PDA

View Full Version : HNPAD Rocktron Piranha



Bates15
31 mei 2016, 13:03
Vakantie geld binnen en moeders de vrouw overgehaald dat ik wat mocht uit besteden aan gear. Rocktron Piranha geworden. Ik heb gezocht naar een programeerbare pre-amp met fx-loop die clean en overstuurd goed klinkt. Na 5 min spelen bij de verkoper wist ik het eigenlijk al. Overigens getest op een 4x12 Randal en dikke Mesa eindtrap. Omg wat een sound.

Dus nu deel II van mijn rackje binnen. De Rocktron Intellifex speel ik al een tijdje mee. Nu voorzichtig orienteren in de wereld van midi footswitches. U hoort spoedig mijn li e en oefen ervaringen :)

WillemdaGuide
31 mei 2016, 13:26
nice!! veel plezier ermee!!

arjanb01
31 mei 2016, 13:53
Behringer fcb1010 kopen, ideaal gebruik hem zelf al bijna 15 jaar. Minder dan 200 eu nieuw, kost je de kop niet.

Bates15
31 mei 2016, 17:40
Kijk. Top tip. Dank je.

paulusdeBKB
1 juni 2016, 09:46
Rocktron Piranha wordt vaak over het hoofd gezien. Prima preamp, en superduidelijke interface. Gefeliciteerd!!

Bates15
1 juni 2016, 09:51
Dank je. Ik ben er super blij mee. Eerste uren thuis spelen was geweldig. Samen met de intellifex wat mooie combi's gemaakt. Donderdag eerste keer in oefen situatie over een 2 x 12. Kan niet wachten :)

dml
2 juni 2016, 09:32
User interface, voor zover je daarvan kunt spreken, is inderdaad helemaal top. De gekozen freq's van de toonregeling zijn echter een groot drama, staat de Piranha dan ook bekend om. Maar goed, als jij jouw sound eruit kan halen, dan is dat natuurlijk helemaal geen issue.

Bates15
2 juni 2016, 12:00
Toonregeling mid is parametrish dus ik kan nog een boel schuiven in freq. Ik ga het vanavond op volume meemaken 😆

D3nnis
2 juni 2016, 12:07
Werkt de piranha met een zelfde soort toonregeling als de voodu valve?
Ontzettend lastig vond ik die, maar doordat je alles aan kunt pasen is ie wel heel veelzijdig.

Eindtrap doet trouwens best veel in de uiteindelijke beleving.

obiwanjacobi
2 juni 2016, 13:20
Ziet er idd mooi uit, digitaal met buizen :ok:

http://farm1.static.flickr.com/129/414969761_aca8361e94.jpg

Bates15
2 juni 2016, 14:12
Zo had ik hem nog niet eens gezien haha. Die combi is goud idd. Net als de mesa triaxis (??)

Bates15
3 juni 2016, 05:22
Op volume prima vermaakt. ik herken het frequentie probleem deels en denk dat ik er wel overheen kom.

Ik merkte dat alle presets bijvoorbaat al veel hoog had wat natuurlijk aan mijn speaker kan liggen. Als ik er achter kom wat er in zit dan laat ik dat wel ff weten.

Verder is de 1e overdrive kanaal ruim voldoende voor mijn wensen en komen alle noten en akkoorden mooi uit mn set. Ik ben eigenlijk best tevreden. Time will tell :)

obiwanjacobi
3 juni 2016, 06:13
Die combi is goud idd. Net als de mesa triaxis (??)

Ik denk dat de triaxis nog even een tandje 'beter' is - iig meer kanalen ( 8 )... :seriousf:

Maar de combi is ook in mijn ogen goud. Ik zal mijn triaxis ook nooit wegdoen.

Bates15
3 juni 2016, 08:10
Hahaha.. ik doelde meer op de combi digitaal instellen en buizen. In combi met de midi mogelijkheden is het een mooie combo. En wie weet stap ik ooit over om de Mesa.. tijd en financien te kort 😇

obiwanjacobi
3 juni 2016, 08:59
Hahaha.. ik doelde meer op de combi digitaal instellen en buizen. In combi met de midi mogelijkheden is het een mooie combo. En wie weet stap ik ooit over om de Mesa.. tijd en financien te kort ��

Ik ook!? :seriousf:

tschrama
3 december 2017, 17:28
Ah, dit is vast mijn Piranha. Die klonk erg fijn over m'n Mesa boogie eindversterker. Maar ik heb zo'n driekwart van m'n apparatuur verkocht om me volledig te focussen op m'n eigen versterkers. die parametrische mid maakt veel verschillende sounds mogelijk!

Bates15
5 december 2017, 20:23
Ah, dit is vast mijn Piranha. Die klonk erg fijn over m'n Mesa boogie eindversterker. Maar ik heb zo'n driekwart van m'n apparatuur verkocht om me volledig te focussen op m'n eigen versterkers. die parametrische mid maakt veel verschillende sounds mogelijk!

Dat was een inspirerend bezoek kan ik je vertellen. Ik was zeer onder de indruk van je kennis en wonkamer :) power amp zoektocht duurt immer voort en ik lees met veel plezier het andere draadje met power amps!!