PDA

View Full Version : What about MAYA Lp Custom???



iam
25 juli 2003, 11:57
hier benk weer om raad te vragen

ik heb de kans om een maya custom lp te kopen (mss heb je hem al zien staan op marktplaats)

de prijs is ongeveer 250€ inclusief verzending (iets minder eigenlijk)

nu mist er een 'stembout' een tuner dus, maar die zou'k zoiezo vervangen
en weetk niet in welke staat de brug en elementen zijn...

en er moeten ook nieuwe snaren op

(de staat van de gitaar weetk eigenlijk ook niet)

hoeveel kost het om de tuners te vervangen door degelijke en eventueel nieuwe (redelijke) elementen in te plaatsen?
en ook nieuwe snaren (ook degelijk)

thx alot voor de hulp iig

bert k
25 juli 2003, 11:59
Ik kan het mis hebben, maar dat was toch een cheapo merk uit de jaren 70-80? Dan vind ik 250 best wel duur.

iam
25 juli 2003, 12:00
ik heb al veel goede dingen gehoord over maya (ook op dit forum)...
dat ze betrekkelijk goede LP kopien maakten

roppie
25 juli 2003, 12:03
als je er nieuwe elementen en tuners opzet ben je al evenveel/meer kwijt dan ie gekost heeft

NeeraDJ
25 juli 2003, 12:05
Dan adverteren zowiezo gek veel oplichters op Marktplaats (wat ook zo is :razz: ), maarja ik vond het ook te duur voor 250. Ik heb zelf op dezelfde gitaar geboden voor iets meer dan de helft van wat jij hebt betaald :razz: . Maar mensen denken verder dat Maya's beter zijn dan ze in werkelijkheid echt zijn, en daarom ben ik nu bezig een ander LPtje te bemachtigen :-D . Goeie gitaar daar niet van, maar prijs het zeker niet de hemel in

Harry
25 juli 2003, 12:17
voor 50 euro zou het een goede gitaar zijn, als ie compleet was.

SiNiSTRaL
25 juli 2003, 13:03
wil je er goede snaren bij?
vervang je nooit je snaren normaal dan?

iam
25 juli 2003, 13:49
wil je er goede snaren bij?
vervang je nooit je snaren normaal dan?

als ze nog ok zijn... niet nee

maar wat een nuttige bijdrage weer :evil: ***** ***

michielv
25 juli 2003, 14:39
Bij een maya zou ik het inderdaad bij 100 tot 125 euro houden, zeker wanneer je nog dingen moet repareren.

Voor 250 euro kun je vast een veel betere gitaar krijgen, al heeftie dan misschien niet de vorm van een LP, het geluid moet wel lukken..

Ic3gl0vE
25 juli 2003, 15:09
vervang je nooit je snaren normaal dan?

Iam heeft nog geen gitaar, dus hij vervangt z'n snaren normaal niet nee
*zucht*

John P
25 juli 2003, 19:20
Een vriend van me heeft zo'n ding. Hij heeft eraan gesleuteld en de body bleek van multiplex te zijn. Dat sleutelen was echt nodig, gezien de staat van de afstelling. Hij is nog steeds niet fatsoenlijk te stemmen en de hals is erg instabiel. Ze zijn niet zo bar veel waard, hoor. Volgens mij kostte-ie nieuw destijds( midden jaren 70) hetzelfde. Dus er wordt veel te veel gevraagd voor zo'n ding.

NeeraDJ
25 juli 2003, 19:41
Voor 250 euro kun je vast een veel betere gitaar krijgen, al heeftie dan misschien niet de vorm van een LP, het geluid moet wel lukken..

Nou een 2de handse Epi LP moet wel lukken en waarschijnlijk kan ie dan als ie nog wat extra centjes bij de hand heeft er nog wat aan knutselen.

PS: Multiplex AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!! :x Volgens mij is dat een goedkoper model dan ofzo, want andere Maya's die ik had gezien waren zeker niet van multiplex

wietse
25 juli 2003, 19:51
ik vond het ook al vreemd een maya van multiplex ,zal wel één van de laatsten geweest zijn toen het niet zo goed ging met het merk.
alle maya's die ik ooit beet heb gehad waren van elzen en redelijk goede lp kopies .
ze maakten ook strat kopies die zie je wat minder vaak staat er nu nog 1 op marktplaats.
ik vind 250 euro ook nogal wat voor zo'n gitaar met kleine defecten ,maar het is wel een custom met 3 elementen die zijn wel wat schaarser.

green_day
25 juli 2003, 20:19
henri ibanez had geloof ik ook een maya lp custom gekocht, maar die was 55 euro en was er geloof ik erg tevreden over. Ik weet niet of hij dit forum nog steeds bezoekt (aangezien hij niet zo bar veel heeft gepost), zo ja kan hij je vast wel wat vertellen

iam
25 juli 2003, 20:47
vervang je nooit je snaren normaal dan?

Iam heeft nog geen gitaar, dus hij vervangt z'n snaren normaal niet nee
*zucht*

zeg, zo erg is het niet hé

ik bedoel maar als er nieuwe snaren opzitten of ze zijn nog in redelijke staat hoef je toch niet te vervangen

hier dus wel
maar weinig kans dus dat ik die gitaar koop...

iam
25 juli 2003, 20:48
ik vond het ook al vreemd een maya van multiplex ,zal wel één van de laatsten geweest zijn toen het niet zo goed ging met het merk.
alle maya's die ik ooit beet heb gehad waren van elzen en redelijk goede lp kopies .
ze maakten ook strat kopies die zie je wat minder vaak staat er nu nog 1 op marktplaats.
ik vind 250 euro ook nogal wat voor zo'n gitaar met kleine defecten ,maar het is wel een custom met 3 elementen die zijn wel wat schaarser.

het is niet die witte met 3 elementen die ik bedoel hoor

er staat nog een zwarte ook

trouwens voor die witte is al een bod gedaan van 375!!!! euri

wietse
25 juli 2003, 21:18
oeps.. moet toch eens aan de bril denk ik dacht dat die zwarte ook 3 elementen had.
ben effe aan het zoeken geweest en heb ontdekt dat de el maya de top modellen van de maya fabriek waren ,waar gewoon maya op stond was beginners tot gemiddeld en bij el maya begon het echt goede werk.
meestal mahony body etc.
verklaart de wat hoge prijs ook gelijk beter.
zou er gewoon heen gaan en effe stemkastje en kabel meenemen ,of versterker natuurlijk.
maar met het stemkastje kan je in ieder geval zien of er nog leven in de elementen zit als er daar geen versterker is.
en een schroevendraaiertje meenemen en effe een afdekplaat er af trekken kan je tenminste zien of het geen multiplex is.
op harmony central zijn ze over het algemeen aardig lovend over de el maya modellen , maar dat zegt soms niks daar.
als je geluk hebt is het een echt oude pre lawsuit model dat zijn eigenlijk altijd hele goede gitaren.

iam
25 juli 2003, 21:21
probleem is dat het meer dan 3u rijden van mij vandaan is...
anders wask er al lang een kijkje gaan nemen en was versturen ook niet nodig...

heeft die henry ibanez een el maya of een maya gekocht? ik weet het niet...
ik moet iig tegen morgen weten of ik hem laat overkomen

Henri_Ibanez
26 juli 2003, 18:24
Ik heb inderdaad 'n zwarte Maya LP Custom gekocht (voor 55 euro :-D ). De body is elzen, hals weet ik niet en de toets is ebben. Ik wil ongeveer 'n geluidje halen uit deze gitaar wat m'n rg550 en 450s ook hebben. Maar ik ben totaal de weg kwijt qua elementen. Iemand nog tips? Ik zat trouwens te denken aan deze: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2547269811&category=2384