PDA

View Full Version : Welke compressor (stompbox) op akoestische gitaar?



SNiXMusic
27 mei 2016, 16:21
Hoi!

Mijn spel is erg uiteenlopend qua dynamiek. Om dat een beetje te laten matchen met mijn zang, lijkt me een subtiele compressor een goede oplossing. Maar welke? Mijn drang gaat richting de HyperGravity van TC en de Xotic SP Compressor. Iemand ervaring met een van beide pedalen in combinatie met een akoestische gitaar?

Thanks.

piezo
27 mei 2016, 17:26
OF een compresssor met een mix functie (Mitch noemt er altijd eentje, kan zo gauw niet op de naam komen)
OF eentje die net zo goed instelbaar is als een rack compressor, zoals de Carl Martin.

De door jou genoemde ken ik niet. Ik ben alleen een beetje allergisch geworden voor TC qua degelijkheid en klantenservice.

SNiXMusic
27 mei 2016, 17:42
OF een compresssor met een mix functie (Mitch noemt er altijd eentje, kan zo gauw niet op de naam komen)
OF eentje die net zo goed instelbaar is als een rack compressor, zoals de Carl Martin.

De door jou genoemde ken ik niet. Ik ben alleen een beetje allergisch geworden voor TC qua degelijkheid en klantenservice.

Mix met het originele signaal bedoel je? Dat hebben ze allebei.
Heb geen problemen met TC gehad nog. Ik ben wel te spreken over hun Ditto loopers en de Hall of Fame reverb.

Jeroenvanhulsteijn
13 juni 2016, 22:07
Mitch noemt vaak de Barber Tone Press. Zelf ook gehad. Heeft een blend knop om het onbewerkte signaal te mixen met het gecomprimeerde signaal. Verder vond ik de Carl Martin compressor/limiter wel erg fijn.

De site www.ovnilab.com geeft een hoop reviews van compressors. Van heel duur tot spotgoedkoop.

Voor als je buizen en uit de categorie "duur" en obscuur wilt: http://www.bassnguitar.fr/amplis-et-effets/custom-audio-electronics-v-comp/

teeuwiss
17 juni 2016, 09:13
Ik heb na lang zoeken voor de Mooer yellow gekozen. Speel over een Taylor 615 en een Schertler David Deluxe en zocht iets om mijn geluid iets compacter en definieerbaarder te maken. Ook alle duurdere varianten overwogen maar de Mooer wrdt overal aangesprezen en voor het geld hoef je het niet te laten. Ik ben uiterst content met het resultaat

dunnoaname
17 juni 2016, 09:38
Ik heb zelf ook geprobeerd dit probleem met een compressor op te lossen. Uiteindelijk was ik over het resultaat niet enthousiast, ook niet met goede compressors.

Voor mij was de oplossing uiteindelijk om op akoestische gitaar naar iets dunnere snaren over te stappen en wat bewuster de zijn van de dosering met mijn rechterhand. Een pedaaltje bleek bij mij geen alternatief voor mijn ietwat gebrekkige manier van spelen. Oefenen heeft daarentegen wel geholpen.


Natuurlijk niet het antwoord wat je wil horen, maar wel iets wat je gratis kunt proberen!

RB-1
18 juni 2016, 20:49
Com-pres-sor?:???:

Ik ga gewoon iets dichter naar de microfoon (of juist er vandaan als ik geen lead speel).

dml
19 juni 2016, 07:37
Onbekend maakt onbemind: Eden WTDI. Eden? Da's toch voor bas? Klopt, maar deze preamp (+ compressor) is voor akoestische gitaar echt een te gek pedaal. Als je op de diverse fora gaat zoeken, zie je dat 'ie regelmatig voor ak. gitaar wordt gebruikt.

Plant
19 juni 2016, 15:24
Mijn spel is erg uiteenlopend qua dynamiek. Om dat een beetje te laten matchen met mijn zang, lijkt me een subtiele compressor een goede oplossing.

Eerste vraag die bij me opkomt is hoe dynamisch je zang is? Of los je dat wel op met de 'RB-1 methode' door bij uithalen van de mic af te bewegen?