PDA

View Full Version : Help, ik kan een Tokai Goldstar kopen, is dat iets?



Braddie
31 mei 2016, 18:01
Ik krijg net via via een aanbod om een Tokai Goldstar te kopen voor 100 euro, nou heb ik al een Squier Bullet Stratocaster (Vandaag ontvangen :D ) Maar om eerlijk te zijn is een 2e gitaar voor erbij (Als Back-up bijvoorbeeld) Ook wel prettig.

Heeft er iemand iets meer info over dit type Strat? Is het beter dan een Bullet van Squier, of... Waar is het mee te vergelijken..?

PS: Gitaar komt met versterker, koffer, tuner en kabels.

Pepe
31 mei 2016, 18:25
Goldstars waren origineel Tokai's renderings van de Fender big headstock. Het kan zijn dat ze tegenwoordig weer gemaakt worden, daar weet ik dan niks van af. De originele zijn prima gitaren.

Hendriks
31 mei 2016, 19:20
Goldstars waren origineel Tokai's renderings van de Fender big headstock. Het kan zijn dat ze tegenwoordig weer gemaakt worden, daar weet ik dan niks van af. De originele zijn prima gitaren.
Silver star was met een Big headstock . Voor €100 is het een no-brainer , de goedkoopste gaan rond de € 500.

arjanb01
31 mei 2016, 19:36
Meteen doen, anders bied ik 101 euro 😂

jutter
31 mei 2016, 19:41
Meteen doen, anders bied ik 101 euro ��

ik bied honderdentwee euro!

the sure thing
31 mei 2016, 20:13
Tokai = paupermeuk 😂


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

postbus31
31 mei 2016, 20:20
........ €102,25

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

MikeD
31 mei 2016, 20:21
voor 150 kom ik m halen inclusief die koffer enzovoort

grayfink
31 mei 2016, 20:25
163,75€ hier.

Oranjeaap
31 mei 2016, 21:12
Waarschijnlijk een betere gitaar dan je Squier dus gelijk doen natuurlijk!

Pepe
31 mei 2016, 21:55
Silver star was met een Big headstock . Voor €100 is het een no-brainer , de goedkoopste gaan rond de € 500.

Natuurlijk, you're right.
Tis prima dat er wat geroepen wordt maar ik wil toch eerst een paar foto's zien.

Rogueny
31 mei 2016, 22:57
Voor 100 euro kun je wel een gokje wagen. Ik heb geen idee wat zo'n ding waard is maar als hij goed klinkt en speelt...

btw, ik bied €169,10.

MikeD
1 juni 2016, 07:56
Natuurlijk, you're right.
Tis prima dat er wat geroepen wordt maar ik wil toch eerst een paar foto's zien.

Pepe heeft wel een punt; serienummer kan uitsluitsel geven...de oude Goldstars worden her en der op internationale fora geprezen en als lots of value for money beschouwd. maar 100 piek inclusief de parafernalia d'r bij... het eerste het beste beginners-setje van ramsjmerken kost dat ook (of nog ietsje meer)... ik neem aan dat je inmiddels hebt toegeslagen?

Dutch66
1 juni 2016, 08:45
Show me the merchandise!

Braddie
1 juni 2016, 12:40
Ik heb de gitaar hier, en ik weet het niet ...
Hij speelt behoorlijk prettig, voelt ook een stuk zwaarder dan m`n Squier (Duh :D ) Maar alleen de 1e en 5e positie van de pick-up switch doen wat de rest doet niks 2 en 4 vallen amper te selecteren zo licht gaat die schakelaar, en er veranderd ook niks qua sound. En 3 doet helemaal niets. Dus dat is een electronica probleempje.

Ook gaan de tone en volume pots héééél licht en heeft de jack input geen "klik" Als in, je voelt de jack niet in z`n gat klikken zoals bij m`n Squier wel het geval is.

Verder is het wel écht een hele mooie gitaar om te zien.

Maar ik heb totaal niet de know-how om de gitaar op te knappen, en als de gitaar nou van binnen ook in goede staat was geweest had ik gezegd kom maar op. Maar er moet nog wel wat aan gebeuren dus ik zit eigenlijk nu tegen "nee" aan te hikken..

http://i.imgur.com/F8Xio5F.jpg
http://i.imgur.com/8lHqVJt.jpg
http://i.imgur.com/Jr1EtPT.jpg
http://i.imgur.com/SLxGBx4.jpg
http://i.imgur.com/VL7WwDn.jpg
http://i.imgur.com/tbnDMWF.jpg

Uiterlijk is die gitaar in zeer goede staat, het is een japanner. Maar verder weet ik er ook niets van...

arjanb01
1 juni 2016, 12:48
Breng hem naar een gitaar tech, ben je nog goedkoop uit ala je hem voor 100 kan kopen. Nalopen, vlakbeurt en electronica fixen kost je hooguit 200 eu.

humbucker
1 juni 2016, 12:54
Ik zou die Squier terug sturen en deze in orde zetten. Daar heb je een veel betere gitaar aan!

Joost de Ruig
1 juni 2016, 12:55
No-brainer. Gewoon die Tokai kopen. Waar woon je? Dan hebben we vast een goede tip voor een goede gitaartech voor je.

Rogueny
1 juni 2016, 12:59
Een hele loaded fender pickguard heb je volgens mij al voor minder dan 200 tweedehands. Makkelijk te monteren en direct een goed geluid. Tone knoppen zitten daar daar ook op dus heb je dat probleem ook direct verholpen. Een strakkere Imput jack zal ook niet extreem duur zijn. Fix dat en je hebt een top gitaartje!

Pepe
1 juni 2016, 13:05
Het is een ST40 dus poly, budget electronica en drie of vier delig.
Electronica in orde maken is peanuts. Sterker, juist een leuke gitaar om wat mee te experimenteren. Misschien niet een topmodel van Tokai maar zelfs hun lagere modellen zijn kwaliteits gitaren.

Hendriks
1 juni 2016, 13:12
De squiert de deur uit en voor dat geld deze modden , het is een instap model ,maar deze is het wel waard om er een paar honderd euri in te investeren.

Buxtra
1 juni 2016, 13:22
Tokai = paupermeuk 😂


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

+1

Pure tinnef :seriousf:

MikeD
1 juni 2016, 13:34
als jij m echt niet wilt.. waar kan ik m ophalen voor die 100 piek ??? wil ik jou nog wel 50 piek tipgeld geven ook.
Heb ik weer een leuk project voor aanvaardbaar geld en ben ik weer even aan de Strat (en van de straat).

Braddie
1 juni 2016, 13:58
No-brainer. Gewoon die Tokai kopen. Waar woon je? Dan hebben we vast een goede tip voor een goede gitaartech voor je.

Ik woon in Hilversum :)

Braddie
1 juni 2016, 13:59
Het is een ST40 dus poly, budget electronica en drie of vier delig.
Electronica in orde maken is peanuts. Sterker, juist een leuke gitaar om wat mee te experimenteren. Misschien niet een topmodel van Tokai maar zelfs hun lagere modellen zijn kwaliteits gitaren.

Wat houd dit verder in? Ik heb echt geen idee wat het precies is die Tokai.
Weet alleen dat ik hier echt enorme "Squier Classic Vibe" Vibes bij krijg :D

Pepe
1 juni 2016, 14:08
Sja, ik ben een beetje geneigd te zeggen, als je de potentie niet ziet en je weet verder ook niet wat ermee aan te vangen dan zou je hem misschien beter kunnen verkopen.

Braddie
1 juni 2016, 14:13
Sja, ik ben een beetje geneigd te zeggen, als je de potentie niet ziet en je weet verder ook niet wat ermee aan te vangen dan zou je hem misschien beter kunnen verkopen.

Dat is behoorlijk kort door de bocht vind ik zelf..
Ik speel gitaar in een bandje, en het is altijd fijn om een goed spelend instrument te hebben (Wat deze zeker doet)

Ik zie de potentie wel en ik ben al aan't rond bellen voor prijzen voor evt reparaties, maar ik heb verder geen idee wat het precies is voor gitaar qua hout soort en dergelijk.

Pepe
1 juni 2016, 14:31
Body zal alder zijn, neck is esdoorn.
Dat pots en schakelaar licht draaien is geen technisch probleem. Of er een draadje los zit, je schakelaar of een pickup kadoek is, dat is een kwestie van even wat schroefjes losdraaien, die moeite zou je toch minstens kunnen doen. Bovendien, als je een Tokai Goldstar ST40 voor je hebt liggen dan zou je zelf eerst even kunnen googlen toch? OF zeg ik nou iets heel raars? Ik denk dan, zoveel interesseert het hem zelf nou ook weer niet.

Pepe
1 juni 2016, 14:38
Nee, het is een ST40. Nieuw 40.000 yen, 350 eur maar minus de inflatie. Voor 1000 euro heb je een 60 model met nitro, goede electronica en 2 delig sen/alder en steel block. Mijn gok is dat bij 400 euro de koek wel op is.

Als je hem wegbrengt en het is een los draadje ben je 50 euro kwijt, gaat ie hem dan nog afstellen nog eens 50 euro. Het mag allemaal van mij hoor maar koop dan liever een soldeerbout van 2 tientjes en doe het zelf.

Dutch66
2 juni 2016, 08:51
Dat is behoorlijk kort door de bocht vind ik zelf..
Ik speel gitaar in een bandje, en het is altijd fijn om een goed spelend instrument te hebben (Wat deze zeker doet)

Ik zie de potentie wel en ik ben al aan't rond bellen voor prijzen voor evt reparaties, maar ik heb verder geen idee wat het precies is voor gitaar qua hout soort en dergelijk.

Ongeloofelijk wat een 'gemekker', koop die plank nou gewoon...

Ace 1.15.19
2 juni 2016, 13:31
Je kan ook deze kans aangrijpen om de gitaar beter te 'leren kennen'. Het is echt niet moeilijk om zoiets te repareren, en voor weinig geld heb je vervangende onderdelen. Gewoon doen!

munkie
2 juni 2016, 15:03
Valt me op dat MIJ Tokai lang niet meer zo duur is als een paar jaar geleden. Uit de mode? Heb een Jap GS strat gehad, helaas verkocht, dom dom.

Joost de Ruig
2 juni 2016, 15:43
Valt me op dat MIJ Tokai lang niet meer zo duur is als een paar jaar geleden. Uit de mode?.

Hoewel de prijzen fluctueren, denk ik dat MIJ Tokai's altijd een groep aanhangers blijven houden. En terecht.

Hendriks
2 juni 2016, 16:09
Valt me op dat MIJ Tokai lang niet meer zo duur is als een paar jaar geleden. Uit de mode? Heb een Jap GS strat gehad, helaas verkocht, dom dom.
De goedkopere misschien , kom je daar boven dan moet je flink betalen. Vooral de exemplaren van 1977 tot 1982 doen het goed.

richwoodplayer
2 juni 2016, 16:23
Ik woon in Hilversum :)

ik woon in Baarn, en ben wel bereid om de gitaar even na te lopen.
Electra moet ook geen probleem zijn, klikje in de jack is ook makkelijk op te lossen.

Joost de Ruig
2 juni 2016, 16:33
De goedkopere misschien , kom je daar boven dan moet je flink betalen. Vooral de exemplaren van 1977 tot 1982 doen het goed.

Precies, de nitro-uitvoeringen van de Springy en Breezy, doen al gauw tussen de €1100 en €1400, terwijl ze nieuw onder de NLG 1000 waren.

Braddie
2 juni 2016, 16:46
Richwoodplayer, het is voor mij geen probleem om naar jou toe te komen, moet je mij (als je wil) Even een privé bericht sturen.

Ben er achter dat de gitaar uit 1984 komt, 32 jaar oud dus. Verder ben ik nog niet veel wijzer.

Wél weet ik dat ik deze gitaar waarschijnlijk ga gebruiken in de band als zijnde fatsoenlijke gig gitaar, want die Squier is super leuk maar ik bleef stemmen, per 2x dat we een liedje doornamen moest ik stemmen.
Dus dat word mijn back-up schat ik.

harrie-beton
2 juni 2016, 16:54
Een squier die niet langer zuiver blijft dan paar minuten is geen reservegitaar maar een vuurkorf gitaar.

Braddie
2 juni 2016, 17:27
Moet ook wel bekennen dat ik best een harde slag heb.
Ik ben geen rustige slaggitarist maar meer een soort Keith Richards of Rick Parfitt, beetje dat idee, lekker rammen.

En ik had die gitaar toen letterlijk diezelfde ochtend pas uitgepakt :D

Kim Wilson
3 juni 2016, 08:08
Dan nog hoeft een gitaar niet te ontstemmen. Als ik mijn Tele na 4 weken weer uit de koffer pak, staat ie gewoon nog gestemd. En als ik er dan een paar nummers op sta te rammen is ie dat nog steeds.

guitarkid
7 juni 2016, 12:34
Dan nog hoeft een gitaar niet te ontstemmen. Als ik mijn Tele na 4 weken weer uit de koffer pak, staat ie gewoon nog gestemd. En als ik er dan een paar nummers op sta te rammen is ie dat nog steeds.

Precies. Mijn '69 Tele kwam onlangs uit het ruim van het vliegtuig in Portugal, toen in de bustaxi naar het appartement, volgende dag een show, gitaar ingeplugged en spelen. Later dacht ik: "hee, ik had 'm nog even moeten stemmen"..... :)

Pepe
7 juni 2016, 13:37
Dat op stemming blijven zegt niks over wat dan ook hoor behalve dat de temperatuur niet heel erg veranderd is. Waarschijnlijk was ie in het ruim een hele toon te laag maar trok dat weer bij eenmaal buiten. Dat ie met een busje vervoerd werd weet zo'n gitaar niet eens.;)

Dat was ook een beetje de gedachte achter de koolstof necken van Moses Graphite en dergelijke want elke gitaar is gevoelig voor wisselingen van vochtigheid en temperatuur.

fred dons
7 juni 2016, 14:14
waar het iets over kan zeggen is de topkam en de brugzadels: die hebben in ieder geval niet tegengewerkt op het moment dat de hals (eventueel) bewoog door temperatuur verschillen

guitarkid
7 juni 2016, 14:42
Dat op stemming blijven zegt niks over wat dan ook hoor behalve dat de temperatuur niet heel erg veranderd is. Waarschijnlijk was ie in het ruim een hele toon te laag maar trok dat weer bij eenmaal buiten. Dat ie met een busje vervoerd werd weet zo'n gitaar niet eens.;)


Ja hee...... :)


waar het iets over kan zeggen is de topkam en de brugzadels: die hebben in ieder geval niet tegengewerkt op het moment dat de hals (eventueel) bewoog door temperatuur verschillen

Gelukkig maar..... :)

Pepe
7 juni 2016, 14:52
Vooruit, omdat jij het bent. Zo ben ik dan ook wel weer.

guitarkid
7 juni 2016, 17:00
Vooruit, omdat jij het bent. Zo ben ik dan ook wel weer.

Weet ik toch..... ;)

arjanb01
7 juni 2016, 19:21
Ff om topic.... Heeft de ts hem nu gekocht voor die 100 ballen en laten oplappen of niet???

Masod
7 juni 2016, 22:48
Stuur mij even een PMtje met de verkopers gegevens, laat ik m per direct opsturen!😉

Braddie
8 juni 2016, 00:03
Ff om topic.... Heeft de ts hem nu gekocht voor die 100 ballen en laten oplappen of niet???

Ik heb hem gekocht! Laten oplappen wil ik wél laten doen, en het liefst z.s.m :)

Braddie
15 juli 2016, 03:03
De Tokai mag de deur uit, vind het toch te zonde om de gitaar hier stof te laten happen. En ik heb zelf 2 linker handen, en ben om eerlijk te zijn eigenlijk ook wel tevreden met de Squier (Setje nieuwe snaren verhielp het tuning probleem)

Duhsjaak
15 juli 2016, 04:48
Gisteravond die mevrouw gezien over de NL taal.
Zet je toch weer aan het denken.

@Braddie
Beter de deur uit dan het raam uit hè?
Vriendelijke groet, Gus

Dutch66
15 juli 2016, 12:43
Braddie, ik heb je een PM gestuurd..