PDA

View Full Version : Gescheurde Gibson Les Paul headstock/neck



XTZ
29 mei 2016, 11:01
Een maand of twee geleden is mijn Les Paul door een niet nader te definiëren onhandige actie van de standaard gevallen. Ik hoorde al dat het niet goed was, en bij nadere inspectie zat er dus een goede scheur in de headstock. Nu weet ik dat het vaker gebeurd, maar ik baalde er behoorlijk van. Alhoewel het niet mijn main gitaar (en zelfs niet 2e en 3e) is wilde ik hem toch weer in goede functionele staat herstellen. Meteen besloten de gitaar zelf te gaan repareren met hulp m'n vader, maar door weinig tijd even moet uitstellen.
Afgelopen week toch maar mee begonnen en voor de leuk "alles" vastgelegd voor een videoverslagje.



https://youtu.be/RdyixsgZ8Wo

Het resultaat zie ik je in de video, maar hier is al een kleine spoiler: :lp:

Joost de Ruig
29 mei 2016, 11:13
Leuk doe-het-zelf filmpje en fijn dat je Gibbie weer speelbaar is.

Heb je niet de behoefte om de crack verder af te werken? Wou je die sticker perse bewaren?

XTZ
29 mei 2016, 11:17
De gitaar heeft al heel veel lakschade, dus ik vind het wel goed zo. Die crack netjes afwerken zou totaal geen zin hebben ;)
En is dat een sticker?

Sander-H
29 mei 2016, 11:20
Tja, dat hoort erbij hé als je een Gibson hebt ;)
Maar weer netjes gerepareerd, inclusief wat extra mojo.

Volgens mij zijn daarom die oude Gibsons in goede staat zo veel waard; weinig die het overleven :hide:

Tipje: Volgende keer (dus over een paar maanden waarschijnlijk :soinnocent: ) even wat plastic wrap om de blokjes hout draaien. Ook al haal je de meeste overtollige lijm er af, als er wat tussenuit komt tijdens het klemmen kan je die blokken aan je headstock lijmen. (Wordt ie wel steviger van, dat dan weer wel!)

Joost de Ruig
29 mei 2016, 11:21
Geen sticker van Orville? Wat is het dan?

Je had er ook een iets groter projectje van kunnen maken en de hele gitaar een nieuwe nitrolaag kunnen geven, maar dan ben je wel je natural relic kwijt :)

Tabula Rasa
29 mei 2016, 11:32
Mooi gedaan!

Dutch66
29 mei 2016, 12:26
Superleuk filmpje, nette repair!

soundbound
29 mei 2016, 13:12
Leuk dat je dat samen met jouw vader hebt gedaan! Koesteren dat moment!

denis.hermans
29 mei 2016, 14:03
Dat is mooi gerepareerd.( Vond het wel grappig dat tijdens het hermonteren de gitaar een keer eo gedraaid werd dat ze op de headstock steunde... zin in een sequel ?😉😉)

Lucid
29 mei 2016, 20:34
Leuke en nette reperatie, ook al kreeg het door de gekke stemmetjes een licht buurman en buurman gehalte. alleen is het juist netjes gegaan :P

Tupelo
30 mei 2016, 08:34
Veel likken, veel poetsen, keukenmes erbij, goed video, en je gitaar werkt weer, well done !! :ok:

XTZ
30 mei 2016, 11:35
Veel likken, veel poetsen, keukenmes erbij, goed video, en je gitaar werkt weer, well done !! :ok:

Het leuke is dat je na zo'n project wel weer meer liefde voor je instrument kan voelen. Voorheen speelde ik nauwelijks op de Les Paul, maar nu pak ik hem toch wel regelmatig erbij :)

vulvasonic
31 mei 2016, 05:58
Geweldig leuk idee om jouw op deze wijze vast te leggen hoe je je leed bestreden hebt met de hulp van jouw..., tsja wat is het?
Ik dacht eerst aan een vogel, maar nee....
Een... een VLIEGTUIG?
NEEN...., HET IS... SUPERPA!!! :cool:
:cheerup: :cheerup: :cheerup:


:D