PDA

View Full Version : NAD De potige EVH LBX dame



herrieman
24 mei 2016, 20:46
Dit kleintje kan een flinke mep uitdelen ;-) En nu kan eindelijk de Snax thuis blijven.
Zoom in de Loop (noise-gate, Delay een Reverb) en verder speulen met de gitaarvolumeknop. Voor hel en verdoemnis hebben we dan nog altijd het fijne roode kanaaltje ;-) Kortom we kunnen weer met de fiets..... :cooler:

http://www.sevenstring.org/forum/attachments/gear-equipment/50876d1464114811-evh-5150-iii-lbx-thread-img_6411b.jpg:cooler:

miyaru
25 mei 2016, 13:10
Van harte man met je nieuwe aanwinst!!!! Veel plezier ermee!!!!

Robin

herrieman
25 mei 2016, 13:24
------ thanks! ------

RoelSmoel
25 mei 2016, 15:44
Ha.. Dat is toevallig.. Gisteren ook mijn 5150 LBX binnen gekregen :)

PS: je foto is trouwens niet te zien, je linkt door naar Sevenstring.org maar daar moet ingelogd worden om het topic te kunnen bekijken.

Jasper.
25 mei 2016, 18:23
Idd, foto doet het niet. Wel vet hoor, als hij iig een beetje zoals de 50 watt versie klinkt. Heeft onze andere gitarist net aangeschaft. Toffe combo icm mijn rectifier.

herrieman
25 mei 2016, 21:35
Kan ook niet meer bij de foto. En ik zie niet hoe je hier een foto moet uploaden. Dus helaas pindakaas.
@ Roelsmoel; Goede smaak en keuze!
Now lets Roarrrrrrrrrr.........

herrieman
3 juni 2016, 20:47
Vanmiddag even flink de LBX opengedraaid om een Metaldrummer en bassist te evenaren. Algemene indruk is dat het blauwe kanaal op de LBX meer heel laat van het cleane gitaargeluid en heeft dit kanaal meer dynamische respons dan mijn 5150III 50. Voelt en klinkt dus meer Marshally. Bij master op 5 (midden) en afhankelijk van de gain setting, in dit geval ook in het midden, begint het mushy te worden. Hier blijkt dan toch dat er natuurlijk minder headroom is dan bij de 50-er. Maar met de master op 4 gaat het al errug hard en snijdt dit bakkie als een mes door het geluidsspectrum.

Het rode kanaal nog niet echt getest. In mijn geval ook logisch want het blauwe kanaal heeft een enorme bandbreedte qua vervorming. De resonance knop doet zijn werk goed rond de lage E en A. Maar heeft toch wat moeite de lage B van mijn 7 snarige. Deze frequency zit lager dan de resonance bandbreedte.
Verder zit er heel veel mid in LBX. Zo moet het midden bijna voledig dichtgedraaid worden met de treble op een kwart om het aangenaam te houden.

Tenslotte de Zoom MS-50G nog in de loop gegooid voor noisegate, Reverb, Delay. Werkt goed. Overigens is op fluisterluidsterkte wel phasing te horen bij het gebruik van de loop omdat er toch nog een non-loop signaal te horen is. Maar bij hardere volumes merk je daar geen reet van. Overigens is de noisegate niet echt nodig. Dit ding is stil!

Kortom. Dit is een blijvertje. Als je van meer Marschally sound houd met meer dynamische attack dan de 50 en je goed overweg kan met de volume pot op je gitaar voor het "cleane" dan heb je voor 500 Euries een waanzinnig ampje die je thuis maar ook in de OR of kleine podia je veel plezier kan geven. En ook niet onbelangrijk; hij weegt geen drol. Je vraagt je af waar dit geweld in hemelsnaam vandaan komt.

Wellicht over een poosje meldt ik nog iets over het rode kanaal. Maar voorlopig nog even genieten van al de soorten blauwe gain. Het is ook niet voor niets dat deze amp al de bijnaam krijgt van Poor Mans Soldano.

the sure thing
4 juni 2016, 18:07
Dank voor je review!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

fred dons
5 juni 2016, 11:52
ik heb er gisteren ook 1 gehaald, tering wat gaat dat ding hard, jammer dat er geen clean kanaal op zit maar de sounds die het wel doet zijn erg bruut, nu alleen nog een schakelaar kopen zodat ik naar een cleane amp kan schakelen voor de overige sounds

herrieman
5 juni 2016, 13:20
Congrats met de aanschaf. En bruut is een goede samenvatting.

Overigens kan hij wel clean via de 4CM methode. Voorbeelden hiervan zijn een Boss GT100 of een POD HD.
Enige nadeel is dan weer veel en veels te lange signaalkabels. Ook het signaal 2 maal door de converters te sturen kaapt ook weer signaal en dynamiek.
tzt komt er wel wee een mod denk ik. Dan maar voorlopig met de volome pot op de gitaar.