

tmms
1 juni 2016, 13:01
Heb je al geprobeerd rechtstreeks in te pluggen?

Brad
1 juni 2016, 15:13
Ja toen hij echt maf deed heb ik ook rechtstreeks ingeplugd ook toen was er sprake van een aanzienlijk lager volume . Het is moeilijk te beoordelen of hij zich nu weer gedraagt als voorheen

Ik heb het idee dat het toch wat anders is en waar ik nog meer bang voor ben is dat hij wat schade opgelopen heeft die in de loop van de tijd zal verergeren