PDA

View Full Version : welke jcm 800 2203 ?



manny
25 juli 2003, 13:30
Wat is de beste ..
Met de inputs boven elkaar of naast elkaar..... lead serie, 1959 serie, mk2 ????????
Ik ben naar 1 op zoek maar weet niet welke !!!

sash
25 juli 2003, 14:49
1959 serie is toch een plexi RI?

PeArLjAm
25 juli 2003, 15:39
Ik vind de jcm800 2203 en 2204 (de leadseries zijn dat) het beste maar dat is persoonlijk, de 2205 en 2210 zijn 2 kanaals versies (respectivelijk 50 en 100 watt) en hebben een clean kanaal en scheurkanaal en zijn veelzijdiger, maar klinken in mijn opinie minder als de 2203 en 2204, maar dit zijn eenkanaalsversies. Deze heb je met inputs boven en naast elkaar, de ene prevereert de horizontale inputs en de ander de verticale. Het verschil vind ik zelf te verwaarlozen. Ze klinken allemaal het mooist als je zo een beetje opendraait (qua volume) De 1959 en 1987 jcm800s vind ik minder dan hun voorgangers dan kan je beter voor een echte superlead gaan die vind je nog vrij vaak en kosten ook niet de hele wereld.

mathe
25 juli 2003, 16:36
1959 serie is toch een plexi RI?

Nee. 1959 is geen serie maar een modelnummer.
De reissue is de 1959SLP.

Model 1959 is ruwweg gemaakt tussen 1965 en 1989. Ze zijn dus gemaakt als plexipanel, metalpanel en JCM800 serie versterkers. In de loop der jaren is het circuit een beetje veranderd maar in essentie zijn alle 1959's hetzelfde, echter niet in geluid :wink:

Marc

manny
25 juli 2003, 22:26
Er is toch een verschil met die inputs boven elkaar of naast elkaar.
De ene zou op de printplaat zitten en de ander niet ???

mathe
25 juli 2003, 23:38
Er is toch een verschil met die inputs boven elkaar of naast elkaar.
De ene zou op de printplaat zitten en de ander niet ???

Klopt.
Als ik me goed herinner zijn degene met de horizontale jack ingangen die uit de (latere) JCM800 serie. Het is echter meer een cosmetisch verschil dan wat anders.
Ik meen (en ik doe dit even uit mijn hoofd) dat er tussen beide modellen echter weinig tot geen echte verschillen zitten. Ik heb het dan over de toon.

De horizontale zijn direct op de print gemonteerd, de verticale zijn met draden op de print gemonteerd. Verschillen hiertussen zijn niet waarneembaar.

Marc

FragDaddy
26 juli 2003, 01:05
bij de versie met verticale inputs zijn alle potmeters en jacks los van de print (dus via draadjes met de print verbonden). dit is natuurlijk makkelijker sleutelen aan de versterker.

bij de versie met horizontale inputs zit alles op de print vastgesoldeerd. duurt dus langer voor je de print eruit hebt. ook loop je dan kans dat je een potmetertje los van de print trekt oid.

het geluid is (vanzelfsprekend) identiek.. dus het ligt er een beetje aan of je vaak in je versterker gaat prutsen.. zo ja: dan de verticale versie.. zo nee, dan maakt het dus niet zoveel uit

shredneck
26 juli 2003, 01:46
Ik heb 2 2204's, 1 uit 81 en 1 uit 87 en ik moet Mathe gelijk geven, de sound is exact hetzelfde.

Ik geloof dat er op de latere versies een di out zit, tenminste dat heeft mijn 87er. De opbouw is wel iets anders, de pre amp buizen staan bv bij de 81er in lijn met de eindtrapbuizen.
Bij de 87er is dat niet het geval.

Ik heb het idee dat de 87er een ietsie schelle/feller klinkt,maar dit zal ongetwijfeld door de verschillende buizen en oude/nieuwe elcos komen.

De tone ( en die is er volop!!!) is hetzelfde.

En nu niet gaan kutten met sd-1's en emg's he!?! Gewoon een goede pickup en dan met een goede kabel zo de amp in, man je wordt weer opnieuw verliefd op gitaarspelen!