PDA

View Full Version : Goede 12 inch speaker tot 130 euro



Brad
25 mei 2016, 12:22
Dag mensen ,

Ik ben op zoek naar een goede 12 inch speaker tot 130 euro . Het moet een speaker zijn die overal warm klinkt maar wel een goede bite heeft zodat de attack goed hoorbaar is met een goede directe respons

Thiez
25 mei 2016, 12:40
Ruime keuze aan speakers voor die prijs. Toch beste zelf uitproberen denk ik, iedereen heeft andere interpretatie van de worden 'warm' "bite" etc.

Zelf denk ik bij deze omschrijving direct aan greenbacks, warm in mid en laag en toch lekkere bite in het hoog zonder schel te worden.

tmms
25 mei 2016, 13:12
Laatst m'n twee keer twaalf geupgrade met Celestion Heritage G12M20's, super:hide:.

Kim Wilson
25 mei 2016, 13:39
Let wel op, die kunnen slechts 20 of 25 watt per stuk handelen. De G12-65 is ook een erg fijne speaker, met een vol en romig laag en een goed gedefinieerd en gebalanceerd geluid.

Brad
25 mei 2016, 14:41
Dank voor het advies ik heb net een deal gemaakt met iemand voor een Eminence speaker voor een goede prijs . Interessante tip overigens die Warehouse ET-90 ik heb daar vaker over gelezen

Misschien iets voor als die Eminence me toch niet bevalt na een tijdje

Kim Wilson
25 mei 2016, 15:13
Goede speaker, maar deze heeft een zacht hoog en juist minder bite. De rest voldoet wel aan Brad z'n omschrijving. Ik zou gaan voor de Warehouse ET-90

https://wgs4.com/12-et90-90-watts
Wauw, knap én verstand van zaken! :mmmm:

Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je hem inhangt. Qua versterker bedoel ik dan. Ik had een JTM60 waar dat mindere hoog juist een verademing was. Daarin had ie ook nog voldoende bite.

Brengt ons tot een belangrijke vraag, die vreemd genoeg nog niet gesteld is: Brad, welke versterker ga je gebruiken?

Thiez
26 mei 2016, 07:33
Met de greenback refereerde ik naar de G12M25. Wanneer goed ingespeeld warm in laag en mid, en toch een lekkere crisp in het hoog. Maar zoals gezegd, heel erg afhankelijk van smaak en interpretatie van de termen. Ik heb een tijdje de G12-65 gehad, mooie speaker opzich maar ik vond daar net te weinig tophoog inzitten. Uiteraard is het e.e.a. afhankelijk wat voor versterker er op staat.

Kim Wilson
26 mei 2016, 10:12
Brad, wat is de rest van je gear? Gitaar en vooral versterker zijn nogal bepalend voor het type speaker.

tmms
26 mei 2016, 11:45
Brad is tempeh aan het bereiden:D.

Kim Wilson
26 mei 2016, 12:04
Ik denk dat Brad zomaar wat vragen stelt om reacties te krijgen. Maar dat is slechts een aanname.

Pepe
26 mei 2016, 12:32
Ach, Brad is een trotse slaapkamerheld met een piepklein ampje dus het maakt geen ene fuck uit wat voor 12 inch je daar onder zet. Weer zo'n fijn topic dat nergens naar toe gaat.

Tabula Rasa
26 mei 2016, 12:34
Ach, Brad is een trotse slaapkamerheld met een piepklein ampje dus het maakt geen ene fuck uit wat voor 12 inch je daar onder zet. Weer zo'n fijn topic dat nergens naar toe gaat.
Nouja, mijn champ-achtige 3 watter klikt beduidend beter op een 12" dan op een 8" speaker, ook gewoon op woonkamervolume.

Pepe
26 mei 2016, 12:47
Sure maar daar heb ik het niet over.

Tabula Rasa
26 mei 2016, 12:57
Sure maar daar heb ik het niet over.
Volgens mij mis ik iets. Maar beginnen met welke versterker erbij hoort zou beter zijn.

Kim Wilson
26 mei 2016, 13:09
Enige reactie van TS zou idd helpen.

Pepe
26 mei 2016, 13:27
Er zijn een hoop parameters die meespelen en een hoop kan je zelf al beantwoorden als je je wat inleest. (http://fenderguru.com/how-fender-amps-work/how-to-select-speakers/) Zomaar wat roepen zonder info te geven over toepassing en gear is vrij zinloos. Een speaker is niet een op zich zelf staand ding, wat er uit komt is afhankelijk wat er in gaat.

Tabula Rasa
26 mei 2016, 13:59
Mee eens Pepe. Welke versterker. Welke speaker nu? Welke gitaar? Wat mis je in het geluid?

Brad
26 mei 2016, 15:41
Brad is tempeh aan het bereiden:D.

En grote capucijners dank u , dat is ook wel een goede vleesvervanger:D Maar ik zie dat er hier weer een paar zitten te klieren (niet jij tmms )
Die 12 inch speaker is voor gebruik met mijn Micro terror top

Degenen die zorgvuldig gelezen hebben hebben gezien dat ik all een tweede hands Eminence speaker geregeld had voor een mats prijsje . En laat dat nou net de speaker zijn waar ik hem op heb uitgeprobeerd in een winkel

Toevallig kwam ik dat ding tegen op marktplaats slechts een paar uur nadat ik dit topic had geopend . Ik ben dus al voorzien

Diezelfde speaker is normaal niet los te krijgen omdat hij speciaal gemaakt is voor een combo . Toen ik de Micro terror in een winkel uitprobeerde had de verkoper de speaker losgekoppeld in die combo en de micro terror er op aangesloten

Ik weet dus zeker dat die combinatie goed zit . Ik hoop u hiermede voldoende te hebben geinformeerd

En Wilson ik zou het op prijs stellen dat je eens stopt met allerlei onzinnige insinuaties aan mijn adres , dat is nu al zeker de vierde keer

Kim Wilson
26 mei 2016, 15:58
E
En Wilson ik zou het op prijs stellen dat je eens stopt met allerlei onzinnige insinuaties aan mijn adres , dat is nu al zeker de vierde keer
Ik vraag al sinds gisteren kwart over drie wat je gear is. Normaal gesproken reageer je binnen een uur, en tot nu toe wist ik nog steeds niet wat voor versterker je hebt. Mag ik er dan wat vraagtekens bij zetten?

Brad
26 mei 2016, 16:01
Nee , waarom zou je

Tabula Rasa
26 mei 2016, 16:02
Ik vraag al sinds gisteren kwart over drie wat je gear is. Normaal gesproken reageer je binnen een uur, en tot nu toe wist ik nog steeds niet wat voor versterker je hebt. Mag ik er dan wat vraagtekens bij zetten?
Zal wel geen wifi hebben in die veganistische snackbar waar ie zijn tijd verdoet.

Kim Wilson
26 mei 2016, 16:05
Ik probeerde je toch ook te helpen, of niet? Als je advies wil, en iemand stelt daar een vraag over, is het IMO netjes om daarop te reageren. Als je dat dan niet doet, ga ik me afvragen waarom niet. Ik heb er ook bijgezet, het was maar een aanname.

Maar laat maar, zoek het maar uit ook.

Kim Wilson
26 mei 2016, 16:06
Zal wel geen wifi hebben in die veganistische snackbar waar ie zijn tijd verdoet.
Jawel, want hij zit de hele dag het forum al vol te douwen.

Brad
26 mei 2016, 16:08
Zal wel geen wifi hebben in die veganistische snackbar waar ie zijn tijd verdoet.

En in die bunker waar jij doorgaans zit en je activiteiten ontplooit ?

Brad
26 mei 2016, 16:10
Ik probeerde je toch ook te helpen, of niet? Als je advies wil, en iemand stelt daar een vraag over, is het IMO netjes om daarop te reageren. Als je dat dan niet doet, ga ik me afvragen waarom niet

Ja dat is zo ik was dit topic even uit het oog verloren

Tabula Rasa
26 mei 2016, 16:12
Jawel, want hij zit de hele dag het forum al vol te douwen.
Oh tsja, met die negeerlijst mis je weleens wat.

Joost de Ruig
26 mei 2016, 16:33
Chips & Cola, of was het Drank & Drugs?

Brad
26 mei 2016, 16:36
Zal wel poppers geweest zijn

Han S
26 mei 2016, 18:29
We zijn hier niet in OT heren, dus wel even op de inhoud blijven graag.

Tabula Rasa
26 mei 2016, 19:02
Han, dit topic heeft eigenlijk geen inhoud. Pepe legde het al duidelijk uit.

D3nnis
26 mei 2016, 19:59
Het cabinet waar de speaker in zit doet ook vrij veel in het geluid. Dus dezelfde speaker is niet per se garantie op hetzelfde geluid.

Brad
27 mei 2016, 00:41
Ik weet het Dennis maar you will never know until you try . Voor de prijs hoefde ik het niet te laten

AoDf
28 mei 2016, 10:43
Maar welke Eminence is het dan uiteindelijk geworden? Is wel aardig om even te vermelden nadat je zo'n topic start.

Brad
28 mei 2016, 12:58
Het is de Fender speaker gemaakt door Eminence geworden . De speaker die onder andere in de Fender blues deluxe reissue zit

Ik was er al naar op zoek maar je bent afhankelijk van iemand die zo een ding weg doet omdat hij / zij een andere speaker in zijn / haar combo gezet heeft

Zoals ik al vermeld heb kwam ik toevallig op internet eentje tegen vlak nadat ik dit topic had geopend , zo goed ?