PDA

View Full Version : musik-produktiv & musicstore köln...inruilen etc.???



Polytheme Pam
25 juli 2003, 13:57
er zijn hier meerdere topics over geweest maar in de tussentijd zijn er ongetwijfeld meer mensen daar geweest, vandaar deze kersverse post..

collega`s


ik ben van plan om nog deze zomer met enkele bandleden ongegeneerd te gaan GASSEN in Ibbenbüren of Keulen..


voor degene die er wel eens geweest zijn:

- ruilen ze in?...en zijn ze daarmee krenterig?
- kan je spullen uittesten?
- hoe zit het met de garantie, service etc..

alle andere algemene opmerkingen zijn uiteraard ook welkom, het is voor mij niet echt naast de deur....


Thanx

oliver538
25 juli 2003, 14:06
Ik ben al een aantal keren in Köln geweest. Vind het een erg fijne zaak. Je kunt er alles uittesten in aparte cabins (en ze hebben echt veel!)

Ik heb er eens een semi-acoustic Yamaha gekocht, en m'n broertje een Warwick bas. Je wordt er goed geholpen, vooral die man van de bassen had er echt verstand van!
Over de service ben dus wel tevreden.

Echter, als je iets kapot hebt, heb je denk ik wel een probleem. Moet je sowieso naar Duitsland toe, of je moet je gear opsturen, maar dat zou ik je niet echt aanraden!

Of ze inruilen weet ik niet, maar ik denk dat er wel wat te regelen valt.

Greetz, Oliver

sash
25 juli 2003, 14:17
Ik heb vorige maand m'n American Vintage '57 RI Strat gekocht in Keulen en de service was erg goed.
Ze zijn erg vriendelijk en aangezien m'n Duits niet geweldig is heb ik alles afgehandeld in het Engels en ook dat was geen probleem.

De normale prijs van de strat was 1620 Euro, maar ik mocht em meenemen voor 1500, zonder gezeur.

Laat wel zien dat je serieus bent, anders zul je weinig hulp krijgen.

Jerry
25 juli 2003, 14:37
Heb je die 120 euro eraf gepraat of boden ze het gewoon aan?

sash
25 juli 2003, 16:34
Een keer vragen of er wat met de prijs gedaan kon worden was genoeg.

BLOK182
25 juli 2003, 17:58
Keulen is idd een prettige zaak, er staat misschien wat minder qua gitaren dan de gids doet vermoeden, ik weet niet of ze dingen voor je gaan halen uit het magazijn ofzo, als je ECHT iets wilt zal het wel geen probleem zijn, maar om te testen, ik weet het niet. Voor de rest wel een fijne zaak, veel diversiteit enzo, mooie spulletjes, al wil het aanbod in de winkel zelf nog wel eens wisselen. Zo hingen er eerst echt superveel Gibsons in de dure-gitaren-hoek, terwijl er een andere keer ook wat ander duur spul zoals musicman/jackson hing. Ik zou dus van tevoren ff opbellen, maar das wel de meeste zaken wel aan te raden ;-)

danielblikman
25 juli 2003, 23:19
Kben nu een paar keer bij Musik Produktiv geweest, wel een fijne zaak, groot, maar netjes ingedeeld.

Gitaren uitproberen is daar geen probleem, of 't nu een gitaar is van 1 Euro of van 10000 Euro. Niet in cabines, maar gewoon bij kleine versterkers verspreid tussen de gitaren.

Inruil doen ze daar niet aan, of je moet met een versterker of iets dergelijks komen, maar gitaren doen ze niet.

Service in de winkel is redelijk, je kan er met al je vragen terecht, maar ze zullen nooit naar je toe komen, ook al zit je daar al de gehele dag een gitaar te proberen.

Afdingen doen ze ook nie echt aan.

Verdere service, zelfde wat oliver zei, je moet dan wel naar Duitsland....maar goed, dit is een keuze die je wel/niet maakt.

Qua prijs zijn ze trouwens met sommige dingen goedkoop, en met sommige dingen ook weer niet, goed op de site kijken.
Postservice is trouwens perfect, gewoon gitaartje bestellen en ze sturen 'm op.

www.musik-produktiv.de

check ook ff de foto's, zo ziet de winkel er dus uit, je wordt er gewoon geil van tussen al die gitaren.

Anders Destium
25 juli 2003, 23:48
Van wat ik heb gelezen/gehoord is het ook voor kleinere dingen de moeite waard om online te werken (het scheelt je geld en tijd). De levertijd is meestal binnen de week. Ik heb momenteel een gitaar pending, ik zal jullie op de hoogte houden :wink:

maarten
26 juli 2003, 00:17
Een keer vragen of er wat met de prijs gedaan kon worden was genoeg.

damn :o

zo van: "wat kan er nog meer vanaf behalve t stof?" ik zou zoiets niet snel uit mezelf (durven) zeggen.

toch maar proberen als ik er naartoe ga. :)

sash
26 juli 2003, 02:16
Een keer vragen of er wat met de prijs gedaan kon worden was genoeg.

damn :o

zo van: "wat kan er nog meer vanaf behalve t stof?" ik zou zoiets niet snel uit mezelf (durven) zeggen.

toch maar proberen als ik er naartoe ga. :)

Nee meer van 'Can there be something done with the pric?' 'Well, I think we could arrange something' 'Like?' Zo dus :)

@ Blok: Ze hebben voor mij zelfs 3 nieuwe (en prijzige) Fenders uit verzegelde verpakking en plastic om alleen te kijken of de kleur me beviel.

sash
26 juli 2003, 02:19
Van wat ik heb gelezen/gehoord is het ook voor kleinere dingen de moeite waard om online te werken (het scheelt je geld en tijd).

Ook dat indeed. Van Zandt Rock pickups bij Texas 'N Tweed bij Henny van Ochten, rond de 250 Euro. Bij Musikproduktiv 180.

alhambra
26 juli 2003, 14:58
Een keer vragen of er wat met de prijs gedaan kon worden was genoeg.

En dan zegt die vent 1500 euro en jij zegt da's goed ????

Foutje !!!!!!!!

Dan moet jij zeggen "nou ik zat meer aan 1350 euro te denken" !!!!

Je moet gewoon brutaal zijn, soms lukt het niet maar vaak wel.

shredneck
26 juli 2003, 21:12
Voor die explorer van je zat ik meer aan 500 euro te denken.


:-D

robert smidt
14 augustus 2003, 22:12
Heeft er iemand een adres van die muziekzaak in keulen. Alvast bedankt, Robert

Mithrandir
14 augustus 2003, 22:15
Vooruit maar weer:


Music Store Professional - Grosse Budengasse 9-17 - D-50667 Köln
Hours of business Monday - Friday : 10:00 am - 7:00 pm
Saturday : 9:30 am - 4:00 pm

+

ook nog de website: http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm