PDA

View Full Version : Welke Troy Stetina boeken moet ik nemen????



MetalPunk
25 juli 2003, 13:15
Ik speel nu +/- 2 jaar zeer intensief en 24 uur per dag( ok ik overdrijf weer eens :razz: ). En ik zit een beetje vast. Ik heb op het forum al meerdere keren gelezen over de boeken van troy en ik heb ook z'n site gecheckt. Nou wil ik dus die boeken graag bestellen aleen weet ik niet welke. Ik dacht meer aan:
1)Metal Rhythm Guitar Volume 1
2)Metal Lead Guitar Volume 1

Alleen weet ik nog niet alsof ik hier wel goed genoeg voor ben. Laten we zeggen dat ik op dit moment met solo's beter ben dan James Hetfield, en met het rythm net even iets minder (ik ben onwijs veel aan het trainen maar master of puppets bij woodstock +/- 230 bpm??? Dat gaat me een beetje te ver, 215 ken ik maar 230?? :o ) In ieder geval ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Nick

:zz: << shit! dit is echt een heftige smilie, waarom hebben ze die niet op msn??

Barret Wallace
25 juli 2003, 14:03
Bijna elk boek uit de troy stetina serie is ook goed te doen voor beginners

het boek begint makkelijk en wordtr steeds moeilijker zeg maar

uiteraard moet je wel als er meerdere volumes zijn met volume 1 beginnen :P

Timmer
25 juli 2003, 22:26
Rhythm 1 is een 'compleet-vanaf-het-begin' boek en als je zoals je zelf zegt een net effe iets minder goed ritme gitarist als Hetfield bent (yeah right! dat wil ik wel horen!) zou ik deze dus overslaan. MRG2 is wel okee, niet alleen maar metal maar ik zou het meer (Heavy) Rock Guitar 2 genoemd hebben maarja. Goed als je al een beetje ervaring hebt met powerchords raggen en je graag wat betere ritme/akkoord oefeningen wilt doen.

Voor solo's is inderdaad Lead Guitar 1 een goed startpunt.

Soulflyhigh
26 juli 2003, 00:44
Hey yo sickpunk misschie is de Trash meer een boek voor jou dan? Troy zegt zelf dat het geschikt is voor na deel 2 van metal rythm. Ayway suc6

ArpeggioKing
30 juli 2003, 18:19
De thrash method is denk ik te moeilijk voor beginners, het begint vrij makkelijk maar het gaat met een te snel tempo omhoog, ik heb nu alle boeken van Troy, en ik kan het je echt heel erg aanraden!. Ik ben begonnen met de rythm boeken en daarna de lead-boeken + thrash. Als laatste (en nu nog steeds) ben ik bezig met de Speed Lead guitar method (extreem!!!). Zeker voor de neo-klassieke liefhebbers is dit een superboek! (met nummers als"flight of the bumblebee, en nummers van paginini, malmsteen, enz) Super!

Marijn

ArpeggioKing
30 juli 2003, 18:20
ik bedoel geen thrash ( rommel) maar Trash natuurlijk......

Soulflyhigh
2 augustus 2003, 01:07
De thrash method is denk ik te moeilijk voor beginners, het begint vrij makkelijk maar het gaat met een te snel tempo omhoog, ik heb nu alle boeken van Troy, en ik kan het je echt heel erg aanraden!. Ik ben begonnen met de rythm boeken en daarna de lead-boeken + thrash. Als laatste (en nu nog steeds) ben ik bezig met de Speed Lead guitar method (extreem!!!). Zeker voor de neo-klassieke liefhebbers is dit een superboek! (met nummers als"flight of the bumblebee, en nummers van paginini, malmsteen, enz) Super!

Marijn
Het is toch geen beginner? Hij is iets minder goed dan Jaymz :wink: :-D

MetalPunk
4 augustus 2003, 11:43
Hej, thanks voor de tips. Ik denk dat ik het hou op metal lead volume 1 en de trash. Dit is denk ik wel een goed begin. Trouwens ArpeggioKing, ik denk dat ik op dit momen geen beginner meer ben hoor :razz: . Ik heb nog wel een paar tips voor mense die extreem trash metal spele. Moet je muziek van At The Gates opzoeke. Die gaste zijn echt sick. Maar tot nu toe lukt alles me dus zal trash method ook wel lukke met een beetje geluk :-D

mazzels,
Metalpunk

Soulflyhigh
4 augustus 2003, 22:47
At the Gates. Hell yeah! :-D Neem The Haunted dan ook nog maar ff mee. En als je dan toch in de stemming bent ook Dark Tranquillity en Arch Enemy en de rest van de Gothenburg Style. :-D it rules

Bosch
5 augustus 2003, 18:46
Ik heb laatst "Troy Stetina - Speed Mechanics For Lead Guitar (Book + Audio)" gedownload: 102 mb. Gaat dus niet over de e-mail :D .

Maar, als je een keer in de buurt van Utrecht bent en je neemt een cdr-tje mee dan brand ik het voor je. (Ik heb ook zijn album Troy Stetina - Exotica).

Avé,

~Bosch~


.... ik kan er niet meer tegen dat mensen nog betalen voor dingen die je gratis kan downloaden :wink:

hoofd
5 augustus 2003, 18:52
Waar download je die dan?

Barret Wallace
5 augustus 2003, 18:53
Ik heb laatst "Troy Stetina - Speed Mechanics For Lead Guitar (Book + Audio)" gedownload: 102 mb. Gaat dus niet over de e-mail :D .

Maar, als je een keer in de buurt van Utrecht bent en je neemt een cdr-tje mee dan brand ik het voor je. (Ik heb ook zijn album Troy Stetina - Exotica).

Avé,

~Bosch~


.... ik kan er niet meer tegen dat mensen nog betalen voor dingen die je gratis kan downloaden :wink:

HAD JE DAT NIET EERDER KUNNEN ZEGGEN IK HEB ER 26 EURO VOOR BETAALD :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


:-D

Barret Wallace
5 augustus 2003, 18:54
en ik gebruik dat tering boek bijna niet eens :-?

lord bean
6 augustus 2003, 10:05
Jah! ik zou ook wel eens willen weten waar je dat kan downloaden.
kazaa? misschien?

bf
6 augustus 2003, 10:10
Ik lees hier steeds over boeken van Troy Stetina. Ik heb nu twee boeken van Rod Ling, "Heavy Metal Guitar Techniques" en "Heavy Metal Guitar Licks". Kent iemand de boeken van Troy Stetina en Rod Ling? Zijn deze qua niveau vergelijkbaar met elkaar? Zo ja dan hoef ik die van Troy niet te kopen.

:-D

Bosch
6 augustus 2003, 11:34
Jah! ik zou ook wel eens willen weten waar je dat kan downloaden.
kazaa? misschien?

Verdiep je in DC++
http://dcplusplus.sourceforge.net/

Dit is een soort Kazaa maar dan ZWAAR professioneel: je kan hiermee tegelijkertijd 10 complete cd's downloaden GRATIS!!! Nog voordat de nieuwe cd van Metali~1 hier in de winkel lag, kon je 'm daar al laden
(Even ter illustratie).

Ik heb Troy ook via DC++. In de afgelopen 4 a 5 maanden heb ik 25 gig aan guitarshredmp3, instructievideo's, tablature, backings, gigs, etc, gedownload........dat zijn iig een heleboel cd's Je kan er echt alles vinden: een instructievideo van Shawn Lane, Satch, Malmsteen en mp3's van Ron Thal, Greg Howe, etc.

Ga er een middag voor zitten en er gaat een wereld voor je open!

lord bean
6 augustus 2003, 12:43
bedankt! Ik zal hier vanavond eens naar kijken

hoofd
6 augustus 2003, 16:45
Ja hey, Lord Bean, wat zei hij nou?


Ga er een middag voor zitten en er gaat een wereld voor je open!

middag! Dus geen avond!

Ik kan het weten...heb het gisteravond geprobeerd maar ik vond helemaal niks. Ik probeer het zometeen nog 's, kep nog een uur en een kwartier.

lord bean
6 augustus 2003, 17:27
Ja, maar vanmiddag zat ik op 't werk enzo.. daar kan ik moeilijk dingen gaan installeren en ik zit dan achter 100000 firewalls

nu ben ik thuis en heb ik dat probleem niet..maar eerst vreten nu

hoofd
6 augustus 2003, 17:48
Ik ben er nu op, alles gelukt enzo (tis immers nog middag), kan alleen die speed mechanics niet vinden...

lord bean
6 augustus 2003, 17:53
Ik kom er niet op.. ik krijg geen aansluiting enzo.. even e.e.a. doorlezen

hoofd
6 augustus 2003, 17:55
moet je ff (op dit forum) onder sounds kijken en dan het topic thus spoke zaragusta, staat uitgelegd hoe en wat.

Bosch
7 augustus 2003, 08:36
Ik ben er nu op, alles gelukt enzo (tis immers nog middag), kan alleen die speed mechanics niet vinden...

De hubs zijn dynamisch. Soms zitten er 30 users in die hebben wat je zoekt. Soms 0 :-? . Verder bezoek ik veelal 20 a 30 hubs voordat ik een interessante user vind met een acceptabele verbinding.

Ik zoek meestal op "guitar tab" dan kom je meestal direct bij gelijkgestemde gasten.

lord bean
7 augustus 2003, 14:38
Inderdaad, Tis me gisteren allemaal gelukt om te begrijpen hoe het in elkaar zit. Groot nadeel is dat er geen goede zoekfunktie is.

Ik heb de stetina boeken ook niet kunnen vinden. :???:

Soulflyhigh
15 augustus 2003, 00:13
Ach koop toch gewoon zo'n boek. Zo duur is het nu ook weer niet dat illegale gedowload ook de hele tijd :-D :wink:

Barret Wallace
15 augustus 2003, 22:35
We use the Devil's music.
The Devil's scale, you know?
And it's al ot of off notes but...
In the context it sounds really good - Kerry King

hey soulflyhigh dat zegt hij toch op die war at the warfield dvd ?? 8-)

die dvd is cool man en vooral humoristisch :D :D :D

Soulflyhigh
16 augustus 2003, 14:24
Hell yeah! Heb je een tijdje terug ook dat interview gezien met slayer en een kereltje van TMF (Romeo ofzo?) Slayer nam hem echt in de zeik geweldig. Klassieke antwoorden van King:

Romeo: How have you been around?
King: Forever bahahah

Romeo: Your new album god hates us all, is a compilation or eeeeh?
King: No it's just our new album bahahaha

Hij werd gewoon recht in z'n face uitgelachen haha dat kan ik wel waarderen. Trouwens die DVD is geweldig :-D

Rock on!

Bassie79
19 augustus 2003, 13:56
vandaag binnengekomen: speed mechanics

damn moet nog veel oefenen :D

zZoRgO
19 augustus 2003, 15:14
was ook mijn eerste gedacht toen ie binnenkwam, maar moet zeggen, m'n alternative picking snelheid is er sindsdien echt al op vooruitgegaan!

Achteruit gaan kon ze weliswaar niet, maar toch :-D

Soulflyhigh
19 augustus 2003, 18:16
ga voor de gein eens naar het sweep picking hoofdstuk. Damn na 2x gaat Troy wel op MONSTERspeed zech damn. Ik moet nog maar HEEL wat oefenen :-D

Bassie79
20 augustus 2003, 01:32
ja en dan zegt ie: now I'm gonna play "a little bit" faster....

bij dat hoofdstuk ben ik nog lang niet :D :lp:

Soulflyhigh
20 augustus 2003, 22:22
ik ook niet maar ik hoorde Barret steeds over sweep picking dus ik begon vol goede moed. Oefening 1 is nog wel te doen 2 ook nog wel maar dan... :-(

Phoenix Rising
21 augustus 2003, 00:09
Speed Mechanics is echt goed ja, maar dat hoofdstuk over sweep picking laat ik voorlopig nog maar gewoon lekker voor wat het is, zo boeiend is het nou ook weer niet eerst maar al die alternate picking goede, daar heb je veel meer aan IMHO.

Bassie79
21 augustus 2003, 11:35
is heel goed voor snelle chugga chugga's :P