PDA

View Full Version : Muziekmiddag zorgboerderij Maarhoeve



Joost de Ruig
21 mei 2016, 08:39
Veel van ons weten vast dat Gitaarvrouwtje (Kris) in het Groningse Appingedam een zorgboererij heeft: www.zorgboerderij-maarhoeve.nl Een plek waar kinderen voor kortere of langere tijd een veilige thuishaven vinden, zichzelf kunnen zijn en vaak een stukje onvoorwaardlijkheid vinden, waaraan het voor hen wel eens aan heeft ontbroken.

Niet alleen om Kris eens in het zonnetje te zetten voor het geweldige werk dat zij doet, maar vooral ook om haar kids een leuke ervaring te geven, heb ik het plan opgevat om een keer een muziekmiddag op hun boerderij te organiseren.

Wie zou het leuk vinden om hieraan mee te doen? Ik zoek circa 10 muzikanten om invulling te geven aan deze muziekmiddag. Logischerwijs staat de gitaar centraal, maar eigenlijk staan de kids natuurlijk centraal. Het is dan ook vooral de bedoeling dat zij met bv een djembe, kazoo, shaking eggs, tamboerijen etc zelf meedoen.

De datum hiervoor wordt in overleg in overleg met Kris en de beschikbare muzikanten nog geprikt en wil je een bevriende saxofonist of bassist meenemen? Graag! De gedachte gaat uit naar een zaterdag of zondag in het 1ste of 2de weekend van juli, zodat bij mooi weer ook lekker buiten gespeeld kan worden.

Stuur mij even een pb'tje als je interesse hebt voor deze muziekmiddag. Alle suggesties zijn welkom!


https://evbdn.eventbrite.com/s3-s3/eventlogos/32016779/elsarpe.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Bluegrass_pickin'.jpg

gitaarvrouwtje
21 mei 2016, 08:57
wat superleuk :)
dat gaan onze kinderen GEWELDIG vinden

Joannes
21 mei 2016, 16:46
woon te ver weg :-(

gitaarvrouwtje
21 mei 2016, 22:35
jammer joannes, je mag je tent hier ook opzetten :)

catab
22 mei 2016, 12:02
Mooi initiatief, jammer dat ik na 1 jaar les nog niet goed gitaar speel.

gitaarvrouwtje
22 mei 2016, 12:35
Mooi initiatief, jammer dat ik na 1 jaar les nog niet goed gitaar speel.dat maakt je niet minder welkom hoor :)
je kunt vast wel wat akoorden spelen :)

Joannes
22 mei 2016, 13:20
jammer joannes, je mag je tent hier ook opzetten :)

als jij het vliegtuig kaartje betaald Kom ik Graag :B

gitaarvrouwtje
22 mei 2016, 13:37
als jij het vliegtuig kaartje betaald Kom ik Graag :B

hahahaha nope maar je kunt de logies wel gratis hebben ..tentje, weiland..water..paarden..geit..bleeeh

Joannes
22 mei 2016, 16:11
hahahaha nope maar je kunt de logies wel gratis hebben ..tentje, weiland..water..paarden..geit..bleeeh

in Augustes ben ik weer heel even in Nederland
Misschien dan !!

Kim Wilson
22 mei 2016, 20:41
Oh, dat lijkt me erg leuk! Ik moet even kijken of het in de planning past, maar ik ben er wel voor in. Ik heb ook wel een cajon die ik wel mee wil nemen.

Kim Wilson
22 mei 2016, 20:42
Moet ik ook kijken of ons bescheiden geluidssetje beschikbaar is, voor de broodnodige zangondersteuning?

Joost de Ruig
22 mei 2016, 21:31
Moet ik ook kijken of ons bescheiden geluidssetje beschikbaar is, voor de broodnodige zangondersteuning?

Zie pb, het lijkt mij goed om het qua volume klein te houden, zodat de kids ook lekker mee kunnen doen. Super dat je ook komt Hans!

gitaarvrouwtje
23 mei 2016, 09:13
ik heb hier ook nog wel wat staan hoor in de zin van een acoustische gitaarversterker
mijn dochter speelt electrisch en ze pingelt wat jukelele, die zal er zeker bij zijn haha ( 14 jaar) nummer twee heb ik net verteld wat t plan is en die riep blij, oh dat is leuk man..dat wil ik wel (16 jarige jongen) ik ga vanavond aan tafel de rest vragen een weekend vrij te houden, ik heb al een weekend doorgekregen via pb van Joost
dat moet goedkomen, de dag moet ik even met ze overleggen sommige kids gaan af en toe naar familie namelijk :) en t is leuk als ze allemaal de kans hebben er bij te zijn
groetjes kris

Joost de Ruig
23 mei 2016, 10:02
De eerste vrijwilligers hebben zich inmiddels gemeld en Kris en ik gaan deze week proberen om een datum te prikken. Het weekend van 2-3 juli is de eerste optie waar we nu naar kijken.

Het idee is om de kids in twee groepen te verdelen en ieder aan een groepje muzikanten te koppelen. Die kunnen dan wat vertellen over hun instrumenten en wat gaan jammen. Met kazoo's, shaking eggs, tamboerijn en djembé, kunnen de kids zelf ook meedoen. Primair is het doel om de kinderen gewoon een hartstikke leuke middag te geven, en als we enkele weten te enthousiasmeren om zelf in de toekomst muziek te gaan maken, dan is dat mooi meegenomen.

Ik hoop van harte dat er nog wat Gitaarnetters zich aanmelden voor deze muziekmiddag! Kris heeft vast lekkere broodjes en koud bier is ook snel geregeld :)

gitaarvrouwtje
23 mei 2016, 10:48
laat de catering maar aan mij over :) bij goed weer is de barbeque ook gewillig en koud bier is er altijd :)
harstikke leuk plan, dat weekend is sowieso prima, zaterdag of zondag maakt voor zover ik het nu zie ook niet veel uit
ik houd je op de hoogte erover

gitaarvrouwtje
23 mei 2016, 10:48
oh ..ik dacht net ik kan onze vrienden ook wel uitnodigen met HUN gezinshuis :) die hebben ook een rommeltje kids in huis..die vinden het misschien ook leuk!

gitaarvrouwtje
23 mei 2016, 10:58
ik heb meteen maar even een voorstel de lucht in geschoten bij onze vrienden om alle zes gezinshuizen waar we mee samenwerken een uitnodiging te sturen om ook met hun kids hier te zijn, we vormen samen een groep die elkaar ondersteuning biedt en o.a. een soort kunstmatig familie netwerk om de kinderen gaat vormen
dit zou daar prachtig in kunnen passen!

Joost de Ruig
23 mei 2016, 11:03
oh ..ik dacht net ik kan onze vrienden ook wel uitnodigen met HUN gezinshuis :) die hebben ook een rommeltje kids in huis..die vinden het misschien ook leuk!

Tuurlijk! Ik moet alleen wel wat gaan bestellen deze week, zodat de kids allemaal een muzikale attentie krijgen. Het is dan ook handig om hiervoor een aantal vast te stellen. Steekt niet op 1 of 2, maar aan wat voor aantal moet ik ongeveer denken?

gitaarvrouwtje
23 mei 2016, 14:53
ik kom er zsm op terug hoor, maar ik moet ook even weten of er animo is bij de andere gezinshuizen :) maximaal denk ik 10 ..maar dat kan al te veel zijn, er zijn meer kids maar ze zijn gewoon ook niet altijd allemaal s weekend in de gezinshuizen sommige kids kunnen gewoon naar ouders etc

Ernest01
23 mei 2016, 22:57
Mooi initiatief van Joost.
Denk dat de kids een prachtige dag gaan hebben.

@Kris : jij kent mijn situatie en zal er om die reden niet bij kunnen zijn.
Maak er een mooie dag van. Jij en jouw kanjer verdienen het ook om mee te kunnen genieten.

gitaarvrouwtje
25 mei 2016, 08:01
ernest .. ik hoef niks te zeggen toch, je bent er altijd , al heel lang, je bent waar je nodig bent, daar gaat het om

Joost de Ruig
1 juni 2016, 11:40
De datum is vastgesteld op zaterdag 2 juli. Kim Wilson en zijn bassende broer komen en mogelijk nemen zij nog de drummer van hun bandje mee.

Het lijkt mij leuk om gelijktijdig op twee plekken op de boerderij invulling te kunnen geven aan deze muziekdag. Hiervoor zoek ik eigenlijk nog minimaal 1 muzikant. Het gaat niet zozeer om een optreden, alswel om een middag waarop circa 10 kids het een en ander meekrijgen over muziek maken en over instrumenten.

Ik hoop van harte dat nog minimaal 1 Gitaarnetter zich hiervoor bij mij aanmeldt. Kris zorgt voor mooi weer, broodjes en koud bier!

gitaarvrouwtje
1 juni 2016, 13:14
en een spiksplinternieuw terras..hopelijk tegen die tijd ook nog deels overdekt.. :p

Joost de Ruig
1 juni 2016, 13:20
en een spiksplinternieuw terras..hopelijk tegen die tijd ook nog deels overdekt.. :p

Een overkapt terras, wow. Een veranda is altijd mijn droom geweest: 's avonds met een stormlampie en een biertje lekker Mississippi John Hurt songs fingerpicken of R.L. Burnside. En er weer achter komen dat het nog helemaal niet meevalt om dat strak te spelen :)



https://youtu.be/_fcojmwdw7s

Joost de Ruig
15 juni 2016, 12:07
De voorbereidingen zijn lekker onderweg:

- Kim Wilson, zijn broer en waarschijnlijk ook hun drummer komen met Tegen Droads leuke liedjes spelen
- Gitaarvrouwtje heeft ook locale gastgezinnen uitgenodigd om aan te schuiven
- Harald probeert ook een deel van de middag te komen om een mini-concert ten gehore te brengen
- ik probeer de weergoden gunstig te stemmen zodat we op terras, boomgaard en achtertuin kunnen zitten.

Er zijn nog steeds GN'ers welkom om hun bijdrage aan deze muziekmiddag te leveren. het schijnt dat Kris haar broodjes voortreffelijk zijn en hun koelkast zou veel koud bier bevatten. Ik zeg: kom ook!

RB-1
27 juni 2016, 20:47
Even wat van me laten horen.
Want ik had hier natuurlijk bij moeten zijn. Punt.:makeup:

Gaat niet gebeuren:( Ik zit vanaf vrijdag 400 km verder naar het ZZO....

Maar wie zegt dat het niet nog een keer kan?

Joost de Ruig
27 juni 2016, 20:59
He jammer, dus geen:
https://youtu.be/myhnAZFR1po

Toch leuk dat je iets van je laat horen en misschien wordt het wel een traditie :)

Harald
27 juni 2016, 21:10
Ah shoot, ben RB1 wel al tegen het lijf gelopen in den lande, maar we hebben nog nooit wat samen kunnen spelen...

Erik de Perik
27 juni 2016, 22:31
Als ik de mogelijkheid heb, kom ik zeker langs. Is m'n doelgroep ook, in een light versie dan ;)

RB-1
27 juni 2016, 23:34
Ah shoot, ben RB1 wel al tegen het lijf gelopen in den lande, maar we hebben nog nooit wat samen kunnen spelen...Dan toch maar eens wat instuderen?

Harald
28 juni 2016, 00:13
Als je een leuk stuk weet, stuur maar een berichtje (misschien handiger via facebook berichten, de prive berichten hier vind ik niet zo prettig werken). Desnoods beginnen we met wat opnames over en weer, misschien met green screen video of zo...

RB-1
28 juni 2016, 00:48
He jammer, dus geen:
https://youtu.be/myhnAZFR1po

Toch leuk dat je iets van je laat horen en misschien wordt het wel een traditie :)
Tja..... duellin' banjos... :confused::roll::sssh:
De gebruikelijke routine is als volgt:
Het is pauze.
Er meld zich een argeloze enthousiasteling met een verzoekje voor in de tweede set.
Overduidelijk niet bekend met Bluegrass en zijn eigenaardigheden (sinds de film haten banjospelers dit nummer, maar helaas....alleen zij zelf snappen waarom).:seriousf:
Want: 'Of ik dat kan spelen. Je weet wel... dat uit die film.'
'Is dit 'm?' Waarop ik een 18 seconden versie speel waar alles zo'n beetje inzit.
'Jaaah! dat is 'm.'
'Nee, die ken ik niet.....'
:makeup:

Waar ik wel mee geassocieerd zou willen worden :crazyhappy::ok: (al zullen die schoenen altijd te groot blijven om te vullen) is het eerste nummer op de video -0':45"- (wat ik graag voor jullie zou spelen):

https://www.youtube.com/watch?v=6pC2mHI0PQA&feature=youtu.be&t=37

RB-1
28 juni 2016, 00:55
Als je een leuk stuk weet, stuur maar een berichtje (misschien handiger via facebook berichten, de prive berichten hier vind ik niet zo prettig werken). Desnoods beginnen we met wat opnames over en weer, misschien met green screen video of zo...Ik opteer voor iets ongebruikelijks, misschien allebei een beetje uit de comfortzone -zoals ik ooit Smoke on the water heb verkreukeld-, dat was 'zo ontzettend niet mijn ding', des te leuker als het dan toch iets wordt...
Facebook -en Twitter- probeer ik -tot nog toe succesvol- tot alle prijs te vermijden. Via PM even email uitwisselen en dan loopt het wel.