PDA

View Full Version : Woehaaaa, dit is geniaal.........



FNaRK
25 juli 2003, 12:36
Kende de naam al langer, maar heb vandaag maar eens wat van Finntroll gedownload..................meesterlijk, geniaal en uitermate grappig :D

Was er niet recentelijk een bandlid overleden ?

Ditmar
25 juli 2003, 15:15
Tjeus, kende jij Finntroll nog niet, dat is echt geniaal. Hun gitarist is trouwens laatst overleden toen ie dronken van een brug afgeflikkerd was (hee, hij ging wel in stijl dood he)

Ic3gl0vE
25 juli 2003, 15:16
Ja, de gitarist is dood
En de zanger had kanker aan z'n stembanden dus die is ook uit de band

Maar dat neemt niet weg dat ze erg leuke muziek hebben gemaakt! Op hun site staan trouwens ook vertalingen van de teksten... Die teksten zou je niet verwachten bij zulke blije muziek. (het gaat over de trollen die vechten tegen de christenen en feesten bij hun graven blablabla)

BLOK182
25 juli 2003, 17:53
Normaal ben ik niezo into die muziek, maarm Finntroll is echt vet ja!

Timmer
25 juli 2003, 20:17
Hehee

Finntroll is inderdaad geinig, je hoort maar weinig andere bands die een combinatie van polka en black metal maken. Licht ook niet zo erg voor de hand om die 2 stijlen te combineren kennelijk. Toch doen ze het wel stijlvol. Het nummer Skogens Hämnd (whatever that may mean...) is echt super.

Anders Destium
25 juli 2003, 21:41
Ik vind sowieso Viking metal best cool

> Interessante bands om van te downloaden:
Borknagar, Vintersorg, Thyrfing, Mithotyn, Stormlord

Zelfde idee (metal meets middeleeuwse folk): In Extremo, Subway to Sally (is Duitstalig)

bert k
25 juli 2003, 22:25
Briljant!! Echt muziek waar ik helemaal vrolijk van word. Nog nooit van die gasten gehoord, trouwens wel zonde dat die band dus alweer over is. Ik las wel iets over optredens in Nederland in december maar dat zal wel niet echt lukken als de halve band uitgestoren is.

FNaRK
25 juli 2003, 23:10
schijnt dat ze gewoon nog bestaan, recentelijk nog een festival gedaan :???:

lupoloco
25 juli 2003, 23:29
5 juli waren ze nog op graspop hoor :)

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 11:19
Vorig jaar oktober zouden ze met o.a. Suidakra in de Metropool in Hengelo spelen. Maar finntroll had geen tourbus, dus ging de hele tour niet door :-(

schaap
26 juli 2003, 21:07
dit jaar op xmas-fest komen o.a. Amon Amarth en Fintroll, verder ook nog Vader, Deicide en nog wat andere coole bands.....


Dus als iemand nog zin heeft om ze te zien 8-)

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 21:09
amon amarth is ook wel erg vet

Anders Destium
26 juli 2003, 21:55
Gothenburgstijl is gewoon een HEERSCH-stijl :D

Ik zou Finntroll vorig jaar zien in het voorprogramma van Rotting Christ, kwamen ze ook niet opdagen. Ik denk dat de persoonlijke problemen toen er de oorzaak van waren :(

ijzerbroot1
4 augustus 2003, 10:58
Thyrfing is wel errug gaaf ja......going berserk is een topnummer, vet agressief voetjes van de vloer......hoppa! Soort Manowar over the top op z'n vikingenees (?) zoiets dan.