PDA

View Full Version : Boss DD-3 + nog een delay??



mkootstra
30 mei 2016, 13:23
Ik heb een DD-3 (een oudje MIJ) maar vind één delay pedaal net wat te beperkt. Wat is wijsheid? Een DD-2 of DD-3 erbij of een DD-20. Ik ben erg tevreden over de DD-3 maar heb de DD-20 nog nooit gehoord, hij is wel uitgebreid genoeg.

Iemand die hetzelfde dilemma had en dit opgelost heeft? Tips?

Pepe
30 mei 2016, 13:42
Ik neem aan dat je beperkt bedoelt in de zin dat je moet draaien om een andere delay tijd in te stellen? Gezien je alternatieven gaat het je niet om modulatie of een analoge sound. Thomann heeft nu een aanbieding voor Boss delays dus je kan goedkoop uit zijn.
Niettemin zou ik een delay met 2 presets, zoals de Providence Chrono, dan handiger vinden: minder ruimte, meer mogelijkheden, beter geluid en wat ik al zei, vooral handiger.

mkootstra
30 mei 2016, 13:59
Ik neem aan dat je beperkt bedoelt in de zin dat je moet draaien om een andere delay tijd in te stellen? Gezien je alternatieven gaat het je niet om modulatie of een analoge sound. Thomann heeft nu een aanbieding voor Boss delays dus je kan goedkoop uit zijn.
Niettemin zou ik een delay met 2 presets, zoals de Providence Chrono, dan handiger vinden: minder ruimte, meer mogelijkheden, beter geluid en wat ik al zei, vooral handiger.

Klopt, ik moet draaien voor een andere delay tijd. Ik heb de digitale/mod effecten in een parallelle loop zitten dus dat maakt de keuze voor mod/analoge het iets minder belangrijk. Het hoeft zeker niet nieuw te zijn en die Providence is wel vrij prijzig. Eenvoud vind ik wel belangrijk

Pepe
30 mei 2016, 15:14
Ok. Het onhandige van 2 delays is wanneer je van de ene naar de andere wil wisselen tijdens een song. Mooer heeft goede goedkope delays.

mkootstra
30 mei 2016, 18:35
Ok. Het onhandige van 2 delays is wanneer je van de ene naar de andere wil wisselen tijdens een song. Mooer heeft goede goedkope delays.

Dat is ook weer zo. Nu zal dit niet zo vaak voorkomen maar het kan natuurlijk wel. hmmm, ik ga dan eerst maar eens een DD-20 proberen.

Joost de Ruig
30 mei 2016, 18:39
Ik heb de T-Rex Play Back en die is bij Thomann nu voor €89,- te krijgen. Ben er erg tevreden over n dat voor een klein budget.

the sure thing
30 mei 2016, 20:26
Mijn vraag is: speel je in een band? Zo nee, schaf dan de Boss DD20 aan. Zo ja, kijk dan verder naar bijvoorbeeld de TC Flashback X4.

De Boss DD20 klinkt heerlijk als je thuis speelt, maar binnen bandgeweld bleef er niets meer van over. Prikt om een vreemde reden niet door de mix.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

mkootstra
30 mei 2016, 23:36
Mijn vraag is: speel je in een band? Zo nee, schaf dan de Boss DD20 aan. Zo ja, kijk dan verder naar bijvoorbeeld de TC Flashback X4.

De Boss DD20 klinkt heerlijk als je thuis speelt, maar binnen bandgeweld bleef er niets meer van over. Prikt om een vreemde reden niet door de mix.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

De delay zit in een parallele fx dus mocht het aan de DD-20 liggen dan is het daarmee opgelost. Ligt het niet aan de combinatie tussen je versterker en dd-20?

Brad
31 mei 2016, 00:22
Mag ik je een tip geven ? Let niet alleen op de geluidskwaliteit van het apparaat als hij aan staat . Ook belangrijk is of hij je oorspronkelijke natuurlijke gitaarsignaal intact laat als dat ding uit staat

maxdb
31 mei 2016, 00:31
Ik heb net een maandje de line 6 M9 uitgeprobeerd oa vanwege dezelfde reden, die kan tot 3 delay's tegelijk als je dat zou willen, en de klank is redelijk instelbaar.., ik vond hem alleen niet fijn om te tweaken en te programmeren, maar als het er eenmaal instaat naar wens kan het voldoen. Zelf heb ik m weer ingeruild :p

telerocker
31 mei 2016, 12:29
Mag ik je een tip geven ? Let niet alleen op de geluidskwaliteit van het apparaat als hij aan staat . Ook belangrijk is of hij je oorspronkelijke natuurlijke gitaarsignaal intact laat als dat ding uit staat

Om die reden heb ik de Maxon AD-9 Pro op mijn board staan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pepe
31 mei 2016, 12:54
Ja, da's een goeie.
Om die reden heb ik destijds de DD3 er af gegooid. Tegenwoordig gebruik ik hem weer, misschien ben ik minder kritisch geworden. Zijn delay is toch wel erg goed hoor.

the sure thing
31 mei 2016, 15:52
De delay zit in een parallele fx dus mocht het aan de DD-20 liggen dan is het daarmee opgelost. Ligt het niet aan de combinatie tussen je versterker en dd-20?

Er is nog een forumlid met geheel andere apparatuur die dezelfde bevindingen had. Maar mijn vraag is nog niet beantwoord: speel je in een band/treed je wel eens op?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

FruscianteFan
31 mei 2016, 17:48
Ok. Het onhandige van 2 delays is wanneer je van de ene naar de andere wil wisselen tijdens een song. Mooer heeft goede goedkope delays.

Ligt eraan hoe je ze neerzet. Maar goed, ik ben niet vies van een beetje tapdansen.

telerocker
1 juni 2016, 17:30
Ja, da's een goeie.
Om die reden heb ik destijds de DD3 er af gegooid. Tegenwoordig gebruik ik hem weer, misschien ben ik minder kritisch geworden. Zijn delay is toch wel erg goed hoor.

De DD3 is een goede standaard. Bonamassa, wat je ook van hem vindt, gebruikt hem ook en haalt er een lekkere sound uit.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SantaX
1 juni 2016, 19:08
*dit bericht is gedelete om de domheid van de poster te verbergen en verdere imago-schade te voorkomen*

SantaX
1 juni 2016, 19:53
'we doen net alsof het nieeettt zo is.... alsof ie nietsss had getikt...'

:soinnocent:

Pepe
1 juni 2016, 20:06
Dan moet ik die van mij ook weg halen anders werkt het niet :seriousf:

SantaX
1 juni 2016, 20:12
Waarvoor dank! Poeh die was nasty :seriousf: Ergste van alles is, ik heb gisteravond hier nog op dat ding zitten tappen... en blijkbaar vond ik het goed. :seriousf::seriousf:

mkootstra
4 juni 2016, 18:20
Er is nog een forumlid met geheel andere apparatuur die dezelfde bevindingen had. Maar mijn vraag is nog niet beantwoord: speel je in een band/treed je wel eens op?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Ja, in een band en treed ook op

zjanke
4 juni 2016, 19:04
Waarom niet een versie met taptempo?

FruscianteFan
4 juni 2016, 19:24
Waarom wel? Ik heb nu 2 delays met taptempo en ik gebruik het nooit.

wireman
27 juli 2016, 16:45
Ik heb ook een oude japanse 'long chip' DD-3 (wat eigenlijk een DD-2 is).. Goeie delay hoor.. Maar ivm de wens van het instellen van presets (en ik bij werkelijk ELK nummer wat we doen mn delay wel aan heb staan) heb ik in een rijke bui een Strymon Timeline gekocht. Ik heb de DD-3 nu als backup. De Strymon doet alles wat ik wil.. maar ja.. 400 ballen... Ik ben er wel dik tevreden over..
Voor goedkopere alternatieven Zou je een TC Nova kunnen scoren. De Providence die genoemd is, komt ook nog wel eens voor onder de 200 voorbij, dus tja.. Ik heb een Boss DD-20 gehad.. Doet het ook prima.. Het is maar net wat je wil..

Pepe
27 juli 2016, 16:52
Om die reden, niet teveel draaien tijdens het spelen, heb ik de HB D-seed gekocht. 69 euro. Werkt gewoon prima met zijn twee instelbare pre sets.
Ik gebruik toch enkel een slapback en een long modulated dus een no brainer voor mij.