PDA

View Full Version : combo plus externe speaker kast



maxdb
29 mei 2016, 13:09
Ik vind niet veel info over het aansluiten van een 1x12 cab op mijn Koch Studiotone XL combo behalve dat ik maar 1 uitgang van de 3 (4/8/12 Ohm) tegelijk mag gebruiken.
Ik wil wel beide speakers horen dan uiteraard. Hoe sluit ik dan 2 spekers aan..
Kan ik verwachten dat de extra speakerkast een doorlus aansuiting heeft dus:
versterker>externe cab> originele speaker ?

of moet ik er iets voor maken zodat ze samen op de 4 of 16 ohm uitgang komen? Parallel of serie dan?
Heel verwarrend dit allemaal :p

tmms
29 mei 2016, 13:14
Ik vind niet veel info over het aansluiten van een 1x12 cab op mijn Koch Studiotone XL combo behalve dat ik maar 1 uitgang van de 3 (4/8/12 Ohm) tegelijk mag gebruiken.
......
Wat is de impedantie van de respectievelijke luidsprekers?

Rinze
29 mei 2016, 13:52
Je antwoord staat vast in de handleiding. Je theorie over doorlussen klopt in ieder geval niet, althans, dat zal niet nodig zijn. Gewoonlijk staan de tegelijk te gebruiken speakeruitgangen op de versterker in parallel, als je twee cabs van gelijke weerstand aan sluit dan is de totale weerstand dus de helft, daar moet je rekening mee houden.

Maar nogmaals: lees de handleiding, die staat wel bij Koch op de site. Verder heb ik gemerkt dat ze bij Koch vlot en to the point op mail reageren, dan heb je het van de bron. Succes!

maxdb
29 mei 2016, 13:56
Wat is de impedantie van de respectievelijke luidsprekers?

Beide 8 ohm

maxdb
29 mei 2016, 14:04
Je antwoord staat vast in de handleiding. Je theorie over doorlussen klopt in ieder geval niet, althans, dat zal niet nodig zijn. Gewoonlijk staan de tegelijk te gebruiken speakeruitgangen op de versterker in parallel, als je twee cabs van gelijke weerstand aan sluit dan is de totale weerstand dus de helft, daar moet je rekening mee houden.

Maar nogmaals: lees de handleiding, die staat wel bij Koch op de site. Verder heb ik gemerkt dat ze bij Koch vlot en to the point op mail reageren, dan heb je het van de bron. Succes!
Nee, want daar heb ik de info vandaan dat er maar 1 uitgang tegelijk gebruikt mag worden:

Koch Manual:
SPEAKER OUTPUT JACKS:
Provided for
connection of speaker(s) or speaker
cabinet(s) with a
minimum total impedance of 4, 8 or 16 ohms. These
output jacks can
NOT be used to connect multiple
cabinets, one at each output, you can only use
one
output at the time.

tmms
29 mei 2016, 14:10
Das kloten in jouw geval:D. Op zich mooi samen op 4 ohm, maar helaas, ge zult wat om moeten solderen.

maxdb
29 mei 2016, 14:34
Das kloten in jouw geval:D. Op zich mooi samen op 4 ohm, maar helaas, ge zult wat om moeten solderen.

OK, dat wordt een Amp Doctor zoeken dan :p

Tnx voor de input !

arjanb01
29 mei 2016, 14:42
Hoeft helemaal niet, y-kabeltje met 1 stereo plug en 2 mono pluggen, stereo plug in de 8 ohm klaar. Niks solderen.

maxdb
29 mei 2016, 14:44
Hoeft helemaal niet, y-kabeltje met 1 stereo plug en 2 mono pluggen, stereo plug in de 8 ohm klaar. Niks solderen.

ondanks de opmerking in de handleiding NOT to be used to connect multiple cab's???
Ga toch Koch maar ff mailen :P

tmms
29 mei 2016, 15:23
Zo hoort 't:cooler:
http://i63.tinypic.com/2hmkjf9.jpg
Kun je op de juiste wijze verschillende impedanties op kwijt.

cluseau
29 mei 2016, 16:33
Man man wat een gedoe, idd een y kabeltje maken maar dan mono en niet stereo.

Neem een mono jack en soldeer daar twee stukjes kabel aan Parallel dus. Aan de andere eindjes een female jack waar je dan je beide speakerjacks kan inpluggen. Heb je twee 8 ohm kasten dan zijn die parallel dus vier ohm. Logish dat je het y kabeltje aansluit op de vier ohm uitgang. Daar is helemaal geen amptech voor nodig.

maxdb
29 mei 2016, 16:45
owkee, ik ga ermee aan de slag..
Dank dank dank allen.
Op naar een dubbel zo vet geluid (hoop ik) :D