PDA

View Full Version : Klassieke gitaar



Bert Bril
25 mei 2016, 13:09
Opnemen van klassiek is heel moeilijk, samenspelen met jezelf ook. Toch geprobeerd, met Audacity. Ik kan het nu een beetje, en daar wou ik het bij laten :)

Carulli's Serenade in A, de Intro (https://drive.google.com/open?id=0B9Zs3IHsKfE0czg0cUtBTVE4Uk0).

Gitaar is een Vicente Carillo Herencia 'Spalted'. Microfoon een Blue Ice Snowball (stand 1).

beck
25 mei 2016, 16:11
Klinkt heel netjes hoor. Zowel opname als spel. :ok:

The Lo Lands
25 mei 2016, 17:03
Ik waande mij even ver buiten onze landsgrenzen. Sfeervol stukje muziek en een prettige opname!

Ernest01
25 mei 2016, 18:47
Ik vind het een goede poging. Hier en daar bespeur ik wat twijfel, maar het klinkt in ieder geval heel klassiek. Wat meer nuances erin en je hebt het helemaal voor elkaar.

Bijna aan het einde hoor ik een oversturing van het geluid. Dus misschien een proefopname maken met vooral de hardere stukken, zodat je weet wat de mic-instelling moet zijn.

Voor het mijzelf begeleiden gebruik ik een drumtrack. Dat vind ik prettiger dan een metronoom, waar je (als het ware) zit te wachten op de volgende tik of piep.
Die kan je vinden op YouTube, maar ik heb er ook een paar voor je, mocht je willen.
(stuur maar een pm dan)

Op naar het volgende nummer.

Bert Bril
25 mei 2016, 23:28
Dank!

Ja, het viel me allemaal wat tegen, ik mis de visuele feedback van een echt iemand waar je mee samen speelt. En dan is alles wat je kan doen strak met een click track = metronoom (of drumtrack zoals je zegt) spelen. Vandaar de keuze van dit stuk. Maar normaal zit elk stuk vol vertragingen en versnellingen, ondoenlijk als je met een track mee moet spelen. Ook het aanpassen van je volume aan de ander gaat gewoon nauwelijks.

Ik zie dit dus meer als een manier om te oefenen, mijn hobby gaat het niet worden.

Dat ik dit hier gezet heb is omdat ik de sound van mijn gitaar zo mooi vind; dat klinkt in het echt nog veel mooier maar je kan het vind ik in deze opname toch wel horen.

En ja, alleen al het feit dat de opname aan staat maakt dat je onzeker gaat spelen ...

Brad
26 mei 2016, 09:07
Klinkt mooi inderdaad , het neemt je wel mee dit stukje muziek . Aan het begin zijn dat twee aparte gitaren ?

beck
26 mei 2016, 13:51
Voor het mijzelf begeleiden gebruik ik een drumtrack. Dat vind ik prettiger dan een metronoom

Heeee ik ook. :seriousf: Het klinkt ook meteen een stuk leuker.



Die kan je vinden op YouTube, maar ik heb er ook een paar voor je, mocht je willen.

Of je maakt ze zelf. Basic drum beats zijn niet zo moeilijk.

Bert Bril
26 mei 2016, 20:57
Ja, dit is een duet, waar ik mezelf begeleid ...