PDA

View Full Version : Nieuwe footswitch Vox wah wah



Sonny
21 mei 2016, 14:27
Ik wil een nieuwe footswitch voor in mijn Vox wah wah 847a kopen, zodat ik hem true bypass kan gaan maken. Nu zag ik er eentje op aliexpress staan voor heel weinig.

http://m.aliexpress.com/item/32382623728.html

Ik heb ze ook gezien op het internet voor 7 euro, maar die komen waarschijnlijk ook uit China. Zouden jullie voor zo'n duurdere gaan of liever voor deze goedkopere footswitch?

Pepe
21 mei 2016, 14:53
Je opent een topic of je een paar euro moet besparen op een of andere Chinese schakelaar?
Misschien is de goedkope wel beter. Misschien zijn ze hetzelfde. Who knows.

Dirk_Hendrik
21 mei 2016, 16:15
Niet deze. Koop nooit een x-wing schakelaar (dit type dus) als het niet hoeft. En bespaar jezellef demoeite voor een paar euro en bestel em lekker bij Newtone ofzo.

Sonny
21 mei 2016, 16:15
Haha daar lijkt het wel een beetje op hè. Ik ben gewoon benieuwd of jullie weten of er veel verschil zal zitten in kwaliteit tussen die schakelaars in het algemeen. Ik heb nog nooit zo'n schakelaar in mijn handen gehad, vandaar dat ik het even vraag. Misschien is er zelfs iemand op dit forum die ervaring heeft met de schakelaar die tekoop staat op ali express.

Sonny
21 mei 2016, 16:17
Niet deze. Koop nooit een x-wing schakelaar (dit type dus) als het niet hoeft. En bespaar jezellef demoeite voor een paar euro en bestel em lekker bij Newtone ofzo.

Wat is er precies met een x-wing schakelaar aan de hand dan?

Dirk_Hendrik
21 mei 2016, 23:04
Contactgezeik na verloop van tijd. Oorzaak is het verbranden van het smeermidel op de contacten (intern) bij het solderen. Ik heb ze veelvuldig vervangen in MXR's, Radiall Tonebones, Vox Wahs en kleinere meken. Altijd hetzelfde gedonder. Geen signaal, af en toe signaal, zacht sputterend signaal... en meer van dat soort gedoe.