PDA

View Full Version : vaste potmeter boss pedaal



CrazyHorse
24 mei 2016, 09:55
Ok, hier komt weer zo'n neurotische vraag ;-)

Vorige gig heb ik tijdens het inpakken mijn mondharmonica's over mijn pedalboard uitgestrooid...
In de sustain knop van mijn boss compressor zit nu aan het uiteinde van de knop een soort van uitkapping doordat de scherpe rand van de harmonica hier is opgevallen. De knop draait nu iets vaster dan voordien. Zou het kunnen dat de potmeter dan beschadigd is?

mountainman
24 mei 2016, 12:22
Lijkt me sterk. Die Boss pedalen zijn gebouwd als een tank. Ik heb ooit een massief houten bankje (model plank met pootjes) bovenop mijn Boss df-2 laten vallen. In het hout staan nog steeds diepe afdrukken van de knoppen maar met het pedaal was helemaal niets aan de hand.
En hoeveel weegt zo'n mondharmonica nou ten opzichte van een houten plank?

CrazyHorse
24 mei 2016, 22:10
Ja die boss-spullen zijn inderdaad oersterk. Volgens mij is door de slag de knop gewoon wat vaster aangedrukt. Kan je gewoon de knop van de potmeter trekken of is dat gelijmd ofzo?

maxdb
25 mei 2016, 00:41
die kan er gewoon af

FruscianteFan
25 mei 2016, 14:40
Ja die boss-spullen zijn inderdaad oersterk. Volgens mij is door de slag de knop gewoon wat vaster aangedrukt. Kan je gewoon de knop van de potmeter trekken of is dat gelijmd ofzo?

Sommige dingen mag je best wel zelf uitproberen en ontdekken, is niet verboden hoor ;)

FruscianteFan
25 mei 2016, 15:49
Vragen staat overignes altijd vrij, geen probleem. Maar het kan geen enkel kwaad om dingen zelf uit te vinden :)