PDA

View Full Version : Mad Professor Sky Blue Overdrive Hand Wired



The Lo Lands
25 mei 2016, 15:24
Deze fraaie overdrive van Mad Professor ligt sinds afgelopen week op mijn pedalboard. Ik zocht nog een overdrive die met name geschikt is voor single coil gitaren (strat/tele), goed opschoont met gebruik gitaar volumeknop en ook in een reeds licht overstuurde versterker of drive pedaal (stacken) goed klinkt. En uiteraard wilde ik niet teveel geld er aan uitgeven.

Ik gebruikte hiervoor (en nog steeds) een Fulltone 69 fuzz welke in een Catalinbread DLS MKIII pedaal gaat op de Super Bass setting. Dit geeft een heerlijke romige dikke fuzz drive maar is niet echt strak te noemen en niet voor iedere toepassing geschikt. Met de Sky Blue Overdrive kan ik van een light/medium overdrive naar redelijk high gain drive gaan waarbij de 'string seperation' en dynamiek optimaal instelbaar en behouden blijft. Op hogere gain settings zeer geschikt voor gitaar solo's. Je kunt tevens de mate van 'load' van je gitaar elementen regelen met de Z knop, zeg maar hoe de drive reageert als je de volume van je gitaar dicht draait. Daarbij een TEXTURE knop voor een warm meer compressed- naar een open en transparante drive.

Dit pedaal is niet nieuw op de markt maar nu wel voor een zeer strakke prijs bij de grootste webshop van NL te krijgen (SPAM ;-)! Ik ben echt aangenaam verrast en de instellingen zijn zeer eenvoudig te maken. Het pedaal klinkt eigelijk op iedere stand goed. Ze noemen het een overdrive maar vergis je niet, dit pedaal heeft aardig wat drive/gain aan boord! Onderstaand een aardige video van het pedaal:


https://www.youtube.com/watch?v=et498Kp3dVE

Onkelpazuzu
26 mei 2016, 09:06
Klinkt niet gek. Als ik het goed begrijp, heeft hij dus geen normale Tone-regelaar?

Vooral de mogelijkheid om je gitaarvolume wat actiever te gebruiken lijkt me aantrekkelijk.

The Lo Lands
26 mei 2016, 10:17
Klinkt niet gek. Als ik het goed begrijp, heeft hij dus geen normale Tone-regelaar?

Vooral de mogelijkheid om je gitaarvolume wat actiever te gebruiken lijkt me aantrekkelijk.

Een normale toon regelaar zit er inderdaad niet op, hoewel de Z-knop je meer- of minder 'hoog' (high end) toevoegt en de TEXTURE-knop meer- of minder laag in combinatie met meer- of minder compressie toevoegt. Ik mis het niet in ieder geval. De kracht van dit pedaal zit bij gebruik van een reeds licht overstuurd preamp/drive pedaal of licht overstuurd versterker-kanaal. Zo gebruik ik dit pedaal dus ook, 'stacked' voor de Catalinbread DLS MKIII. Dus als je basis (drive) sound naar smaak is ingesteld zal het pedaal het karakter behouden en voorzien van meer gain en drive met wat extra's.

Tevens viel mij op dat dit pedaal zeer stil is, tevens bij hogere drive settings! Gelukkig is de Catalinbread ook stil, dus waneer je beiden 'stacked' krijg je niet veel meer ruis of hiss wat veel goedkopere drive pedalen wel met zich meebrengen :-)

telerocker
27 mei 2016, 00:19
Lijkt me een heerlijk drivepedaal. MP heeft onderhand wel erg veel verschillende od-pedals. Dat maakt de keuze niet eenvoudiger.

Pepe
27 mei 2016, 00:50
Ik heb een zwak voor MP en vooral de Sweet Honey is een favoriet, alsof je over een kleine 10 inch amp speelt, lekker droog en direct onder je vingers. Datzelfde soort signature geluid -soort mid hoog smooth plasticy fuzzy- hoor ik wel terug in hun andere overdrives hoewel die natuurlijk niet dat charmante small amp gevoel hebben.

Braml
27 mei 2016, 08:05
En uiteraard wilde ik niet teveel geld er aan uitgeven

Ik wil niet lullig doen, maar ik vind 349 euro echt gigantisch duur voor een overdrive pedaal. Dat is toch ook geen strakke prijs te noemen? Of zit ik verkeerd te kijken?

http://www.bax-shop.nl/distortion-pedal-overdrive-pedal/mad-professor-sky-blue-overdrive-handwired-effectpedaal

Maar goed dat is jouw keuze, en het lijkt me een tof pedaal ;)

The Lo Lands
27 mei 2016, 09:44
Ik wil niet lullig doen, maar ik vind 349 euro echt gigantisch duur voor een overdrive pedaal. Dat is toch ook geen strakke prijs te noemen? Of zit ik verkeerd te kijken?

http://www.bax-shop.nl/distortion-pedal-overdrive-pedal/mad-professor-sky-blue-overdrive-handwired-effectpedaal

Maar goed dat is jouw keuze, en het lijkt me een tof pedaal ;)

Damn guys! Dat is inderdaad jammer, aanbieding is dus over :-( Ik heb het pedaal voor 140 euro bij LAX kunnen aanschaffen, en dat was een erg strakke prijs, 60% korting. Voor 349 euro had ik dit pedaal never nooit aangeschaft!

Braml
27 mei 2016, 10:01
Damn guys! Dat is inderdaad jammer, aanbieding is dus over :-( Ik heb het pedaal voor 140 euro bij LAX kunnen aanschaffen, en dat was een erg strakke prijs, 60% korting. Voor 349 euro had ik dit pedaal never nooit aangeschaft!

Bedoel je BAX?

Wow, nu begrijp ik je wel. Als het echt zo'n fijn pedaal is (waar ik je graag in geloof) is dat wel een topaankoop dus. Gefeliciteerd!

The Lo Lands
27 mei 2016, 10:07
Bedoel je BAX?

Wow, nu begrijp ik je wel. Als het echt zo'n fijn pedaal is (waar ik je graag in geloof) is dat wel een topaankoop dus. Gefeliciteerd!

Ik wil niet teveel reclame maken maar die inderdaad :-) De prijs die ze nu hebben staan klopt ook niet. Als je dit pedaal bij Mad Professor online zou aanschaffen kost de 'hand wired' versie 275 inclusief verzenden en de standaard (pcb) zal dan rond de 200 euro zijn denk ik.

Thanks, is inderdaad een erg fijn pedaal.